Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2007, 01:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Hoe stel je in dat als je 'ctrl + shift + :' indrukt, dat loslaat, en dan een klinker intypt, dat je dan bijvoorbeeld een ö krijgt? Dat werkt niet bij mij. Het heeft denk ik met invoertalen of toetsenbord layouts te maken, ik heb daar al gekeken en uitgeprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb wel iets anders gedaan nu. Als ik 'ctrl + alt + een letter' intyp, dan krijg ik vreemde tekens. Zoals ¡²³¤€¼½¾‘’¥×äåé®þüúíóö«»¬áßðø¶´æ©ñµç¿. Maar daar zit bijvoorbeeld geen 'e' met 2 puntjes bij.

Wat ik trouwens erg hinderlijk vind, is dat als je een ' intypt, dat je toetsenbord dan wacht, en afhankelijk van de volgende toets er dan bijvoorbeeld ó of 'h van maakt. Dus dat liever niet.

Verlicht mij.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2007, 08:03
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
nou de é of 'e, dat is een kwestie van voorkeur. zo te lezen staatje toetsenbordindeling op "VS-internationaal", wil je die accenten niet, stel je je toetsenbord in op "VS"

die ctrl+shift+enzovoort is bij mijn beste weten een geintje van Word, wat niet in andere programma's werkt.

het is merkwaardig dat je aan de ene kant wel accenten wilt, maar tegelijk ook weer niet.

ben persoonlijk erg content met VS-int indeling maargoed. weet je überhaupt wat je er mee kunt?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 12:48
Verwijderd
Dat met de ' went wel hoor, als ik gewoon een losse ' (of ") wil, dan druk ik erna gewoon op de spatie. Wil ik een é dan druk ik erna op de e etc. Ik sta er helemaal niet meer bij stil dat ik dat zo doe, ik merk het alleen wanneer ik op een andere pc zit waarbij het anders is ingesteld, en ook dan schakel ik zo om.
Ik vind VS-Internationaal de prettigste manier om accenten te kunnen typen, en ik zou zeggen; geef het een kans. Het went echt sneller dan je denkt
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-07-2007 @ 13:48 :
Dat met de ' went wel hoor, als ik gewoon een losse ' (of ") wil, dan druk ik erna gewoon op de spatie. Wil ik een é dan druk ik erna op de e etc. Ik sta er helemaal niet meer bij stil dat ik dat zo doe, ik merk het alleen wanneer ik op een andere pc zit waarbij het anders is ingesteld, en ook dan schakel ik zo om.
Ik vind VS-Internationaal de prettigste manier om accenten te kunnen typen, en ik zou zeggen; geef het een kans. Het went echt sneller dan je denkt
Inderdaad, daar ben je zo aan gewend.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 13:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Of gewoon je toetsenbordindeling aanpassen. Dat heb je zo in een (paar) seconde gedaan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 22:22
Verwijderd
toetsenbord indeling aanpassen doe je volgens mij met ctrl en shift. Bij mij werkt dat ook hier met het typen, niet alleen in word.

edit: hmm, ik zit net te kijken en de toetsenbordindeling wisselt daar niet van. Hoe dan ook, ctrl + shift helpt bij mij wél.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 04:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 09-07-2007 @ 09:03 :
nou de é of 'e, dat is een kwestie van voorkeur. zo te lezen staatje toetsenbordindeling op "VS-internationaal", wil je die accenten niet, stel je je toetsenbord in op "VS"

die ctrl+shift+enzovoort is bij mijn beste weten een geintje van Word, wat niet in andere programma's werkt.

het is merkwaardig dat je aan de ene kant wel accenten wilt, maar tegelijk ook weer niet.

ben persoonlijk erg content met VS-int indeling maargoed. weet je überhaupt wat je er mee kunt?
Ik vind het persoonlijk erg bagger dat met die accenten die wachten op de volgende toets. Ik weet vrij zeker dat 'ctrl + shift + :' en dan een klinker ook gewoon buiten word moeten kunnen werken. Het verschil tussen VS en VS-internationaal hebbik inmiddels wel uitgevogeld.

Ik wil het gewoon graag met ctrl als het kan
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 14:01
deefeketje
deefeketje is offline
lang leve azerty
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Laptop toetsenbord doet niet wat ik van haar verlang.
primaa
2 23-05-2009 19:43
Software & Hardware [Win XP] Verkeerd password
Saarah
32 08-09-2005 19:51
Software & Hardware [Toetsenbord] Indeling veranderen
Mark Almighty
16 06-04-2005 21:24
Software & Hardware [Office] Word 97: speciale tekens
merijn
5 18-12-2004 13:38
Software & Hardware Toetsenbord en geluid
22B
9 20-04-2004 21:40
Software & Hardware [Toetsenbord] Speciale-tekens doen gek
Maurice
5 16-12-2003 21:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.