Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2007, 20:43
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
.. Heb jij altijd de pech dat je jonger wordt geschat dan je werkelijk ben? Spreken sommige je al aan met meneer of mevrouw? Misschien wordt je wel 5 jaar ouder geschat, kan ook.

Kortom; Word je meestal ouder, jonger of gelijk geschat?
Waar zou dat aan liggen volgens jou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2007, 20:44
Verwijderd
Ik word vrijwel altijd 2-3 jaar ouder geschat. Behalve af en toe een sukkel die vraagt of ik 16 ben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 20:48
Yoshimare
Avatar van Yoshimare
Yoshimare is offline
Onlangs nog kocht ik een fles wijn voor mn moeder, vraagt de verkoper: "Je bent toch wel ouder dan 16?" Een collega van hem vroeg me ook al eens of ik al 16 was.
Verkopers schatten me dus 5 jaar jonger ;(
Een jongetje noemde me gisteren 'meneer' pffft
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 20:51
Verwijderd
Vorige week vroeg een vrouw in de albert heijn om mijn legitimatie toen ik sigaretten ging halen
gebeurd me wel vaker, babyface en ik ben klein.
Vaak denken ze dat mijn zusje ouder is, terwijl die 4,5 jaar jonger is

Meestal schatten mensen me 16-17.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Yoshimare schreef op 16-07-2007 @ 20:48 :

Een jongetje noemde me gisteren 'meneer' pffft
Dat kan ook gewoon beleefdheid zijn, als ik in een winkel iets moet vragen aan een werknemer, ook al is dat een puistenkop die duidelijk net de brugklas ontgroeid is, zeg ik altijd meneer of mevrouw. Het staat gewoon netter dan "hey jij".

OT: geen idee, hoe weet je dat, of mensen je ouder of jonger schatten? Ik word in ieder geval nooit gevraagd om me te legitimeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
het verschilt erg: Voor mijn zesjarige achterneefje ben ik "die meneer van 15", de oma van mijn buurmeisje denkt dat ik net 14 ben, maar meestal word ik 16-17 geschat. Hoewel ik vandaag mijn haar heel anders heb laten knippen en het dus wel weer heel anders zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:42
Verwijderd
Qua gedrag word ik meestal ouder geschat, qua uiterlijk jonger (ik moet me nog regelmatig legitimeren), maar dat vind ik geen pech. Ik ben eerder beledigd als ik ouder word geschat, dan ga ik me zorgen maken over rimpels enzo
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:44
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik word altijd ouder geschat en niet zo'n beetje ook... Soms vind ik dat wel leuk maar soms ook niet. Wel handig, op mijn vijftiende kwam ik overal binnen zonder legitimatie.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 21:48
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik denk eigenlijk wel gelijk. Soms jonger, soms ouder. Maar het ligt er denk ik ook wel aan met wie je vergeleken wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Gewoon op mijn leeftijd eigenlijk. Ik heb ook zo mijn kinderlijke buien, maar dat is gewoon expres en in mijn denken ben ik wel volwassen zeggen sommige mensen. En nja mensen zeggen vaak mevrouw ipv meisje, terwijl ik liever met meisje word aangesproken. Ik heb natuurlijk ook wel voordeel dat ik redelijk lang ben voor een meisje, ik heb me ook nooit hoeven legimiteren ofzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 22:38
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Over het algemeen net even iets jonger. Niet dat het een probleem vormt, volgens mij schat men me 18 of 19 en dan heb je er toch al geen last meer van dat je iets niet mag
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:18
Verwijderd
M'n vader en zusje zeggen al heel mijn leven dat ik er jonger uitzie, maar volgens mij vindt verder niemand dat. Er wordt me nu in ieder geval nooit om legitimatie ofzo gevraagd.
Als ik al jong overkom is dat eerder door mijn gedrag.
Werd pas wel met u aangesproken door een meisje, en toen voelde ik me oud.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 23:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mensen denken van mij over het algemeen dat ik 18/19/20 ben, en af en toe een rare die me 15/16 schat.

