Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2006, 23:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
12Trix schreef op 05-05-2006 @ 00:35 :
Had je dan niet met iets anders kunnen dreigen?
Nee. Wie mij mept krijgt een mep terug. Kind of volwassene. En waar kan ik mee dreigen als ik verder geen enkele band met hem heb? Ik kan hem niets verbieden, ik kan hem niets afnemen en ik kan hooguit zijn vader versieren want das nog best een lekker ding.

Nee maar even serieus: het was duidelijk genoeg en dat was mijn bedoeling. ik vind het heus niet leuk om mensen te slaan, ook kinderen niet. Dus ik zal het heus niet zomaar doen als ik nog een andere uitweg zie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 05-05-2006 @ 00:37 :
Nee. Wie mij mept krijgt een mep terug. Kind of volwassene. En waar kan ik mee dreigen als ik verder geen enkele band met hem heb? Ik kan hem niets verbieden, ik kan hem niets afnemen en ik kan hooguit zijn vader versieren want das nog best een lekker ding.

Nee maar even serieus: het was duidelijk genoeg en dat was mijn bedoeling. ik vind het heus niet leuk om mensen te slaan, ook kinderen niet. Dus ik zal het heus niet zomaar doen als ik nog een andere uitweg zie.
Nee, oké, maar als je een opvoeder van het kind was had je wel met iets anders kunnen dreigen dan een opvoedkundige tik.

Nou ja, ik zei niet dat het niet leuk is om kinderen te slaan. Daar heb ik het niet over
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 05-05-2006 @ 00:34 :
Nou ja, ik herinner me niet veel meer van de paar tikken die ik heb gehad, maar ik weet nog wel een situatie waarin ik gewoon vreselijk irritant was (expres) en maar niet ophield, en met die tik was iig goed duidelijk dat mama boos was
Ja, oké, maar ik zou altijd willen streven naar een slaagloze aanpak.

Maar ja, ik heb er de ballen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 05-05-2006 @ 00:45 :
Ja, oké, maar ik zou altijd willen streven naar een slaagloze aanpak.

Maar ja, ik heb er de ballen verstand van.
Oh, ik ook, hoor. En ik denk eerlijk gezegd dat ik van mijzelf genoeg overwicht zal hebben om niet terug te hoeven vallen op (regelmatig) een tik. Maar af en toe? Ben ik bang dat het toch wel eens gaat gebeuren, en dat vind ik ook niet meteen het einde van de wereld...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 05-05-2006 @ 00:49 :
Oh, ik ook, hoor. En ik denk eerlijk gezegd dat ik van mijzelf genoeg overwicht zal hebben om niet terug te hoeven vallen op (regelmatig) een tik. Maar af en toe? Ben ik bang dat het toch wel eens gaat gebeuren, en dat vind ik ook niet meteen het einde van de wereld...
Nee, zo erg is het nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 03:25
smvs
smvs is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 04-05-2006 @ 22:49 :

Maar ik neem niet aan dat je de 'chickies' om je heen in elkaar tremt als ze niet voor je bukken in korte glimmende latex rokjes, hm?
Als in elkaar tremmen zou werken zou ik het toepassen. Dingen als GHB enzo ook, maar het valt zo op als je met een bewusteloos meisje over je schouder de kroeg verlaat.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 09:54
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 05-05-2006 @ 04:25 :
Als in elkaar tremmen zou werken zou ik het toepassen. Dingen als GHB enzo ook, maar het valt zo op als je met een bewusteloos meisje over je schouder de kroeg verlaat.
zucht
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:24
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-05-2006 @ 00:34 :
Welke redenen, als ik vragen mag?
Nou, ik denk vooral omdat ik zelf thuis nooit ben geslagen (en ook nooit een tik heb gehad) en dus weet dat het zeker ook zonder slaan kan.

Maar ook de heel andere kant heb ik van dichtbij meegemaakt, opvoedingen waarbij heel veel wordt geslagen en daar werden die kinderen nou niet echt beter van en kampen nu nog met de gevolgen. Zo heb ik een keer een buurmeisje gehad en elke keer dat ik bij haar thuis was, moest ik aanhoren hoe er tegen haar geschreeuwd en gescholden werd en hoe zij naar het kamertje ernaast werd meegenomen en dan even flink aangepakt werd. Dat heeft er destijds echt zó ingehakt bij mij; krijg nog kippevel als ik eraan denk...

