Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 17:34
J'Landa
Avatar van J'Landa
J'Landa is offline
Hey,
Ik zit zo'n situatie-al best wel een tijdje- dat ik heel vaak doodwensen heb.
Er is daar een goed boek over, en dat wil ik graag lezen.
Ik ben echt al heel lang op zoek er naar. [Nee, ik ga niet vragen of jullie t hebben ]
De bieb heeft het niet, het schijnt ook al uit de handel te zijn.
Dus zette ik op marktplaats een oproepje wie het had. In heel nederland blijken er toch best wat mensen te zijn die het boek hebben en aan mij willen verkopen.
Het probleem is: mijn ouders mogen niet weten dat ik een boek over zelfmoord bestel.
Dus ik dacht er over om het zo aan te pakken: hun hulp vragen bij het storten van geld en in de winkel een leuk boek kopen. Als het boek over zelfmoord binnen is laat ik dat leuke boek zien; alsof ik dat over internet heb gekocht.

Wat vinden jullie daarvan?
Wat zouden jullie doen?
Ik heb het boek echt nodig..
Het boek afhankelijk van mijn ouders over i-net kopen gaat nie, want ik weet niet hoe storten enzo werkt.
Sowieso wordt hier een pakketje gebracht en ze willen sowieso weten wat daarin zit.

Ik denk dat deze topic hier toch het beste past, sorry als dat niezo is.

Mrr wat zouden jullie doen?
Please reageer.
__________________
You've betrayed me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 17:36
voyager
voyager is offline
zeg dat je het nodig hebt voor een werk voor school over zelfmoord...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ga eerst even bij jezelf te rade: waar is dit boek voor bedoeld? Zal het je wellicht van je zelfmoordgedachten af helpen of ze misschien versterken? Is dit laatste het geval zou ik je afraden het überhaupt te kopen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-10-2005 @ 18:38 :
Ga eerst even bij jezelf te rade: waar is dit boek voor bedoeld? Zal het je wellicht van je zelfmoordgedachten af helpen of ze misschien versterken? Is dit laatste het geval zou ik je afraden het überhaupt te kopen.



Verder doe je vrij nonchalant over je moordneigingen. Ik zou snel hulp zoeken, als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 18:14
Dato_16
Dato_16 is offline
Geld overmaken is echt heel simpel vraag gewoon even aan een vriendin hoe dat moet.
Kan je het boek niet bij een vriend/vriendin laten bezorgen?
en het daar dan weg halen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:06
lipsje
lipsje is offline
Geld overmaken is echt heel simpel jah. En als ik jou was zou ik t boek helemaal niet kopen. Want je lost je problemen er niet mee op. Bij een vriendin van mij werden ze alleen maar erger...
__________________
There is hope....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:31
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Waarom wil je dat boek zo graag hebben? Dat soort dingen kunnen behoorlijk triggerend werken, dus dat lijkt me nu wel het minst verstandige wat je kan doen. Maar goed, dat is slechts een advies dat we je kunnen geven, je moet zelf maar kijken wat je daarmee doet.

Verder vind het het niet echt normaal dat je niks thuis kunt laten bezorgen zonder dat je ouders moeten weten wat daarin zit. Het is toch post voor jou, waarom moeten jouw ouders dan perse weten wat daarin zit? Jij krijgt toch ook niet al hun post te zien neem ik aan? Komop zeg, een beetje recht op privacy moet je toch wel hebben thuis...

Nouja, om dat probleem te omzeilen is het idd het makkelijkste om het pakketje gewoon ergens anders te laten bezorgen. Dat hele idee met dat extra boek dat jij hebt lijkt me nogal omslachtig.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 19:35
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Inderdaad wat al eerder gezegd is; eerst heel goed bij jezelf te rade gaan waarom je dit boek wilt lezen.

En als je denkt dat het je kan helpen wat meer dingen op een rijtje te zetten en je denkt dat het je op een manier kan helpen waardoor die gedachtes minder worden, zou ik het iig niet doen op de manier zoals jij zegt met een boek kopen/bestellen/weet-ik-veel. Je hebt recht op je privacy. Punt.

Verder wil ik je sterkte wensen, want wat er ook is, het hebben van gedachtes over zelfmoord is nogal wat.. Ik hoop dat je eruit komt en je van gedachten verandert! Met of zonder dat boek.
__________________
life is what you make it
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:35
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Als je denkt dat dit boek je echt zal helpen (dus dat het je van je zelfmoordneigingen afhelpt!), zou ik gewoon zeggen dat je een werkstuk voor school over zelfmoord gaat maken.
En zoek in ieder geval hulp ervoor!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 10:54
J'Landa
Avatar van J'Landa
J'Landa is offline
Hey,
Allemaal bedankt voor de reacties
De reden voor het (idd omslachtige) plan met het boek en alles is dat mijn ouders ontzettend argwanend zijn.
Ik besluit voorlopig even af te zien van het kopen van het boek, ook om jullie adviezen dat het mss wel niet helpt.
Wat ik wel ga doen weet ik nog niet,
maar allemaal bedankt =)
__________________
You've betrayed me.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:20
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
J'Landa schreef op 18-10-2005 @ 11:54 :
Hey,
Allemaal bedankt voor de reacties
De reden voor het (idd omslachtige) plan met het boek en alles is dat mijn ouders ontzettend argwanend zijn.
Ik besluit voorlopig even af te zien van het kopen van het boek, ook om jullie adviezen dat het mss wel niet helpt.
Wat ik wel ga doen weet ik nog niet,
maar allemaal bedankt =)
Ik denk dat het een verstandig besluit is om van het boek af te zien, je weet nu tenslotte nog niet wat erin staat en welke uitwerking dat op jou gaat hebben.

Wel jammer dat jouw ouders zo argwanend zijn, maar wellicht hebben zij ook door dat het niet goed met jou gaat (althans, dat lijkt me een logische conclusie die ik kan trekken als ik lees dat jij met zelfmoordgedachten rondloopt), en zijn ze heel bezorgd om jou, maar weten ze waarschijnlijk niet goed wat ze daar mee moeten en hoe ze daar mee om moeten gaan. Zeker ook als jij geen open kaart met hun speelt, kan ik me voorstellen dat zij jou op een andere manier in de gaten gaan houden. Niet de beste oplossing natuurlijk, maar voor hun waarschijnlijk op dit moment even het enige waar zij zich aan vast kunnen houden.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat zal ik doen?
Xtra2day
3 04-04-2010 01:37
Liefde & Relatie Weer een topic: 'Wat zouden jullie doen in deze situatie?'
sojamelk
17 30-04-2009 19:54
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
lieveleerling
53 08-08-2007 14:33
Liefde & Relatie Wat zou jij doen in deze situatie?
Silvie
20 11-01-2005 17:51
Psychologie vraagje: wat zou jij doen? ivm ongehoorzaamheid
Verwijderd
29 06-12-2003 16:36
Liefde & Relatie Wat zouden jullie doen als...
Missy1234567890
6 24-09-2002 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.