Oud 03-04-2011, 13:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Oh, nog lekker verwarrend: bij de stemlijstjes van Syori staat dat er maar 3 wolven in zitten, maar het zijn er 4 toch?

edit: oh, het zijn de wolven die nog over zijn. De verrader staat er nl. ook niet bij, en er staan nog 6 dorpelingen enzo.... Ik snap het weer helemaal
__________________
Tsja
Advertentie
Oud 03-04-2011, 14:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
je hoopt dat niet iedereen op LP gaat staan dus ga je als 4e ofzo op LP staan
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 15:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Mja, als mensen haar serieus verdacht vinden (zoals ik) moeten ze het natuurlijk wel doen, maar als mensen twijfelen zou het handig zijn als ze voor de ander gingen.
Overigens heeft nog lang niet iedereen z'n definitieve stem doorgegeven, volgens mij zijn er nog helemaal niet al 3 mensen die definitief op LP hebben gestemd.
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 15:05
Verwijderd
#spelers Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2Hangronde 1
1Little Phoebe  Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08Schrödinger 12
2Geel Little Phoebe 05Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1Schrödinger E1
3Dobermann3 Ev **********(onbekend) E1(geen stem) E2Schrödinger 14
4Andijvie Little Phoebe 03Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05napoleonzuurtje 18
5SweetSmile arPos 06Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19Doux 16
6Schrödinger2 Dp ***************Lychee Leto 01napoleonzuurtje 04
7.sann Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20Doux 01
8Doux  (onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11Schrödinger 08
9Daboman  SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14Syori 17
10snoopy Little Phoebe 04Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09Doux 05
11napoleonzuurtje1 Dp ********************(onbekend)
12Röps1 Vr ********************napoleonzuurtje 02
13Sherlock VeGs 09VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21napoleonzuurtje 10
14Batave Little Phoebe 07Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13(geen stem) E3
15Syori3 Tv **********Dobermann 08Onait Sirch 04napoleonzuurtje 06
16Queasy2 Dp ***************Dobermann 23(geen stem) E2
17Lychee Leto4 Ww *****Geel 09Dobermann 11Dobermann 22Queasy 11
18VeGs Little Phoebe 10Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18Schrödinger 13
19arPos VeGs 08Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03(geen stem) E4
20Onait Sirch Little Phoebe 02Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10Syori 15


* E staat voor bekendmaking van de stem ná de einduitslag.
* Een hyperlink geeft ene gewijzigde stem aan; in de link staat de oorspronkelijke stem.

Laatst gewijzigd op 03-04-2011 om 17:16.
Oud 03-04-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
je hoopt dat niet iedereen op LP gaat staan dus ga je als 4e ofzo op LP staan
Tegenstrijdigheden zijn wel zeer verdacht in dit spel. LL barstte er zelf ook van.
Oud 03-04-2011, 15:09
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Mijn verdachten voor het geliefde-zijn zijn op dit moment Little Phoebe en snoopy. Of in ieder geval één van de twee. Vooral Little Phoebe verdenk ik ervan. Dus ik ga sowieso op Little Phoebe stemmen.

Ik dacht dat ik dat al gezegd had, maar hierbij dan: Ik stem op Little Phoebe.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 15:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Waarom zou ik op mijn eigen geliefde stemmen?
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 15:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Waarom zou ik op mijn eigen geliefde stemmen?
Weet ik niet zo goed. Misschien ben je geen geliefde.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 15:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Weet ik niet zo goed. Misschien ben je geen geliefde.
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 15:43
Verwijderd
Mijn ouders vertellen net dat we ergens naartoe moeten. Ik zal waarschijnlijk niet voor half negen terug zijn om te stemmen. Eerlijk gezegd zijn mijn verdachten meer op gevoel gebaseerd dan op harde feiten. Ik vind Geel af en toe een beetje warrig posten, maar hij komt mij wel oprecht over. Wie mij nog meer opvalt is ArPos, ik vind zijn analyses moeilijk te volgen en ze komen ook een beetje vergezocht/gemaakt over. Bij gebrek aan beter stem ik ArPos. Als ik vanavond eerder terug ben, zal ik zeker meer teruglezen en mijn stem heroverwegen.
Oud 03-04-2011, 15:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Eigenlijk vind ik Onait het meest te vertrouwen op dit moment. Zijn statistieken zijn duidelijk en overzichtelijk . Daarbij valt me op dat LP niet per se stil is, maar wel weinig bijdraagt qua theorieën. Imo zou het een 'slechte' zijn die wel probeert te posten, maar die op haar tenen loopt.