Maar goed, nu heb ik wel twee uiterste beschreven. Ik ken ook kinderen die zijn opgevoed met af en toe een tik en daar heb ik eigenlijk niet echt conclusies over kunnen trekken wat betreft de gevolgen voor de kinderen. Maar de 2 uitersten die ik beschreven heb, zijn voor mij voldoende om een erge weerstand te hebben tegen het slaan van kinderen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:37
Verwijderd
mijn ouders gaven me vroeger ook tikken als ik iets verkeerd deed en ik kan nou niet echt zeggen dat ik nou dood ga of trauma's heb ofzo...
en een tik komt nou eenmaal duidelijker aan als een "niet doen"
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 15:20
Verwijderd
Ik weet nog dat toen ze bezig waren rondom die wetten hier, dat er aan de minister werd gevraagd: heeft u uw kinderen dan wel eens een corrigerende tik gegeven? "Ja, uiteraard'

Lekkere grapjes. In theorie klinkt het heel leuk, het 'probeer het op een andere manier' maar in het voorbeeld dat ik bijvoorbeeld aangaf werkt zo'n tik dan wel het beste.
Het opmerkelijke is ook wel dat veel mensen hun mening veranderen op het moment dat ze zelf kinderen hebben. Nu is het mooi praten, maar als het er op aan komt merk je vanzelf dat het soms gewoon nodig is en je niet anders kan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 20:46
Experiment
Experiment is offline
Ik vind niet dat je het als opvoedingstactiek moet gebruiken maar als het een keer gebeurt, is dat echt geen ramp.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 01:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zag pasgeleden een perfect voorbeeld van waarom ze die wet toen hebben ingevoerd. Dat wijf kon echt niet fatsoenlijk d'r kind opvoeden

Maargoed, heb zelf ook de nodige tikken gehad vroeger en weet zelf ook wel dat ik ze verdiende
Neem m'n ouders ook niets kwalijk nu ofzo, ik was gewoon erg irritant. Denk dat ik hetzelfde had gedaan als ik in hun schoenen had gestaan.

Ik denk dat het heel erg aan het karakter van een kind ligt of hij/zij wel eens een tik nodig heeft. Ik ken een aantal kinderen waarbij ik me soms echt in moet houden om ze niet zelf een tik te geven, maar ken er ook die dat absoluut niet nodig hebben.
En karakter heeft volgens mij niets met opvoeding te maken
Kinderen zijn kinderen en kinderen proberen uit. Maar sommige hebben sneller door dat ze de grens bereikt hebben dan andere. Ik denk dat dat het verschil maakt tussen een kind die wel eens een tik nodig heeft en een die dat niet nodig heeft.
Ik was er duidelijk een die wel eens een goeie tik nodig had
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 09:05
Verwijderd
Af en toe een corrigerende tik, is niks mis mee. Een klap op z'n tijd ook niet. Zelf heb ik ook regelmatig een klap op mijn kont gehad, of dat er met een vork in mijn vingers geprikt werd (niet dat het bloedde, maar het ging redelijk hard). Sommige kinderen hebben dat gewoon nodig, zoals MTpower al zegt. Bij mij konden mijn ouders zes keer zeggen dat ik dat niet moest doen, en nog deed ik het. Mijn zusje hoefde je dat maar een keer te zeggen, en ze bleef er vanaf. Zij heeft dan ook heel wat minder 'slaag' gehad dan ik. Of als ik.
Wat ik wel vind, is dat alleen de ouders het kind een klap mogen geven. Een tik door een 'buitenstaander' kan nog wel. Zelf ben ik leidster bij Jong Nederland (scouting, maar dan anders), en ik deel af en toe een tik op de vingers uit, omdat kinderen, bijvoorbeeld, aan een loshangend stopcontact zitten. Juist omdat ik een 'buitenstaander' ben, heeft dat extra veel nut, merk ik. Maar echt kinderen een klap verkopen als ze niet van jou zijn, dat vind ik te ver gaan.

