Oud 05-02-2005, 18:37
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-02-2005 @ 16:30 :
Nog nooit hoeven doen trouwens. Heb wel een keer ratje gehad, dierenarts zei "kan nog wel even" is uiteindelijk in m'n armen gewoonweg gestikt omdat ze geen lucht meer kreeg.
Waarom denk ik nu iets verkeerds? Maar ik vat 'm nu wel!
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 19:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ach, toen ik boos was heb ik wel eens een beetje expres een rat iets te hard op z'n kop gestampt, maar verder doe ik geen vlieg kwaad. over het algemeen .
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
faen schreef op 05-02-2005 @ 18:37 :
Waarom denk ik nu iets verkeerds? Maar ik vat 'm nu wel!


Beestje kreeg gewoon geen lucht meer, longen aangetast door de tumor. Op 't eind hapte ze gewoon naar adem, heel naar
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:24
-(L)-
Ik heb vroeger wel eens zout op een slak gelegd... Hij begon te knetteren en ging 't hoekje om...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:57
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
faen schreef op 05-02-2005 @ 18:17 :
Snoopy, het is jammer dat die cavia's op die manier de dood troffen. Ik denk ook dat het aan jou lag.
Een duif kun je niet wegjagen; kheb geen elektronische shock-stang. Het leek mij gewoon de beste oplossing voor dat moment.

Laat een ding duidelijk zijn: we verschillen.
Hoezo lag dat aan mij dan? Dat lag er aan omdat haar jong heel erg groot waren en ze wilde niks meer eten en haar jong niet meer verzorgen. Nou dan ligt het inderdaad aan mij ja...

Maar ok, we verschillen ja, maar dat betekent nog niet dat ik zogenaamd mijn cavia's heb doodgemaakt of dat ik mijn mening niet mag laten horen. Maarja ieder zn eigen ding, ik vind het gewoon niet zo normaal.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:41
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 15:24 :
Ik heb vroeger wel eens zout op een slak gelegd... Hij begon te knetteren en ging 't hoekje om...
shocking!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 16:10
faan
Avatar van faan
faan is offline
sorry
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Nee, ik zou dat echt niet kunnen. Als het echt slecht gaat met dat beestje, ben ik alleen maar bang dat ik hem meer pijn doen. Ik laat het liever aan dierenarts over.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:48
MyrnaMeiszje
Avatar van MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
vader van vriendin van me heeft wel vaker ratten gevangen en dood gemaakt......maar dat waren van die hele grote wilde ratten die tussen het voer van de paarden zaten enzoow.......mja in de winter gaan die nou eenmaal in de stallen enzoow hun voer zoeken en nestjes maken duz hopelijk snel weer beter weer dan hoeven we die ratten ook niet meer te vangen omdat ze de boel opvreten en stuk maken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:54
-(L)-
Mijn vader heeft trouwens ook wel eens een konijn afgemaakt en geslacht
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:10
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
een paar jaar geleden hadden we kippen. en 1 kip was ziek geworden en toen heeft mn pa m gewoon met een grote schep tegen zn kop geramd. maar ik zou dat niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 15:51
-(L)-
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 10-02-2005 @ 15:10 :
een paar jaar geleden hadden we kippen. en 1 kip was ziek geworden en toen heeft mn pa m gewoon met een grote schep tegen zn kop geramd. maar ik zou dat niet kunnen
Dit laat me denken aan wat m'n vader me een keer vertelde. Bij hem thuis hadden ze vroeger kippen, en hij had een keer een wedstrijdje met een vriendje gehouden wie de meeste kippen dood kon slaan met een stok. Hij had er 2 en die vriend 3 geloof ik. Daarna hadden ze de kippen op de mesthoop gegooid
Arme kippetjes
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:06
11568
11568 is offline
Zo'n vent zou ik niet als vader moeten zeg.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:10
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 31-01-2005 @ 22:26 :
Weleens een mol afgemaakt door hem een klap in zijn nek met een plantschepje te geven.
Was klemmen aan het zetten toen ik hem opeens voor me uit zag graven, dus met schepje omhoog gehaald, ging hij gillend rondjes rennen.
TOen bleek ook dat de hond er bang voor was en hem niet durfde te pakken, dus heb hem toen zelf afgemaakt.
Vond het niet echt leuk om te doen (maar ja, was ook geen klemmen aan het zetten om hem weer te laten gaan)



