Oud 01-09-2007, 19:45
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik ben een beetje huilerig de laatste dagen. Donderdagavond en vrijdag omdat ik het erg vond dat het seizoen nu is afgelopen. Na zo'n beetje vier middagen met R. alleen te zijn geweest miste ik dat. Ik miste het werken, en het idee om te moeten werken. Terwijl ik morgenochtend ook moet werken, en vast nog wel een paar weekenden. Ik mis de winkel, ik heb er zoveel tijd doorgebracht en ik kan zo goed opschieten met R. en M. Terwijl ik soms ook heel erg tegen werken heb opgezien.
Ik ben bang voor maandag. Het lijkt me doodeng. Ik hoop dat ik een leuk mentorgroepje heb, en dat ik met leuke mensen werkcolleges en practica heb.
Mijn rooster is niet zo goed. Vaak heel vroeg beginnen. Eigenlijk is het niet zo vroeg, half negen. Maar ik moet anderhalf uur reizen, ik sta een uur voordat ik weg moet op. Dat is vroeg. En dan ben ik vaak nog pas om half zes klaar ook. Dus pas rond acht uur thuis. Mijn zus is voorlopig elke vrijdag vrij, moet soms om elf uur eens naar die universiteit toe en is dan om een uur weer klaar.
Ik vind het doodeng. Ik heb vrijdag al een practicum, in een snijzaal. Ik ben heel slecht in de weg vinden. Gelukkig spreek ik maandag al ergens af met iemand die ik van internet ken. Dan heb ik vanaf het station tenminste al iemand die ik een beetje ken.

Ik wil niet studeren. Ik wil gewoon in de supermarkt blijven werken, want die omgeving en de mensen zijn vertrouwd voor mij.

Een vriendin van mij is bijna jarig. Ze viert het morgen. Ik moet eerst morgenochtend werken, de verjaardag begint een half uur daarna en duurt tot niet zo laat in de avond. Maar ik kan dat niet. Ik ken maar een ander iemand die komt. Ik ben altijd al een beetje gestresst (niet het goede woord) als ik ergens heen moet. Ik kan niet eerst werken, daarna naar een verjaardag en dan de volgende ochtend voor het eerst naar de universiteit. Ik voel me bij het idee al niet goed. Ik heb de verjaardag afgezegd, met een smoes. Ik vind het egoistisch van mezelf. Maar als ik er heen ga had ik de dagen ervoor nog huileriger geweest, en zondagavond al helemaal. Waarom kan ik dat soort dingen niet gewoon? Naar verjaardagen gaan zonder me er druk om te maken. Ik heb de waarheid niet gezegd omdat het stom klinkt.

Ik wil niet studeren. Straks kan ik het niet. Wat moet ik dan gaan doen? Straks ben ik helemaal niet geschikt voor deze studie. Straks is het zwaar. Ik ben bang en verdrietig en het slaat allemaal nergens op.
Is er iemand om me te vertellen dat het allemaal wel goed komt?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2007, 20:29
Verwijderd
Ik ben zo blij dat ik hem heb. Hem al bijna 2 jaar bij me heb. Het is niet zo dat alles perfect verloopt, maar dat maakt helemaal niet uit. Ik voel me altijd zo rustig en blij als hij bij me is. Ik fantaseer erover dat we voor altijd bij elkaar blijven, ook al is voor altijd wel heel erg lang, maar daar ga ik me nu geen zorgen over maken. Ik zie wel hoe het verdergaat, dagdromen mag. Nu kan ik me in ieder geval niet voorstellen dat het met een andere jongen beter zou klikken dan met hem.<3
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:45
Redhair
Redhair is offline
Ik ben in mijn moeders huis en zocht mijn oude dagboek op, van het voorjaar van 2005 geloof ik. Wat schrik ik van mezelf, van hoe erg ik er aan toe was, en dat was nog niet eens mijn dieptepunt. Er zitten zelfs nog afscheidsbrieven aan mijn ouders en wat andere mensen in. Hoe mijn eetstoornis en de kcal en automutilatie mijn leven beheersten. Ik kan hier niet eens een citaat posten, want het zou allemaal een grote trigger zijn.
Nooit meer automutilatie, nooit meer vreten, nooit meer kotsen. Gewoon ritalin en weinig eten en wachten en wachten en mezelf niet kennen en wachten tot ik oud ben.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:07
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
@louis Armstong en Ifeellikerain:
Ik vecht wel door, ik doe mijn best.
@heksje: Ik herken me wel in jou verhaal, aan ga ik dan niet voor het eerst studeren maar heb ik het met mijn nieuwe stage.

ot:
T gaat echt minder. Ik weet niet of ik het wel red met alleen deze gesprekken. Ik zit muurvast. En ik voel me zo onwijs verdrietig.. Niet normaal meer.. echt het is niet te verdragen. Maar ik moet "het" nog een paar dagen uitstellen. Als het dan niet beter gaat dan moet t maar.

