Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 23:54
Klein-Prinsesje
Avatar van Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Ik moet in 2 maanden de duitse taal op niveau 4 Vmbo-t kunnen beheren. Ik heb nog nooit de taal geleerd.

Wel ben ik goed in het leren van talen, en vraag ik welke boeken ik op die niveau moet aanschaffen? Ik wil me er de hele zomer op focussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2010, 00:05
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik raad neue kontakte aan. Kun je via bol.com kopen of via de website van neue kontakte. Voor je mondeling denk ik gewoon veel duitse programma's kijken. En ook ''der Coach'' raadplegen voor grammatica (krijg je bij neue kontakte bijgeleverd).
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 12:34
Klein-Prinsesje
Avatar van Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Thanks schat moet ik neue kontakte niveau 4 nemen of gewoon eerste deel?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 14:14
Verwijderd
ja neue kontakte idd, heb ik zelf ook is erg fijn
alleen wel uitkijken dat je de luisteropdrachten niet maakt omdat daar de uitspraak een beetje heel slordig duits is, die kun je denk ik beter leren door duitse films te kijken enzo
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 15:20
Juicyfuz
Avatar van Juicyfuz
Juicyfuz is offline
neue kontakte is idd een goede
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 21:02
Klein-Prinsesje
Avatar van Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Ja maar welke deel? Deel 1,2,3 of 4?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 07:26
Joke:D
Joke:D is offline
welk deel gebruiken ze op VMBO-4?
ga anders naar je school en huur de boeken die ze op vmbo-4 gebruiken, of vraag welke methode ze gebruiken en schaf die (nieuw of 2ehands) aan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 20:09
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Ach ja, 2 maanden is nog betrekkelijk veel om Duits op VMBO niveau te kunnen beheersen

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 22:55
Kevvaaa
Avatar van Kevvaaa
Kevvaaa is offline
succes met die stomme naamvallen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 00:08
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je zult waarschijnlijk deel 4 moeten nemen!
Link:

http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps...GRVYySDE4VTU!/
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 15-07-2010 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Ach ja, 2 maanden is nog betrekkelijk veel om Duits op VMBO niveau te kunnen beheersen

MVG,
Henck
ik weet niet of je opmerking zo bedoeld was maar hij komt op mij over alsof het vmbo maar niets is, dat vind ik niet leuk dat je dat zegt!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:56
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Je krijgt in ieder geval veel grammatica.
verder kan je ook, zoals al gezegt is, duitse programma's/films kijken. misschien met een ondertitel en na een maand de ondertiteling weglaten. Examenbundels oefenen is ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 19:43
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
ik weet niet of je opmerking zo bedoeld was maar hij komt op mij over alsof het vmbo maar niets is, dat vind ik niet leuk dat je dat zegt!
voor iemand die niet op vmbo zit is dat ook zo, wij krijgen in de 2e bij engels als oefening vmbo-examens, dit jaar havo-examens, deze laatste hebben we ook 1 van alas luistertoets gehad
en een vriend van me had voor de grap een paar van de examens van een andere vriend(die op vmbo zit) bekeken en wist bijna alles zo, terwijl hij een deel van die vakken(natuurkunde, biologie) allang niet meer heeft
en van die vriend die op het vmbo zat hoor ik ook niet bepaald positieve dingen over het vmbo(hij is nu cum laude geslaagd)
er zit nu eenmaal een flink verschil in tempo/niveau tussen vmbo en havo/vwo