[edit]: ik stem dus LP
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 03-04-2011, 15:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mja, als mensen haar serieus verdacht vinden (zoals ik) moeten ze het natuurlijk wel doen, maar als mensen twijfelen zou het handig zijn als ze voor de ander gingen.
Er is niet veel twijfel na al deze ronde moet je op zijn minst 1 iemand zeer verdacht vinden lijkt me.

Aangezien de geliefdes er nog inzitten en ik over e.e.a. heb nagedacht en ik heb geconcludeerd dat ik het ook een dikke prima vind als LP eruit gaat; stem ik Vegs en ga ik mn stem nu doorgeven.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 16:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Spannend dat ik nu ineens verdacht word van geliefde zijn, op basis van stemlijstje 1 en 2. Ik zal zo nog eens alles lezen, want ik ben absoluut geen geliefde, en ik zal verdorie uitvinden wie dat wel zijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 16:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Spannend dat ik nu ineens verdacht word van geliefde zijn, op basis van stemlijstje 1 en 2. Ik zal zo nog eens alles lezen, want ik ben absoluut geen geliefde, en ik zal verdorie uitvinden wie dat wel zijn.
'verdorie'?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 17:06
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik heb dit weekend echt te weinig tijd gehad om er goed over na te denken; na Lychee had ik eigenlijk niemand die er echt bovenuit stak qua verdachtheid. Ik heb eerder al aangegeven dat ik het gelijkspel vreemd vond en daarom naar het rijtje onder Dobermann ging kijken (want die hielden ons imo af van Lychee, helemaal met al dat gewissel). Dus .sann, Little Phoebe, Sherlock en VeGs vind ik wat dat betreft het verdachtst momenteel. Vervolgens kan ik me wel in Onaits overzicht vinden en daarom stem ik ook op LP.
Je verdenkt me zonder een echte verklaring?

Ik heb minder tijd dan geplaned ivm ziekte van mijn opa dus ik blijf bij Vegs
__________________
Yoloswag 420
Oud 03-04-2011, 17:10
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ik ga voor LP.

Vanwege ronde 1; verwacht nog steeds dat daar een wolf staat.
Oud 03-04-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Je verdenkt me zonder een echte verklaring?

Ik heb minder tijd dan geplaned ivm ziekte van mijn opa dus ik blijf bij Vegs
Ik verdenk je vanwege het feit dat ik het idee had dat je mensen van Lychee af probeerde te houden. Dat heb ik eerder al eens gezegd.
Oud 03-04-2011, 17:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
'verdorie'?
Verdorie ja.
Citaat:
Ik ga voor LP.

Vanwege ronde 1; verwacht nog steeds dat daar een wolf staat.
Vanwege hangronde 1.. De ronde dat er random en "random" gestemd wordt en er nog niks duidelijk is. Goed argument
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 17:19
Verwijderd
Ik ga mee op VeGs
Oud 03-04-2011, 17:24
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Verdorie ja.


Vanwege hangronde 1.. De ronde dat er random en "random" gestemd wordt en er nog niks duidelijk is. Goed argument
De ronde dat het 5-5 was en geen gelijkspel. Waar de verrader niet voor dat verschil kon zorgen en de geliefden nog niet bestonden.
Waarin drie opties zijn om dat verschil te verklaren:
1. Dorpeling stemde Napo en houdt mond.
2. Dobermann stemde Napo
3. Wolf

Waarbij 3 de meest voor de hand liggende optie is, want: veilig rijtje.

Overigens, het aantal mensen dat nu de lijstjes in jouw voordeel en mijn nadeel probeert te draaien geeft al aan dat je wel wolf bent.
Sherlock probeerde de vorige keer al mensen van LL af te krijgen op mij, en nu probeert hij mensen van jou af te krijgen op mij. Aka: verrader vermoedelijk.
Oud 03-04-2011, 17:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben geen wolf.