En ja, mijn grote zus is 4,5 jaar ouder en die wordt vaker gevraagd om ID met sigaretten ed dan ik
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 16-07-2007 @ 20:51 :
Vorige week vroeg een vrouw in de albert heijn om mijn legitimatie toen ik sigaretten ging halen
gebeurd me wel vaker, babyface en ik ben klein.
Vaak denken ze dat mijn zusje ouder is, terwijl die 1,5 jaar jonger is

Meestal schatten mensen me 17-18.
damn. quote for truth!!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 00:20
Verwijderd
Ben 19 jaar, krijg regelmatig te horen dat ik wel 5 jaar ouder lijk en doe. En nu word ik in augustus 20 en dat vind ik helemaal niet leuk. Ze denken ook altijd dat mijn zus jonger is omdat ik 4 centimeter groter ben. en hondermiljoenduizendtriljoen centimeter breder
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 00:29
Verwijderd
Ik word op het werk 25 geschat en ook door mijn baas, maar ernaar betalen ho maar
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 05:12
Evil Monkey
Avatar van Evil Monkey
Evil Monkey is offline
Vroeger schatte mensen me meestal ouder in, tegenwoordig wel redelijk in de buurt of jonger.. Maarja, boeit me ook niet zoveel.. Zolang mensen maar niet om m'n id vragen als ik peuken/drank/wiet of wat dan ook haal, dat is echt zwaar irritant..
__________________
'Being evil isn't easy you know.. Time to lay back and relax..'
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 05:17
Verwijderd
Ik wordt meestal ouder ingeschat, ook kroegen enzo geen probleem, bij de supermarkt af en toe wel even ID laten zien. Aan de telefoon is het echter al helemaal erg, mij wordt regelmatig gevraagd of mijn vrouw thuis is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2007, 07:41
Chronocide
Chronocide is offline
aan de telefoon word ik meestal 'meneer' genoemd
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 08:03
Verwijderd
Ik word altijd 23/24 geschat. Waarschijnlijk komt dat door mijn volwassen uitstraling, kledingkeuze en woordgebruik. Het heeft natuurlijk wel voordelen, maar soms is het wel vermoeiend om constant 'overschat' te worden

En ik vind het ook stom als een mensen van mijn eigen leeftijd me met u of meneer aanspreken (supermarktpersoneel e.d.).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 08:38
Verwijderd
Toen ik een jaar of 14, 15 was oid vonden mensen altijd dat ik ouder leek dan ik was, tegenwoordig hoor ik eigenlijk alleen maar dat mensen denken dat ik jonger ben dan ik daadwerkelijk ben. Geen idee waar het aan ligt, ik zal er nog wel jong uit zien ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 10:30
Verwijderd
Ik denk dat ik doorgaands wel goed geschat wordt qua leeftijd. Rond de 20 ofzo. Mensen vragen in ieder geval niet meer m'n ID als ik alcohol koop, dus 't zal wel goed zitten
Als ik samen met m'n man ben, dan schatten mensen me ouder. Misschien een jaar of vijf ouder, maar dat weet ik niet precies. Ooit vroeg iemand me waarin ik gepromoveerd was

