Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 17:03
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
ik ben een meid van 18 jaar en ik weeg maar 44 kilo en ben 1,64 ik ben erg dun, ik heb meer het figuur van een meisje van 14/15 ik word meestal dan ook twee jaar jonger geschat, ik eet heel veel maar kom niet aan zelfs niet van patat en al dat vette eten, ik eet echt alles en ik eet nog veel ook maar ik kom niet aan, ik heb een snelle stofwisseling dat weet ik maar zou er echt geen manier zijn om dikker te worden, bedoel ik lees altijd in tijdschriften over mensen die af willen vallen je leest het overal..maar nooit lees je eens iets over mensen die dikker willen worden, en dan zeggen ze altijd van je kan beter slank en dun zijn, mensen die krijgen anorexia omdat ze dun willen zijn, ik vind dat echt gekkewerk al lees ik al die evrhalen, ik denk wees blij al heb je een paar vetrolletjes op je buik, ik wou dat ik die had al is het maar 5 kilo erbij,,kan iemand mij advies geven

dikke kus moi
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:24
sas
Avatar van sas
sas is offline
ik denk niet dat het verstandig is om dikker te worden in de zin van veel vet eten, maar je zou bijvoorbeeld naar een sportschool kunnen gaan, vaak moet je dan bij een intake gesprek aangeven waarvoor je daar komt.
Jij zal veel oefeningen moeten doen waar je spiermassa van gaat groeien (ik bedoel klein beetje en geen bodybuilding) dat wordt je wat zwaarder en wat breder zodat je niet zo dun meer lijkt.

Veel succes
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 17:36
Angeles
Angeles is offline
Volgens mij geldt voor als je te dun bent ongeveer hetzelfde voor als je te dik bent: gewoon genoeg en regelmatig eten, veel bruin brood, veel volkorenpasta, veel zilvervliesrijst, vlees, verse groente, fruit. Veel vet en suiker is voor niemand gezond, ook niet als je heel erg slank bent.

Verder vind ik het idee van Sas heel goed, als je een sport beoefent word je vaak wat gespierder en dan zie je er niet zo mager uit. Je hoeft niet per se naar de sportschool, je kan ook een andere sport kiezen die je leuk vindt, zwemmen of inline skaten of fietsen of een teamsport, wat dan ook.

Ga vooral niet tegen je zin heel veel eten, want dat is ook niet gezond. Als je er echt mee zit, ga dan gewoon naar een arts.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:30
Destiny
Avatar van Destiny
Destiny is offline
Hoi!
Ik snap wat je bedoelt, want je leest altijd hoe je moet afvallen en hoe je een platte buik krijgt etc. Maar er wordt bijna geen aandacht besteed aan mensen die willen aankomen.
Ik was vroeger ook altijd best wel dun, maar de laatste jaren ben ik wat aangekomen en ik ben nog steeds niet dik , maar ik ben nu wel tevreden, maar ik ben er niet meer door gaan eten.

Ik denk dat een dieëtiste je heel goed kan helpen. En ik zou geen vette dingen gaan eten. Je moet wel gewoon gezond en normaal eten.

Veel succes XxX mij
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:52
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
ik ben al wel eens naar een dieetiste geweest en heb toen idd een dieet gekregen een beetje hetzelfde als voor iemand die af wil vallen maar dan meer gezonde tussendoortjes eten zoals liga, nootjes en zo en veel brood eten zulke dingen, maar het heeft niet geholpen en zei kon ook niet meer doen dan dat dusja als dat al niet helpt wat moet ik dan?
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 08:45
blondienie
blondienie is offline
Hoi yvie!