Mensen in een veilig los rijtje zijn verdachter imo dan de mensen onder wie waren het. Ik heb expres niet op Napoleonzuurtje gestemd, omdat we dan nog wat aan het lijstje konden hebben en ik niet wilde schapen (zoals jij opriep, volgens mij, geen zin om terug te lezen). Dus het is wel heel makkelijk om me om die reden te willen ophangen, terwijl we beter op zoek kunnen gaan naar de geliefden. Blijkbaar zie jij dit anders, misschien omdat je zelf geliefde bent?

Ik stem Vegs, dat zat er toch al in vanwege lijfsbehoud, maar nu dus extra omdat ze me als wolf afschildert en me daarom wil ophangen, terwijl we op zoek moeten naar de geliefden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 17:39
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Huh, nu al geliefden zoeken? Is dat niet een beetje vroeg? Het lijkt me meer een taak voor de wolven in ieder geval, die eten ze wel een keer per ongeluk op o.i.d. Zeker nu er geen enkele vorm van bescherming meer is.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 17:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat nou als napoleonzuurtje twee wolven geliefden heeft gemaakt? Dan hoeft er nog maar 1 wolf dood en hebben we verloren. De kans is niet erg groot, maar die kans bestaat en ik vind dat we eerst de geliefden eruit moeten knikkeren en dan verder moeten kijken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-04-2011, 17:45
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Gezien hangronde 2 heb ik een sterk vermoeden dat de geliefden géén wolven zijn.
Verrader zou nog kunnen...

Zolang er nog drie wolven in zitten, zijn de geliefden geen gevaar. De kans dat er twee wolven geliefden zijn is erg klein.

Zoals Daboman terecht opmerkt: voor de wolven zijn ze ook een gevaar. Ik gok zo dat Syori gegeten is, omdat ze haar aanzagen als geliefde (omdat ze buiten de rijtjes stond).

Maar LP en Snoopy willen liever dorpelingen er uit gooien in de hoop dat ze geliefde zijn?

@ LP;
Geef dan een theorie hóe je de geliefden kunt vinden, of wie dat volgens jou zijn.
Een simpel: laten we geliefden zoeken! is vrij nutteloos zonder concreet plan.
Oud 03-04-2011, 17:53
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat nou als napoleonzuurtje twee wolven geliefden heeft gemaakt? Dan hoeft er nog maar 1 wolf dood en hebben we verloren. De kans is niet erg groot, maar die kans bestaat en ik vind dat we eerst de geliefden eruit moeten knikkeren en dan verder moeten kijken.
Het feit dat de geliefden erin zitten zorgt wel dat de wolven elkaar niet kunnen vertrouwen. Ik vind het dikke prima als de wolven elkaar niet kunnen vertrouwen. Ik wil best het risico nemen dat er niet 2 wolven geliefden zijn. Zal ik anders ook maar strafregels gaan schrijven als het wel zo blijkt te zijn? Als er 2 wolven geliefden waren geweest had het never nooit niet zo lang geduurd voordat de eerste wolf hing. Dan hing er al iemand in ronde 2 of 3.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Wat nou als napoleonzuurtje twee wolven geliefden heeft gemaakt? Dan hoeft er nog maar 1 wolf dood en hebben we verloren. De kans is niet erg groot, maar die kans bestaat en ik vind dat we eerst de geliefden eruit moeten knikkeren en dan verder moeten kijken.
Dat is niet mijn probleem. Dan worden wij 2e, de wolven 3e. Dan staan de wolven voor lul en zijn ze niet intelligent.

Daarnaast geloof ik inderdaad niet dat er twee wolven geliefden zijn, zie mijn theorielijstjes. Eén weerwolf-geliefde lijkt me al sterk.
Oud 03-04-2011, 19:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Goed, ik ga op Little Phoebe stemmen, aangezien ze op mij overkomt als een kat in het nauw. Haar plan om op de geliefden te jagen komt bijna over als een bekentenis, aangezien dat andere bad guys zijn dan de verrader en wolven. Alsof ze niet op de verrader en wolven kan jagen, omdat ze er misschien deel van uitmaakt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 19:06
Verwijderd
Daboman krijgt mijn volgende stem. Hij treuzelt te veel en voegt niks toe. Ik vertrouw hem voor geen meter.