dus ik kan me die instelling heel goed voorstellen

ontopic: probeer iets duits te vinden dat je intresseert, films bijv.(weet zo geen goeie duitse film, maar ze synchroniseren alles na dus je kunt altijd een engelse film duits nagesynchroniseerd kijken, als je dan een film doet die je al eens gezen hebt word het mischien nog makkelijker te begrijpen ook)
of muziek(een deel van het weinige duits wat ik ken komt door rammstein)
of ga rondhangen op een duits forum
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 13:48
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
voor iemand die niet op vmbo zit is dat ook zo, wij krijgen in de 2e bij engels als oefening vmbo-examens, dit jaar havo-examens, deze laatste hebben we ook 1 van alas luistertoets gehad
en een vriend van me had voor de grap een paar van de examens van een andere vriend(die op vmbo zit) bekeken en wist bijna alles zo, terwijl hij een deel van die vakken(natuurkunde, biologie) allang niet meer heeft
en van die vriend die op het vmbo zat hoor ik ook niet bepaald positieve dingen over het vmbo(hij is nu cum laude geslaagd)
er zit nu eenmaal een flink verschil in tempo/niveau tussen vmbo en havo/vwo

dus ik kan me die instelling heel goed voorstellen

ontopic: probeer iets duits te vinden dat je intresseert, films bijv.(weet zo geen goeie duitse film, maar ze synchroniseren alles na dus je kunt altijd een engelse film duits nagesynchroniseerd kijken, als je dan een film doet die je al eens gezen hebt word het mischien nog makkelijker te begrijpen ook)
of muziek(een deel van het weinige duits wat ik ken komt door rammstein)
of ga rondhangen op een duits forum
Koop een taart en vier 't
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
voor iemand die niet op vmbo zit is dat ook zo, wij krijgen in de 2e bij engels als oefening vmbo-examens, dit jaar havo-examens, deze laatste hebben we ook 1 van alas luistertoets gehad
en een vriend van me had voor de grap een paar van de examens van een andere vriend(die op vmbo zit) bekeken en wist bijna alles zo, terwijl hij een deel van die vakken(natuurkunde, biologie) allang niet meer heeft
en van die vriend die op het vmbo zat hoor ik ook niet bepaald positieve dingen over het vmbo(hij is nu cum laude geslaagd)
er zit nu eenmaal een flink verschil in tempo/niveau tussen vmbo en havo/vwo

dus ik kan me die instelling heel goed voorstellen

ontopic: probeer iets duits te vinden dat je intresseert, films bijv.(weet zo geen goeie duitse film, maar ze synchroniseren alles na dus je kunt altijd een engelse film duits nagesynchroniseerd kijken, als je dan een film doet die je al eens gezen hebt word het mischien nog makkelijker te begrijpen ook)
of muziek(een deel van het weinige duits wat ik ken komt door rammstein)
of ga rondhangen op een duits forum
is ook wel zo.
het imago van het vmbo is ook erg verslechterd.
maar mensen doen vaak alsof wij dom zijn enzo en dat is niet zo.(niet dat henck dat zei ofzo)
als je op vmbo tg zit(doe ik dus ook)heb je precies 3 niveaus onder je en 3 boven dus eigenlijk gewoon gemiddeld.

Verschil in niveau is er wel maar dat merk je niet zo,
ik doe vmbo tg en mijn nicht vwo.
die krijgen precies dezelfde stof alleen gaan hun wat verder in op de feiten enzo en de geschiedenis overal achter.
ik gebruik ook vaak gewoon haar samenvattingen enzo ze krijgen toch hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 17:06
degenenaastje
degenenaastje is offline
als je het een beetje snel wilt leren dan moet je gewoon naar duitsland gaan en met duitse mensen omgaan dan zal je wel duits moeten praten en ondertussen de grammatica goed leren en je hebt het al
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Mijn probleem
jameskalu
11 05-01-2013 18:50
Liefde & Relatie Probleem in liefde
-Max-
10 08-03-2011 22:03
Seksualiteit (serieus) Probleempje met condooms
FebianJ
41 13-04-2006 20:37
Seksualiteit Serieus probleem
floortje87
24 29-09-2004 19:35
Software & Hardware Serieus probleem!
Tnwr
2 25-02-2002 20:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Rekenmachine probleempje
Dy|_uCK
3 06-01-2002 14:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.