Maar nu ik stage heb, heb ik structuur en houvast.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:29
Verwijderd
pfoe, net bij mijn opa in het ziekenhuis geweest, alhoewel hij er beter bij lag dan een week geleden, is het toch fukking moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 21:53
Verwijderd
Weten sommige mensen wel wat ze zeggen? Of hebben die geen hart, maar een brok graniet in hun binnenste. Hoe kún je nu zeggen gecondoleerd als iemand zwanger is? Of dat iedereen maar een abortus moet plegen omdat er toch al teveel kinderen zijn. Ik ben heus niet anti-abortus, soms kan dat gewoon niet anders. Maar beseft zo iemand wel hoe hij andere mensen met zulke uitspraken kwetst. Ik ben enig kind en mijn moeder heeft na mij 7 miskramen gehad, ik had heel graag een broertje of een zusje willen hebben, maar dat kon niet. En dan zijn er mensen die zulke dingen kunnen/durven zeggen. Sorry, maar dit moest ik echt even kwijt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 22:24
moon
Avatar van moon
moon is offline
Gisteravond, de onrust...beangstigend. Ik kon wel in de gordijnen gaan hangen, zo ongeveer, wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik heb mijn moeder uit bed gehalld, die moest me rustig maken. Weer een beetje gehuild, toen ging de onrust weer weg. 's nachts bijna psychotisch gedroomd, de meest rare dingen, het leek echt alsof ik in een soort psychose zat vannacht en ik was er ook niet uit als ik dan wakker werd. Vandaag problemen met B. ik kon haar voor het eerst niet aan. Lag het aan mij of lag het aan B. ik weet het niet zo goed, ben geneigd het bij mezelf te zoeken. Vanmiddag weer veel gehuild om onze hond, voor mijn gevoel gaat dat verdriet echt nooit meer over. Toch verlang ik tegelijkertijd wel naar een nieuwe pup. De mensen waar wij onze hond vandaan hadden, hebben in februari weer een nest en als het goed is gaan we daar dan een pup uit nemen. Dat lijkt me dan wel weer erg leuk. Maar ik zou er nu nog niet aan moeten denken, het verdiet om onze hond is nog zo groot.
Ik ben veranderd sinds ze er niet meer is, hopelijk voor tijdelijk. Ik ben heel snel boos op mensen, ben snel geïriteerd, huil om alles, heb er dan weer een manische of depressieve bui doorheen, ben verward en mijn woorden lijken ook beperkt..het praten gaat me niet makkkelijk af, mijn dromen zijn psychotisch en een van de lastigste dingen: die onrust, soms overgaand in paniek. 'Nooit meer' is hysterisch makend, totaal gestoord word ik ervan en dat word met de dag erger. Ik mis haar zo erg en hoewel het gemis elke dag groter wordt, probeer ik het elke dag beter te verbergen want van de buiten wereld mag ik niet huilen denk ik
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 01:57
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Ik Haat mezelf. Ik kan niet leven met mij en mijzelf. Ik kan de schaamte en vernederingen in mijn leven niet meer aan. Ik kan niet leven in dit lichaam. Het lachen ben ik zowat verleerd.
Zo wil ik niet leven. Met de littekens op mijn huid. Doen alsof er meer moet zijn in het leven.
Het leven is niet voor mij. Liefde is niet voor mij weggelegd. Ik hoor hier niet. Het mooie is mij allemaal niet gegund.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 09:38
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Ik Haat mezelf. Ik kan niet leven met mij en mijzelf. Ik kan de schaamte en vernederingen in mijn leven niet meer aan. Ik kan niet leven in dit lichaam. Het lachen ben ik zowat verleerd.
Zo wil ik niet leven. Met de littekens op mijn huid. Doen alsof er meer moet zijn in het leven.
Het leven is niet voor mij. Liefde is niet voor mij weggelegd. Ik hoor hier niet. Het mooie is mij allemaal niet gegund.
Ik hoop dat je je gedurende de nacht nog eens goed achter je oortjes hebt gekrabt en dat je besloten hebt het niet te doen. Het leven is voor iedereen die haar wil hebben, inclusief de liefde. Sommige mensen maken moeilijke processen door, lijken gehinderd of gewoon tegengehouden te worden in hun zoektocht. Maar ik geloof echt dat het ons alleen maar sterker maakt, dat we op die manier -door die moeilijke weg te gaan- zoveel informatie en lessen kunnen leren, dat het ons de rest van ons leven ontiegelijk veel profijt kan opleveren. Leer eens vrede te hebben met jezelf, in plaats van het te zoeken bij anderen. Ik zeg je niet dat het makkelijk is of ooit zal zijn, maar ik wéét dat het het waard is. Show me some character, boy Ik hoop echt dat je in het donker van de nacht geen rare dingen bent gaan doen. De nacht is nooit een goede tijd voor negatieve gevoelens als je alleen bent. Het lijkt alles alleen maar te versterken.

Het duister zal verdwijnen als je zelf licht durft te brengen.