#spelers Hangronde 5Hangronde 4Hangronde 3Hangronde 2Hangronde 1
1Little Phoebe VeGs 12Lychee Leto 08Dobermann 04Dobermann 08Schrödinger 12
2Geel Little Phoebe 05Lychee Leto 12Dobermann 01(geen stem) E1Schrödinger E1
3Dobermann3 Ev **********(onbekend) E1(geen stem) E2Schrödinger 14
4Andijvie Little Phoebe 03Lychee Leto 03Lychee Leto 05Lychee Leto 05napoleonzuurtje 18
5SweetSmile arPos 06Lychee Leto 11Dobermann 09Lychee Leto 19Doux 16
6Schrödinger2 Dp ***************Lychee Leto 01napoleonzuurtje 04
7.sann Little Phoebe 01Lychee Leto 01Lychee Leto 07Dobermann 20Doux 01
8Doux VeGs 11(onbekend) E1Dobermann 10Queasy 11Schrödinger 08
9Daboman  SweetSmile 13Sweet Smile E2Lychee Leto 14Syori 17
10snoopy Little Phoebe 04Lychee Leto 02Dobermann 06Lychee Leto 09Doux 05
11napoleonzuurtje1 Dp ********************(onbekend)
12Röps1 Vr ********************napoleonzuurtje 02
13Sherlock VeGs 09VeGs 06Dobermann 12Dobermann 21napoleonzuurtje 10
14Batave Little Phoebe 07Lychee Leto 10(geen stem) E3Queasy 13(geen stem) E3
15Syori3 Tv **********Dobermann 08Onait Sirch 04napoleonzuurtje 06
16Queasy2 Dp ***************Dobermann 23(geen stem) E2
17Lychee Leto4 Ww *****Geel 09Dobermann 11Dobermann 22Queasy 11
18VeGs Little Phoebe 10Lychee Leto 04Dobermann 02Dobermann 18Schrödinger 13
19arPos VeGs 08Lychee Leto 05(onbekend) E2Doux 03(geen stem) E4
20Onait Sirch Little Phoebe 02Lychee Leto 07Lychee Leto 03Lychee Leto 10Syori 15
Oud 03-04-2011, 19:09
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
@Soija: ik heb je al uitgelegd dat ik niet veel wijzer wordt uit al die theoriën hier. Ik heb gevraagd om toelichting en die niet gekregen. Dan houdt het op en kan ik niet veel meer dan op gevoel stemmen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 19:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Als Little Phoebe wolf blijkt te zijn dan verdenk ik SweetSmile ook van wolf-zijn. Omdat ze veilig op arPos is gaan staan.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 19:11
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
@Soija: ik heb je al uitgelegd dat ik niet veel wijzer wordt uit al die theoriën hier. Ik heb gevraagd om toelichting en die niet gekregen. Dan houdt het op en kan ik niet veel meer dan op gevoel stemmen.
Of je kan blijven vragen totdat je het krijgt. Ik kan me bijvoorbeeld niet herinneren dat je erom vroeg - maar dat kan ook heel goed aan mij liggen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 19:13
Verwijderd
Citaat:
@Soija: ik heb je al uitgelegd dat ik niet veel wijzer wordt uit al die theoriën hier. Ik heb gevraagd om toelichting en die niet gekregen. Dan houdt het op en kan ik niet veel meer dan op gevoel stemmen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen wijsheid. Je doet niks, je wilt niks.
Jij hebt altijd wel een theorie. Als SweetSmilie met meer dan ene gevoel kan komen, kan jij dat ook.
En nu ben je ineens een verlamde baby? Yeah, right.
Oud 03-04-2011, 19:15
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen wijsheid. Je doet niks, je wilt niks.
Jij hebt altijd wel een theorie. Als SweetSmilie met meer dan ene gevoel kan komen, kan jij dat ook.
En nu ben je ineens een verlamde baby? Yeah, right.
Ik zou eens beter kijken naar de stemlijst als ik jou was.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ik zou eens beter kijken naar de stemlijst als ik jou was.
Ik zou eens beter meedoen als ik jou was.
Oud 03-04-2011, 19:22
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zou eens beter meedoen als ik jou was.
Prima. Ik zet mijn statement kracht bij en wijzig naar sweetsmile.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 03-04-2011, 19:32
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Het was mij ook al opgevallen dat Daboman elke keer (als) laat(ste) stemt, iets wat erg bij wolven of de verrader past.
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als ik goed tel heeft LP nu 7 stemmen en VeGs 5? Die stem van Daboman op SweetSmile heeft dus geen enkele zin Ik twijfel of ik naar VeGs zal wijzigen, kan interessant worden dan!
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Als ik goed tel heeft LP nu 7 stemmen en VeGs 5? Die stem van Daboman op SweetSmile heeft dus geen enkele zin Ik twijfel of ik naar VeGs zal wijzigen, kan interessant worden dan!
7-4
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 19:36
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Het is 7 tegen 4. Je maakt dan 6 tegen 5. Ik ben er vrij zeker van dat ik 1 wolf (LP) en de verrader (Sherlock) al onder me heb staan, en een wolf los (Sweetsmile) en de laatste zal uiteraard onder LP staan (late stemmer?) dus tenzij geliefden iets tegen me hebben, zou ik dat wel moeten overleven.