AAAAAAAAARgh ik heb een pokkehekel aan mensen die mollenklemmen zetten. Die denken dan met hun zielige 'ikheblastvanmollen' kop niet na over de gevolgen. Mijn kat was in een mollenklem gekomen. Heeft daar de hele nacht gezeten. 'S ochtends kwam ze bij ons binnen. Helemaal bezweet en mauwend, met een voorpootje wat ze achter zich aan sleepte. De poot dwars door midden, het hing nog vast aan wat zenuwen en vel. Ze was helemaal rood, overal zat bloed. We hebben haar in een mandje gedaan en zijn als een gek naar de dierenarts gereden. Normaal scheet ze in drie kleuren als ze in de auto zat, maar nu was ze rustig gaan liggen en haar wond aan het likken. Bij de dierenarts zei die man dat het ergste wat er kon gebeuren was het pootje eraf. Die lieve kat, die altijd in een boom zat, die haar slaapplaats op de kast had, die nooit eens normaal op de grond zat, die lieve kat moest nu een voorpoot missen. Die kon niets meer. Alleen omdat een of andere idioot een mollenklem had gezet. Ze is in de operatie gestorven omdat ze te erg in shok was en de narcose niet kon verdragen. In de auto, toen we haar naar de arts brachten, wist ik al dat ze dood zou gaan, omdat ze zo ontzettend rustig en dof was. Dus, zet geen mollen klemmen neer, want er komen ook andere dieren in. Laat die mollen lekker leven, jou huis staat op hen gebied en dan maak je ze ook nog af. Godverdomme

sorry heb een enorme pisbui, let niet op mij.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:20
Redhair
Redhair is offline
Maar even ontopic, ik had een lieve kanarie, die lag op een keer toen ik mijn kamer binnen kwam op de grond. Ik dacht dood dus pakte m op. Hij leefde nog. Helemaal moeilijk ademhalen. Dus ik loop de huiskamer in en heb hem laten zien aan mijn ouders. Die zeiden dat ik hem moest afmaken, dat dat zielig was. Ik kon dat niet, het was zo'n lief vogeltje. Ik heb hem in mijn handen gehouden en ben met m in de tuin gaan zitten. T was zomer, lekker weer, klein briesje. we hebben daar echt lang gezeten. Hij meeste tijd 'buiten bewustzijn'. soms met zijn oogjes open. Uiteindelijk heb ik hem in zijn kooitje gezet, dat kooitje stond overigens altijd open, en ben gaan pitten. De volgende ochtend werd ik wakker van zijn gekwetter, hij was vrolijk met zijn vriendje de zebravink aan het kletsen. Ik liep naar de kooi en vrolijk vloog hij eruit en was weer springlevend. Ik was echt blij dat ik m niet heb afgemaakt.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:28
-(L)-
Citaat:
11568 schreef op 10-02-2005 @ 17:06 :
Zo'n vent zou ik niet als vader moeten zeg.
Ik vind 't ook zielig ja, maarja jongens doen zoveel als ze klein zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 17:33
Verwijderd
Over molklemmen gesproken. Ik heb een half jaar geleden in een sloot moeten springen omdat het me opviel dat er aan de kant van de sloot een aalsgolver met zn kop (onder water) vast zat en dat me dat wel heel erg lang duurde voordat hij weer boven kwam...
Ik ben in die sloot gesprongen en kwam erachter dat dat beest gewoon vast zat in een rattenklem. Daar kan ik zo gloeiend heet van worden.
Aalsgolver eruit weten te wrikken, beestje was in orde, en 'k wist waar die klem vandaan kwam. Heb ik 'm al eerder voor gewaarschuwd. Ik ben terug naar de stallen gelopen en die klem vlak voor meneer zn neus door zn raam gemikt. Klootzak.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:41
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-02-2005 @ 17:33 :
Over molklemmen gesproken. Ik heb een half jaar geleden in een sloot moeten springen omdat het me opviel dat er aan de kant van de sloot een aalsgolver met zn kop (onder water) vast zat en dat me dat wel heel erg lang duurde voordat hij weer boven kwam...
Ik ben in die sloot gesprongen en kwam erachter dat dat beest gewoon vast zat in een rattenklem. Daar kan ik zo gloeiend heet van worden.
Aalsgolver eruit weten te wrikken, beestje was in orde, en 'k wist waar die klem vandaan kwam. Heb ik 'm al eerder voor gewaarschuwd. Ik ben terug naar de stallen gelopen en die klem vlak voor meneer zn neus door zn raam gemikt. Klootzak.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:28
11568
11568 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-02-2005 @ 17:28 :
Ik vind 't ook zielig ja, maarja jongens doen zoveel als ze klein zijn...


