Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 18:09
Imke_BF
Avatar van Imke_BF
Imke_BF is offline
Toen ik het aan mijn vriendje vroeg zei hij: nou dat is wel een moeilijke vraag hoor... Natuurlijk mogen dames ook reageren... wat zouden jullie doen als jullie onverwacht zwanger bleken te zijn...? Abortus of niet? En heren zouden jullie bij haar blijven of hard weglopen??
__________________
Beter in je mond dan in je kont toch!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 18:14
Verwijderd
als het door mij komt zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:19
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
huilen als een kind, mezelf en haar een klap geven en een abortus aanvragen. Al dan niet in die volgorde. Als ze geen abortus wil dan blijf ik proberen haar over te halen want ik kan nauwelijks voor mezelf zorgen laatstaan een kind
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:21
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
abortus laten plegen.. en het niemand vertellen behalve hem..
want mn ouders zouden willen dat ik het zou houden maar ik kan nu nog niet voor een kind zorgen.. ik vind ze super leuk alleen nu nog niet..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:22
Verwijderd
Heel veel paniekerig heen en weer lopen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:22
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Hier is al een topic over...toch?
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:23
Imke_BF
Avatar van Imke_BF
Imke_BF is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 03-06-2003 @ 19:22:
Hier is al een topic over...toch?
Ow dat weet ik niet ik zag het niet staan en was wel nieuwsgierig... maar sorry dan..
__________________
Beter in je mond dan in je kont toch!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:24
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Heb ik het pas met mijn vriend over gehad toevallig. Wat er zou gebeuren mocht het misgaan met de pil.
We willen allebei nog geen kinderen ... maar mocht ik in verwachting raken zou ik het niet weg laten halen. Mijn vriend zei dat hij dan zijn verantwoordelijkheid zou nemen en bij me zou blijven.

Maar als de situatie zich echt zou voordoen is zoiets natuurlijk veel moeilijker.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:25
Some
Avatar van Some
Some is offline
ik zou gek worden mezelf slaan ofzo......
ik zal erover gaan denken/piekeren enz.
Wat ik niet zal doen is weglopen ik zal me vriendin zeker steunen of ze het nou houdt of niet maar ik zie dan het liefst abortus want ik kan niet voor een kind zorgen en zo verziek ik me hele leven omdat ik school enz niet kan afmaken
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:38
Verwijderd
mjah, dat ligt er dusnet een beetje aan wat ik zou doen denk ik, als ik gewoon aan de pil zou zijn, of iig veilig op wat voor manier, en ik zou zwanger zijn, zou ik het weg laten halen denk ik *zeker nu, omdat ik 15 ben* mocht ik er niets aan gedaan hebben zou ik het gewoon houden denk ik, omdat hetmijn eigen schuld is, zoals een vriendin al treffend zei: eigen schuld, dikke bult *letterlijk dus* maarja,ik kan dit nu wel zeggen, maar ik heb geen idee hoei k zou reageren als ik echt voor die keuze stond
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:45
Mindfields
Mindfields is offline
Ik ben voor abortus, maar ik weet niet of ik het zou weg halen. Niet uit geloof of principe dus, maar ik weet niet of ik het kan.
Ik zou het er wel heel moeilijk mee hebben. Denk dat mijn vriend het wel zou willen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:48
II_Duce
Avatar van II_Duce
II_Duce is offline
kzou mezelf verantwoordelijk nemen, eigen fout,
ik kan een creatie van God niet vernietigen dus geen abortus!
en ik blijf bij haar..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:49
Verwijderd
Ik zou bij haar blijven maar ik zou haar ten zeerste aanraden een abortus te plegen. Zo niet zou ik niet bijdragen in de kosten van levensonderhoud. Dat klinkt misschien wel asociaal, maar men heeft de beschikking over middelen om het weg te laten halen dus daar moet je ook gebruik van maken als je het echt niet wilt. Als je het accepteert is het verder ook je eigen verantwoordelijkheid.