Toen ik jouw probleem las dacht ik: dat ben ik!
Ik ben ook 18 jaar, 1.65m en weeg 45 kilo.
Het is bij mij niet zo dat m'n botten eruit steken, maar ik heb inderdaad meer het figuur van een 14/15 jarige.
Ik vind het best vervelend dat ik regelmatig jonger word geschat.
En dan lees je in tijdschriften voortdurend verhalen over mensen die willen afvallen, maar nooit iets over mensen die aan willen komen.
Kleding kopen is voor mij ook vaak moeilijk en dan vooral broeken.
Het kleinste maatje is vaak nog te groot.
Ik eet goed, dus daar ligt het niet aan. Ik eet voldoende gezonde dingen en ik kan af en toe behoorlijk snoepen.
Wat je in ieder geval niet moet doen is de gezonde maaltijden vervangen door snoep en andere ongezonde dingen.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen, misschien zijn er nog andere mensen met goede ideeen.

groetjes Blondienie
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:06
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
Citaat:
blondienie schreef:
Hoi yvie!

Toen ik jouw probleem las dacht ik: dat ben ik!
Ik ben ook 18 jaar, 1.65m en weeg 45 kilo.
Het is bij mij niet zo dat m'n botten eruit steken, maar ik heb inderdaad meer het figuur van een 14/15 jarige.
Ik vind het best vervelend dat ik regelmatig jonger word geschat.
En dan lees je in tijdschriften voortdurend verhalen over mensen die willen afvallen, maar nooit iets over mensen die aan willen komen.
Kleding kopen is voor mij ook vaak moeilijk en dan vooral broeken.
Het kleinste maatje is vaak nog te groot.
Ik eet goed, dus daar ligt het niet aan. Ik eet voldoende gezonde dingen en ik kan af en toe behoorlijk snoepen.
Wat je in ieder geval niet moet doen is de gezonde maaltijden vervangen door snoep en andere ongezonde dingen.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen, misschien zijn er nog andere mensen met goede ideeen.

groetjes Blondienie
ik ben blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem ik heb echt soms het idee dat ik enige ben met dit probleem
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:30
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik heb eens gehoord dat als je als je dun bent heel veel gaat eten je dan veel vet creeerd vetcellen, en dat je dat niet meer wegkrijgt. Ook als je weer wil afvallen als je bv. ouder wordt
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
**~yvie~** schreef:


ik ben blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem ik heb echt soms het idee dat ik enige ben met dit probleem
Nee hoor, dan ben je zeker niet! Ik heb ook hetzelfde probleem. ben 1.74m lang en weeg zo'n 53 tot 55 (als ik geluk heb) kg.
Ik ben dus blij dat jij deze vraag hier stelt, want ik wil ook wel weten hoe ik 7 kilootjes erbij kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:08
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Je moet bij je eten als je dikker wilt worden kijken naar koolhydraten en eiwitten.
Je pakt bijvoorbeeld een reep dan moet er altijd meer koolhydraten bijv. 15 gram inzitten als eiwitten bijv. 7 gram.
Vetten zullen niet helpen als je een snelle spijsvertering hebt.
Teamsporten zal niet echt helpen is meer conditie als spieren gebruiken.
Zwemmen,fietsen zijn zeker goed voor je om aan te komen,je hoeft echt niet bang te zijn dat je opeens een super brede rug krijgt.
Dat hebben alleen topsporters waarvan de meeste t uit een potje halen of spuiten.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:51
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
het schijnt toch ook dat je dikker wordt van koolydraten (of hoe je het schrijft)...??
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
**~yvie~** schreef:
het schijnt toch ook dat je dikker wordt van koolydraten (of hoe je het schrijft)...??
nee juist niet. Dat zijn brandstoffen voor je lichaam.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
bel de GGD, of een dietiste. Die weten het wel. En post dat hier ook even gelijk, want hier worden vaker vragen over gesteld.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 07:30
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
bel de GGD, of een dietiste. Die weten het wel. En post dat hier ook even gelijk, want hier worden vaker vragen over gesteld.
Ze was al bij een diëtiste.

Ik weeg momenteel 62kg bij een lengte van 1.89. Dit is nogal weinig voor een 21-jarige jongen. Ik kan elke dag pizza eten, kom ik nog niet aan

Een probleem met aankomen is ook dat het langzaam gaat. Ik heb ooit ergens gelezen dat 1 kilo in 4 weken haalbaar is, maar dat dit effect zo klein is dat de meesten het gelijk weer opgeven.