Ik vind dit eerder gedrag voor een psychopaat, die schijnen als kind al te beginnen met dieren vermoorden/martelen dus zo normaal lijkt het me toch niet
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:29
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Net zoals dat ik een keer op t.v. zag dat jongetjes vertelde dat ze kikkers met een rietje op hadden geblazen .
Maargoed, dat kan natuurlijk ook stoerdoenerij zijn.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:30
-(L)-
Citaat:
duifeltje schreef op 11-02-2005 @ 21:29 :
Net zoals dat ik een keer op t.v. zag dat jongetjes vertelde dat ze kikkers met een rietje op hadden geblazen .
Maargoed, dat kan natuurlijk ook stoerdoenerij zijn.
Zielig Maar volgens mij wordt dat wel vaker gedaan. Blijkbaar erg leuk als hij dan uit elkaar springt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 21:28
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 10-02-2005 @ 17:10 :
AAAAAAAAARgh ik heb een pokkehekel aan mensen die mollenklemmen zetten. Die denken dan met hun zielige 'ikheblastvanmollen' kop niet na over de gevolgen.
jij bent hier degene die niet nadenkt over de gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:42
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-02-2005 @ 21:28 :
jij bent hier degene die niet nadenkt over de gevolgen.
Wil jij mij even uitleggen waarom ik niet nadenk over de gevolgen?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Nee, ik zou dat echt niet kunnen. Mijn kat is (toen ik vijf was) wel onder een auto gekomen, maar daar konden wij niets aan doen.

Wel sla ik muggen&spinnen dood.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:56
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 05-02-2005 @ 16:48 :
Jezus je gaat toch geen baksteen op een dier slaan of een duif doodmaken met een paal ofzo? Das toch niet normaal..
Vooral diegene die zei dat die duif de cavia's aan het vervelen was, dan laat je hem toch gewoon schrikken zodat ie wegvliegt?

Ik heb nog nooit een dier doodgemaakt en zal ik ook niet doen.
Ik haat alleen insecten dus heb dr ook al een hoop doodgemaakt, en ik voel me dr ook helemaal niet schuldig over.
Vliegen zijn namelijk zooo facking irritant..niet normaal
Dr is niet voor niks een vliegenmepper te koop in de winkel..

Ik ben ook nog (gelukkig) nooit getuige geweest van iemand die een beest vermoord. Ik heb alleen mijn dode hond gezien die een spuitje kreeg van de dierenarts, 3 doodgeboren cavia's in mn 1e nest en 2 in een ander nest, en ik heb 3 cavia's dood gezien, hele lieve cavia's waarvan dr 1 is doodgegaan door de bevalling en de anderen waren gewoon oud enzo.
Maar daarentegen kan ik het wel begrijpen dat iemand een dier uit zn lijden lost, bv als dat dier ontzettend ziek is en pijn lijdt.
Volgens jou is dus het ene dier belangrijker dan het andere. Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:08
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 13-02-2005 @ 16:42 :
Wil jij mij even uitleggen waarom ik niet nadenk over de gevolgen?
heb jij wel eens een vlieg vermoord?