De schuldvraag blijft bij dit soort dingen altijd in het midden, is vaak ook niet te beantwoorden, maar ik vind dat je bij bewuste niet-abortus als jongen een soort 'opgedrongen prestatie' krijgt en die mag je weigeren. Dit klinkt wel heel hard maar ik zie niet in waarom je je kind zou houden als je eigen toekomst er zwaar onder zal leiden, alleen maar omdat je het niet 'kunt'. Natuurlijk is het voor een man niet te begrijpen wat het inhoudt een abortus te laten plegen maar dat verhindert niet dat we er een (duidelijke) mening over mogen hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:50
Verwijderd
Citaat:
II_Duce schreef op 03-06-2003 @ 19:48:
kzou mezelf verantwoordelijk nemen, eigen fout,
ik kan een creatie van God niet vernietigen dus geen abortus!
en ik blijf bij haar..
Creatie van God? Het was nog altijd je eigen lul waar het zaad uit kwam...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:52
Verwijderd
Het klinkt misschien een beetje hard, maar als enige overweging gebruiken dat het een 'creatie van God' is en vervolgens de teloorgang van je eigen goede leven accepteren vind ik niet meer van deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:59
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Als het niet van mij is, kan ze door de stront zakken.
Is het wel van mij, dan zal ik haar vriendelijk doch dringend verzoeken om het te aborteren. Mocht ze daar niet op in gaan zal ik mijn wettelijke verplichtingen nakomen, maar niet veel meer dan dat: de liefdesrelatie is voorbij. Ik kan haar natuurlijk wel op bepaalde punten steun en toeverlaat geven.
Klinkt heel asociaal, maar ze heeft de mogelijkheid om het weg te laten halen en ik ben nog niet toe om mijn leven te wijden aan een kind.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:00
II_Duce
Avatar van II_Duce
II_Duce is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2003 @ 19:52:
Het klinkt misschien een beetje hard, maar als enige overweging gebruiken dat het een 'creatie van God' is en vervolgens de teloorgang van je eigen goede leven accepteren vind ik niet meer van deze tijd.
tja, vindt jij. ik geloof in God en respecteer ieder voor wie die is...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:03
Verwijderd
Dat ligt eraan hoe ze dan denkt over abortus. Ik weet zelf niet of ik een abortus zou willen of niet, ik ga haar iig niet dwingen als zij het niet wil. Verder zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen, uiteraard.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2003, 19:12
poesiefox
poesiefox is offline
Waarom denken jullie allemaal zo alleen maar aan jezelf? Ik neem MIJN verantwoordelijkheid, of: eigen schuld dikke bult, of nee, want dat kost mij mijn leven.

Wat dachten jullie van HET KIND? Betrekken jullie die in de beslissing? Wat zou het voor een kind betekenen om nu als jullie kind geboren te worden?

Is dat een wenselijke situatie voor HET KIND of niet?

Natuurlijk, jij bent belangrijk, maar het schaap in kwestie ook.

Het feit dat jullie dit niet zien, maakt jullie sowieso al ongeschikt als ouders.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:14
Nas-t Zeekoe
Avatar van Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
heb het er laatst nog over gehad, mijn vriend zou willen dat ik het weg laat halen, mijn vriendinnen waren heel stellig: zwanger? ooh abortus...
zelf ben ik daar niet zo makkelijk over.. je hebt een levend kind in je zitten dat door jou schuld daar is gekomen, dat laat je niet zomaar weghalen. hier komt bij dat ik heel veel van kinderen houd en een abortus denk ik niet zou kunnen...
toch ben ik nog veel te jong en kijk wel uit, want ik heb zelf ook nog een leven
__________________
dus...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:16
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Hier hebben vriendinnen en ik het best vaak over. Twee keer heeft de schrik er in gezeten omdat er iemand over tijd was... testjes waren beide keren negatief gelukkig. Het lijkt me echt vreselijk als me dat nu zou overkomen (ik zorg dus ook -voor zover dat kan- dat me dat niet overkomt). Als het toch zou gebeuren, zou ik nu zeggen abortus, maar misschien dat je daar wel heel anders over denkt als je het kind daadwerkelijk in je lichaam hebt zitten...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:19
Verwijderd
eieren voor mijn geld kiezen


