Oud 09-02-2005, 18:55
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 14:31 :
waarom zouden wij anders moslim zijn? Konden we voor hetzelfde geld het (veel mildere) christendom kiezen.
milder?
mij lijkt de islam heel wat makkelijker, je hoeft alleen maar de wetten op te volgen en als je dat doet, plus geloven in Allah kom je in de hemel. Wij moeten van God houden, hem dienen net als jullie, ons leven laten leiden door Hem.

Hebben jullie trouwens de zelfde tien geboden als ons?

Heb jij contact met Allah? Als je tegen hem spreekt, voel je dan dat hij iets terug spreekt of doet ofzoiets? Is hij ook je vriend, of alleen maar je koning?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 22:50
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-02-2005 @ 19:47 :
Waarom doen jullie eigenlijk niet aan evangelisatie oid. Willen jullie niet dat de 'liefde' van allah andere mensen ook bereikt?

De duivel is volgens ons een gevallen engel. Hij was een van de mooiste en machtigste engelen en werd jaloers ofzo en heeft toen iets gedaan waardoor hij door God uit de hemel werd gezet. Als je uit zo'n fantastische plaats word gezet word je denk ik wel boos en dat werd de duivel ook en hij begon God zoveel mogelijk tegen te werken. Ik weet niet waarom God de duivel niet vernietigt, dat staat niet in de Bijbel.

ik snap niet hoe zwart wit erbij komt dat iedereen een kind van de duivel is.
wat houdt evangelisatie psies in?

Maar het was dus de bedoeling dat hij een gevallen engel zou zijn? Of wist God dat van te voren niet? (moge god mij vergeven)

Laatst gewijzigd op 09-02-2005 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-02-2005 @ 19:55 :
milder?
mij lijkt de islam heel wat makkelijker, je hoeft alleen maar de wetten op te volgen en als je dat doet, plus geloven in Allah kom je in de hemel. Wij moeten van God houden, hem dienen net als jullie, ons leven laten leiden door Hem.

Hebben jullie trouwens de zelfde tien geboden als ons?

Heb jij contact met Allah? Als je tegen hem spreekt, voel je dan dat hij iets terug spreekt of doet ofzoiets? Is hij ook je vriend, of alleen maar je koning?
Islam, is echt niet zo makkelijk, aangezien niemand zeker is of diegene in de hemel komt of niet. Zelfs onze profeet bad bijna elk moment van de dag tot god, terwijl hij zeker wist, dat hij de hemel in zou komen. het is zo makkelijk niet. Arrogantie kan mensen heel makkelijk van het pad leiden. Tuurlijk houden wij moslims van God. Maar er is wel een verschil tussen moeten en willen. er kan geen sprake zijn van gedwongen liefde, wel voor gekozen liefde. En dat is dus bij de Islam het geval. islam betekent onderwerping. je onderwerpt je aan God, en in Hem ligt je vertrouwen.

Ja we hebben dezelfde 10 geboden

Ik bid vaak tot God. Ik zie hem niet als vriend, maar als onze Heer. Spreekt God tegen jou terug? Zo ja wat zegt ie dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 14:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vond dit e-boek:
Are Jews and Christians believers? (pdf file)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-02-2005 @ 15:51 :
Ik vond dit e-boek:
Are Jews and Christians believers? (pdf file)
Conclusie in boek:
"There is a misunderstanding among some in our communities that being firm upon the deen
of Islam is somehow extreme. The purpose of this study is not to incite Muslims to act
violently or even rudely with the People of the Book. This also is not from Islam. But it is a
call to return back to the study of eemaan and that which negates it so that we may arm
ourselves against the dangers of falling into disbelief. It is also a reminder that we have a
responsibility to the People of the Book as well as all of humanity to call them to the religion
of Allah, Islam. It would be quite impossible to maintain the resolve to give da’wah to our
non-Muslim parents, grand-parents, teachers, co-workers, neighbors, etc. if we were under
the mistaken belief that if they died without accepting Islam, that they would be protected
from the hellfire. More importantly, we must protect ourselves from thinking that if we leave
Islam, by way of becoming a Jew or Christian, then this is still belief. We seek refuge in Allah
from that. The People of the Book should see the finest examples of nobility, manners,
etiquettes, and kindness in us because this is the way of Islam. There is nothing rude or
extreme in declaring that Allah, alone has the right to be worshipped and that He has
commanded humanity to submit to Him in Islam. It is the right that the People of the Book
have over us that they should receive this blessed da’wah that they may truly be saved."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:20
Donny must die
Donny must die is offline
Tis duidelijk, maar kwist dat ook al
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:40
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 23:50 :
wat houdt evangelisatie psies in?

