Oud 10-01-2003, 21:17
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Nou, ik vond het weer eens tijd worden voor en gezellige discussie: wat vinden jullie van vissen. Dan bedoel ik niet met een enorme boot de noordzee afstruinen, maar het zogenaamde "sportief vissen" (het beest teruggooien) en het vissen om de buit als trofee te bewaren of te verkopen. Ik zal maa beginnen. ik ben TEGEN!!! Zowel tegen sportief als tegen vissen voor de buit. waarom? vanwege A) het lijden door het stikken op de oever (hoe zou jij het vinden om net zolang met je hoofd onderwater te worden gehouden tot je stikte), of bij et sportief vissen, het gevangen gehouden worden in een emmertje (he zou jij het vinden om in een luchtdichte kast te worden opgesloten, met geen ruimte om je te bewegen en het feit dat de zuurstof langzaam opraakt) en B) het beruchte haakje waar ze zogenaamd "niet van voelen". Tuurlijk voelen vissen dat wel!!! Ze kunnen het alleen niet laten merken omdat ze niet kunnen schreeuwen of slaan en schoppen! Alle meningen zijn welkom, ook van de gene die vóór vissen zijn.

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 16:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 10:27
Verwijderd
Ik vind sportvissen e.d. niet boeiend. Maar ik kan me herrinneren dat vissen niets voelen, omdt ze geen centraal zenuwstelsel hebbeen of zo. Daarom eten veel vegetariers wel vis.

Offe...zit ik er nu helemaal naast?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:26
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
een beetje wel ja...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 12:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben tegen, ten eerste snap ik er de lol niet van en ten tweede al zouden ze geen pijn voelen, kan me niet voorstellen dat het goed voor ze is.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 14:22
notbonefish
notbonefish is offline
volgens mij hebben vissen wel een centraal zenuwstelsel, maar goed.

vissen voor de lol lijkt op het eerste gezicht wel wreed. dat is het ook, net als tuinieren. zelfs planten kunnen pijn 'voelen' en hun ontevredenheid daarover uiten, dus voor mij is dat geen nuttige kriterium meer.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 14:29
Verwijderd
vissen kunnen wel pijn voelen, maar zijn niet intelligent genoeg om te beseffen dat ze pijn hebben, ze lijden dus niet echt
toch ben ik tegen sportvissen, ik heb het zelf ooit eens gedaan (sorry! was toen nog kindje) maar ben er echt mee gestopt zodra ik iets ving want dat was zooo zielig...
en het is niet goed voor de vissen ook, vissen zijn noodzakelijk om een vijver of meer of sloot of rivier gezond te houden en het moeten er niet te weinig worden...
ik zou sportvissen niet willen verbieden, want dan gaat iedereen het toch wel illegaal doen, maar ik vind dat er wel strenger mag worden gecontroleerd op visvergunningen en dat er meer gebieden mogen komen waar vissen niet is toegestaan...

vissen om de beesten op te eten daar ben ik trouwens niet tegen, maar wel als het zeldzame vis is... kaviaar bijvoorbeeld is gewoon hard, de steur is megabeschermd maar de eitjes ervan mogen gewoon worden gegeten!
vissen kweken of fokken om ze op te eten is echter niet goed, maar dat is gewoon een gedeelte van de algemene bio-industrie waar ik tegen ben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Zeer interessant spel: Erepublik
artemivanov
1 11-11-2008 10:07
Verhalen & Gedichten Links, stijltypen, enz. kortom: alles over gedichten deel III
Verwijderd
21 23-11-2007 22:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 09-10-2006 08:07
Verhalen & Gedichten Spel
Ikkuh1
500 15-03-2005 20:25
Verhalen & Gedichten links, stijltypen, enz. kortom: alles over gedichten. (2)
Verwijderd
20 02-11-2004 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.