Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 19:18
Dennis15
Dennis15 is offline
Ik ben al paar weken tot over m'n oren verliefd op een meisje bij mij op school, ze is 1 jaar jonger dan mij. Ik denk constant aan haar en ze is zo knap !! Alleen ik heb nog zo weinig ervaring op het gebied van liefde, ik weet niet wat ik er nu mee aan moet Ik ben er niet zo handig in om iemand mee uit te vragen want ik schaam me er ook wel een beetje voor ofzo, komt waarschijnlijk omdat ik er geen ervaring in heb.

Wat kan ik doen, ik vind het echt een super leuk meisje. Ik kan wel aan haar msn-adres komen Tips graag voor iemand met weinig ervaring
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 19:28
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Vraag d'r msn dan als je zegt dat dat kan. En verder moet je het zelf allemaal gaan uitproberen, dat is juist zo leuk
Ik vind het ook altijd wel lief als de jongen verlegen is. Probeer toch gewoon in contact met haar te komen en niet te snel denken het lukt niet omdat ik geen ervaring heb. Die ervaring komt wel als je het een paar keer hebt gedaan. Succes ermee.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:35
Dennis15
Dennis15 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 06-06-2006 @ 20:28 :
Vraag d'r msn dan als je zegt dat dat kan. En verder moet je het zelf allemaal gaan uitproberen, dat is juist zo leuk
Ik vind het ook altijd wel lief als de jongen verlegen is. Probeer toch gewoon in contact met haar te komen en niet te snel denken het lukt niet omdat ik geen ervaring heb. Die ervaring komt wel als je het een paar keer hebt gedaan. Succes ermee.
Dankje, ik denk toch dat ik haar maar moet toevoegen en dan proberen haar beter te leren kennen. Heb je verder nog tips zodat ik haar hart kan veroveren
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:56
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Dennis15 schreef op 06-06-2006 @ 20:35 :
Dankje, ik denk toch dat ik haar maar moet toevoegen en dan proberen haar beter te leren kennen. Heb je verder nog tips zodat ik haar hart kan veroveren
Ik vind het persoonlijk niet fijn als een jongen heel opdringerig over komt. En je moet niet ongeïnteresseerd doen
Verder jezelf blijven, als het niet klikt dan klikt het niet
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:47
Verwijderd
Nou, dan ga je toch over MSN lullen en zie je wat ervan komt. Wat is het nu eigenlijk het probleem?

PS: leer de betekenis van de roloog-smiley.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:54
Verwijderd
Gewoon een paar keer hoi zeggen op school, zodat ze weet wie je bent, en dan toevoegen aan msn, dat is best een makkelijke manier om wat meer met elkaar in contact te komen
Als je haar meteen uit zou vragen is er een goede kans dat ze nee zegt omdat ze je niet kent, terwijl ze je wel leuk zou kunnen gaan vinden, dus daar kun je beter even mee wachten tot ze je wel een beetje kent.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 08:52
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Dennis15 schreef op 06-06-2006 @ 20:35 :
Dankje, ik denk toch dat ik haar maar moet toevoegen en dan proberen haar beter te leren kennen. Heb je verder nog tips zodat ik haar hart kan veroveren
Kun je dr niet beter dan uitnodigen voor een gesprek irl?

Dan kun je ook elkaars reacties zien. Op msn kan zij doen alsof ze je keileuk vindt, maar als ze dat niet vind is dat irl veel lastiger, maar je kunt dr dan ook zien lachen enzo
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 11:54
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ga naast haar zitten in de klas, jij bent vast 'slecht' in een bepaald vak waar zij goed in is, misschien wil ze jou wel helpen. Sowieso proberen om eens een gesprekje aan te knopen en dan weet je tenminste hoe ze in de omgang is, niet alles gaat om dat mooie koppie van 'r
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:00
Verwijderd
Ach, je moet maar zo denken, zelfs mensen met veel ervaring weten bij een nieuw meisje niet hoe ze moeten beginnen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:14
herr renz
herr renz is offline
daarom is het ook een "nieuw" meisje...

En verder ja, glimlachen en over iets onbelangrijks beginnen als een of ander "stomme taak die af moet, echt pokke leerkracht" ofzo (fictief voorbeeld) en dan merk je wel vanzelf of't klikt en je ook over andere dingen kan praten en vanaf dat je iets gevonden hebt dat je allebei leuk vind is 't nog maa een kleine stap om haar uit te nodigen om samen iets te gaan doen (dat betrekking heeft op die gezamelijke intresse)

Maar natuurlijk, weet nooit zeker of't lukt, elk nieuw meisje is anders... wel op tijd beseffen als't niet zo klikt dat je haar niet begint lastig te vallen... dan is't beter om haar ff te negeren en oftewel krijgt ze zo nog interesse en anders, pech, volgende keer beter...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:27
Dennis15
Dennis15 is offline
Bedankt voor de tips, alleen ze zit niet bij mij in de klas voor sommige die dat dachten (sorry voor het misverstand dan) Ik zal toch maar eens m'n leukste lach op m'n gezicht zette en probere met haar in contact te komen. Hopelijk komt dan van het een het ander en kunnen we misschien eens wat met elkaar afspreken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:53
Smokin'
Smokin' is offline
Ja lachen is goed, maar probeer kalm en zelfverzekerd over te komen. Nu roept iedereen hier: je kan niet zelfverzekerd doen, dat ben je. Dat is natuurlijk niet waar, want door je lichaam goed onder controle te houden kan je absoluut wel een zelfverzekerde indruk maken.