Het word (naar mijn mening) mishandeling, als het kind regelmatig, om niets en uit machteloosheid van de ouders word geslagen. Als er een keer gezegd is dat ze dat niet moeten doen, is het onzin om meteen te gaan slaan. Als ouders niet meer weten wat ze moeten doen, uit onmacht of woede, en dan gaan slaan, vind ik wel degelijk mishandeling. Ik kan het niet goed uitleggen... Misschien kom ik later op de goede manier van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 09:25
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Corrigerende tik is
Meer dan dat is

Ik heb zelf redelijk vaak zo'n "corrigerende tik" gehad en het werkt. Tot op een bepaalde leeftijd, toen werd ik wat opstandig, maarja dat is nou eenmaal mijn persoonlijkheid.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 09:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik lees hier dingen die als vrij normaal worden beschouwd door mijn medeforummers en die ik toch niet als normaal zou zien... misschien is het ook net wat je gewend bent...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:11
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-05-2006 @ 21:51 :
Lijfstraffen klinkt wel erg hard, maar een opvoedkundige tik zonder dat het werkelijk schade aanricht is wat mij betreft prima. Zolang het maar niet dag in dag uit, zonder andere straffen ernaast, wordt gedaan. Het moet wel een 'uiterste' straf zijn.

En je moet als ouder ook zeker niet in de situatie terecht komen waarin je harder moet gaan meppen voor hetzelfde effect... dan zul je toch echt iets anders moeten bedenken. En zo'n opvoedkundige tik is ook niet gebaseerd op hoe hard oid, maar met welke boodschap erachter.

Ik heb zelf de nodige tikken gehad en die had ik dubbel en dwars verdiend, alleen toen het geen effect meer had omdat ik me er niet meer door liet intimideren stopte mijn moeder er ook mee en is ze (verstandig) met geestelijke spelletjes begonnen. En die hebben gewerkt.

als jij een mep met iets op je kop krijgt houw je der ook geen blauwe plek aan over ma je krijgt der wel koppijn van!!!!!!!
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 09-05-2006 @ 18:11 :
als jij een mep met iets op je kop krijgt houw je der ook geen blauwe plek aan over ma je krijgt der wel koppijn van!!!!!!!
je punt is?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:23
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-05-2006 @ 02:39 :

Ik denk dat het heel erg aan het karakter van een kind ligt of hij/zij wel eens een tik nodig heeft. Ik ken een aantal kinderen waarbij ik me soms echt in moet houden om ze niet zelf een tik te geven, maar ken er ook die dat absoluut niet nodig hebben.
En karakter heeft volgens mij niets met opvoeding te maken
Kinderen zijn kinderen en kinderen proberen uit. Maar sommige hebben sneller door dat ze de grens bereikt hebben dan andere. Ik denk dat dat het verschil maakt tussen een kind die wel eens een tik nodig heeft en een die dat niet nodig heeft.
Ja, dat denk ik dus ook. Je moet kijken welk een kind je hebt. Je kan sommige kinderen breken door ze een tik te geven, andere hebben er deugd van omdat ze zelf ook zo zijn. Een vriend van me bv. vertelde me eens dat hij dikwijls een pak slaag heeft gehad als hij wat mis gedaan had, maar hij was zelf ook zo, hij ging altijd gevechten e.d. zoeken, nu niet meer, nu is hij uit die fase...

Soms kan je ook niet anders. Mijn jongere neefje kan zo nu en dan van die buien krijgen dat je hem hysterisch zou kunnen gaan noemen. Hij begint gewoon op je te slaan, van alles en nog wat, zonder reden, dan begin ik er wel mee te lachen maar hij kan je serieus soms zeer doen en als hij dat bv. bij zijn broer doet dan krijgt hij een klap van die en stopt hij. De ouders zelf pakken hem vast en zetten hem onder een koude douche... om af te koelen zeg maar. ..
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:14
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-05-2006 @ 23:11 :
en zie eens wat het is geworden met de laatste generatie. Zeg pakweg de laatste 20 jaar, allemaal onopgevoed jong die de grnezen niet kennen van wat ze wel en niet kunnen flikken bij de mede-burger.




Rebecca, misschien is het dan handig eens concreet uit te leggen wat je wél wilt horen.
dat komt niet aleen door dat ouders minder streng souden zijn maar ook omdat de hel maatschapij is veranderd en dat slaan niet meer mag is pas sinds 2 jaar ofzow maar aleen de negatieve dingen komen in het nieuws
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 09-05-2006 @ 18:11 :
als jij een mep met iets op je kop krijgt houw je der ook geen blauwe plek aan over ma je krijgt der wel koppijn van!!!!!!!
Dat is ook geen opvoedkundige tik. Aan een opvoedkundige tik hoor je niets over te houden, ook geen hoofdpijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:19
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-05-2006 @ 00:15 :
Leraren mogen kinderen ook niet slaan, dan is simpel zat. Wettelijk gezien niet en moreel gezien niet.