(het hazepad kiezen dus)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:24
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Oef. Van mij dus hè?
Ik zou op abortus aandringen, en ik neem aan dat ze dat wel zou willen laten toepassen op haar. Zo niet, dan heb ik dus een probleem.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:27
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ohh dat lijkt me echt zooo vreselijk, als ik nu zwanger zou blijken te zijn..! Ik ben wel aan de pil enzo.. maar je weet het natuurlijk maar nooit!! Er kan altijd wel iets gebeuren..
Ik zou het nu in ieder geval nog niet willen, ik ben 17, ga volgend jaar studeren, dus wat moet ik nu met een kind?! Ik ben daarom ook altijd heel voorzichtig en ik en mijn vriend doen het eigenlijk altijd veilig..

Maar als ik dan toch zwanger zou zijn dan denk ik niet dat ik het weg zou durven laten halen, maar ik denk dat ik dat dan toch wel zou doen.. Ik weet eigenlijk niet hoe mijn vriend erover denkt, maar ik weet wel dat hij nu nog geen kinderen wil..

Maar je weet maar nooit hoe je in de situatie reageert als je er eenmaal in beland bent..

[edit] Ik ben het trouwens ook wel wat met Poesiefox eens; Ik zou een hoop dingen op moeten geven als ik dat kind zou krijgen.. Maar ook voor dat kind is het niet ideaal.. 2 mensen, die er nog helemaal niet aan toe zijn moeten het opvoeden, ouders die graag nog willen gaan stappen en studeren.. [/edit]

kortom het is een lastige situatie, en ik denk dat je pas echt weet wat je zult doen als je in die situatie terecht komt, dan moet je wel een beslissing nemen..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 03-06-2003 @ 20:12:
Waarom denken jullie allemaal zo alleen maar aan jezelf? Ik neem MIJN verantwoordelijkheid, of: eigen schuld dikke bult, of nee, want dat kost mij mijn leven.

Wat dachten jullie van HET KIND? Betrekken jullie die in de beslissing? Wat zou het voor een kind betekenen om nu als jullie kind geboren te worden?

Is dat een wenselijke situatie voor HET KIND of niet?

Natuurlijk, jij bent belangrijk, maar het schaap in kwestie ook.

Het feit dat jullie dit niet zien, maakt jullie sowieso al ongeschikt als ouders.
Ik stel niet expliciet dat de belangen van het kind ook meespelen omdat ik vind dat abortus op grond van de belangen van het kind zelfs bijna verplicht zou kunnen zijn. De kans dat een kind in zo'n situatie normaal opgevoed wordt of kan worden is dermate klein dat het bijna asociaal genoemd zou kunnen worden om het te krijgen. Het antwoord op de vraag of het al dan niet gunstig voor het kind is, is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er niet eens meer op inga.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 19:29
jeffry
Avatar van jeffry
jeffry is offline
ik zou mn vriendin laten kiezen en achter haar besluit staan.
__________________
Het leven is te kort om te discussiëren, dus heb ik altijd gelijk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:33
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Simpel

Abortus, zo moeilijk is dat toch niet ?

Ik wil geen kinderen, nu niet, nooit niet
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:35
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 03-06-2003 @ 20:12:
Waarom denken jullie allemaal zo alleen maar aan jezelf? Ik neem MIJN verantwoordelijkheid, of: eigen schuld dikke bult, of nee, want dat kost mij mijn leven.

Wat dachten jullie van HET KIND? Betrekken jullie die in de beslissing? Wat zou het voor een kind betekenen om nu als jullie kind geboren te worden?

Is dat een wenselijke situatie voor HET KIND of niet?

Natuurlijk, jij bent belangrijk, maar het schaap in kwestie ook.

Het feit dat jullie dit niet zien, maakt jullie sowieso al ongeschikt als ouders.
Ik ben het met je eens. Ik schreef al dat ik niet toe ben om mijn leven aan een kind te wijden.

Met 20 jaar oud kan ik gewoonweg geen goede vader zijn. Mijn kind verdient het beste van het beste, en dat kan ik hem/haar nu niet geven.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:37
Verwijderd
Ik zou het niet kunnen. Nu, hoe ik me voel etc, en op deze leeftijd een kind opvoeden.
Dat zou ook niet goed voor het kind zijn. Het zou ook heel vaak met mijn moeder zijn enzo...