Ik word ook wel eens 'mevrouw' genoemd, door verschillende mensen. Zowel kinderen als volwassenen. Gewoon, om beleefd te zijn, als notaris ga je iemand niet 'meisje' noemen als ze de akte voor de koop van een huis komt ondertekenen, bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 10:47
Verwijderd
Bij mij verschilt het nogal eens.
Ik word vaak een jaar of twee jonger geschat, maar er zijn er ook die denken dat ik 25 ben ofzo. Hangt vast ook van mijn bui af; soms doe ik heel wijs, en op andere momenten heel kinderlijk.
Ik ben gelukkig nog nooit gevraagd om me te legitimeren in de supermarkt of bij het uitgaan ofzo. Dat zal nu dus ook wel niet meer gebeuren, maar het gebeurde ook al niet toen ik op mijn 15e nog wel eens wijn ging halen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 10:49
Verwijderd
Oh ja, en ik het komt echt al een paar jaar voor dat, als ik bij mijn ouders de telefoon opneem en het is voor iets zakelijks, dat ze dan een heel verhaal tegen mij beginnen te lullen, omdat ze denken dat ik de vrouw des huizes ben.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 10:52
Verwijderd
Ik ben trouwens ook wel eens aangesproken met 'meneer' door een callcentermedewerker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 17-07-2007 @ 10:52 :
Ik ben trouwens ook wel eens aangesproken met 'meneer' door een callcentermedewerker
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 11:31
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
De meeste mensen schatten mij een jaar of 19/20 en die kijken helemaal verschrikt op als ik zeg dat ik 17 ben. Maar volgens mij komt dat door mijn bril
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 11:35
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik wordt meestal jonger geschat. Meestal 16. Kom met name denk ik door me gezicht beetje kinderlijk gezicht. Soms vind ik het wel erg ja.
Maar andere keer word ik weer ouder geschat.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 12:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Ik ben nog net geen 17 en ik wordt altijd als in de 20 geschat.(daar maak ik heus geen misbruik van hoor )

Ligt volgens mij aan mn uitstraling en omdat ik nogal wat werk aan mn lichaam en er dus niet als zo'n mager slungeltje uitzie.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 12:21
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
omg mepsteen is 16

ik ben 18 en was altijd bang geweigerd te worden voor tenten waar je 18 jaar en ouder moest zijn, dus probeerde er nooit in te komen en weet dus ook niet of ze me ouder schatte. Nu ben ik 18 en word ik nooit om mijn id gevraagd.

eigenlijk weet ik het dus niet.
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 12:27
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben net 20, maar ik weet niet hoe oud andere mensen me schatten.

Al kwam ik wel een tijdje geleden een café binnen voor 21 jaar en ouder, terwijl ze wel iedereen naar een ID vroegen en ik niks bij me had
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 13:48
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Wordt altijd al ouder geschat, toen ik 16 was dachten emnsen dat ik 20 was. en nu ik 20 ben denken ze dat ik rond de 24 a26 jaar oud ben
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 13:56
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Een aantal jaar geleden twijfelde iemand of ik wel 16 was toen ik een biertje bestelde op het terras, terwijl ik toen al 21 was
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 14:33
Verwijderd
ik word altijd ouder geschat. Ik ben net 20, maar k word altijd op 23-25 geschat.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 14:36
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 17-07-2007 @ 12:27 :
Ik ben net 20, maar ik weet niet hoe oud andere mensen me schatten.

Al kwam ik wel een tijdje geleden een café binnen voor 21 jaar en ouder, terwijl ze wel iedereen naar een ID vroegen en ik niks bij me had
Maar die uitsmijter was ook niet erg snugger
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 14:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben weleens geschat op 30.

En nee, daar werd ik niet blij van.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2007, 15:36
Wind's Embrace
Avatar van Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-07-2007 @ 10:49 :
Oh ja, en ik het komt echt al een paar jaar voor dat, als ik bij mijn ouders de telefoon opneem en het is voor iets zakelijks, dat ze dan een heel verhaal tegen mij beginnen te lullen, omdat ze denken dat ik de vrouw des huizes ben.
Dat komt misschien omdat je opneemt met "Madame"

Bij mij verschilt het heel erg. Soms schatten mensen me 16, wat ik niet echt heel leuk vind. Maar laatst was ik bij een vriend die langs de coffeeshop moest. Het meisje voor ons mocht niet naar binnen, maar ik wel
__________________
* Together we look at the stars *
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 15:47
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-07-2007 @ 14:51 :
Ik ben weleens geschat op 30.