Overigens heeft het bij een kind vaak weinig te maken met standpunten niet respecteren. Vaker gaat het om iets blijven doen wat niet mag en ook echt niet kan. Dat gaat niet om standpunten, dat gaat om grenzen verleggen, en dus macht voor het kind. Daar mag het nog weleens stoppen.
heb je soms op de antonius school gezeten??
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:39
Anno2007
Anno2007 is offline
ik denk dat of een corriegerende tik op zijn tijd wel nodig is. want een kind stopt simpelweg niet altijd als het hem verboden wordt. maar een corrigerende tik moet wel rechtvaardig zijn. ik heb er ook wel is een gehad, vond ik ook heel terecht. behalve 1 keer, toen was ik het er egt niet mee eens, en die herriner je je dan ook meer.

het is misschien niet waar wat ik nu g zeggen, maar zo denk ik t :$ : ik heb vaak het idee dat als een kind minder begaaft is, het vaker een corriegerende tik nodig heeft dan een kind dat veel meer begaaft is. (waarom ik dit denk moe je maar pmen ofzo)


en verder vind ik dat je zó'n tik alleen uit kan geven als ouder, en niet als buitenstaander. toch kan een buitenstaander een kind wel 'straffen', door bijvoorbeeld aan de kant gezet te worden, terwijl de rest gewoon doorgaat met het 'leuke'. een kind komt zo vrij snel tot inkeer en is dan gewoon weer erg lief enzo.

en verder vind ik het begrip lijfstraf eiglijk best beangstigend.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 10-05-2006 @ 19:19 :
heb je soms op de antonius school gezeten??
Nee...?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:29
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-05-2006 @ 19:49 :
Nee...?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 11-05-2006 @ 17:29 :
Vind je het erg als ik hem niet snap?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:57
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-05-2006 @ 17:48 :
Vind je het erg als ik hem niet snap?
neey helemaal niet mese snappen mij wel vaker niet ma daar was een paar jaar geleden een leraar die met lijmpotjes scharen enzow gooiden zat toen in groep 4 dus weet niet zobveel van ma heb der tot groep 7 verhalen over gehoort
srry trauwes voor spelfouten
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 11-05-2006 @ 17:57 :
neey helemaal niet mese snappen mij wel vaker niet ma daar was een paar jaar geleden een leraar die met lijmpotjes scharen enzow gooiden zat toen in groep 4 dus weet niet zobveel van ma heb der tot groep 7 verhalen over gehoort
srry trauwes voor spelfouten
OMG. Jij hebt op die school gezeten en durfde niet te gaan?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:14
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-05-2006 @ 18:11 :
OMG. Jij hebt op die school gezeten en durfde niet te gaan?
nouw die meester gaf in groep 7 les en ik zat in groep 4 (was verhuist) ma vondt sgool helemaal niet leuk want werd nogal gepest en kon heel slegt leze/schrijven
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 09:48
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Vaak lees ik in dit topic "opvoedkundige of corrigerende" tik.
Maar tot welke leeftijd is dit?

Ik wil niet beweren dat mijn ouders me mishandeld hebben,
maar ik kreeg zelfs op mijn 17e nog een "opvoedkundige tik"
(zoals mijn vader het slaan noemde)
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
justhanna schreef op 15-05-2006 @ 10:48 :
Vaak lees ik in dit topic "opvoedkundige of corrigerende" tik.
Maar tot welke leeftijd is dit?