waarschijnlijk 'ja'.
waarschijnlijk omdat je er 'last' van hebt.

moeten wij onze tuinderijen en boerenbedrijven naar de knoppen laten gaan omdat we geen beestje mogen doden? lekker streng milieubeleid? dan gaan we zo ten onder .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:02
Redhair
Redhair is offline
Met al die boederijen verwoest je ook grond van de natuur, van de dieren. Dus voor het gemak maak je die ook dood.
Mijn allerliefste kat is dood omdat die mollenklemmen gepaatst worden. Hij is half doodgebloed, en het was mijn kat. Voor een mol is dat net zo erg, die zit daar ook te wachten op zijn dood. Het leven is een hypocriete kutzooi, weet je dat. Je maakt mollen dood voor je boerderij, maar als en vos je kip doodbijt dan is die vos verschrikkelijk en blablaba. Die mollenklemmen zijn slecht, omdat ze er niet snel in sterven. Daar heb ik heel goed over nagedacht.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 16-02-2005 @ 22:02 :
Met al die boederijen verwoest je ook grond van de natuur, van de dieren. Dus voor het gemak maak je die ook dood.
Mijn allerliefste kat is dood omdat die mollenklemmen gepaatst worden. Hij is half doodgebloed, en het was mijn kat. Voor een mol is dat net zo erg, die zit daar ook te wachten op zijn dood. Het leven is een hypocriete kutzooi, weet je dat. Je maakt mollen dood voor je boerderij, maar als en vos je kip doodbijt dan is die vos verschrikkelijk en blablaba. Die mollenklemmen zijn slecht, omdat ze er niet snel in sterven. Daar heb ik heel goed over nagedacht.
ja. maar jij wilt wel je geld, je eten, je producten en je onderdak niet?
dat jou allerliefste kat is doodgegaan door een molleklem is natuurlijk heel rot voor je, maar die molleklem was daar ook niet voor bedoelt. mijn broer viel van een flat. oplossing: flats weg! dat werkt niet zo.
dat het voor een mol niet zo erg zou zijn, is natuurlijk ook redelijk hyprocriet gedacht, maar dat terzijde. dat je gelijk hebt dat het leven soms hypocriet is, moge duidelijk zijn. maar dat is nog geen reden om je land om te laten ploegen door mollen toch? wat zouden we volgens jou moeten doen hieraan?