Maar het was dus de bedoeling dat hij een gevallen engel zou zijn? Of wist God dat van te voren niet? (moge god mij vergeven)
Als christenen evangeliseren betekent dat dat ze de goede boodschap, (in het grieks betekent goede boodschap eugalleon, evangelie is daarvan afgeleid.) dat God zijn zoon naar de aarde gestuurd heeft om ons te redden, en ons ongelooflijk liefheeft, aan anderen vertellen en proberen het christendom overal te verspreiden enzo, te vertellen wat God voor hun gedaan heeft enzo.

Hij was gemaakt om God te loven. Ik weet voor de rest niet of God van tevoren wist dat de duivel zich tegen hem zou keren, ik neem aan van wel. De bijbel vertelt ons niets over waarom de God de duivel niet zou vernietigen ofzo, maar het is ook niet belangrijk om dat te weten.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:53
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 23:53 :
Islam, is echt niet zo makkelijk, aangezien niemand zeker is of diegene in de hemel komt of niet. Zelfs onze profeet bad bijna elk moment van de dag tot god, terwijl hij zeker wist, dat hij de hemel in zou komen. het is zo makkelijk niet. Arrogantie kan mensen heel makkelijk van het pad leiden. Tuurlijk houden wij moslims van God. Maar er is wel een verschil tussen moeten en willen. er kan geen sprake zijn van gedwongen liefde, wel voor gekozen liefde. En dat is dus bij de Islam het geval.
Bij ons ook hoor, ik vertel het een btje beknopt enzo.

Citaat:
islam betekent onderwerping. je onderwerpt je aan God, en in Hem ligt je vertrouwen.

Ja we hebben dezelfde 10 geboden

Ik bid vaak tot God. Ik zie hem niet als vriend, maar als onze Heer. Spreekt God tegen jou terug? Zo ja wat zegt ie dan?
Maar als je tot allah bid, is er dan ook sprake van contact, wederzijds, of praat je alleen tegen hem en niet met hem. Merk je iets van hem.

Nee, sowieso niet met woorden, maar ik ben ook eigenlijk nog maar een 'baby-christen' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik geloof wel in God en leef ook wel christelijk maar ik heb (nog) haast geen relatie met hem. Bij christenen die verder gegroeid zijn in hun geloof is er vaak wel sprake van contact, niet echt dat ze Gods stem horen (sommigen wel) maar bijv dat ze een soort gevoel in hun hart hebben als God hen iets zegt, nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, daar moet je iemand anders maar over vragen.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:18
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-02-2005 @ 14:00 :
waarom wordt er dan wel in de Koran onderscheid gemaakt tussen de mensen van het Boek (joden en christenen) en ongelovigen?
bij mij zijn het de lieden van de Schrift
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:15
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 11-02-2005 @ 16:40 :
Als christenen evangeliseren betekent dat dat ze de goede boodschap, (in het grieks betekent goede boodschap eugalleon, evangelie is daarvan afgeleid.) dat God zijn zoon naar de aarde gestuurd heeft om ons te redden, en ons ongelooflijk liefheeft, aan anderen vertellen en proberen het christendom overal te verspreiden enzo, te vertellen wat God voor hun gedaan heeft enzo.
Dat heet bij de moslims dawaa

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 11-02-2005 @ 16:40 :
Hij was gemaakt om God te loven. Ik weet voor de rest niet of God van tevoren wist dat de duivel zich tegen hem zou keren, ik neem aan van wel. De bijbel vertelt ons niets over waarom de God de duivel niet zou vernietigen ofzo, maar het is ook niet belangrijk om dat te weten.
Als je een wat sceptische ongelovige tegenover je hebt, moet je dat toch ook kunnen vertellen, waarom de duivel bestaat
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 11-02-2005 @ 16:53 :

Maar als je tot allah bid, is er dan ook sprake van contact, wederzijds, of praat je alleen tegen hem en niet met hem. Merk je iets van hem.
Je voelt ze aanwezigheid altijd, maar er is geen sprake van wederzijdscontact.