Ik wil niet beweren dat mijn ouders me mishandeld hebben,
maar ik kreeg zelfs op mijn 17e nog een "opvoedkundige tik"
(zoals mijn vader het slaan noemde)
Ik denk dat het een beetje per persoon verschilt, maar mijn definitie: wanneer een kind zich in jou kan verplaatsen en begrijpen waarom dingen niet mogen is het geen opvoedkundige tik meer. Dan noemen we dat doorgaans een gefrustreerde tik.
Vanaf een jaar of tien kan een kind dat zeker, een beetje afhankelijk per kind.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-05-2006 @ 12:27 :
Ik denk dat het een beetje per persoon verschilt, maar mijn definitie: wanneer een kind zich in jou kan verplaatsen en begrijpen waarom dingen niet mogen is het geen opvoedkundige tik meer. Dan noemen we dat doorgaans een gefrustreerde tik.
Vanaf een jaar of tien kan een kind dat zeker, een beetje afhankelijk per kind.
maar dat iemand zich kan verplaatsen en begrijpt waarom iets niet mag wil niet zeggen dat hij daaar ook naar luisterd. Dus in dat opzicht vind ik dat je eigenlijk nogsteeds wel een tik mag geven. Naja, eigenlijk ben ik wel meer voorstander van een andere manier van aanpak en mag ik hopen dat een kind op die leeftijd een beetje door begint te krijgen waneer je je ouders pissig hebt maar goe
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:26
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 03-05-2006 @ 19:17 :
Als je je kinderen slaat vind ik dat je geen goede opvoeder bent. Je misbruikt je macht omdat je (denkt dat je) niet anders kan.

Een klein corrigerend tikje gaat nog wel, maar echt een klap om iets voor elkaar te krijgen bij een kind, nee.
wacht maar tot jou kind krijsend en brullend over de vloer van de supermarkt rolt. Kijken of je dan nog zo coulant bent.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 15-05-2006 @ 10:48 :
Vaak lees ik in dit topic "opvoedkundige of corrigerende" tik.
Maar tot welke leeftijd is dit?

Ik wil niet beweren dat mijn ouders me mishandeld hebben,
maar ik kreeg zelfs op mijn 17e nog een "opvoedkundige tik"
(zoals mijn vader het slaan noemde)
Op je zeventiende lijkt mij dat niet nodig, nee. Wat Kruimel zegt - zodra een kind begrijpt waarom iets niet kan, als je het kunt uitleggen, lijkt het mij niet meer nodig. Ik kan me in ieder geval nog nauwelijks herinneren dat ik een tik kreeg, dus ik moet erg klein zijn geweest.

Aan de andere kant heeft mijn broertje er op zijn veertiende geloof ik nog wel eens een gehad van mijn moeder, maar dat was pure frustratie. Hij was dan ook écht niet meer te houden op dat moment :\
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 14:30
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik denk ook wel dat je het goed aan moet pakken. Ik heb een paar keer in m'n leven een tik gehad en er werd ook duidelijk uitgelegd waarom. Als ik dan nog een keer een fout maakte was een blik meestal al wel genoeg, of ff een herinnering. Ik denk dat dat ook wel het verschil is tussen een tik of slaan, de hoeveelheid.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:26
AILLILA
Avatar van AILLILA
AILLILA is offline
Ik heb vroeger zelf ook wel eens een tik gehad, en als ik het echt bont maakte ging ik "over de knie".
Ik snap het probleem niet zo, als je liefhebbende ouders hebt zal je echt geen trauma overhouden aan een pak voor je billen, hoor. Als ik veel kinderen tegenwoordig (ai, ik klink echt ouderwets nu... ) bekijk dan denk ik; een tik zou voor jou niet verkeerd zijn... verwende, jengelende, dreinende, zeurende kinderen... die alles krijgen behalve een fatsoenlijk pak voor hun broek als ze dat echt verdiend hebben...

(en dan bedoel ik ook echt verdient hebben!!)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 15:25
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Wat mij betreft mogen ze die 'pedagogische tik' verbieden.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 16:12
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Net zoals zovelen hier zeggen.