Take care,
Yana.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Ik wil niet studeren. Straks kan ik het niet. Wat moet ik dan gaan doen? Straks ben ik helemaal niet geschikt voor deze studie. Straks is het zwaar. Ik ben bang en verdrietig en het slaat allemaal nergens op.
Is er iemand om me te vertellen dat het allemaal wel goed komt?
Hee, ik ben ook altijd heel goed in stressen als ik ergens heen moet of nieuwe dingen moet gaan doen. Toen ik ging studeren twee jaar geleden vond ik het ook doodeng. Geen mens die ik kende, al mijn vrienden aan de andere kant van het land, geen idee hoe mijn opleiding eigenlijk zou zijn, bang dat het niet goed zou komen. Maar het ís goed gekomen. Misschien op een andere manier dan ik had gedacht, maar het is goed gekomen. Vanavond ga ik weer naar Leiden, morgen begint het studiejaar weer, en ik heb er zo'n zin in. Niks mis met bang zijn, maar laat dat je niet tegenhouden om te doen wat je wilt doen. (}) Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 11:54
Verwijderd
ik voel me goed, en ik wil het zo graag delen met iemand, maar mja, niemand wil

o en ik had net echt een halfuur lang vréselijke jeuk, ik dacht, stom eczeem op mn hoofd, maar nee, een inimiene kippenveertje *extreem allergisch is*
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 12:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Topic nummer 107 begint niet erg positief, helaas... Aan iedereen die het nodig heeft: *knuffel*

Gisteren veel gedaan, en het was fijn om weer bij de ouders van Vriendje te zijn. Gistermiddag had ik echt zo'n "zoals vroeger" gevoel. Heerlijk.
Gisteravond de verjaardag vond ik minder leuk, maar ik had last van mijn rug en kon niet zo lang blijven staan. En ik wilde redelijk op tijd gaan, maar dat is niet bepaald gelukt. Een vriend zou meerijden en die begon al snel met te veel bier, dus die werd veel te lollig, en toen moesten er nog twee met ons meerijden en die wilden niet zo vroeg gaan... Dus uiteindelijk waren wij om 3u thuis, omdat wij na het wegbrengen nog een uur naar huis moesten rijden... Great.
En zoals hij eergisteren en gisteren bij vlagen deed, kan ik hem echt niet uitstaan. Hij is zo vervelend. Ik weet wel hoe het komt, hij heeft al meer dan genoeg aan zichzelf, maar laat mij dan met rust. Ik loop al de hele week op mijn tenen om hem niet te storen, maar alsnog ben ik steeds het mikpunt. En dan ontplof ik. Sorry hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:06
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
blegh.. zo labiel als de *puntje puntje puntje*
ik heb evenwichtstoornissen en rare sidderingen ofzo door mn lichaam..
ben doodmoe en voel me kut..
leuk hoor leven
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:08
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Bah ik heb geen zin. Ik zat net te denken en vroeg me af hoe mijn zomer was. Ja nou. Vreselijk veel gefeest, gechillt, (gratis) festivals, kamperen, logeren, hasj roken en wijn drinken, dansen, lachen, logés, naar het bos, zoenen, aankloten met foute jongens. Ja een heerlijke zomer maar ik ben er geen fuck wijzer noch gelukkiger van geworden. Door continu mensen om je heen te hebben voel je je wel goed enzo, maar ja dan ben je even alleen en dan bah. Maar weetje ik ben ook vreselijk gelukkig geweest deze zomer. En ik heb nog nooit zo vreselijk veel liefdesverdriet gehad, en me nog nooit zó alleen gevoelt, terwijl ik nog nooit eerder zooveel vrienden had als deze zomer. En dan de laatste dag van de vakantie voelt vreselijk bleu, bah. Geen zin, en ik voel me in de steek gelaten door een van die foute jongens. Blijkt dat deze week met nog 2 a 3 andere meisjes heeft gezoent naast mij. Kijk het is niet alsof ik zelf nooit met drie verschillende gasten in 1 week heb gezoent, maar ik deed dat dan een beetje sneaky, zorgde dat die gasten dat niet van elkaar wisten, of alleen wisten als het ze toch geen fuck boeit. Oh, het zal wel karma zijn. En slécht karma. Maar wel terecht. Shit, wat heb ik mijn ex verdrietig gemaakt, en nu komt het terug naar mij. You always get what you deserve.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:38
Verwijderd
Citaat:
ik voel me goed, en ik wil het zo graag delen met iemand, maar mja, niemand wil
Deel het maar met mij hoor, vrolijkheid verspreiden

Pff, gister echt migraine-achtige hoofdpijn ofzo Damn. Nu weer beter, nog steeds verkouden maar dat gaat ook wel weer over. DVDtje kijken, soep eten, relaxen. Nou hoop ik wel dat mn literatuur-boeken deze week binnenkomen, kan ik alvast wat gelezen hebben voordag volgende week de colleges weer beginnen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Redhair, Moon en kwast: hele dikke knuffel en houd vol!

OT: Het feest gisteren was raar. Het bleek mee te vallen, maar zo vreemd. Heb D. weer gezien, wat is hij anders geworden, niet zo gek ook na minstens 6 jaar. Ik heb hem gesproken, oppervlakkig gepraat, hoe is het met jou, woon je nog thuis, hoe is het met S. en M.? Geen gesprekken zoals ik vroeger met hem kon hebben, geen plagerij meer, geen gevoel meer dat hij me zal beschermen als mijn grote broer. Het is over, alles wat we hadden, ons halve leven hebben we gedeelt, alles is weg. Het is nu verleden en hoe graag ik ook zou willen, hoe hard ik ook zou proberen, het wordt nooit, nooit meer zoals het was. En dat breekt mijn hart.