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 11-02-2005 @ 16:53 :

Nee, sowieso niet met woorden, maar ik ben ook eigenlijk nog maar een 'baby-christen' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik geloof wel in God en leef ook wel christelijk maar ik heb (nog) haast geen relatie met hem. Bij christenen die verder gegroeid zijn in hun geloof is er vaak wel sprake van contact, niet echt dat ze Gods stem horen (sommigen wel) maar bijv dat ze een soort gevoel in hun hart hebben als God hen iets zegt, nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, daar moet je iemand anders maar over vragen.
Ik geloof neit dat er sprake kan zijn van wederzijds contact, om de volgende redenen:

- Waarom worden er dan niet een aantal misverstanden opgelost via hen? (evolutietheorie enz.)

- waarom stellen ze zich niet op als profeten?

en ik geloof dus als moslim dat christenen het mis hebben (voel je niet persoonlijk aangevallen )
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
@nanahara, omdat de evolutietheorie geen misverstand is, en de mensen die geloof niet serieus nemen niet gek zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 21:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-02-2005 @ 19:28 :
@nanahara, omdat de evolutietheorie geen misverstand is, en de mensen die geloof niet serieus nemen niet gek zijn.
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom men nog in de evolutietheorie gelooft, maarja zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 21:43
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-02-2005 @ 19:15 :
Als je een wat sceptische ongelovige tegenover je hebt, moet je dat toch ook kunnen vertellen, waarom de duivel bestaat
jammer dat je dan onherroeppelijk vervalt in interpretatie's van bijbelse/koran teksten en mythen.

Offtopic: Heb jij overigens alle in's en out's van de evolutietheorie bestudeerd?

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 22:09
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 13-02-2005 @ 22:43 :
jammer dat je dan onherroeppelijk vervalt in interpretatie's van bijbelse/koran teksten en mythen.

Offtopic: Heb jij overigens alle in's en out's van de evolutietheorie bestudeerd?

Offtopic: Ik ben er nog steeds mee bezig..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-02-2005 @ 22:33 :
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom men nog in de evolutietheorie gelooft, maarja zelf weten.
Het recht van de sterkste en zonodig veranderen als dit beter uitkomt voor het soort is logisch bedacht. Ook is het logisch dat er verschillende mutaties en vormen ontstaan. Het is in ieder geval logischer dan uit het niets gecreeerd te zijn.

Maar:

"First, what exactly is the theory of evolution? (...) Darwin claimed that the thousands of different species of animals, insects and plants that exist on earth were (...) the products of a very long natural process of development from simpler organic forms to more complex organic forms.

Thus, according to Darwin, species continue to change, or "evolve," through a process of natural selection in which nature's harsh conditions permit only the fittest to survive in more adaptable forms.

(...)

Evolutionists have worked out all sorts of fascinating genealogical diagrams purporting to show the descent and relationship of one species to another. (...) all of the connections in these family trees are based on pure speculation and conjecture.
(...)
What scientific investigation indicates is that the species are immutable and that when mutations occur they do not become new species. For example, evolutionists have been experimenting with fruit flies for years in the hope of demonstrating evolution at work. But the fruit flies have stubbornly refused to develop into anything but more fruit flies, despite all kinds of stimuli, including radiation. Some mutations have occurred, but nothing to suggest the beginnings of a new species.
(...)"
http://www.ritalindeath.com/blumenfeld13.htm

Goed, het is een wat partijdig artikel, maar dat stuk over de fruitvliegjes (die zich extreem snel voortplanten) is wel erg interessant. Of is het fruitvliegje zo perfect dat het geen verbetering nodig heeft?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 13-02-2005 @ 22:33 :
ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen waarom men nog in de evolutietheorie gelooft, maarja zelf weten.
Omdat het voor een hoop mensen veel aannemelijker is dan het idee dat alles gemaakt is door een opperwezen. Is dat zo moeilijk voor te stellen? Ik mag toch hopen van niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En dit lijkt me nogal dubieus: je zo als wetenschapper in verschillende bochten wringen om t maar te laten kloppen. Wat dat betreft zijn er weinig verschillen met 100% overtuigend gelovigen :

Q: MUTANT FRUIT FLIES. Why do textbooks use fruit flies with an extra pair of wings as evidence that DNA mutations can supply raw materials for evolution -- even though the extra wings have no muscles and these disabled mutants cannot survive outside the laboratory?

