Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2015, 18:25
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Mensen,

Kan iemand mij toelichten hoe Box 3 ook al weer in elkaar steekt adhv onderstaande illustratie:

30k vermogen
21k heffing vrij
9k over.

Prima.

Hier komt het verschil:
Belastingdienst: 9k x 0.04 = 360 euro betalen
Mijn redenatie: 9k x 0.3 x 0.4 = 108 euro betalen

Immers; belastingdienst wil 30% over mijn 4% voordeel. De tool waarin de aangifte wordt gedaan lijkt dat echter niet mee te nemen. Overige websites (inclusief die van de belastingdienst) rekenen wel met de 30%.

Hoe zit dit?
Nu de belastingdienst alles heeft ingevuld wordt ik knettergek, het is "redelijk onduidelijk" te volgen wat hebben gedaan om tot bepaalde bedragen te komen. Tevens heb ik 2 extra bankrekeningen erbij gekregen. Meer mensen die dit ervaren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2015, 21:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Aangiftesite doet het gewoon goed: ze berekenen eerst 4% om je "Voordeel uit sparen en beleggen" te bepalen (dit is nog niet de belasting die je moet betalen). Verderop staat vervolgens enigszins verscholen: "Inkomstenbelasting box 3: 30% van € ..." (van die 4% dus).

Extra bankrekeningen kan: alle banken geven aan de Belastingdienst door welke rekening(en) je had op 1 januari 2014. Ook als het saldo 0 euro is.
Die rekeningen bestaan (bestonden op 1 januari 2014) dus waarschijnlijk echt: heb je nooit formeel opgeheven?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 20:06
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Yeah, je hebt gelijk. Het staat op een andere plek vermeld. Jeuj.
Qua bankrekeningen was meer voorbeeld, ik vind het vrij irritant dat alles al is ingevuld.

Om bankrekeningen nog maar even toe te lichten; 1 was idd een oude bankrekening die ik vroeger deelde met mensen voor gemeenschappelijke kosten. Overige bankrekening is mij een raadsel dus die er maar uitgegooid.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2015, 20:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zou voor de zekerheid even informeren bij die bank of die rekening nog bestaat en zo ja, laten opheffen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.