Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 09:49
KMBA
KMBA is offline
Hallo allemaal,

Ik denk dat de topic-naam genoeg zegt. Ik zie op sommige forums van Christenen toch een negatief praat over Reikie, Accupuntuur en Yoga enzo..

Maar ten eerste het helpt bij vele kwalen en het kan mensen helpen.. ik snap niet wat er verkeerd aan is En bijv. de energie bij Reiki (maar ook bij accupuntuur enzo) is geen "geestes-energie" maar gewoon energie dat al het leven beheerst.

Als de Christenen geloven dat alles is geschapen door God (of tenminste het spirituele op deze wereld).. Waarom kan God dan niet met opzet deze mogelijkheid (om jezelf en anderen te genezen, als je goed traint, en een goed hart hebt enzo) aan ons hebben gegeven???

Ok, wij zijn geen Jezus Christus en wij kunnen ook niet over water lopen of blinden/verlamden genezen enzo.. maar toch als Christen sta je in de sporen van Jezus, en Jezus genas, dus als je het zo bekijkt zou het ooit voor de mens ook mogelijk moeten zijn, om klein beetje kunnen te genezen..

maar waarom is er zo fanatieke haat jegens boeddhisme, accupuntuur, Reiki, oosterse vechtsporten enzo, terwijl het merendeel alleen maar om zelfverbetering gaat en om jezelf/naasten te helpen

KMBA
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2005, 10:10
Donny must die
Donny must die is offline
Sommige gelovigen zijn bang voor alles wat in hun religie niet gebruikelijk is, ze zien overal het slechte en heidense in dingen. Dat zijn niet alleen Christenen hoor btw. Gewoon domme wantrouwen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:22
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
De mens kan ook genezen, uit naam van Jezus Christus. Bovendien bestaat er ook zoiets als gangbare medische wetenschap.
Edit: Bijvoorbeeld via gebedsgenezing, maar dat is een ander verhaal.

Waarom ik tegen acupunctuur ben? In principe niet. Ik zie acupunctuur als een middel tegen kwalen, die ook heel goed kan werken. Het echter alleen zo (dat is bij Reiki en Yoga net zo) dat er een bepaalde filosofie achter schuilt, die radicaal tegen die van de Bijbel in gaat. Op die grond verwerp ik het dus
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:41
Aiel
Aiel is offline
Citaat:
KMBA schreef op 28-05-2005 @ 10:49 :
Maar ten eerste het helpt bij vele kwalen en het kan mensen helpen.. ik snap niet wat er verkeerd aan is En bijv. de energie bij Reiki (maar ook bij accupuntuur enzo) is geen "geestes-energie" maar gewoon energie dat al het leven beheerst.
Christenen geloven dat God al het leven beheerst. Geen vage energie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:45
KMBA
KMBA is offline
Welke filosofie? .. bij Reiki en dergelijke gaat het alleen om, om het leven te beschermen, je naasten te helpen enzo.. Reiki beoefenaars zeggen dat ze als een soort 'medium' de energie voelen doorstromen. Als je het aan mij vraagt is de 'gever': God..

Want deze energie is goed, schoon en goedaardig en God heeft alles geschapen wat goed is dus vandaar.. Ik snap wat sommige mensen moeilijk doen

(even een ander vraagje die in me opkomt, wat van alle boeddhisten, moslims en alle andere gelovigen die nog nooit van Jezus hebben gehoord? Zullen zij allemaal branden in de hel? )

KMBA
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:46
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Aiel schreef op 28-05-2005 @ 12:41 :
Christenen geloven dat God al het leven beheerst. Geen vage energie.
waarom dan nog vage pilletjes (lees: medicijnen) slikken?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:58
KMBA
KMBA is offline
Ik denk dat God idd kan genezen, alleen dat kan op verschillende manieren.. alleen God zou heus neit boos zijn hoor als je een boeddhist werd of dergelijke.. ik snap die wantruowen/haat niet.. Jezus was toch ook nie bang? hij zei toch ook niet: Hye jij, leer dit boek (bijbel) even uit je hoofd oke? Dan weet je wie ik ben?

nee hij gaf levenslessen en heel erg Zen instelling van.. ga zelf op zoek/onderzoek enzo..

maar we raken off-topic.. waarom zijn Christenen dan zo wantrouwend jegens accupuntuur, boeddhisme en REiki enzo?