A: In the very few textbooks that discuss four-winged fruit flies, they are used as an illustration of how genes can reprogram parts of the body to produce novel structures, thus indeed providing "raw material" for evolution. This type of mutation produces new structures that become available for further experimentation and potential new uses. Even if not every mutation leads to a new evolutionary pathway, the flies are a vivid example of one way mutation can provide variation for natural selection to work on.
http://www.ncseweb.org/resources/art...11_28_2001.asp
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:20
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-02-2005 @ 19:15 :
Dat heet bij de moslims dawaa
maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg : 'Waarom doen jullie eigenlijk niet aan evangelisatie(in jullie geval dus dawaa) oid. Willen jullie niet dat de 'liefde' van allah andere mensen ook bereikt?' Het zou kunnen dat jullie het een klein beetje doen, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt, wel van christelijke evangelisatie.




Citaat:
Als je een wat sceptische ongelovige tegenover je hebt, moet je dat toch ook kunnen vertellen, waarom de duivel bestaat
We geven eerlijk toe niet overal antwoord op te hebben, wie heeft dat wel? God vond het niet belangrijk om het ons te vertellen. Waarom zouden we het willen weten. Het heeft ook niets met de essentie van het christelijk geloof te maken, waarom de duivel er is, het is gewoon niet belangrijk om het te weten.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:28
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik zal hier later wel op antwoorden...wanneer ik tijd heb.
moslimameisjes zijn altijd druk in de weer....echte businessvrouwen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:32
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 13-02-2005 @ 19:24 :
Je voelt ze aanwezigheid altijd, maar er is geen sprake van wederzijdscontact.
Hoe voel je dat, zijn aanwezigheid? Wat is dat voor gevoel?



Citaat:
Ik geloof neit dat er sprake kan zijn van wederzijds contact, om de volgende redenen:

- Waarom worden er dan niet een aantal misverstanden opgelost via hen? (evolutietheorie enz.)

- waarom stellen ze zich niet op als profeten?

en ik geloof dus als moslim dat christenen het mis hebben (voel je niet persoonlijk aangevallen )
Hoe wilde je dat doen via hen?
Er worden wel profetieen uitgesproken, maar zoals Elia enzo gebeurt niet meer sinds Jezus op aarde is gekomen. Nu hebben we de Bijbel, dus wat zouden we nog moeten weten van profeten? En met de stem van God horen bedoel ik niet dat iemand bijv. allemaal dingen toevertrouwd krijgt van God, maar dat God gewoon tegen hem spreekt, voor die persoon zelf. Ik bedoel, hij spreekt niet tegen een persoon om via hem tegen de mensheid te spreken. Met wederzijds contact bedoel ik niet dat God terug praat, maar wat ik beschreef in een vorige reply:

niet echt dat ze Gods stem horen (sommigen wel) maar bijv dat ze een soort gevoel in hun hart hebben als God hen iets zegt, nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, daar moet je iemand anders maar over vragen. Een christen die verder gegroeid is in zijn/haar geloof.
nee hoor, ik heb figuurlijk heel erg korte tenen.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:57
Donny must die
Donny must die is offline
uhm nare man en Gatara, kunnen jullie on topic blijven?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-02-2005 @ 20:20 :
maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg : 'Waarom doen jullie eigenlijk niet aan evangelisatie(in jullie geval dus dawaa) oid. Willen jullie niet dat de 'liefde' van allah andere mensen ook bereikt?' Het zou kunnen dat jullie het een klein beetje doen, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt, wel van christelijke evangelisatie.
Islam is de snelst groeiende religie dat er is. Er is dus wel degelijk sprake van dawaa. Alleen wij doen het op een manier, dat mensen niet irriteert (zoals wat jehova getuiges doen).