Vroeger zei ik altijd: als ik onverwacht zwanger zou worden dan zou ik echt nooit een abortus laten plegen.
Maar nu weet ik het niet meer zo zeker.
Het is ook zo dat mijn moeder niet weet dat ik sex heb en dan gelooft ze me meteen ook niet meer en beschadig ik haar vertrouwen mij.

Zoals ik het nu bekijk zou ik abortus laten plegen en het alleen tegen mn vriend zeggen (ik zou wel willen dat hij meeging). Heel misschien nog tegen mijn beste vriend ofzo, maar niemand anders.
Ik weet wel dat mijn vriend niet zou aandringen op abortus. Hij zou mij laten beslissen en als ik beslis om het kind te houden, dan zal hij zn verantwoordelijkheid nemen..

En zo hoort het..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Ik zou heel hard wegrennen en nooit meer terug komen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:56
Fly-girl
Fly-girl is offline
wat zijn jullie een stelletje slappelingen zeg. ennuh mannen, ik vind het echt BELACHELIJK dat jullie net doen alsof het de schuld is van het meisje, jij bent toch gvd ook mede verantwoordelijk! ennuh abortus kan ook wel consequenties hebben in de zin van onvruchtbaarheid etc. ik denk dat het echt niet zo makkelijk is voor een meisje om abortus te laten plegen en die jongens moeten daar maar wat meer respect voor tonen! tss alsof zij er nix meer mee te maken hebben
__________________
The world moves fast and it would rather pass by.Then to stop and see what makes one cry...(2pac)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 19:58
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Fly-girl schreef op 03-06-2003 @ 20:56:
wat zijn jullie een stelletje slappelingen zeg. ennuh mannen, ik vind het echt BELACHELIJK dat jullie net doen alsof het de schuld is van het meisje, jij bent toch gvd ook mede verantwoordelijk! ennuh abortus kan ook wel consequenties hebben in de zin van onvruchtbaarheid etc. ik denk dat het echt niet zo makkelijk is voor een meisje om abortus te laten plegen en die jongens moeten daar maar wat meer respect voor tonen! tss alsof zij er nix meer mee te maken hebben
Wat is er dan zo moielijk aan abortus, ik zie het echt niet
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:14
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 20:58:
Wat is er dan zo moielijk aan abortus, ik zie het echt niet
Het is natuurlijk emotioneel een zeer aangrijpende gebeurtenis.
Als verwekker dien je je partner natuurlijk goed te ondersteunen tijdens zo'n proces.

Ook al zien wij mannen dat niet echt in, kan ik nog wel begrijpen dat het voor vrouwen wél lastig kan zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:16
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 03-06-2003 @ 21:14:
Het is natuurlijk emotioneel een zeer aangrijpende gebeurtenis.
Als verwekker dien je je partner natuurlijk goed te ondersteunen tijdens zo'n proces.

Ook al zien wij mannen dat niet echt in, kan ik nog wel begrijpen dat het voor vrouwen wél lastig kan zijn.
Emotioneel hoe dan??

Het is snel en pijnloos zeggen ze, gewoon niet denken maar doen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 20:58:
Wat is er dan zo moielijk aan abortus, ik zie het echt niet
Mwah als je zwanger bent krijg je andere hormonen, hormonen die je vanalles ''zeggen'' behalve dat kleine mormel weg te laten halen Met gezond verstand kan je dus wel nee zeggen, maar op het moment zelf is dat echt niet zo makkelijk!! Je schijnt je toch wel heel anders te voelen als je zwanger bent, iets wat ook logisch is want de natuur is er niet op gemaakt om een gezonde foetus weg te laten halen.