KMBA
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:59
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
KMBA schreef op 28-05-2005 @ 12:58 :
alleen God zou heus neit boos zijn hoor als je een boeddhist werd of dergelijke.. ik
boedhisten geloven niet eens in een God
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-05-2005 @ 12:46 :
waarom dan nog vage pilletjes (lees: medicijnen) slikken?
Er zijn dan ook (met name in Amerika) zeer strenge christenen die geen medicijnen gebruiken, geen autogordels dragen e.d. juist vanuit dat idee dat God al het leven en de dood beheerst.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:23
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2005 @ 16:13 :
Er zijn dan ook (met name in Amerika) zeer strenge christenen die geen medicijnen gebruiken, geen autogordels dragen e.d. juist vanuit dat idee dat God al het leven en de dood beheerst.
Ze ondermijnen god wel behoorlijk op die manier, alsof hij niet machtig genoeg is om het op te nemen tegen een veiligheidsgordel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:44
KMBA
KMBA is offline
Kijk ik wil niet het bestaan van God ontkennen (want ik geloof wel dat hij bestaat).. maar ik bedoel wij denken dat wij het met onze o zo goede bijbel zo goed weten, maar het kan toch ook best dat Chi/Ki (wat je gebruikt bij Accupuntuur, Reiki, Yoga, vechtsporten enzo) aan ons is gegeven om elkaar te helpen en jezelf, zodat je net als in navolging van Jezus (kleine genezingen) kan doen??? of is dat meteen godslastering

KMBA
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2005 @ 16:13 :
Er zijn dan ook (met name in Amerika) zeer strenge christenen die geen medicijnen gebruiken, geen autogordels dragen e.d. juist vanuit dat idee dat God al het leven en de dood beheerst.
geen medicijnen kan ik me vaag iets bij voorstellen, maar geen gordels...

'ja mensen, laten we met zn allen uit het raam van ons kantoor op de twintigste verdieping springen, God bepaalt immers of we doodgaan..."

jaaah, slimme jongens, die amerikanen...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:04
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik snap sowieso niet waarom mensen uberhaupt geloven in dat god alles regelt. Als god alles kan bepalen waarom zorgt hij er dan niet voor dat de wereld een betere plek word? Waarom zijn er zoveel oorlogen en dergelijke. De antwoorden van gelovigen hierop zijn altijd dingen als: Alles heeft een reden, het was voorbestemd etc etc.

Buiten dat is het nogal raar om als christen heidense dingen slecht te vinden aangezien het hele christendom grotendeels op heidense gebruiken is gebaseerd maar dan in een nieuw jasje gestoken. Verder zijn ook heel veel jaartallen en gebeurtenissen gewoon verdraaid/onwaar.

Maar raak wel beetje offtopic nu denk ik


Iig veel gelovigen willen toch ook niet gereanimeerd worden,bloedtransfusies krijgen en dergelijke ze vinden gewoon dat als je ziek bent/een ongeluk krijgt het dan een teken is of een bedoeling heeft en dat god het zo heeft geplanned en je het daarom niet mag veranderen(volgens mij teminste)
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:07
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Als christen kun je alleen genezen in de naam van Jezus, je kunt niet alleen kleine dingen doen in Zijn naam, maar we kunnen zelfs nog meer doen dan Hij gedaan heeft heeft Hij zelf gezegd.
Een christen gelooft dat er het goede (God) en het slechte (de duivel) is. Er is géén tussenweg. Als je iemand gaat genezen moet je dat uit de naam van Jezus doen, je moet hem de eer geven. Als je niet uit de naam van Jezus geneest, dan doe je het dus uit de naam van iemand anders. Je kunt het zelf niet, dus iemand anders geeft je die kracht. Als dat niet Jezus is is het de duivel, iemand anders is er namelijk niet.
Je laat dus de duivel de persoon genezen, en dat is dus niet goed.