Als je met haar praat: sta rechtop, kijk haar ten alle tijde rustig aan, niet te overdreven lachen, langzaam bewegen: dus, geen nerveus gefriemel, niet voortdurend van houding wisselen. Praat langzaam en formuleer rustig je zinnen. Niet alle kanten opgaan met je ogen maar op haar gericht houden, zeker als ze iets tegen je zegt. In het begin kan het moeite kosten je zo te gedragen, maar enige tijd word het een tweede natuur.

Begin niet over iets wat je kut vind want dat is negatief en we willen natuurlijk niet dat je meisje jou associeert met klaagverhalen over leerkrachten en andere schoolonzin. Jij bent veel verder en houd je niet bezig met dergelijke drek. Mensen houden niet van karakters die voortdurend negatieve feiten des leven opdissen, maar houden van optimistische zelfverzekerde types.

Probleem is echter dat je al zoverliefd bent. Dit staat vaak garrant voor een superonzeker optreden en daar heb je niks aan. Echter, dit meisje is een jaar of 15 en zal je niet keihard afsnijden als je niet meteen een heel leuk gesprek begint. Onder de 16 jarige jongens zijn er maar weinig die over hun angst voor afwijzing durven heen te stappen en zelfverzekerd met een meisje praten. Daarom zie je ook altijd dat meisje van 14/15/16 neigen naar jongen die 2 jaar of meer ouder zijn. Echter, als jij nou wel op haar afstapt en gewoon kalm en rustig blijft heb je een enorme stap gezet. ten eerste omdat je zo kan kijken of je een kans hebt en ten tweede omdat je aan je zelfvertrouwen werkt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 19:21
herr renz
herr renz is offline
was ook maar voorbeeld in de zin van ff over zagen, grapje over maken à la "ochja, maakt niet uit, ik doe vanavond toch iets leuks, taak of niet" dan kom je eerder "goed relativerend" uit de hoek he... moet dat ene voorbeeld (dat ik dus slecht heb gekozen in vorigep ost) nu niet opvatten als een klaagzang van een kwartier he, bedoel gewoon dat ff grapjes maken over leerkrachten wel e goei manier is om gesprek te beginnen met een verder vrij onbekene van school...

enfin, zoals'k zei, was dus slecht voorbeeld, n iedereen is anders, dus zoek gewoon zelf iets goed/onpersoonlijks, wat je tegen iedereen op school zou kunne beginne vertellen zodat je niet te geforceerd overkomt...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 23:02
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
je hebt niks te verliezen! ga gewoon naar dr toe en begin een gesprekje en wees inderdaad zelf verzekerd. stel je anders voor dat je tegen een goede vriend(in) staat te praten. daar heb je ook geen moeite mee.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 02:26
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 07-06-2006 @ 18:53 :
*verhaal*
Offtopic: Even zomaar een vraagje: Heb jij deze social skilltheorieën (en die in andere topic) uit die 'foute' boeken als The Game?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 07:27
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 08-06-2006 @ 03:26 :
Offtopic: Even zomaar een vraagje: Heb jij deze social skilltheorieën (en die in andere topic) uit die 'foute' boeken als The Game?
Offtopic: echt hè?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 11:31
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2006 @ 21:47 :
PS: leer de betekenis van de roloog-smiley.
Mag mij trouwens ook wel uitgelegd worden.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 13:52
Dennis15
Dennis15 is offline
Ik zat vandaag in de mediatheek te leren (een stilteruimte bij mij op school) en zij zat daar ook En toen zij weg liep keek ik haar recht in de ogen aan en zij mij maar ze liep wel door. Maar ik was echt totaal verkocht, she's the one Ik denk alleen dat ik haar dit schooljaar niet meer zie want ik heb nu nog proefwerkweek en dan zie ik haar sowieso niet, en dan heb ik vakantie. Dus dan wordt het toch maar via msn ofzo En dan komen er harde tijden want dan zie ik haar 7 weke ofzo niet Of de ontwikkelingen moeten zo snel gaan dat we wat afspreken in de vakantie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2006, 16:53
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
N00dles schreef op 08-06-2006 @ 03:26 :
Offtopic: Even zomaar een vraagje: Heb jij deze social skilltheorieën (en die in andere topic) uit die 'foute' boeken als The Game?
nee, alhoewel ik boek toevallig net van een vriend heb geleend en ook gelezen. Het is een leuk boek, maar ik ben het met een deel niet eens. Ik kom van een andere weg. Een oom van mij is het soort type die waar hij ook is de mensen aan het lachen krijgt. Hij heeft een ongekend zelfvertrouwen en charisma en legt dientengevolge erg makkelijk contact. De schrijver van The Game zou hem een alphaman noemen. Toen ik een jaar of 16/17 nam hij me meer naar (rock)concerten waar ik hem zonder moeite contact zag leggen met mooie meisjes/vrouwen, om ze even daarna weer te verlaten. Hij was er niet op uit of iets dergelijks, hij is ook getrouwd, maar het leek allemaal vanzelf te gaan. Mijn oom is een geweldige mentor voor me geweest, alhoewel hij dat misschien zelf geeneens door heeft gehad. Nooit heb ik bemerkt dat hij goedkeuring voor iets vroeg van de mensen om hem heen, of dat hij een compromis maakte met zijn eigen idealen of overtuigingen. Nooit verloor hij controle over zichzelf en zijn emoties. In de nabijheid van zo iemand kan je heel veel leren door gewoon goed op te letten.