Maar ik ben wel blij voor G. dat hij eindelijk zijn zoon weer terug heeft, om het feit dat het feest écht een enorme verassing was, om het feit dat hij E. heeft gevonden. En ik heb er een nieuwe vriend bij denk ik, zo ontzettend veel en lang met J. zitten kletsen, wat een toffe kerel is dat, hoewel hij 2x mijn leeftijd is. Met E. en S. even gepraat, maar ook dat is veranderd, dat is over, voltooid verleden tijd.

En dan krijg ik vanochtend een mailtje van M. en oh, wat vind ik het heerlijk en tegelijkertijd ontzettend moeilijk om van haar te horen! Het gaat goed met haar, en ze denkt aan mij. Kreeg meteen tranen in mijn ogen, hoe heb ik ooit het geluk mogen krijgen haar te ontmoeten!
Alle gedachten en gevoelens die het feest en dit mailtje bij me losmaakten vullen elk klein plekje in mijn hoofd, in mijn lichaam. Ik kan niet meer nadenken over de naderende schoolweek, over wat er gaat komen, hoewel het onontkoombaar is. Ik zie ineens verloren vrienden, gevonden vrienden, voorzichtig terugkrabbelende vijanden, nieuwe vrienden, beginnende vijanden. Vroeger en nu lopen door elkaar en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Het leven staat nooit stil.. en mijn hart raakt oververmoeid.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 14:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Morgen ben ik echt een student, ik ga studeren! Ik vind het echt spannend, ook al begin ik pas dinsdag 'echt'. Eerst intro, nieuwe mensen leren kennen. Mijn groepsgenoten voor het hele jaar. Ik hoop maar zo dat ze aardig zijn. En weer een week niet thuis slapen, weer dagen zonder m'n ouders en mijn eigen gang kunnen gaan. De kriebels in mijn buik voelen nu zo fijn. Iets nieuws, studeren waar ik al twee jaar zo naar uit kijk, omg, het gaat beginnen. <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 14:17
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
morgen weer werken nee inderdaad geen zin..
en vanavond uit eten met een goede vriendin.. nee ook geen zin

ik wil alleen maar huilen, schreeuwen, weglopen, huilen, schreeuwen en stilte om me heen, stilte voelen.. stilte zijn..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 15:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wat een negatieve berichten van de meeste mensen... En de zomer is nog niet eens voorbij! Heeft iedereen een vervroegde winterdip-want-de-herfst-hebben-we-in-de-zomer-al-gehad?

Vandaag gestofzuigd, de caviabak verschoond evenals de kattenbak. Verder weinig productief bezig geweest. Het is een luie zondag.
Straks het eerste hoofdstuk doorlezen wat morgen behandeld wordt... Laat ik mijn schooljaar goed beginnen

Ik heb het idee dat ik (samen met gersom, we zitten op dezelfde school) de enige waren die vorige week al de intro hebben gehad? Ach, misschien hebben we dan ook een week eerder vakantie

Duivelaartje, veel plezier tijdens de intro! <3
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 16:40
moon
Avatar van moon
moon is offline
@nijn: *knuff* terug!

ot: de avonden en nachten zijn moeilijk, ben onrustig en paniekerig dan en huil veel. Overdag gaat het wel. Vandaag hebben we de bus met as van onze hond in de tuin begraven, onder een boom, met een mooie steen erop en bloemtjes eromheen. Ik huilde niet eens, overdag lijkt alles zoveel rustiger en vrediger dan 's avonds en 's nachts. 's avonds en 's nachts komt alles op me af en alles is zo beangstigend. Ik zou willen dat het maar 1 keer per maand 's nachts was nu ofzo, of nou ja...ik weet het ook niet.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 16:49
Little_lady
Little_lady is offline
Wie had ooit gedacht dat dit zó moeilijk zou worden.. Het liefst zou ik nu op de trein stappen om naar ze toe te gaan, zodat ik nog even hem zou kunnen zien voor z'n opname morgen en zodat ik bij haar ben om er voor d'r te zijn de komende dagen. Ze zien er zo tegenop (wat begrijpelijk is) en ik kan niet voor ze doen wat ik wil, want ik moet morgen weer naar school... Ja, ik ga d'r morgen wel bellen als ik het durf, maar toch.. My life sucks
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 17:41
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Nou, de wereld is ook klein... Een goede vriendin gaat beta-gamma studeren en omg wie dat ook gaat doen.. is m'n nicht die ik echt niet mag. Wie had ooit gedacht dat ze nog ging studeren? Ze is zo anders dan ik, zo'n tutje, zo'n typisch stadsmeisje, en voelt zich altijd zo geweldig. Maar stiekem is ze ook verlegen en onzeker en weet ze totaal niet wat ze wil. Zucht, ze weet helemaal niets over mij. Niet hoe ik ben, hoe het met ons gezin gaat, wat ik doe en laat dat álsjeblieft zo blijven. Ik hoop echt niet dat die vriendin teveel over mij gaat vertellen of zelfs haar vriéndin gaat worden.