Een corrigerende tik is oke. Maar als je met je strijkijzer je kind te lijf gaat, dan mankeert er toch echt iets aan je.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 22:57
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 22-06-2006 @ 16:25 :
Wat mij betreft mogen ze die 'pedagogische tik' verbieden.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:43
PV
PV is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 22-06-2006 @ 16:25 :
Wat mij betreft mogen ze die 'pedagogische tik' verbieden.
Van mij ook. Als je zo diep gezakt bent dat slaan nodig is, heb je als ouder zelf hulp nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 01:49
De Nacht
De Nacht is offline
Een kind hoort af en toe een klap te krijgen, anders krijgt het té weinig discipline en word het te makkelijk. Je kan echter te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 09:05
Verwijderd
Citaat:
De Nacht schreef op 23-06-2006 @ 02:49 :
Een kind hoort af en toe een klap te krijgen..
Nou, dat vind ik een beetje overdreven.. Verder, wat Morgan zei eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 09:33
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
De Nacht schreef op 23-06-2006 @ 02:49 :
Een kind hoort af en toe een klap te krijgen, anders krijgt het té weinig discipline en word het te makkelijk. Je kan echter te ver gaan.
En dat is het grote gevaar, het gaat vaak te ver, en mensen weten niet wat de grens is. Daarom vind ik dat ze het moeten verbieden, er zijn best andere manieren om je kind discipline bij te brengen.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 09:51
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik ben heel erg tegen slaan, want een corrigerende tik kan hard aankomen. Zo kon ik vroeger nog wel eens ettertig zijn en dan kreeg ik een draai om mn oren. Als mn vader dat deed bedoelde hij het niet hard, maar met zijn grote handen en mijn kleine hoofd deed het vaak erg pijn. Plus: het is vernederend. Het is niets anders dan ouders die macht over hun kinderen willen maar het kwijt zijn en dan maar met de handjes gaan wapperen. Ouders die weten hoe ze moeten opvoeden geven hun kind een time-out of laten ze even afkoelen in de schuur ofzo. En als laatste dan een klein klapje op de billen, niet op het hoofd.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:47
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Meissiej schreef op 22-06-2006 @ 16:25 :
Wat mij betreft mogen ze die 'pedagogische tik' verbieden.
volges mij is dat ook v.a vorig jaar ofzo verboden
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:48
De Nacht
De Nacht is offline
Dat het pijn doet en vernederend is is juist het hele punt van de corrigerende tik. Stel je voor, je krijgt een straf die niet kut voelt. Daar leer je ook niet van. Helaas heb je ook ouders erbij die verder gaan dan alleen een corrigerende tik, omdat ze gefrustreerd zijn door werk, of omdat ze zelf altijd in elkaar werden geslagen vroeger. Die mensen zouden ze eigenlijk gewoon in 1 kooi moeten neerzetten, en dan op elkaar tekeer gaan. Hehe

Ikzelf zou niet agressief kunnen worden op een kind. Een kind is klein, hulpeloos, en bovendien geen waardige tegenstander. Als ik agressief ben dan sla ik wel tegen een boksbal, of mep ik iemand neer die ruzie zoekt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:56
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Boos worden op je kinderen is nog meer kindermishandeling dan een klap geven. Als je boos word raken kinderen getraumatiseerd, als ze een klap krijgen houden ze er niets of hoogstens een blauwe plek aan over. Als er tegen ze geschreeuwd word kunnen ze gaan denken dat pappa en mamma niet meer van hen houden, wat veeeeel erger is.


Wat een nonsenstopic
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:32
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dat is toch ook juist de bedoeling?

als je aleen een tik krijgt makt ook niet uit
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 08:12
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
De Nacht schreef op 23-06-2006 @ 02:49 :
Een kind hoort af en toe een klap te krijgen, anders krijgt het té weinig discipline en word het te makkelijk. Je kan echter te ver gaan.
Goh. Ik heb nooit een klap of tik gehad en heb genoeg disipline hoor, mijn zusters trouwens idemdito. En zo ken ik nog wel meer mensen dus voor disipline is echt geen klap nodig.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 08:50
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-06-2006 @ 11:56 :
. Als je boos word raken kinderen getraumatiseerd, als ze een klap krijgen houden ze er niets of hoogstens een blauwe plek aan over.
Weetje hoeveel kinderen er getraumatiseerd zijn omdat ze die klap krijgen waar jij het over hebt?
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 09:48
Verwijderd
Dat is natuurlijk een verschrikkelijk nonargument, want er zijn ook genoeg mensen (waaronder ondergetekende) die vroeger wel eens een pedagogische tik hebben gehad en er niets aan over hebben gehouden.

Ontopic, ik sta er niet principieel tegenover, maar dan moet het wel echt bij uitzonderingen blijven. Kinderen zijn in een bepaald stadium van hun leven net jonge dieren, die moeten gewoon vóelen wanneer iets fout zit, omdat ze het met ratio (nog) niet kunnen bevatten.

Dan hebben we het dus over een tik 'in het belang van het kind'. Ouders mogen hun kinderen nooit slaan omdat ze zélf boos zijn, of omdat ze het zelf niet meer kunnen bolwerken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Lijfstraffen thuis
rebecca2
62 16-05-2006 08:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.