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-02-2005 @ 20:20 :
We geven eerlijk toe niet overal antwoord op te hebben, wie heeft dat wel? God vond het niet belangrijk om het ons te vertellen. Waarom zouden we het willen weten. Het heeft ook niets met de essentie van het christelijk geloof te maken, waarom de duivel er is, het is gewoon niet belangrijk om het te weten.
Dat hebben moslims wel Het leven is een test, en zonder duivel zou het leven dat niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:07
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-02-2005 @ 20:32 :
[B]Hoe voel je dat, zijn aanwezigheid? Wat is dat voor gevoel?
Een gevoel in je hart. Als je tot hem praat is het rust gevend, en je weet gewoon dat Hij naar je luister. (L)

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 14-02-2005 @ 20:32 :
Hoe wilde je dat doen via hen?
Er worden wel profetieen uitgesproken, maar zoals Elia enzo gebeurt niet meer sinds Jezus op aarde is gekomen. Nu hebben we de Bijbel, dus wat zouden we nog moeten weten van profeten? En met de stem van God horen bedoel ik niet dat iemand bijv. allemaal dingen toevertrouwd krijgt van God, maar dat God gewoon tegen hem spreekt, voor die persoon zelf. Ik bedoel, hij spreekt niet tegen een persoon om via hem tegen de mensheid te spreken. Met wederzijds contact bedoel ik niet dat God terug praat, maar wat ik beschreef in een vorige reply:

niet echt dat ze Gods stem horen (sommigen wel) maar bijv dat ze een soort gevoel in hun hart hebben als God hen iets zegt, nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, daar moet je iemand anders maar over vragen. Een christen die verder gegroeid is in zijn/haar geloof.
nee hoor, ik heb figuurlijk heel erg korte tenen.
Naja alsnog sta ik er wat sceptisch over (ik las bv laatst een site, waar een man contact had met jezus, en jezus zou hem oa verteld hebben dat harry potter duivels was )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 06:43
Graf Bismarck
Avatar van Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-02-2005 @ 22:07 :
Naja alsnog sta ik er wat sceptisch over (ik las bv laatst een site, waar een man contact had met jezus, en jezus zou hem oa verteld hebben dat harry potter duivels was )
Nou ja, ik ben duidelijk niet de enige die de Harry Potterboeken slecht vind.
__________________
Wir Deutsche fürchten Gott und sonst nichts auf der Welt; und diese Gottesfurcht ist es schon, die uns den Frieden lieben und pflegen lässt- Bismarck
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 10:58
one.
one. is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 15-02-2005 @ 07:43 :
Nou ja, ik ben duidelijk niet de enige die de Harry Potterboeken slecht vind.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-02-2005 @ 21:57 :
uhm nare man en Gatara, kunnen jullie on topic blijven?
Excuse me? Jij maakt een opmerking dat je je het niet kunt voorstellen dat mensen in de evolutietheorie blijven geloven. Dan maak ik een opmerking dat dat voornamelijk zal liggen aan jouw gebrek aan voorstellingsvermogen. Is dat zo offtopic? Als je dat soort reacties niet wilt krijgen, maak die opmerkingen dan niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 11:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-02-2005 @ 17:52 :
*verhaal*
Toch is het iedere keer amusant om te zien dat ze victorie kraaien over een mutatie die op z'n best tien jaar duurde terwijl we het over een proces van millennia hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:04
Donny must die
Donny must die is offline
Zouden nare man en t_id ontopic kunnen blijven?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-02-2005 @ 12:43 :
Toch is het iedere keer amusant om te zien dat ze victorie kraaien over een mutatie die op z'n best tien jaar duurde terwijl we het over een proces van millennia hebben.
nog even off-topic:

fruitvliegen kennen meerdere generaties op 1 dag (of 1 week?), affijn iig was de periode van generaties van fruitvliegen vanaf 1903 al langer dan dat de ontwikkeling van de mens in generaties duurde.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:48
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Van Islam tot fruitvliegen. Jullie weten wel hoe je een topic moet ruineren.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 15-02-2005 @ 16:04 :
Zouden iedereen ontopic kunnen blijven?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-02-2005 @ 16:13 :
overtuigende preken van moslim(a)s onder ons gezocht!

uberactieve christenen, helaas veel te veel. gedreven boeddhisten, happy wiccasletjes vinden we ook op de hoek van de straat. maar van die geestdriftige moslims kom ik niet vaak tegen.

en dus zou ik graag willen weten wat allah eigenlijk betekent in het leven van de gewone man.

wat heb je aan jouw god?
wat doe je ermee?
wat voor relatie heb je met hem?
in tijden van actie zijn wij moslim, wordt het niet meer een nationaliteit als een geloof?
of hebben wij in ons dagelijks leven ook nog wat met allah?
-Aan hem heb ik alles te danken
- Ik gedenk hem dagelijks in de salaat
- Hij is de schepper wij zijn dienaren
- de islam is een levensweg je leeft volgens de islamitische regels en gedenkt god in het gebed.