Gelukkig studeert mijn lieve nichtje ook in Utrecht (en mogen we haar stiekem allebei niet zo) en kan ik wat meer met haar gaan doen. Misschien moet ik ook wat meer met m'n nicht gaan doen, om te kijken of ze misschien toch anders is dan ik denk. Mijn vriendin vond haar gewoon áárdig. Omg, wat ziet zij niet wat ik wel zie?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 18:01
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
Vandaag de hele dag loos in pyjama rondgelopen. Ben alleen naar buiten geweest om te roken. Alle telefoontjes genegeerd. Heb compleet mijn dag niet. Zometeen toch maar eens gaan douchen, eten. En vanavond een rondje rijden met de fiets. Morgen en dinsdag nog even werken. En dan is het na bijna 2 jaar zover, school! Ik heb er zin in, al is er toch ook die angst..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 18:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
H0mmmz
Ik onthoud niets van wat ik lees De woorden blijven niet hangen, het vormt geen verhaal.
Normaal lees je een bladzijde of 60 zo weg, nu stagneerde het helemaal na pagina 17. Ik kan niet eens vertellen waar het nou echt over ging.. Probeer het vanavond nog wel een keer.. En anders morgenochtend
Goed begin... De intentie is goed..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Ik wil niet studeren. Straks kan ik het niet. Wat moet ik dan gaan doen? Straks ben ik helemaal niet geschikt voor deze studie. Straks is het zwaar. Ik ben bang en verdrietig en het slaat allemaal nergens op.
Is er iemand om me te vertellen dat het allemaal wel goed komt?
Ik denk dat het zeker goed komt, maar het is natuurlijk wel superspannend, beginnen met een nieuwe studie in een nieuwe stad.
Probeer je niet te veel druk te maken over gedachten als 'straks kan ik het niet'. Want áls dat al zo zou zijn (en ik zeg áls) merk je dat vanzelf. Probeer de eerste dagen alles een beetje op je af te laten komen. Het is voor iedereen nieuw!
Succes morgen .

Citaat:
@louis Armstong en Ifeellikerain:
Ik vecht wel door, ik doe mijn best.
@heksje: Ik herken me wel in jou verhaal, aan ga ik dan niet voor het eerst studeren maar heb ik het met mijn nieuwe stage.

ot:
T gaat echt minder. Ik weet niet of ik het wel red met alleen deze gesprekken. Ik zit muurvast. En ik voel me zo onwijs verdrietig.. Niet normaal meer.. echt het is niet te verdragen. Maar ik moet "het" nog een paar dagen uitstellen. Als het dan niet beter gaat dan moet t maar.

Maar nu ik stage heb, heb ik structuur en houvast.
Ik dacht dat je VERS of een andere training ging doen, is dat nog niet begonnen?
*knuffel*
Hou vol hè!


OT: Ik vind dat het helemaal niet zo goed gaat. Ik vind het echt eng hoe gespannen ik ben en hoeveel controle ik nodig heb. En ik schiet op alle terreinen tekort.
Vorige week bij het ggz was ik nog vrij positief maar dat is ook snel weer verdwenen en ik heb gebeld of ik komende week weer kan komen (ipv pas na 2 weken) en gelukkig was dat goed, dus ik ga woensdag weer. En voor die tijd ga ik een lijstje maken van wat ik allemaal wil bespreken en dan ga ik het ook echt eens doen.
Vrijdag had ik de neiging om maar het hele weekend depressief op de bank te gaan hangen, maar uiteindelijk heb ik het (gelukkig) toch maar niet gedaan.
Morgen weer stage en ik heb het gevoel dat ik veel te veel begeleiding nodig had/heb en dat ik op dat terrein dus ook al tekort schiet.
Ik kan ook niks.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:04
Verwijderd
Het was prachtig, ik mis ze. (en/ maar zij missen mij ook.)
Ik houd van ze, wat een prachtige mensen allemaal.
Dit weekend was alles wat ik ervan voor had gesteld en het is fijn om armen om je heen te kunnen krijgen op het juiste moment en tegen iemand in slaap te kunnen vallen.

Iedereen mag boos op mij zijn. Zoveel is er niet mis met mij.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
ja ontzettend zelfs Maar in mijn geval is het mn redding geweest om voor het eerst eens egoistisch te zijn. Het is en blijft jouw leven en je kan het nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken.
Maar ik las net al dat je de sollicitatie toch wel doet

Ik ga het doen, om de baan te winnen. Maar als het dan zover is: zal ik met lood in mijn schoenen vertrekken....

Ik ga het doen, om zeker te weten, dat als alles definitief is, dat ik veel vrienden kwijtraak, mijn hele leven zal op zijn kop staan.

Ik ga het doen, zeker wetend dat iig mijn moeder dat niet overleeft...

Moet ik dat doorzetten, wetend wat er buiten mezelf allemaal op het spel staat?

Ik ga het doen, want dat is wat ik wil.