Toch als ik nu zwanger zou worden, het zou een onwijs moeilijke situatie worden. Mijn vriendje en ik, het is redelijk serieus, niet dat we het over samenwonen hebben hoor, maar toch het is al ruim 8 maanden wat, en tsjaa ik geef echt super veel om hem. Maar toch, ik denk dat mijn moeder, en de rest van de omgeving me heel erg afraden om het kind te houden, en ik denk, en hoop, als ik ooit in deze situatie kom dat ik toch verstandig kan blijven nadenken, en het kind weg zou laten halen.
Ik heb het er ook wel eens over gehad met mijn vriendje, het zou allemaal wel heel moeilijk worden... daarom gewoon zorgen dat je nooit in deze situatie terrecht komt!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:22
flanger
Avatar van flanger
flanger is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 21:16:
Emotioneel hoe dan??

Het is snel en pijnloos zeggen ze, gewoon niet denken maar doen
Pijnloos my ass als ik het verhaal van een vriendin mag geloven...

Die zal wel niet meer haar pil vergeten te nemen


Om op de vraag terug te komen: ik zou ook een abortus overwegen. Klinkt mss wel tegenstrijdig, maar een kind te vroeg op de wereld brengen, is ook niet alles, denk ik. Liever wachten tot de tijd er rijp voor is

//edit: ze was te laat voor abortuspil -> zuigcurettage..
__________________
Comforting Your Confusion

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 20:25.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2003, 21:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Als alles is gedaan om het niet te krijgen dan wil dat zeggen dat ik het niet wil.

Ik kan mezelf niet onderhouden.
Mijn ouders kunnen de hele boel hier zelf net onderhouden.
Dus dan zou ze er zelf met haar ouders voor op moeten draaien.
Want mijn ouders kunnen niet bijspringen en ikzelf evenmin.

Het zou gewoon een misdaad zijn als het zou gebeuren en ze zou het houden.
Want we kunnen geen van beide er zelf voor zorgen.

Mijn reactie an sich zou echt zijn:
1: Ik zie even heel de wereld vergaan
2: totale black-out
3: halfuur wartaal uitslaan en voor me uit staren
4: poging tot eerste rustige gesprek van wat we gaan doen en wat ze wil
(en vanaf daar zien we wel verder)

Ik zou zelf aandringen op abortus.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:55
Thomas
Thomas is offline
Ik zou er ernstig op aandringen dat mijn vriendin een abortus laat doen, maar als dat werkelijk geen effect heeft dan moet je toch je verantwoordelijkheid nemen en dan zul je voor het kind moeten gaan zorgen met alle gevolgen van dien.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:00
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Fly-girl schreef op 03-06-2003 @ 20:56:
wat zijn jullie een stelletje slappelingen zeg. ennuh mannen, ik vind het echt BELACHELIJK dat jullie net doen alsof het de schuld is van het meisje, jij bent toch gvd ook mede verantwoordelijk! ennuh abortus kan ook wel consequenties hebben in de zin van onvruchtbaarheid etc. ik denk dat het echt niet zo makkelijk is voor een meisje om abortus te laten plegen en die jongens moeten daar maar wat meer respect voor tonen! tss alsof zij er nix meer mee te maken hebben

Een abortus had in de vreselijke breinaalden tijd nog wel eens fatale gevolgen, maar nu niet meer. Ik weet niet wat jij er nog voor slagerstaferelen bij ziet, maar zeker een vroege abortus, die wordt opgewekt door een stoot hormonen(de abortuspil) is weinig meer dan een zware ongesteldheid.


Bekijk het van zijn kant: het is niet zijn lichaam, hij kan niet beslissen. Als hij het er echt niet mee eens is dat zij het kind laat komen, heeft hij wel gelijk als hij wegrent. Jemig, zwanger zijn is niet de straf die je krijgt voor het hebben van sex voor het huwelijk. Dat is echt nog een erfenis uit de jaren 50.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:19
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Heren wat zouden jullie doen als je vriendin onverwacht zwanger blijkt te zijn???
Ach ja.. Eerst een optie tot abortus bekijken, en anders mijn verantwoordelijkheid nemen. Mijn geweten kan het niet verdragen anders te doen )
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 21:16:
Emotioneel hoe dan??

Het is snel en pijnloos zeggen ze, gewoon niet denken maar doen
Vrouwen worden tijdens de zwangerschap al voorbereid op het krijgen van een kind. Logisch. Er komen hormonen vrij waardoor je emotioneler wordt. Bovendien is 'het' iets wat in jouw lichaam groeit. Een klein wonder.
Je hebt dus al voor de geboorte een band met degene in jouw lichaam.