en het lijkt mij dat die mollen er wel snel in dood gaan. dat jouw kat daar tussen zat, en dat hij langzaam dood bloedde of wat dan ook, wil niet zeggen dat een mol niet gelijk dood is. is dat wel zo, dan wordt het tijd voor nieuwe molleklemmen, en niet voor de afschaffing ervan.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:39
Redhair
Redhair is offline
Tuurlijk, iedereen verpest de natuur. God ik klink ook wel als een heilige daar, alsof ik veganist ben en in een boom woon. Maar de mollen sterven er niet snel in. ik heb bij een tuinderij in de buurt geinformeerd, omdat ik vermoedde dat ze daar mollenklemmen hadden. Zij zei dat ze daar niet aan deden omdat die dieren en langzaam aan sterven. Maargoed, daar ben ik gewoon tegen. Iemand hier in de buurt plaatst jammer genoeg mollen klemmen, ik zou het liefst willen dat die veiliger en sneller gemaakt zou worden, maarja, dat gebeurt niet. Jammer, maar waar.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:19
Friezo
Avatar van Friezo
Friezo is offline
kheb 2 kippen van ons de nek omgedraaid, beide waren gewoon oud. 1 lag half te stikken in de ren en de andere at al een tijdje niet meer, en was erg verzwakt.
__________________
If you want to be second, Follow me!!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 17-02-2005 @ 17:39 :
Tuurlijk, iedereen verpest de natuur. God ik klink ook wel als een heilige daar, alsof ik veganist ben en in een boom woon. Maar de mollen sterven er niet snel in. ik heb bij een tuinderij in de buurt geinformeerd, omdat ik vermoedde dat ze daar mollenklemmen hadden. Zij zei dat ze daar niet aan deden omdat die dieren en langzaam aan sterven. Maargoed, daar ben ik gewoon tegen. Iemand hier in de buurt plaatst jammer genoeg mollen klemmen, ik zou het liefst willen dat die veiliger en sneller gemaakt zou worden, maarja, dat gebeurt niet. Jammer, maar waar.
ik ben het wel met je eens, dat als je dieren afmaakt, dat je ze dan snel en zo mogelijk pijnloos afmaakt. maar muizenvallen werken toch ook perfect?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:37
Verwijderd
Waarom vinden wij het eigenlijk zo erg om bijvoorbeeld een kikker of een pad te doden en vinden we het normaal om insecten dood te maken?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 17-02-2005 @ 17:39 :
Tuurlijk, iedereen verpest de natuur. God ik klink ook wel als een heilige daar, alsof ik veganist ben en in een boom woon. Maar de mollen sterven er niet snel in. ik heb bij een tuinderij in de buurt geinformeerd, omdat ik vermoedde dat ze daar mollenklemmen hadden. Zij zei dat ze daar niet aan deden omdat die dieren en langzaam aan sterven. Maargoed, daar ben ik gewoon tegen. Iemand hier in de buurt plaatst jammer genoeg mollen klemmen, ik zou het liefst willen dat die veiliger en sneller gemaakt zou worden, maarja, dat gebeurt niet. Jammer, maar waar.
Lief, naief meisje. Laten we eerlijk zijn. Die mollen die sterven een langzame pijnlijke dood, maar dat is hoe het werkt in deze wereld. Het zijn niet alleen de zielige mollen in de klemmen. Het zijn de stieren bij het stierenvechten, de varkens in de bioindustrie die eigenlijk al dood gemarteld worden vanaf hun geboorte, de honden en katten die de hele dag binnen gehouden worden. Dan is een mol die omkomt in een mollenklem nog steeds een uiterst vervelende zaak. Maar die dieren vernielen wel tuinen en dus kan ik er niet om wakker liggen dat mensen ze graag vermoorden. Er zijn grotere dierenproblemen dan de mollenklem.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:03
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 18-02-2005 @ 00:41 :
Lief, naief meisje. Laten we eerlijk zijn. Die mollen die sterven een langzame pijnlijke dood, maar dat is hoe het werkt in deze wereld. Het zijn niet alleen de zielige mollen in de klemmen. Het zijn de stieren bij het stierenvechten, de varkens in de bioindustrie die eigenlijk al dood gemarteld worden vanaf hun geboorte, de honden en katten die de hele dag binnen gehouden worden. Dan is een mol die omkomt in een mollenklem nog steeds een uiterst vervelende zaak. Maar die dieren vernielen wel tuinen en dus kan ik er niet om wakker liggen dat mensen ze graag vermoorden. Er zijn grotere dierenproblemen dan de mollenklem.
Hmhm, ik weet het. Zeg ik dat het een wereldramp is dan? Ik reageerde gewoon op dat mollenklem verhaal. Het is logisch dat mollen dood gemaakt worden, ik sla ook muggen dood omdat ik er last van heb, ik eet ook vlees. Maar ik vind het gewoon rot dat mijn kat daarin is gekomen. Misschien was het een aanstellerige/naieve reactie. Tuurlijk zijn er grotere problemen dan mollenklemmen alleen daar haakte ik gewoon in.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Qimm schreef op 30-01-2005 @ 16:56 :
Mijn moeder heeft ooit een keer haar hamster begraven omdat ze dacht dat hij dood was, maar hij hield dus een winterslaap.