Het zou voor iedereen makkelijker zijn als ik het niet doe, maar dan zal ik mezelf nooit meer recht aan kunnen kijken.

Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:22
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Alles gaat al een hele tijd goed met mij Ik voel me ook echt diep gelukkig de laatste tijd, een gevoel dat ik volgens mij ong nooit eerder heb gehad.. Mja, dit geeft me ook heel veel motivatie voor de studie en andere dingen die mij nog te wachten staan en ik heb eindelijk eens het gevoel dat dingen goed zullen gaan, dat ik niet meteen depressief denk dat het me niet lukt en dat ik niets kan ^^,

Life is beautiful ^^,
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:27
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Hee, ik ben ook altijd heel goed in stressen als ik ergens heen moet of nieuwe dingen moet gaan doen. Toen ik ging studeren twee jaar geleden vond ik het ook doodeng. Geen mens die ik kende, al mijn vrienden aan de andere kant van het land, geen idee hoe mijn opleiding eigenlijk zou zijn, bang dat het niet goed zou komen. Maar het ís goed gekomen. Misschien op een andere manier dan ik had gedacht, maar het is goed gekomen. Vanavond ga ik weer naar Leiden, morgen begint het studiejaar weer, en ik heb er zo'n zin in. Niks mis met bang zijn, maar laat dat je niet tegenhouden om te doen wat je wilt doen. (}) Succes!
Citaat:
Ik denk dat het zeker goed komt, maar het is natuurlijk wel superspannend, beginnen met een nieuwe studie in een nieuwe stad.
Probeer je niet te veel druk te maken over gedachten als 'straks kan ik het niet'. Want áls dat al zo zou zijn (en ik zeg áls) merk je dat vanzelf. Probeer de eerste dagen alles een beetje op je af te laten komen. Het is voor iedereen nieuw!
Succes morgen .
Bedankt allebei (})

Ik heb er nu al een beetje meer zin in. Ik vind het nog steeds doodeng, vooral straks werkgroepen en practica. Maar ik ben vast niet de enige en de anderen zijn vast aardig. Morgenochtend afgesproken met een ander meisje bij het station. Dan ben ik iig niet helemaal alleen. En mijn mentorgroepje is vast ook wel leuk. Niet zo pessimistisch denken.

En nu ga ik Wie wordt Evita kijken en ik laat morgen alles gewoon op me afkomen.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bedankt allebei (})

Ik heb er nu al een beetje meer zin in. Ik vind het nog steeds doodeng, vooral straks werkgroepen en practica. Maar ik ben vast niet de enige en de anderen zijn vast aardig. Morgenochtend afgesproken met een ander meisje bij het station. Dan ben ik iig niet helemaal alleen. En mijn mentorgroepje is vast ook wel leuk. Niet zo pessimistisch denken.

En nu ga ik Wie wordt Evita kijken en ik laat morgen alles gewoon op me afkomen.
Ik vind het ook wel eng hoor... Maar ik heb m'n mentor gesproken en al het meisje uit mijn groepje waarbij ik deze week blijf en ze klonken allebei erg aardig. En heel veel mensen vinden de eerste dag spannend en ook wel eng. Wij zullen straks vast veel plezier hebben in studeren!

Succes morgen!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:42
Redhair
Redhair is offline
Gisteravond en vannacht waren wel leuk, wel heel leuk, maar later niet meer en vandaag ook niet.
Gister coke gehad, met huisgenoten gehangen, J. had paddo's bij een vriend. Later in de nacht met wat lui naar een teknofeestje in een ander kraakpandje geweest. Heel leuk, allemaal oude bekenden, zoals N., die ik al lang niet gezien had. Leuk gekletst. Maar toen kwam J., hij was teleurgesteld dat ik coke op had.

Waar gaat het toch steeds over? Hij paddo's, ik coke, so what? Ik was vorige week teleurgesteld omdat hij pep had genomen, nu hij omdat ik coke had genomen. Ja hallo, ik ben niet verslaafd aan coke hoor. Hij neemt toch ook paddo's, hij wil toch nog lsd, maar ik mag geen drugs? Ik heb op het feestje mdma, speed en jointjes afgeslagen, heb niet eens twee lijnen coke gehad.
Altijd gezeik om die drugs, overal die drugs, het is nooit goed en zal nooit goed gaan. Ik wil gewoon recreatief gebruiken en dat kan ik, zolang het niet met speed is.