Voor mannen is het heel iets anders. Het groeit in haar lichaam en het is maar een ding. Pas als ze het aan kunnen raken is het een kind.

Een abortus is pijnlijk en de emotionele gevolgen zijn groot.
"Nu was mijn kind 10 geweest...."

Over mezelf:
vroeger dacht ik altijd: als je een kind verwekt moet je het houden. Nu vind ik dat niet zo realistisch meer. Want wat heeft een baby aan een moeder van 18? Ik ben financieel en emotioneel niet in staat om voor zo'n kind te zorgen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 23:53
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
m'n vriendin steunen, en laten blijken dat ik liever abortus zie, maar met haar keuze meegaan, en 'r daar ook in steunen.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 07:11
Verwijderd
Mocht ik op dit moment zwanger raken, zou ik het laten aborteren. Het lijkt me verschrikkelijk om te doen, maar het lijkt me nog verschrikkelijker om mijn kind geen goede opvoeding te kunnen geven. Wat heeft ze aan een moeder van 16?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 07:46
checko
Avatar van checko
checko is offline
Ik zou nog geen kind willen, maar als me vriendin het zou willen houden, dan houden we het....en zal ik me natuurlijk als vader gaan gedragen...me leven zou dan echt wel op z'n kop gaan staan....zou er eigenlijk niet eens aan moeten denken...maar goed.....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 07:50
Vevay
Mocht ik zwanger raken, dan zou ik een abortus laten plegen. Tenminste; dat denk ik.
Ik ben voorlopig niet in staat om een kind op te voeden en een goede jeugd te geven, aangezien ik daar zelf nog in zit.

Het lijkt me heel erg om een einde aan een leven te maken, maar het zou beter zijn voor zowel het kindje als voor mij en mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:26
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
jullie denken hier bijna allemaal alleen maar aan je zelf. Maar als je sex hebt ben je met zn 2en dus moet je ook met zn 2en beslissen wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:42
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Jadie schreef op 04-06-2003 @ 00:36:
vroeger dacht ik altijd: als je een kind verwekt moet je het houden. Nu vind ik dat niet zo realistisch meer. Want wat heeft een baby aan een moeder van 18? Ik ben financieel en emotioneel niet in staat om voor zo'n kind te zorgen.
Wat zou een kind hebben aan een moeder van 15 en een vader van 18 die allebei financieel en emotioneel nog lang niet in staat zijn zo'n kind op te voeden?
Noem mij dan maar een egoist als ik aandring op een abortus maar ik denk in dat geval ook aan dat kind.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:45
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 21:16:
Emotioneel hoe dan??

Het is snel en pijnloos zeggen ze, gewoon niet denken maar doen
Omg, wat zou ik gek van jou worden wat betreft dit onderwerp
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:13
ieneminie
ieneminie is offline
IK ZOU HET KINDJE HOUDEN!!!!!!!
Ben ik dan de enige???
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:13
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Another Way schreef op 03-06-2003 @ 21:16:
Emotioneel hoe dan??

Het is snel en pijnloos zeggen ze, gewoon niet denken maar doen
het is wel een potentieel kindje wat een meisje daar in dr baarmoeder heeft zitten!
Voor meisjes is dat vaak moeilijker dan voor jongens, maar je bent bij voorbaat al aan het beslissen over leven en dood.. Ook al is zo'n kindje nog lang niet volgroeit..
En door alle hormonen ben je dan toch al emotioneler en gevoeliger..

En je stelt je bij zwanger zijn toch iets moois voor, dat je moeder zult worden je vriend/man vader, gelukkig gezinnetje.. Maar niet dat je onverwacht en ongewenst al zwanger wordt op jonge leeftijd.. Dan ben je zwanger, iets waarvan jij dacht dat het een mooie en blijde (nouja, dat zal zowiezo wel tegenvallen) periode zou zijn en dan laat je het weghalen, want je bent te jong om voor een kind te zorgen, hebt er de financiele middelen niet voor, enz..

Nou ik denk dat het zeker wel wat met je doet!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.