Zelf nog nooit zoiets hoeven doen.
Dit gebeurde in vroeger tijden ook wel eens bij mensen, klik maar eens op de smilie waarom.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 23:23
Friezo
Avatar van Friezo
Friezo is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-02-2005 @ 17:33 :
Over molklemmen gesproken. Ik heb een half jaar geleden in een sloot moeten springen omdat het me opviel dat er aan de kant van de sloot een aalsgolver met zn kop (onder water) vast zat en dat me dat wel heel erg lang duurde voordat hij weer boven kwam...
Ik ben in die sloot gesprongen en kwam erachter dat dat beest gewoon vast zat in een rattenklem. Daar kan ik zo gloeiend heet van worden.
Aalsgolver eruit weten te wrikken, beestje was in orde, en 'k wist waar die klem vandaan kwam. Heb ik 'm al eerder voor gewaarschuwd. Ik ben terug naar de stallen gelopen en die klem vlak voor meneer zn neus door zn raam gemikt. Klootzak.
weet je wel hoeveel schade ratten aanrichten? die vallen zijn echt wel nodig hoor!


sommige reacties hier....
__________________
If you want to be second, Follow me!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 09:00
miepie88
miepie88 is offline
Citaat:
Friezo schreef op 18-02-2005 @ 23:23 :
weet je wel hoeveel schade ratten aanrichten? die vallen zijn echt wel nodig hoor!


sommige reacties hier....
Ja, die klemmen zijn echt nodig. Ik neem aan dat het in dit geval om een muskusrattenval gaat. Die leven namelijk onder water, en daar worden ze ook proffesioneel gevangen.

Ik weet niet wat klem dat was, waar die aalsgolver in zat, maar het is denk ik gewoon vette pech voor die aalsgolver. Of zijn er mensen die dit meer hebben meegemaakt?

Zover ik weet zijn muskusratten vangers professioneel opgeleid om zoveel mogelijk ratten te vangen om schade aan dijken enz. te voorkomen.En ook om dit zo diervriendelijk mogelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 18-02-2005 @ 12:03 :
Hmhm, ik weet het. Zeg ik dat het een wereldramp is dan? Ik reageerde gewoon op dat mollenklem verhaal. Het is logisch dat mollen dood gemaakt worden, ik sla ook muggen dood omdat ik er last van heb, ik eet ook vlees. Maar ik vind het gewoon rot dat mijn kat daarin is gekomen. Misschien was het een aanstellerige/naieve reactie. Tuurlijk zijn er grotere problemen dan mollenklemmen alleen daar haakte ik gewoon in.
Oke!

Ik kan me er trouwens wel een beetje aan storen dat mensen lopen te zeuren over dierenleed en dan vervolgens het goedkoopste stukje vlees kopen dat ze in de winkel zien liggen. Het is natuurlijk heel makkelijk om naar anderen te wijzen en wat zij fout doen, maar je kunt ook bij jezelf beginnen en vegetarisch gaan eten of overstappen op eko-vlees.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 10-02-2005 @ 17:33 :
Over molklemmen gesproken. Ik heb een half jaar geleden in een sloot moeten springen omdat het me opviel dat er aan de kant van de sloot een aalsgolver met zn kop (onder water) vast zat en dat me dat wel heel erg lang duurde voordat hij weer boven kwam...
Ik ben in die sloot gesprongen en kwam erachter dat dat beest gewoon vast zat in een rattenklem. Daar kan ik zo gloeiend heet van worden.
Aalsgolver eruit weten te wrikken, beestje was in orde, en 'k wist waar die klem vandaan kwam. Heb ik 'm al eerder voor gewaarschuwd. Ik ben terug naar de stallen gelopen en die klem vlak voor meneer zn neus door zn raam gemikt. Klootzak.
Oei, dat is wel weer een hele agressieve reactie.

Ten eerste richt je er schade mee aan aan anderen en ten tweede kun je jezelf er mee in de problemen brengen. Maar stiekem vind ik het dapper van je!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 02:09
M.R.10
Avatar van M.R.10
M.R.10 is offline
waarom stampen mensen hun huisdieren (hamsters/vogeltjes e.d.) dood met stenen en scheppen! zijn jullie wel helemaal lekker! nee dan heb je van je diertjes gehouden.