Ik wil niet dat iemand op me let en teleurgesteld is omdat ik iets heb gebruikt of omdat ik nauwelijks eet. Ik wil niet dat de winter komt, ik ben bang voor de winter. Bahbahbah ik wil slapen en in de lente wakker worden, ik wil niets meer, helemaal niets. Pff, vandaag geen ritalin gehad, dat is wel te merken, ik kan zo opgefokt worden.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:57
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ooh ik ben verdomd gelukkig, ik wist niet dat dat kon. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 20:59
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:

Ik dacht dat je VERS of een andere training ging doen, is dat nog niet begonnen?
*knuffel*
Hou vol hè!
Ja, ik zou VERS gaan doen. Maar dat bleek toch niet zo geschikt ofzo. Toen ben ik aangemeld voor de DGT bij Brinkveld (weer in zeist) En inmiddels ben ik alweer 7 maanden aan het wachten.
en het gaat echt niet goed, en ik vraag me af of de DGT wel geschikt is.
Ik weet niet hoelang ik dit nog trek, helaas.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:14
Verwijderd
Hmm het gaat wel redelijk geloof ik, hoewel de afgelopen dagen nogal naar waren. Morgen weer autorijden daar heb ik wel zin in. En verder moet ik beter eten. Het zijn altijd die stomme tussendoortjes die zo moeilijk zijn. Maar ik heb ook helemaal geen trek/hongergevoel op het moment en dat maakt het 100 keer lastiger. Oh en ik voel me dik, echt m'n buik is enorm en m'n heupen en m'n bovenbenen. En aangezien ik niet veel wil aankomen wil ik ook niet eten als ik geen "honger" gevoel heb (of iets wat daar op lijkt).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:15
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ooh en morgen mijn eerste lesdag en ik heb er zin in, eerst mijn zusje naar school brengen en dan zelf, misschien dat ik eindelijk weer wat leer. <3 Is het gek om leren leuk te vinden? Ik wil zo graag alles weten.

Maar ik wil zoveel. Laten we beginnen met mijn eindexamen. :naartoeleef:
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:58
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik wil niet studeren. Straks kan ik het niet. Wat moet ik dan gaan doen? Straks ben ik helemaal niet geschikt voor deze studie. Straks is het zwaar. Ik ben bang en verdrietig en het slaat allemaal nergens op.
Is er iemand om me te vertellen dat het allemaal wel goed komt?
Het komt goed . Studeren is echt tof, maar alle begin is moeilijk. Wat ga je doen, geneeskunde? Het is ook wel lastig dat het nog allemaal onbekend is natuurlijk, maar het zal echt wennen! En in een eerste jaar zijn altijd wel toffe mensen te vinden. Veel plezier!

OT: okee, ik heb weggehaald wat ik net had getypt want ik ben bang dat anders mensen mij gaan herkennen, en dan met name degene waarover het ging. Ik moet het maar aan iemand anders schrijven ofzo, of maar een account extra nemen. Dit weekend was tof maar dodelijk vermoeiend, gelukkig morgen heb ik nog vrij. Ik ben best benieuwd naar mijn nieuwe werkgroep, ik hoop dat-ie een beetje leuker is dan de volgende. Twee vriendinnetjes zitten wéér bij elkaar, echt oneerlijk, ik wil ook bij leuke/bekende mensen en op tijd klaar zijn. Nu moeten zij hiernaast niet gaan giechelen en wil ik naar vriendje en láááng slapen <33.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Deel het maar met mij hoor, vrolijkheid verspreiden
<3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:09
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de vriendschap met mn twee beste vriendinnen gaat stuk.. het gaat gewoon gebeuren..
en t boeit me op t moment niet eens echt veel..
ik voel de veiligheid en geborgenheid niet meer.. ik intresseer me van geen kant er meer voor..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:14
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oké, ik kan niet alles wat ik wil doen onthouden en dat is verrekte irritant. Ik bedenk steeds dingen en ik vergeet het weer, normaal weet ik precies hoe wat waar wanneer maar nu even niet. Argh, ook dingen die al gepland staan schieten me steeds vlak van te voren weer te binnen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:20
Verwijderd
Alleen is fijn. Samen is misschien ook wel fijn. Het is zo tegenstrijdig. Ik zou zo graag horen wat ie denkt. Misschien nog wel voordat ik wegga. Maar straks...straks ben ik niet meer alleen.

Hay un gran vacio
en mi corazón,
y me abraza el frío
de la capital,
no se mueven las hojas
de los arboles,
y yo gasto mi vida
recordandote.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:36
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
en het gaat geweldig het hele weekend al in paniek en soms zelfs helemaal afwezig daardoor en in een waas en ik moest me nou echt heel erg inhouden om niet te am-en en te braken
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 22:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@Daantje_0705: Sommige dingen kosten veel tijd en hebben aanpassingen nodig, zoals bv. een gesaneerde woonomgeving. Ik denk echt dat dat met astma en allergieën heel veel uit kan maken. Verder misschien toch eens overwegen om te gaan sporten (als je dat niet al doet) of een blaasinstrument gaan bespelen...die twee dingen hebben mij iig erg geholpen, een behoorlijk gesaneerde woonomgeving heb ik altijd gehad.
Iedere keer denk ik dat ik er aardig mee heb leren leven maar als ik dan zoiets hoor dan valt het me toch telkens wel weer zwaar. Zeker omdat het op dit moment weer echt niet lekker gaat en het idee dat dat zo blijft staat me echt niet aan. Ik ben vorige week verhuisd en in m'n nieuwe huis heb ik echt veel aandacht besteed aan een gesaneerde kamer. Ik heb nu laminaat op de vloer en ik ben nu aan het kijken voor iets voor de ramen omdat ik geen gordijnen meer wil, denk nu aan luxaflex. Hoezen voor om m'n matras, dekbed en kussen had ik al. M'n bank is nog wel van stof maar ik heb nu een aparte woon en slaapkamer en dat scheelt al heel veel. Hier hangt ook een hygrometer dus het vocht kan ik ook in de gaten houden. Ik ga wel m'n best doen om dat hier zo goed mogelijk te krijgen. Ik ben ook (al een tijdje ) aan het kijken om weer te gaan zwemmen. Ik heb nu iig al een zwembad gevonden wat een stuk leukere prijzen hanteert.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 23:12
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
Ik ging net een stukje fietsen. Maar ik voelde me zo verschrikkelijk opgejaagd, geen idee door wie of wat. Maar ik wist niet hoe snel ik weer thuis moest zijn, heel raar.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 23:20
Perikles
Perikles is offline
Ik wil zo graag leven.