hetzelfde bij yoga, je maakt in je geest ruimte voor iets wat niet God is, en wat niet God is, is de duivel.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 17:31
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 28-05-2005 @ 18:07 :
Als christen kun je alleen genezen in de naam van Jezus, je kunt niet alleen kleine dingen doen in Zijn naam, maar we kunnen zelfs nog meer doen dan Hij gedaan heeft heeft Hij zelf gezegd.
Een christen gelooft dat er het goede (God) en het slechte (de duivel) is. Er is géén tussenweg. Als je iemand gaat genezen moet je dat uit de naam van Jezus doen, je moet hem de eer geven. Als je niet uit de naam van Jezus geneest, dan doe je het dus uit de naam van iemand anders. Je kunt het zelf niet, dus iemand anders geeft je die kracht. Als dat niet Jezus is is het de duivel, iemand anders is er namelijk niet.
Je laat dus de duivel de persoon genezen, en dat is dus niet goed.

hetzelfde bij yoga, je maakt in je geest ruimte voor iets wat niet God is, en wat niet God is, is de duivel.
wat nou als een anders gelovige dokter jou medicijnen geeft?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:58
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Dat vraag ik me dus ook af....

Ze geloven wel in de genezing door God, en van die gebedsgenezers enzo maar niet in zulk soort dingen.

Een vriendin van me reageerde echt hard toen ik vertelde over zo'n dokter die dan met stroom in het lichaam iets doet (weet even niet wat precies maargoed). Ze trok echt zo'n gezicht van: "nouja, tuuurlijk "

Ik vind het jammer dat ze niet wat meer open staan voor andere dingen. Ik ben totaal niet gelovig, maar ik sta altijd open voor het geloof van anderen.

Misschien is dat ook wel het fijne aan "ongelovig" zijn. Dat je meer open kunt staan, voor alles eigenlijk
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 21:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 28-05-2005 @ 18:07 :
Als christen kun je alleen genezen in de naam van Jezus
I most strongly doubt that.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:10
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
KMBA schreef op 28-05-2005 @ 12:45 :
Welke filosofie? .. bij Reiki en dergelijke gaat het alleen om, om het leven te beschermen, je naasten te helpen enzo.. Reiki beoefenaars zeggen dat ze als een soort 'medium' de energie voelen doorstromen. Als je het aan mij vraagt is de 'gever': God..

Want deze energie is goed, schoon en goedaardig en God heeft alles geschapen wat goed is dus vandaar.. Ik snap wat sommige mensen moeilijk doen

(even een ander vraagje die in me opkomt, wat van alle boeddhisten, moslims en alle andere gelovigen die nog nooit van Jezus hebben gehoord? Zullen zij allemaal branden in de hel? )