Overigens kan ondergewicht erop wijzen dat je een overactieve schildklier hebt. Een andere oorzaak is een slechte opname van het voedsel (veelal bij diverse darmklachten en/of kanker).

Ben je wel eens bij de huisarts geweest met je probleem?

Bij mij kon de internist in het ziekenhuis niet eens wat vaststellen. Alleen dat ik me te druk maak over van alles en daardoor mijn spijsvertering een beetje verstoord is. Advies was: rustiger aandoen, meer sporten en regelmatig eten.

Sporten hielp wel (ik ging van 58 naar 66 kilo), maar de laatste paar maanden kwam ik er amper toe. Gevolg is dat ik gelijk weer 4 kilo kwijt ben.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:06
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hey, ik had dit vroeger ook!
Nu ist wel weggetrokken, 178 cm bij 62 kg.

Wat ik ook eet, ik kom geen gram aan! Het is iig verstandig om veel te eten. En dan niet veel snoep etc, maar gewoon veel brood mee naar school, 2x opscheppen met avondeten etc.
Daarnaast trekt het altijd weg als je ouder wordt.
Van sporten kunnen je spieren steviger worden, waardoor je ook wat breder lijkt.

Daarnaast kan je door kleding wat breder lijken. Een shirt met horizontale strepen doet het goed. Meerdere laagjes over elkaar heen ook, dan krijg je meer body.
7/8 broeken 'breken' de lengte een beetje zodat je ook breder lijkt. Geldt ook voor 3/4 mouwtjes.

Daarnaast kan je hoofd breder lijken door krullen of een zijscheiding.

Nou, misschien heb je er wat aan! En onthoud dit ook maar goed: als jij 40 bent, hebje een super figuur, terwijl alle meiden dan verschrikkelijk uitgezakt zijn!

Oh ja, het merk Miss Sixty verkoopt ook broeken in hele smalle maatjes, sommige modellen al vanaf taillemaat 25. Succes!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:55
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Veel bier drinken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:27
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
bedankt allemaal voor de tips
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:46
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Nee hoor, dan ben je zeker niet! Ik heb ook hetzelfde probleem. ben 1.74m lang en weeg zo'n 53 tot 55 (als ik geluk heb) kg.
Ik ben dus blij dat jij deze vraag hier stelt, want ik wil ook wel weten hoe ik 7 kilootjes erbij kan krijgen.
Ik wou wel dat ik hetzelfde gewicht had als jij! Ik ben 1.73 en ik schommel met mijn gewicht tussen de 47 en de 50 kilo, meestal is het 49. Als ik onder de 48 kilo kom dan kan ik mijn ribben nogal zien uitsteken en zo en dan krijg ik last van duizeligheid als ik opsta en zo. Gelukkig kan ik over het algemeen mijn 49 kilo wel behouden, maar echt zwaarder worden, dat is iets waar ik geen aanleg voor heb. Ik ben wel tevreden, zolang ik niet afval. Ik heb me er wel bij neergelegd dat ik geen kilo's erbij kan krijgen wanneer ik normaal eet.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:43
**~yvie~**
Avatar van **~yvie~**
**~yvie~** is offline
ik zat eens zo te denken, waarom vinden ze niks uit om dikker te worden, bedoel je hebt 1000 drankjes, pillen enz.. om af te vallen, kijk maar in tijdschriften enzo,
er zijn toch ook zat mensen die gewoon wat dikker willen worden, heeft niemand dat dan in de gaten??? waarom vinden ze dr niks voor uit das veel eerlijker..
__________________
Leer me huilen, en als ik huil, leer me zeggen het is niets...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 23:08
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ja bier drinken, dat helpt echt, daar zitten bepaalde stoffen in die zorgen voor vetproduktie. Ik ben zelf ook niet dik, maar het gaat.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 06:20
Verwijderd
Citaat:
**~yvie~** schreef:
ik zat eens zo te denken, waarom vinden ze niks uit om dikker te worden, bedoel je hebt 1000 drankjes, pillen enz.. om af te vallen, kijk maar in tijdschriften enzo,
er zijn toch ook zat mensen die gewoon wat dikker willen worden, heeft niemand dat dan in de gaten??? waarom vinden ze dr niks voor uit das veel eerlijker..
Oh, er bestaan diverse supplementen hoor. Ik heb zelf Mass Builder van Natural Sports Products geprobeerd. Daarmee kun je shakes maken die de reinste kaloriebomben zijn.