Maar dat lukt me niet. Ik verlang stiekem heel erg naar kunnen vasten en naar veel lichter zijn, ik ben zo geschrokken van de weegschaal, ik heb zo'n spijt van wat ik heb gegeten. Morgen wordt een grote, spannende dag - ik kan er geen zin in hebben. Buiten is het donker en ik wil zo graag nacht, nacht, nacht. Ik wil zo graag samen zijn met mensen van wie ik houd en eerlijk zijn en niet bang zijn. Dat is bijna een onmogelijke combinatie: eerlijk en niet bang. Ik ben wel bang.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 23:27
Verwijderd
Ik heb dit weekend echt heerlijk gewerkt, het was echt leuk! En positieve reacties gekregen dat ik zekerder ben geworden. Waarom haat ik mezelf (en dit lichaam) dan zo? Het is toch wel heel frustrerend aan het worden
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik zou VERS gaan doen. Maar dat bleek toch niet zo geschikt ofzo. Toen ben ik aangemeld voor de DGT bij Brinkveld (weer in zeist) En inmiddels ben ik alweer 7 maanden aan het wachten.
en het gaat echt niet goed, en ik vraag me af of de DGT wel geschikt is.
Ik weet niet hoelang ik dit nog trek, helaas.
7 maanden? Leve de geestelijke gezondheidszorg.
Geef in ieder geval aan bij het ggz dat je vindt dat het zo niet gaat; heb je nog wel gesprekken?
*knuf*
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 08:15
Verwijderd
En oja, vandaag stage en geen zin. En alleen maar omdat die lunch zo stroef/naar verliep vorige week. Ik zie dus eigenlijk alleen tegen de lunch op. Maar dat verpest natuurlijk weer m'n hele dag.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 08:40
Verwijderd
ik was om half 7 al klaarwakker terwijl ik pas om half 10 de deur uit moet. ik heb maar even wat gecomputerd en uitgebreid gedouched, net wat boodschappen gedaan en gegeten en nu zit ik weer achter de computer.

Ik ben een beetje zenuwachtig, want vandaag is mijn eerste officiele dag op de hogeschool en dan meteen weet ik niet precies wat het rooster is, want we hebben vorige week een rooster gekregen, maar op internet is het rooster anders, en ik weet niet of/welke boeken ik moet meenemen en ik kan mijn studiehandleiding niet uitprinten want dat ding is 50 pagina's dik en mijn inkt is bijna op... en en en... nouja, het zal wel goed komen. Ik neem gewoon wat papier mee om op te schrijven en mijn husb-stick en ik zie wel waar het schip strandt. Wat wel leuk is, is dat ik met wat studiegenootjes samen reis.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 09:20
Verwijderd
ik heb naar gedroomd, en nou voel ik me al de hele tijd een beetje nerveus en opgejaagd. En ik ben sowieso een beetje nerveus de laatste tijd, want ik moet écht mijn leven een keer op de rit gaan krijgen. waarom doe ik het dan niet?

en omg ik heb geen zin in de winter. ja ik vind het soms best fijn om met een kop thee en een dekentje binnen te zitten terwijl het sneeuwt, maar zo is de winter hier niet. de winter hier is nat en troosteloos. en vooral zo donker. ik ga maar weer achter de lamp zitten denk ik, anders ga ik echt een beetje somber worden ben ik bang. en dat slaat nergens op, want eigenlijk heb ik niets te klagen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ik ga het doen, om de baan te winnen. Maar als het dan zover is: zal ik met lood in mijn schoenen vertrekken....

Ik ga het doen, om zeker te weten, dat als alles definitief is, dat ik veel vrienden kwijtraak, mijn hele leven zal op zijn kop staan.

Ik ga het doen, zeker wetend dat iig mijn moeder dat niet overleeft...

Moet ik dat doorzetten, wetend wat er buiten mezelf allemaal op het spel staat?

Ik ga het doen, want dat is wat ik wil.

Het zou voor iedereen makkelijker zijn als ik het niet doe, maar dan zal ik mezelf nooit meer recht aan kunnen kijken.

Heerlijk.
Het klinkt mij zo alsof ze het je allemaal niet gunnen ofzo. Ik vind dat wel een beetje raar. Waarom steunt niemand je in je keuze?

verder heb ik naar gedroomd. En ze kwamen er allemaal in voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.