KMBA
De filosofie dat God een vage energie is? 'Medium'
In die beleving wordt God een onpersoonlijk, vaag iets, terwijl de Bijbel dat juist niet weergeeft.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2005, 01:23
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Misschien zien ze naalden als de spijkers waarmee ze jezus aan het kruis gejast hebben.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:48
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 22:00 :
I most strongly doubt that.
er moet eigenlijk staan, mag je alleen maar genezen in Jezus naam, ik zeg ook dat je in in iemand anders naam kunt genezen maar dat dat dus niet goed is.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 10:51
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-05-2005 @ 18:31 :
wat nou als een anders gelovige dokter jou medicijnen geeft?
die medicijnen waren er ook wel als die dokter er niet was, God heeft de mens de wijsheid gegeven om geneesmiddelen te ontwikkelen, maar bij acupunctuur komen geen geneesmiddelen te pas, alleen maar bovennatuurlijke krachten, die niet van God komen dus van de duivel.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 11:25
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 29-05-2005 @ 11:51 :
die medicijnen waren er ook wel als die dokter er niet was, God heeft de mens de wijsheid gegeven om geneesmiddelen te ontwikkelen, maar bij acupunctuur komen geen geneesmiddelen te pas, alleen maar bovennatuurlijke krachten, die niet van God komen dus van de duivel.
en die bovennatuurlijke krachten kunnen niet van God komen? Alleen omdat de christenen er niet mee bekend zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:04
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Als je ziek bent moet je denken dat je hulp alleen afhankelijk is van de dokters en dat alleen zij de kundigheid hebben om je te redden. Als je dan genezen bent moet je niet de dokters bedanken dat jij genezen bent, maar God en hem prijzen en zeggen dat je zonder dokters ook wel genezen zou zijn.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 28-05-2005 @ 16:23 :
Ze ondermijnen god wel behoorlijk op die manier, alsof hij niet machtig genoeg is om het op te nemen tegen een veiligheidsgordel.
Je moet stellingen van die mensen niet dóórredeneren

Citaat:
MightyMarcel:
geen medicijnen kan ik me vaag iets bij voorstellen, maar geen gordels...

'ja mensen, laten we met zn allen uit het raam van ons kantoor op de twintigste verdieping springen, God bepaalt immers of we doodgaan..."

jaaah, slimme jongens, die amerikanen
Tsja, fatalisme op een heel simpele manier. God bepaalt mijn tijdstip van overlijden, dus ik mag niet dmv. autogordels proberen schade aan mijn lichaam te voorkomen. Zoals bloedpropje schrijft: waarom stuurt God dan niet een stuurloze bulldozer? Heb je ook niet meer zoveel aan je gordel

Anyway, wat nog veel kwalijker is, is dat er ook christenen zijn die weigeren verzekeringen af te sluiten. Ook dat berust op het idee dat God al het leven bestuurt, dus een verzekering interfereert daarmee. Immers als mijn gebouw instort is dat Gods wil, ik mag dat gebouw niet verzekeren. Kwalijk wordt dat als ook belangen van derden geraakt worden (aansprakelijkheidsverzekering).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 18:13
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Er is onderzoek gedaan naar accupunctuur en daaruit is gebleken dat het niet werkt maar een placebo effect heeft, ( Artikel )
Dus het heeft nix met bovennaturlijke krachten te maken.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 19:06
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Wij wisten natuurlijk al dat acupunctuur niet werkt en dat het testen van de werkzaamheid van een behandelwijze als deze, die gebaseerd is op een absurde hypothese, zinloos is.
met zo'n openingszin en sitenaam ben je voor mij al niet meer geloofwaardig.

Het is niet bewezen dat accupunctuur slechts een placebo effect heeft. Het is goed mogelijk dat daarnaast accupunctuur wel degelijk een echte werking heeft. Alleen dat is nog niet goed onderzocht. Een arts bijvoorbeeld vertelde mij dat hij in China tijdens zijn stage had gezien hoe een baarmoeder werd verwijderd met accupunctuur als anesthesie (vaginale uterus extirpatie).

Ik ben niet van mening dat accupunctuur iets bovennatuurlijks is, maar ik zou niet durven te beweren dat accupunctuur alleen maar een placebo effect heeft.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 19:59
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 29-05-2005 @ 19:13 :
Er is onderzoek gedaan naar accupunctuur en daaruit is gebleken dat het niet werkt maar een placebo effect heeft, ( Artikel )
Dus het heeft nix met bovennaturlijke krachten te maken.
inderdaad
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:02
Verwijderd
Acupunctuur schaar ik onder de noemer 'religie' en vind ik dus onzin.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:36
KMBA
KMBA is offline
Waarom is accupuntuur onzin? Dezelfde energie wordt gebruikt bij Kung Fu, Aikido, karate, Yoga (Prana), Reiki enzovoorts.. ik vind het wel beetje makkelijk gezegd om het af te beelden als placebo. Omdat de wetenschap die energie-banen niet kan aantonen betekend nog niet dat hte er niet is
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:48
Verwijderd
Van het gebruik van het woord 'energie' buiten een natuurwetenschappelijke context krijg ik sowieso moordneigingen. Als je niet weet wat het is, noem het dan niet zo.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:50
KMBA
KMBA is offline
Ok, dan gebruik ik de oude term: Levenskracht... niet dat een duidelijkere beeld zal scheppen maar goed..