Maarrem... Riep jij vorige keer niet op dat we juist géén gelijkspel moesten maken als dat tot gevolg had dat de wolven konden kiezen tussen een wolf en een dorpeling?

Of geldt dat alleen als er een dorpeling bijna dood gaat?
Oud 03-04-2011, 19:40
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Hmm... 7-4 is al iets minder interessant, maar goed... Toch het overwegen waard.

@ VeGs: ik ben juist altijd voor gelijkspel in de lijstjes, omdat we daar veel aan kunnen hebben. Zoals ik toen ook heb uitgelegd waren we toen alleen op gelijkspel tussen een wolf en een dorpeling aan het aansturen, wat ik dan weer niet zo slim vind omdat dan de wolf er natuurlijk niet uitgaat. (bleek ook later zo te zijn)
edit: en een paar keer gelijkspel achter elkaar vind ik niet slim. Maar op dit punt in het spel kunnen we er veel aan hebben.
Nu verwacht ik dat jij en LP allebéi wolf zijn dus dan is het veel interessanter

Maar goed, ik post het niet voor niets, ik probeer te overleggen
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:41
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Maarrem... Riep jij vorige keer niet op dat we juist géén gelijkspel moesten maken als dat tot gevolg had dat de wolven konden kiezen tussen een wolf en een dorpeling?

Of geldt dat alleen als er een dorpeling bijna dood gaat?
Zeg je nou zelf dat je geen dorpeling bent?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-04-2011, 19:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
dus tenzij geliefden iets tegen me hebben, zou ik dat wel moeten overleven.
Dit vind ik trouwens een naďeve opmerking. Als LP geliefde is heb je natuurlijk zeer grote kans dat jij eruit gaat dan.
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:48
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
@ Geel; nee, want deze keer gaat er een wólf uit. Maar nu roept ze om gelijkspel, wat mij (dorpeling) de kop kost.
Ik dacht dat ze een andere keer juist riep dat niet iedereen op LL moest gaan stemmen.

Citaat:
Snoopy
Nu verwacht ik dat jij en LP allebéi wolf zijn dus dan is het veel interessanter
Inderdaad, we zijn beiden wolf. Daarom roep ik al vanaf ronde 1 dat mensen onder Schrodinger verdacht zijn: dan weet ik namelijk zeker dat ik of mijn medewolf er uit gaat.
Terwijl het nog steeds niets zegt over de onschuld van de ander.

Strakke tactiek.
Oud 03-04-2011, 19:50
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Dit vind ik trouwens een naďeve opmerking. Als LP geliefde is heb je natuurlijk zeer grote kans dat jij eruit gaat dan.
Ik zeg toch ook dat, tenzij de geliefden iets tegen me hebben, ik het wel moet overleven?

Als LP geliefde is, hebben ze iets tegen me en wordt het moeilijk.
Oud 03-04-2011, 19:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
@ Geel; nee, want deze keer gaat er een wólf uit. Maar nu roept ze om gelijkspel, wat mij (dorpeling) de kop kost.
Ik dacht dat ze een andere keer juist riep dat niet iedereen op LL moest gaan stemmen.
Ja, en nu roep ik dus dat niet iedereen op LP moet stemmen. Zulke gekke dingen zeg ik toch niet? Als iedereen op dezelfde stemt hebben we ten eerste niets aan de lijstjes en ten tweede kunnen de wolven dan heel makkelijk tussen alle andere stemmers gaan staan.

En dan dat eerste wat je zegt: eerst zeg je nog dat het je niét de kop gaat kosten, aangezien je een wolf en de verrader onder je hebt staan. En nu gaa het je ineens de kop kosten?
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik zeg toch ook dat, tenzij de geliefden iets tegen me hebben, ik het wel moet overleven?