Citaat:
waar baseer je het op dat je een ware gelovige bent?
alleen omdat je wat regels naleeft, of ook echt op je verhouding?
Ik probeer zo goed mogelijk te leven of ik een ware gelovige ben kan alleen god zeggen.
Citaat:
wat bid je eigenlijk tot allah?
De salaat dat wil zeggen de soera's.

Citaat:
of blijft de islam voor jou alleen een stelsel van levenswijze en een sussing van je geweten?

heeft de koran nog een andere boodschap dan de verdoeming van de ongelovigen?

etc.

brand los!
Je geweten word niet gesust je word aangespoort om je medemens goed te behandelen en als hij slecht voor je is jij toch goed voor hem moet zijn niet voor die persoon maar voorjezelf.

De islam betekend vrede het leert je om geduldig en volhardend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:32
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-02-2005 @ 22:01 :
Islam is de snelst groeiende religie dat er is. Er is dus wel degelijk sprake van dawaa. Alleen wij doen het op een manier, dat mensen niet irriteert (zoals wat jehova getuiges doen).
Dat kan ook zijn omdat je in sommige landen christen moet zijn. Er is in veel landen christenvervolging. Je mag je ook niet bekeren van de islam naar het christendom. Ook is het zo dat islamieten over het algemeen veel kinderen krijgen.
Hoe verklaar je dat trouwens, christenvervolging? Allah is toch ook liefdevol. Christenvervolging is (volgens Allah ook) een misdaad.

Op wat voor manier doen jullie het dan? Ik wist voor dit topic niet veel van de islam af. Alleen dat er extremisten zijn, niet alle moslims dat zijn. Dat sommige moslims christenen vervolgen, maar meer wist ik er niet van. Ik merk dus (zoals eerder gezegd) niets van dawaa.

Citaat:

Dat hebben moslims wel Het leven is een test, en zonder duivel zou het leven dat niet zijn.
Voor christenen is het leven geen test. De essentie van het christelijk geloof is dat Jezus ons redde door de zonde van alle mensen op zich te nemen. Als je je zonden beleidt en vergeving vraagt worden je zonde weggenomen en ben je als een reine maagd zoals ze dat noemen. Of wit als sneeuw of iets dergelijks.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:35
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-02-2005 @ 22:07 :
Een gevoel in je hart. Als je tot hem praat is het rust gevend, en je weet gewoon dat Hij naar je luister. (L)
Ok


Citaat:
Naja alsnog sta ik er wat sceptisch over (ik las bv laatst een site, waar een man contact had met jezus, en jezus zou hem oa verteld hebben dat harry potter duivels was )
Wat is daar raar aan? Ik zelf heb daar geen mening over omdat ik de boeken niet gelezen heb, maar ik weet wel dat mensen het mystieke zo leuk en mysterieus mogelijk laten lijken. Daar is Harry Potter ook een voorbeeld van.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 15-02-2005 @ 19:48 :
Van Islam tot fruitvliegen. Jullie weten wel hoe je een topic moet ruineren.

evolutietheorie (wetenschap) vs creationisme (islam o.a.)

wel goed opletten he
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:10
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 15-02-2005 @ 20:32 :
Dat kan ook zijn omdat je in sommige landen christen moet zijn. Er is in veel landen christenvervolging. Je mag je ook niet bekeren van de islam naar het christendom. Ook is het zo dat islamieten over het algemeen veel kinderen krijgen.
Hoe verklaar je dat trouwens, christenvervolging? Allah is toch ook liefdevol. Christenvervolging is (volgens Allah ook) een misdaad.

Op wat voor manier doen jullie het dan? Ik wist voor dit topic niet veel van de islam af. Alleen dat er extremisten zijn, niet alle moslims dat zijn. Dat sommige moslims christenen vervolgen, maar meer wist ik er niet van. Ik merk dus (zoals eerder gezegd) niets van dawaa.
uhh, ja christenvervolging. Ik weet niet goed hoe de sharia daarover spreekt. Ik denk dat in een Islamitisch land je wel degelijk van moslim naar christen kunt bekeren, als je anderen maar niet opstookt hetzelfde te doen.