P.S: Heb je soms hekel aan religie ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:52
Verwijderd
Voor de term 'kracht' gaat hetzelfde op.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 21:17
Donny must die
Donny must die is offline
Wat lijkt me gaaf als chi kracht enzo, wel een keer wetenschappelijk wordt aangetoond
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 22:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2005 @ 21:02 :
Acupunctuur schaar ik onder de noemer 'religie' en vind ik dus onzin.
ik vind ongeloof onzin. Ontzettend debiel, zo kom je toch echt de hel in hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 00:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 22:17 :
Wat lijkt me gaaf als chi kracht enzo, wel een keer wetenschappelijk wordt aangetoond
Zoals ik al zei, het heet moraal, en beinvloed chemische balansen, al jezelf een forse injectie adrenaline geeft en daarna gaat matten ben je ook lastig te stoppen, daar is geen 'innerlijke energie' voor nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 23:05 :
ik vind ongeloof onzin. Ontzettend debiel, zo kom je toch echt de hel in hoor.
Ja, als GSMs nou eens bereik hadden in de hemel, dan hadden we tenminste uitsluitsel kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2005, 10:03
KMBA
KMBA is offline
Ik zie vaak dat Chi wordt verward met adreline. Maar adreline (hoewel het goed voelt) is op den duur niet goed voor je. Maar Chi heeft nog nooit schadelijke effecten gehad.. alleen maar positieve... uhm ik moet het anders zeggen.. want iedereen heeft al Chi maar het bewust cultiveren van Chi is nooit nadelig geweest.

Bijv. Tai Chi, het verhoogt de weerstand en houd je lichaam soepel enz enz.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 30-05-2005 @ 11:03 :
Ik zie vaak dat Chi wordt verward met adreline. Maar adreline (hoewel het goed voelt) is op den duur niet goed voor je. Maar Chi heeft nog nooit schadelijke effecten gehad.. alleen maar positieve... uhm ik moet het anders zeggen.. want iedereen heeft al Chi maar het bewust cultiveren van Chi is nooit nadelig geweest.

Bijv. Tai Chi, het verhoogt de weerstand en houd je lichaam soepel enz enz.
Als je 'chi' niet eens aan kunt tonen, hoe kun je dan redelijkerwijs veronderstellen dat het toch positieve effecten - of enige effecten, for that matter - heeft?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:13
Floks
Floks is offline
ALS God bestaat en als je dus in Hem geloofd. (wat ik niet doe) Dan zou je denken, je hebt het leven van Hem gekregen en dus moet je daar zuinig mee zijn. Als je dat leven meer waard kan laten zijn door accupunctuur of iets moet je dat doen.
Het kan ook zo zijn dat je zonder accupunctuur heel ziek bent en als je dat bent kan je harstikke depressief worden (geen eigen ervaring) maar dan is je leven dus ook meer waard met accupunctuur enz.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-05-2005 @ 12:56 :
Als je 'chi' niet eens aan kunt tonen, hoe kun je dan redelijkerwijs veronderstellen dat het toch positieve effecten - of enige effecten, for that matter - heeft?
Omdat je erin gelooft, snap dat dan!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:32
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Hernuel Fan.

Ik heb ook een verhaal gehoord dat een vrouw naar Brazilie (?) was gegaan waar een man beweerde dat hij mensen kon genezen. Een vrouw wilde wel genezen worden. De man wilde eerst een amulet gebruiken, maar de vrouw wilde dat niet. Toen zei de man energie van God in hem moest komen. Lampen gingen bewegen. Toen (volgens mij) genas hij de vrouw.