Ik heb mijn ratje ook laten stikken, maar eerst wel helemaal verdooft met een flinke dot chloroform! en toen in een plastic zakje, dan wordt ie niet meer wakker en heeft het beestje een vredige dood gehad.

Hoe zou jij het vinden om als je ziek bent een blok beton tegen je harses te krijgen "vast een lekker gevoel hoor!"

is het zoveel moiete een beest eerst te verdoven? doe het met chloroform/de wiskey van je vader/ontsmettings alcohol/iets anders!

en mensen die voor de lol dieren afmaken verdienen de doodstraf (jah een doordachte reactie), want zoals al eerder genoemt werd is dat de basis voor allerlei andere zieke handelingen. En kom nou niet aan met het gelul "jij slaat toch ook vliegen dood!" vliegen en andere insecten hebben een totaal ander zenuw systeem dan gevogelte/vissen/zoogdieren.

zo dat was mijn frustratie voor vannacht
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 11:45
Friezo
Avatar van Friezo
Friezo is offline
Citaat:
M.R.10 schreef op 21-02-2005 @ 02:09 :
waarom stampen mensen hun huisdieren (hamsters/vogeltjes e.d.) dood met stenen en scheppen! zijn jullie wel helemaal lekker! nee dan heb je van je diertjes gehouden.

Ik heb mijn ratje ook laten stikken, maar eerst wel helemaal verdooft met een flinke dot chloroform! en toen in een plastic zakje, dan wordt ie niet meer wakker en heeft het beestje een vredige dood gehad.

Hoe zou jij het vinden om als je ziek bent een blok beton tegen je harses te krijgen "vast een lekker gevoel hoor!"

is het zoveel moiete een beest eerst te verdoven? doe het met chloroform/de wiskey van je vader/ontsmettings alcohol/iets anders!

en mensen die voor de lol dieren afmaken verdienen de doodstraf (jah een doordachte reactie), want zoals al eerder genoemt werd is dat de basis voor allerlei andere zieke handelingen. En kom nou niet aan met het gelul "jij slaat toch ook vliegen dood!" vliegen en andere insecten hebben een totaal ander zenuw systeem dan gevogelte/vissen/zoogdieren.

zo dat was mijn frustratie voor vannacht
als je het goed doet, dan voelt zo'n beest er ook niks van.
1 flinke tik en het is over....
__________________
If you want to be second, Follow me!!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
M.R.10 schreef op 21-02-2005 @ 02:09 :
waarom stampen mensen hun huisdieren (hamsters/vogeltjes e.d.) dood met stenen en scheppen! zijn jullie wel helemaal lekker! nee dan heb je van je diertjes gehouden.

Ik heb mijn ratje ook laten stikken, maar eerst wel helemaal verdooft met een flinke dot chloroform! en toen in een plastic zakje, dan wordt ie niet meer wakker en heeft het beestje een vredige dood gehad.

Hoe zou jij het vinden om als je ziek bent een blok beton tegen je harses te krijgen "vast een lekker gevoel hoor!"

is het zoveel moiete een beest eerst te verdoven? doe het met chloroform/de wiskey van je vader/ontsmettings alcohol/iets anders!

en mensen die voor de lol dieren afmaken verdienen de doodstraf (jah een doordachte reactie), want zoals al eerder genoemt werd is dat de basis voor allerlei andere zieke handelingen. En kom nou niet aan met het gelul "jij slaat toch ook vliegen dood!" vliegen en andere insecten hebben een totaal ander zenuw systeem dan gevogelte/vissen/zoogdieren.

zo dat was mijn frustratie voor vannacht
ben je echt zo 'dom'?

Chloroform bijt als een gek in de ogen en neus van je rat, dus zo fantastisch is het niet. Stel je eens voor dat je als niet-deskundige met Chloroform werkt, en je pech heb en je rat alsnog wakker wordt terwijl er nog net genoeg lucht te happen is. Imploderende longen, ja... dat klinkt lekker


Een klap met een straatsteen of schep is sneller (zo snel dat er geen pijn bij komt kijken, gezien de hersenen pijn verwerken en de hersenen in dit geval het eerste is die buiten werking worden gebracht) dan stikken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Mijn moeder vertelde me dat mijn vader de puppies van zijn hondje in zee heeft verdronken omdat het er veel teveel waren. Hij heeft er toen eentje gehouden en later weggegeven aan familie (dat beestje is gelukkig wel heel oud geworden).