En het kon me eigenlijk vrij weinig boeien.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 15:57
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 17-07-2007 @ 14:36 :
Maar die uitsmijter was ook niet erg snugger
Hij had gewoon niet verwacht dat ik vol overtuiging beaamde dat ik 21 of ouder was. Ik zou jou ook jonger schatten dan je bent. Ik dacht eerst dat je 22/23 was.

Ik heb wel de laatste tijd steeds vaker dat mensen 'mevrouw' tegen me zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:06
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
meestal wel naar mijn leeftijd
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:21
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-07-2007 @ 21:10 :
OT: Geen idee. Ik word in ieder geval nooit gevraagd om me te legitimeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:23
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als ik met mn moeder op vakantie ga naar familie/vrienden, schatten zij mn zusje altijd ouder geniaal want zij is 5 jaar jonger. Maar met id enzo, ach toen ik nog geen 10 was werd er wel eens naar gevraagd, maar ik ging toch bijna nooit uit.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 19:38
Verwijderd
Meestal wordt ik qua uiterlijk jonger geschat en qua gedrag ouder, schijn me volwassen te gedragen. Ben ik overigens niet, maar het is niet verkeerd als ik de indruk wek .
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 20:15
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Volgens mij is het wel redelijk normaal als een medewerker van een winkelier/onbekende met meneer of mevrouw wordt aangesproken. Af en toe wordt ik ook nog wel meisje genoemd. 'Vraag maar aan dat meisje.' Maar dat komt minder voor.

Ikzelf - denk ik - , wordt meestal wel voor 16 a 17 jaar geschat. Mijn identiteitskaart wordt nog wel altijd gevraagd. Dus eigenlijk gewoon naar mijn eigen leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 20:19
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Aan de telefoon vragen ze altijd: is je mama thuis? En verder word ik meestal ouder geschat, maar soms ook jonger.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 20:42
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
some say i m 6, some say im 1337
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:16
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Vorig jaar, schatten mensen me 2 jaar ouder dan ik toen was: 16
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:18
Verwijderd
Geen idee, ik vraag nooit aan mensen hoe oud ze denken dat ik ben omdat me dat geen drol kan schelen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-07-2007 @ 13:18 :
Geen idee, ik vraag nooit aan mensen hoe oud ze denken dat ik ben omdat me dat geen drol kan schelen.
Sommige mensen komen ongevraagd met dergelijke informatie.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:55
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik word meestal wel wat ouder geschat. Toen ik met mijn vader een tapijt ging uitzoeken voor mijn kamer (dat woord had ik niet gebruikt) vroeg de verkoper of ik op kamers ging wonen. Ik geloof dat ik toen 14 was.
En ik heb afgelopen jaar een tekencursus voor beginners gevolgd, al die mensen waren minstens 35 ofzo, en ik was de langste van zij allemaal. En ik had vreemd genoeg ook het meeste ervaring. Ze keken ook raar op toen ik ze vertelde dat ik 14 was en in de 3e zat.
Maar goed. Dat komt waarschijnlijk dus door mijn lengte. Ik vind het zelf niet erg, ik vind het wel grappig.
Ohja, en mijn oma geloofde me nauwelijks toen ik vertelde dat ik 15 werd. Maar zij begint te dementeren dus dat telt niet. En ook al vertel ik het 12 keer, dan reageert ze nog steeds hetzelfde. *zucht*
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Het grote is mijn penis te lang/te kort/precies goed topic #3
bloodyb
500 20-09-2015 20:46
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 1)
Simon
254 02-10-2012 13:52
Algemene schoolzaken is jouw schoolplein maar kaal en saai?
madelaine 00
2 14-05-2012 21:29
Psychologie Mijn vader/Familie
Rivka
5 15-06-2009 22:33
Levensbeschouwing & Filosofie Leeftijd van de aarde volgens de Bijbel
Verwijderd
422 30-01-2007 12:22
Lichaam & Gezondheid Klein?!!
An de Rus
61 14-08-2006 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.