Als LP geliefde is, hebben ze iets tegen me en wordt het moeilijk.
Oh sorry, daar heb ik echt overheen gelezen...
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 19:58
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Ik ben het helemaal met je eens dat schaaplijstjes weinig nuttig zijn als er nog niemand echt verdacht is.
Zijn er wel mensen echt verdacht, kun je niet van dorpelingen verwachten dat ze dan toch maar op iemand anders stemmen. Want blijkt de gehangene een wolf, dan word je er op aan gekeken.
Maar ik ben geen voorstander van te kleine verschillen tussen de lijstjes. 7-4 is prima; al is het maar om uit te sluiten dat alle wolven onder LP staan bijvoorbeeld.

Maar met een stand van 6-5 neemt de kans op gelijkspel aanzienlijk toe, en dan kiezen de wolven.
Als het gelijkspel is tussen een wolf en een dorpeling, kost deze ronde ons een dorpeling (en mij het spel) en ben je een ronde verder voor je een wolf hangt.
Kies je daarentegen als dorpelingen zelf wie als eerste gehangen wordt, dan heb je of geluk (direct de wolf), of pech (eerst de dorpeling en pas daarna de wolf).

Volgens mij ben je de enige die denkt dat LP en ik beiden wolf zijn. (En arPos misschien). Persoonlijk vind ik het niet logisch om als wolven eerst samen bij dezelfde te gaan staan, en vervolgens te roepen dat er niet geschaapt moet worden met het risico op gelijkspel (zoals Geel gedaan heeft).
Maar blijkbaar verschillen we daarin van mening.
Oud 03-04-2011, 20:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Nou, ik ben er niet van overtuigd dat jullie allebei wolf zijn. Met LP is er beslist iets raars aan de hand en jij speelt ook anders dan ik gewend ben (heb niet vaak met je gespeeld, maar wel veel meegelezen). Maar ik weet niet zeker of dat positief of negatief is.
Ik denk persoonlijk dat het voor deze ronde misschien slecht uitpakt, maar dat we daarna veel meer info uit de lijstjes kunnen halen dan bij 7-4. En ja, het is zeker zuur voor jou, dat snap ik wel.
Ik heb mijn stem ook nog niet gewijzigd, ik ben echt nog aan het brainstormen. Maar aangezien jij de enige bent die reageert word ik niet veel wijzer. En ja, jij bent tegen, dat snap ik heel goed
__________________
Tsja
Oud 03-04-2011, 20:18
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar goed, ik post het niet voor niets, ik probeer te overleggen
Ben het met je eens, een op het oog gelijkspel forceren met geeft veel informatie.

op dit punt compleet apart gaan staan is raar, maarja dabo en sweetsmile zijn m.i. ook geen zuivere koek.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 03-04-2011, 20:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goed, even mijn geliefdenverdachten:

Vegs: Wil heel graag de wolven eruit hebben ipv de geliefden. Ze speelt anders, rommeliger dan ik gewend ben van haar.
Geel: Speelt raar en heeft soms onzinnige posts. Hij is vrijgepleit door zijn stemwijziging door te geven in ronde 1, maar de ronde daarna is hij "vergeten" te stemmen. Wie weet is hij gewoon fijn op Queasy gaan staan.
Sann: Geen idee waarom ik dat denk, maar ik denk het gewoon. Ik heb 0 concrete redenen om haar te verdenken, behalve misschien dat ze veilig stemt.
Arpos: Hij maakt monsterposts met samenvattingen waar eigenlijk weinig in staat. Quoten uit het spel en die quotes dan herhalen is niet echt nuttig, maar monsterposts maken nou eenmaal indruk op mensen en omdat je zo lang aan het lezen bent, ga je er vanzelf in geloven.

Ik hoop dat ik nog gered word vandaag, maar zo niet, neem dit in godsnaam in overweging.

Dorpeling imo: snoopy, Doux, Daboman, Andijvie
Twijfelgevallen: Sherlock, Soija/Onait, Sann, Andijvie
Wolfverdachten: Batave, Sweetsmile, Arpos
Geliefdeverdachten: Geel, Sann, Vegs, Arpos
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #84
Little Phoebe
500 31-03-2011 16:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.