Natuurlijk, dan ben je er nog niet, maar het is zonder meer de reden waarom mijn ideeën zo zijn zoals ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 08-06-2006 @ 12:31 :
Mag mij trouwens ook wel uitgelegd worden.
Die smiley duidt op sarcasme.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 18:52
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Stap gewoon op haar af, je hebt niets te verliezen. Begin een gesprekje over iets wat toevallig op dat moment speelt (als ze een tijdschrift leest, zeg je iets daarover ofzo) en wees geïnteresseerd, maar niet té. Doe net of je gewoon kennissen met haar wilt zijn. De volgende keer dat je haar tegenkomt, zeg je gewoon weer hoi. Je merkt vanzelf wel of ze ook geïnteresseerd is in jou. Succes!
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 22:01
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Typisch gevalletje van jongen die teveel waarde hecht aan pussypower. M.a.w je geeft haar veel te veel macht omdat zij zo belangrijk voor je is. Als ze dit opmerkt door je gedrag dan zal ze je afketsen, want welk mens wil nou echt een relatie met iemand die opdringerig of op een andere manier zielig is. En reken maar dat onzekerheid door onervarenheid onaantrekkelijk is. Als jij iets als een probleem ziet is dat het voor haar ook. Behandel haar gewoon als een normaal meisje. Waarschijnlijk ben jij precies hetzelfde als al die andere jongens om haar heen waarvan ze veel aandacht krijgt. Knappe meisjes zijn vaak onzekerder over hun uiterlijk, het is immers iets waar ze zeel moeite voor doen, en als het dan negatief wordt besproken slaat die onzekerheid toe. Maar aan de andere kant hebben knappe "gewilde" meiden een zintuig voor "mannetjes" die maar al te graag willen.

Dus doe rustig aan. Lichaamstaal, geen grote verhalen en een beetje arrogantie gemixed met humor werkt. Zo snel ze geïnteresseerd raakt moet je niet opeens uit je rol komen, blijf doen wat werkt.

Uit je post af te leiden ga je enkel voor uiterlijk. Als je een leuke relatie wilt kan je beter eerst kijken naar het innerlijk, en daarna kijken of je haar uiterlijk kan accepteren. Maar dan heb ik het wel over serieuze relaties, als je nog nooit een vriendinnetje hebt gehad dan pak je wat je kunt krijgen, na een paar ga je vanzelf strenger worden in je eisen.

Als je meer wilt weten van een onderwerp als deze moet je maar eens wat NLP gaan lezen. Je bent er sowieso bij gebaat als je weet hoe mensen denken.

Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 10:14
Dennis15
Dennis15 is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 09-06-2006 @ 23:01 :

Uit je post af te leiden ga je enkel voor uiterlijk. Als je een leuke relatie wilt kan je beter eerst kijken naar het innerlijk, en daarna kijken of je haar uiterlijk kan accepteren. Maar dan heb ik het wel over serieuze relaties, als je nog nooit een vriendinnetje hebt gehad dan pak je wat je kunt krijgen, na een paar ga je vanzelf strenger worden in je eisen.

Nou, ik vind het innerlijk ook erg belangrijk hoor. Het liefst heb ik het beide
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gebruikt?...
DefQon
33 23-12-2006 18:05
Liefde & Relatie Jij vindt hem helemaal geweldig, maar je ouders niet!!
suusch
86 23-05-2005 13:39
Liefde & Relatie Twijfel !
Somarocity
22 12-04-2005 16:43
Liefde & Relatie Verkering, maar niet gelukkig
_Moby_
18 08-04-2004 16:50
Liefde & Relatie Eerst niet verliefd, nu wel!?
Sade
10 09-02-2004 14:43
Liefde & Relatie Verliefd op uitstraling?
luk@z
21 07-04-2003 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.