Helaas werkte dat ook niet. Ik ga eens proberen een eetplan op te zetten, waarbij ik meer dan 2000 kilokalorieën binnenkrijg per dag en daar langzaam naartoe werken. Daarnaast moet ik weer vaker en harder gaan trainen..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 06:23
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
ja bier drinken, dat helpt echt, daar zitten bepaalde stoffen in die zorgen voor vetproduktie. Ik ben zelf ook niet dik, maar het gaat.
Alcohol is slecht voor je afweersysteem, omdat bij een dergelijke mate van consumptie minder vitaminen van overig voedsel wordt onttrokken. Bij mensen met ondergewicht leidt dit vaak tot verergering van diverse problemen (bijvoorbeeld nog sneller duizelig, aanvallig voor elk griepje, etc).

Kun je beter melk gaan drinken
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 11:14
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Meer (gezonde) maaltijden per dag wil ook nog wel eens helpen. Ipv drie maaltijden, vijf maaltijden eten.
Verder veel eiwitten eten.
Zit het trouwens bij jou in de familie?
Bij mij wel, m'n tweelingbroer is net als ik echt heel slank, maar bij ons allebei is het in de loop van de jaren al wat weggetrokken. M'n ouders waren vroeger ook superslank.

In ieder geval, er zijn meer mensen met dit probleem...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 10:14
Missy_X
Missy_X is offline
Aan de diane 35 pil gaan Ik kwam in een half jaar tijd 10 kilo aan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 13:16
ff raad nodig
ff raad nodig is offline
Hi,

ik ken het probleem helemaal. Maar bij komt het door mij lengte ik ben 1.85 en weeg 58 kilo en ik ben nog maar 16! Eerst woog ik nog minder (1.80 en 50 kilo)!!!!
Ik voelde me er niet erg lekker door...

Ik ben ook naar een dieetiste geweest en die heeft mij een soort van aankom-dieet voorgelegd, ik moest heel veel pasta's eten en idd ook erg veel brood. Dit heeft wel geholpen. Ik was 4 kilo aangekomen daardoor voelde ik me al een stukje beter. Maar ik bleef maar groeien in de lengte en me gewicht groeide maar niet mee... En nu groei ik nog steeds en mijn gewicht blijft op hetzelfde peil.
Ook de dokter gaf mijn een advies om aan de pil te gaan dit heb ik dan ook gedaan (diana 35) maar hierdoor ben ik niks aangekomen dat verschilt per persoon werd er later gezegd.

Ik kan verder eigenlijk dus niet echt een goed advies geven maar je bent echt niet de enigste die met dit probleem zit.

Een paar dingen kan ik je vertellen: ga niet onwijs lopen snoepen want dat helpt niks (weet ik uit eigen ervaring) eet gewoon normaal en laat je niks wijs maken... Ga vooral niet aan de rotzooi als tabletten laat je goed adviseren als je daaraan begint.
Veel succes ermee verder,
groetjes een meid met hetzelfde probleem
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 06:33
jasmijntje
jasmijntje is offline
je kunt ook zelf een calorierijk drankje maken, maar wat wel veel lekkerder is dan zo´n poeder geval.
namelijk met roomijs, volle melk en evt wat fruit(gepureerd)of siroop. en met een klodder slagroom erbovenop!!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 17:53
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik heb als advies van m'n dietiste gekregen 's avonds een bakje yoghurt met cruesli,dat moet k nu proberen,k weet of t werkt..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 21:09
Liefde & Relatie Uiterlijk begint toch een rol te spelen.
langejongen
419 06-01-2006 17:34
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Uw Koninklijke Vadzigheid
bracelance
10 19-12-2004 18:13
Lichaam & Gezondheid alcoholcontrole
dinkie
17 03-02-2004 13:04
Lichaam & Gezondheid Ik wil dikker worden
devilcat
40 15-11-2002 12:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.