Maarja, wij leven in nederland, en als een moslim christen wil worden, naja moet hij zelf weten. Ik zal hem niet in de wegzitten/

Naja bij deze mijn dawaa naar jou .

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 15-02-2005 @ 20:32 :
Voor christenen is het leven geen test. De essentie van het christelijk geloof is dat Jezus ons redde door de zonde van alle mensen op zich te nemen. Als je je zonden beleidt en vergeving vraagt worden je zonde weggenomen en ben je als een reine maagd zoals ze dat noemen. Of wit als sneeuw of iets dergelijks.
Waarom leef je dan? En geloof dat er wel sprake is van hemel en hel? En denk jji dat je in de hemel gaat komen? Als een christen zondes begaat, neemt jezus die dan ook allemaal van em op?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:12
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 15-02-2005 @ 20:35 :
Wat is daar raar aan? Ik zelf heb daar geen mening over omdat ik de boeken niet gelezen heb, maar ik weet wel dat mensen het mystieke zo leuk en mysterieus mogelijk laten lijken. Daar is Harry Potter ook een voorbeeld van.
Waarom zou Jezus zich druk maken om Harry Potter? Op wat voor manier kan zon onschuldig boek jou schaden? Dan kan je beter elk sprookje verbieden/
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:13
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-02-2005 @ 20:37 :

evolutietheorie (wetenschap) vs creationisme (islam o.a.)

wel goed opletten he
uhh, het creationisme spreekt de wetenschap niet tegen hoor.

Maarja, open een nieuw topic zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 05:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-02-2005 @ 20:07 :
De salaat dat wil zeggen de soera's.
wordt er dan nooit persoonlijk tot allah gebeden? het is natuurlijk fijn dat er goede gebeden op schrift zijn gesteld, maar wat moet je dan met je persoonlijke zaken?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 11:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 16-02-2005 @ 06:29 :
wordt er dan nooit persoonlijk tot allah gebeden? het is natuurlijk fijn dat er goede gebeden op schrift zijn gesteld, maar wat moet je dan met je persoonlijke zaken?
tuurlijk wordt er persoonlijk tot allah gebeden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:11
meisje
meisje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 16-02-2005 @ 12:41 :
tuurlijk wordt er persoonlijk tot allah gebeden
Vergelijkbaar met christelijk persoonlijke gebeden terwijl christenen ook gebeden op schrift hebben zoals de schuldbelijdenis, wees gegroetje, etc?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:13
Verwijderd
Tijdens het gebed, mogen er ook persoonlijke smeekbede's opgezegd worden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:13
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
meisje schreef op 16-02-2005 @ 13:11 :
Vergelijkbaar met christelijk persoonlijke gebeden terwijl christenen ook gebeden op schrift hebben zoals de schuldbelijdenis, wees gegroetje, etc?
christenen houden in handen dicht terwijl ze bidden wij open
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:14
meisje
meisje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 16-02-2005 @ 13:13 :
christenen houden in handen dicht terwijl ze bidden wij open
Maakt dat wat uit?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 12:15
BiL@L
BiL@L is offline
* geen reclame

Het was geen reclame maar een antwoord op de topic opener. Ik kan ook alles gewoon copy pasten natuurlijk.
__________________
http://jihaad.be

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
S. schreef op 16-02-2005 @ 13:13 :
Tijdens het gebed, mogen er ook persoonlijke smeekbede's opgezegd worden.
ik schrok al.
verhoort allah eigenlijk op het gebed? als hij van te voren alles besloten heeft, heeft bidden weinig zin. maar het lijkt me toch fijn als je bijv. kunt vragen om beterschap ed.

wat zeg je trouwens in een vastgelegd gebed?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 13:11
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 13:57 :
Alles komt voort uit God, het is maar waar jij voor kiest. God raadt jou aan dat je voor het goede kiest, doe je dat niet, naja even goeden vrienden, maar je moet dan wel de consequenties accepteren.

Als je gelooft dat God de duivel niet heeft geschapen, wie heeft dan wel gedaan? Als duivels ongewild zijn, waarom vernietigd God hun gewoon niet?

ja het leven is voor elke mens een proef, islamitisch gezien.

Verklaar eens?