Ik was echt boos toen ik dit hoorde
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:58
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ik zou nooit een dier kunnen doden, simpelweg omdat ik dat emotioneel niet aan zou kunnen; zij hebben ook recht om te leven enzo.
Maar het is wel eens gebeurd dat een kennis van ons kleine katjes meteen na hun geboorte een spuitje liet geven, omdat ze er niks mee kon. Niemand wilde ze hebben ofzo.

En soms komt een van onze katten wel eens naar huis met een stadsduif in zijn bek, die nog half leeft... gaan ze daarmee spelen enzo. Dan moet die duif dus eigelijk een genadeklap krijgen met een flinke steen ofzo, maar dat laat ik altijd iemand anders doen. Ik kan dat niet.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 23:30
Friezo
Avatar van Friezo
Friezo is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 21-02-2005 @ 22:58 :
Ik zou nooit een dier kunnen doden, simpelweg omdat ik dat emotioneel niet aan zou kunnen; zij hebben ook recht om te leven enzo.
Maar het is wel eens gebeurd dat een kennis van ons kleine katjes meteen na hun geboorte een spuitje liet geven, omdat ze er niks mee kon. Niemand wilde ze hebben ofzo.

En soms komt een van onze katten wel eens naar huis met een stadsduif in zijn bek, die nog half leeft... gaan ze daarmee spelen enzo. Dan moet die duif dus eigelijk een genadeklap krijgen met een flinke steen ofzo, maar dat laat ik altijd iemand anders doen. Ik kan dat niet.
ik heb er totaal geen moeite mee om een dier af te maken wanneer dat nodig is.
ik heb ook vaak vissen gedood en daarna schoongemaakt om op te eten.
__________________
If you want to be second, Follow me!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:52
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
We hadden vroeger cavia's en vaak ook nestjes. Een paar keer is dat niet goed gegaan. Dan waren er 1 of 2 die verstoten werden door de moeder en al snel op sterven lagen. Toen heeft mijn zus het jonkie afgemaakt. Compleet overstuur kwam ze weer binnen. Echt vreselijk vond ze het. Nooit meer gedaan.

Ik zou het ook echt niet kunnen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:22
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
kvinnet best wel erg als mensen zelf een dier gaat doodmaken...
ga dan ff naar de dierarts ofzo.
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:42
@deniseXXL
Avatar van @deniseXXL
@deniseXXL is offline
neej, dat zou ik nooi doen!
hoe ken je dat nou doen? mijn buurman sloeg zn hond ok altijd, waar hebbie dat beest dan voor?? ik kan me dr zo boos over make... als je te agterlijk ben om van beeste te houwe, neem ze dan nie!!!
__________________
XTREME
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:49
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Dan maar laten creperen hè
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
@deniseXXL schreef op 24-02-2005 @ 21:42 :
neej, dat zou ik nooi doen!
hoe ken je dat nou doen? mijn buurman sloeg zn hond ok altijd, waar hebbie dat beest dan voor?? ik kan me dr zo boos over make... als je te agterlijk ben om van beeste te houwe, neem ze dan nie!!!
Het 'zomaar' slaan of schoppen van je hond (of ander huisdier wat dat betreft) heeft niets te maken met het 'uit lijden verlossen' van een huisdier.

Dat een vent zn hond moet schoppen betekent alleen maar dat hij incapabel is in het houden van ~, en dat het gewoon een idioot is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 17:08
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Flora & Fauna Vogelpest
C'est moi
46 25-05-2003 14:57
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 22:33
Flora & Fauna De vossenjacht MOET blijven bestaan
kees17
58 25-04-2002 20:43
Flora & Fauna Bontjassen
Verwijderd
12 11-02-2002 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.