Maar drie dagen later had die vrouw veel gedronken en had ze zelfmoord gepleegd door in een rivier te springen.

Dus ik zeg je, pas op me deze dingen.
Er is maar 1 juiste genezing en dat is in de naam van Jezus Christus.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen medicijnen van een arts moet nemen, want God heeft ons technologie gegeven die we kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:34
Verwijderd
Hahaha.

Ik hoorde een keer van een oude vrouw die kanker had. Ze zei: "God zal me genezen." Een maand later was ze toch dood. Ik zou dus maar oppassen met geloven in god.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 31-05-2005 @ 23:32 :
Er is maar 1 juiste genezing en dat is in de naam van Jezus Christus.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen medicijnen van een arts moet nemen, want God heeft ons technologie gegeven die we kunnen gebruiken.
De contradictie ten top.

We hebben technologie bovendien niet gekregen, die hebben we zelf gemaakt, god komt niet in de aftiteling der vooruitgang voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-05-2005 @ 23:57 :
De contradictie ten top.

We hebben technologie bovendien niet gekregen, die hebben we zelf gemaakt, god komt niet in de aftiteling der vooruitgang voor.
Ik reageer vast, kijkend naar de reacties tot nu toe


"Ja, maar god heeft al die plannen voor medicijnen ge-emailed naar de hersenen van een paar gelukkige wetenschappers"
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-06-2005 @ 10:45 :
Ik reageer vast, kijkend naar de reacties tot nu toe


"Ja, maar god heeft al die plannen voor medicijnen ge-emailed naar de hersenen van een paar gelukkige wetenschappers"
Die goeddeels ongelovig zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:22
Verwijderd
Misschien ziet god wel heil in het Atheisme.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-05-2005 @ 23:34 :
Hahaha.

Ik hoorde een keer van een oude vrouw die kanker had. Ze zei: "God zal me genezen." Een maand later was ze toch dood. Ik zou dus maar oppassen met geloven in god.
begrijp je niet wat ik schreef? Begrijp je de link niet tussen een kwade macht en het plegen van zelfmoord. satan wil mensen graag zelfmoord laten plegen zodat ze niet gered worden.

Citaat:
We hebben technologie bovendien niet gekregen, die hebben we zelf gemaakt, god komt niet in de aftiteling der vooruitgang voor.
waarschijnlijk begrijp je wel wat ik bedoel. Want hebben wij mensen hersencellen gemaakt? Nee, wij kunnen geen leven maken, alleen ermee rotzooien.

Wat ik bedoel is dat God ons zo heeft gemaakt dat we het vermogen hebben om dingen te bedenken en bijv. medicijnen te maken die wel eens helpen tegen ziekte.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 12:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 01-06-2005 @ 12:19 :
waarschijnlijk begrijp je wel wat ik bedoel. Want hebben wij mensen hersencellen gemaakt? Nee, wij kunnen geen leven maken, alleen ermee rotzooien.
Zal ik nu de Van Dale definitie van 'seks' posten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 12:39
KMBA
KMBA is offline
Maar waarom denken veel Christenen dat accupuntuur, mediteren enzo duivels is? Als ik bepaalde Christelijke gelovigen meot geloven dan zeggen ze dat je dan openstaat voor het 'kwade' (geintje

Maar ik bedoel, bij accupuntuur wordt gebruik gemaatk van Chi (nou even neit geleuter of het bestaat of neti) maar waarom is het voor Christenen zo ondenkbaar dat dat ook mogelijk is. En dat dat niet van de duivel is ofzo maar gewoon van jezelf of misschien zelfs wel 'gegeven' door god ofzo...

Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 13:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
iets met het verbod op occultisme in het oude testament. (een beetje hypocriet, want ze lijken het OT alleen te misbruiken voor hun eigen zedenpraatjes maargoed) Dat moet ik nog even opzoeken. Eerst maar naar de kapper
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.