Is het voor christen zo moeilijk te geloven dat Jezus ook maar een mens was, die met een goed boodschap kwam?
Ik ben christelijk opgevoed, maar alweer afgestapt van dat lossamenhangende sprookje. Sindien heb ik niet meer of minder problemen of overkomen mij niet meer ongelukken ofzo , wanneer komen die consequenties dan?

God heeft de duivel niet geschapen (allah ook niet, die bestaat net zo min), daarom is er ook geen duivel en kan die ook niet dood.

en over dat verklaren... in godsdienst valt niets te verklaren, kijk naar dat onbevlekt ontvangen, dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. en dat Joseph een timmerman is, dan had ie voor de rit naar bethlehem ook wel een karretje kunnen timmeren voor maria, ipv heel die teringweg op de rug van die arme ezel hoeven te zitten !!
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:37
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-02-2005 @ 22:10 :
uhh, ja christenvervolging. Ik weet niet goed hoe de sharia daarover spreekt. Ik denk dat in een Islamitisch land je wel degelijk van moslim naar christen kunt bekeren, als je anderen maar niet opstookt hetzelfde te doen.


Maarja, wij leven in nederland, en als een moslim christen wil worden, naja moet hij zelf weten. Ik zal hem niet in de wegzitten/


even een paar voorbeeldjes van christenvervolging. Wij hebben een gebedskalender van open doors en daar staat dan steeds, bid voor ....... En daar staan ook christenen bij die vervolgd worden ofzo. (niet alleen door moslims maar wel vaak)

Bid voor ons weerbaarheidsseminar op het eiland Buru (molukken). Op dit eiland hebben de christenen de afgelopen vier jaar veel geleden onder de vervolging door de moslims.

Bid voor de situatie in Plateau State. Moslims zien deze deelstaat als een christelijke voorpost, die veroverd moet worden door de islam. De afgelopen jaren hebben hier afschuwelijke dingen plaatsgevonden. De noodtoestand is afgekondigd, maar sinds novermber 2004 weer opgeheven. De situatie is nog heel gespannen. Bid dat er geen nieuwe strijd uitbreekt.

Maar wat vind je er zelf van, van christenvervolging? En wat is de sharia precies, het zijn wetten, maar door wie vastgelegd? En wat vind je ervan?

Als je je van moslim naar christen bekeerd wordt je door je eigen vader en broers en ooms vermoord.



Citaat:
Naja bij deze mijn dawaa naar jou .
maar je hebt nog steeds niet echt antwoord gegeven op mijn vraag: 'Waarom doen jullie eigenlijk niet aan evangelisatie(in jullie geval dus dawaa) oid. Willen jullie niet dat de 'liefde' van allah andere mensen ook bereikt?' En als jullie het dus wel doen, hoe dan?



Citaat:
Waarom leef je dan? En geloof dat er wel sprake is van hemel en hel? En denk jji dat je in de hemel gaat komen? Als een christen zondes begaat, neemt jezus die dan ook allemaal van em op?
Ik leef in ieder geval niet om regeltjes na te leven. Dan kan je net zo goed gewoon zo snel mogelijk zelfmoord plegen en de tijd tussen je geboorte en de zelfmoord goed leven en dan ben je meteen klaar met de test en ben je in de hemel.
Ja, ik geloof zeker dat er hemel en hel is. Als je in God en Jezus gelooft, en je beleid je zonden en je vraagt er vergeving voor dan kom je in de hemel. (dat is wat beknopt gezegd )
Een christen weet zeker dat hij in de hemel komt.
Ja, als je er vergeving voor vraagt wel.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 16:43
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-02-2005 @ 22:12 :
Waarom zou Jezus zich druk maken om Harry Potter? Op wat voor manier kan zon onschuldig boek jou schaden? Dan kan je beter elk sprookje verbieden/
hernuel fan schreef:
Citaat:
Wat is daar raar aan? Ik zelf heb daar geen mening over omdat ik de boeken niet gelezen heb, maar ik weet wel dat mensen het mystieke zo leuk en mysterieus mogelijk laten lijken. Daar is Harry Potter ook een voorbeeld van.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 10:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Stemmingmakerij over islam onverantwoord'
Verwijderd
159 27-04-2006 00:16
Levensbeschouwing & Filosofie [Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam.
Hydrogen
1 25-09-2005 14:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten?
Gatara
463 29-01-2005 13:56
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.