Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 12:37
Verwijderd
Ik ben er benieuwd naar. ik rook zo heel af en toe (lees eens in de maand en dan een stuk of 5 sigaretten) maar ik vind het erg vervelend dat roken ongezond is. Kan iemand mij vertellen hoelang mijn lichaam nodig heeft van die pakweg 5 sigaretten te herstellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2006, 14:02
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
4 uur
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:04
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
Footprint schreef op 08-06-2006 @ 15:02 :
4 uur
lol?
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 08-06-2006 @ 15:02 :
4 uur


kun je me je bron melden?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 15:25
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
daar is simpelweg geen maat voor.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:07
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Footprint schreef op 08-06-2006 @ 15:02 :
4 uur
kan ik bevestigen, 4 uur idd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:38
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat je lichaam daar nooit van hersteld..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 08-06-2006 @ 17:38 :
Ik denk dat je lichaam daar nooit van hersteld..
Laat me raden, jij rookt niet?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 16:58
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
5 sigaretten per maand is minder schadelijk dan elke week uitgaan of elke dag door een drukke verkeersstraat fietsen.. maak je maar niet al te druk om die paar sigaretten... maar dan vraag ik me alleen af. WAAROM zou je het doen. rook niet of rook goed zou ik zeggen
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:12
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Hulk schreef op 08-06-2006 @ 17:58 :
rook niet of rook goed zou ik zeggen
Mwoah, ik vind roken over het algemeen toch een stuk lekkerder als ik dronken ben/andere drugs op heb, ik kan me toch voorstellen dat iemand die niet een full-blown roker is het tot bijvoorbeeld zulke momenten beperkt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 22:30
Verwijderd
In principe is roken kankerverwekkend, of je het nu veel of weinig doet, dus je lichaam herstelt nooit. Echter, als je weinig rookt wordt het risico op kanker nauwelijks groter, dus hoef je je er niet druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 08-06-2006 @ 17:58 :
rook niet of rook goed zou ik zeggen
Drink geen koffie, of spuit meteen een dodelijke dosis caffeïne in, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 23:18
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
Citaat:
3317 schreef op 08-06-2006 @ 15:59 :


kun je me je bron melden?
Citaat:
]{ing schreef op 08-06-2006 @ 17:07 :
kan ik bevestigen, 4 uur idd
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 08:45
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een vriend van mij heb ik het eens in 3 uur en 45 minuten zien doen,
teh g3kstde!
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 12:41
de_aap
Avatar van de_aap
de_aap is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 09-06-2006 @ 09:45 :
Een vriend van mij heb ik het eens in 3 uur en 45 minuten zien doen,
teh g3kstde!
wow wat n uberpro.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 13:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2006 @ 23:31 :
Drink geen koffie, of spuit meteen een dodelijke dosis caffeïne in, zou ik zeggen.
Ik bedoel ermee.. alleen mensen die verslaafd zijn aan roken hebben de illusie dat het lekker is. mensen die af en toe een sigaretje roken voelen zich op dat moment niet fijner dan voordat ze het deden en hebben er ook geen drang naar.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 09-06-2006 @ 14:56 :
Ik bedoel ermee.. alleen mensen die verslaafd zijn aan roken hebben de illusie dat het lekker is. mensen die af en toe een sigaretje roken voelen zich op dat moment niet fijner dan voordat ze het deden en hebben er ook geen drang naar.
Daar heb je gelijk in. Maar het is bekend dat iedereen die begint met roken dat doet om hip te zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 15:48
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Hulk schreef op 09-06-2006 @ 14:56 :
alleen mensen die verslaafd zijn aan roken hebben de illusie dat het lekker is.
nah dat is onzin rokende mensen vinden t ook vies maarja ze zijn nu eenmaal verslaafd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2006, 16:05
evilernie
evilernie is offline
bullshit rokende mensen vinden het niet vies.... (rook zelf ook en vind alleen af en toe goor metname sochtends als je kleren helemaal evt+ kamer naar rook ruiken)
__________________
biertje?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Thinus schreef op 09-06-2006 @ 16:48 :
nah dat is onzin rokende mensen vinden t ook vies maarja ze zijn nu eenmaal verslaafd
Oh?
Ik vind het niet vies, ik vind het zelfs lekker
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:41
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-06-2006 @ 17:34 :
Oh?
Ik vind het niet vies, ik vind het zelfs lekker
Precies, vanaf de eerste. En daarna vaak zelfs wat minder lekker dan de eerste, maar dat meer omdat het dan niet zo 'bijzonder' meer is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:45
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-06-2006 @ 17:34 :
Oh?
Ik vind het niet vies, ik vind het zelfs lekker
ik hoor vak wat anders, roken geeft een ''beter'' gevoel en dat word gekoppeld aan lekker
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 19:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Thinus schreef op 09-06-2006 @ 18:45 :
ik hoor vak wat anders, roken geeft een ''beter'' gevoel en dat word gekoppeld aan lekker
Ik voel me er niet perse beter door, ik kan ook best wel een dagje zonder als het echt moet.
Maar als ik een cigaretje rook doe ik dat niet omdat ik het vies vind
En het helpt ook wel om een beetje te ontspannen als je flink aan het stressen bent.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 21:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-06-2006 @ 15:09 :
Daar heb je gelijk in. Maar het is bekend dat iedereen die begint met roken dat doet om hip te zijn.
Weet je hoe focking stoer roken wel niet is.























































Voor meelopers en kutalto's.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 22:24
Verwijderd
je vergeet emo's
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 12:27
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
nee, we negeren emo's
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:33
Verwijderd
dit topic doet me denken aan http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=575087
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 10-06-2006 @ 13:33 :
dit topic doet me denken aan http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=575087
lol
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 10-06-2006 @ 13:27 :
nee, we negeren emo's
en zo hoort het. struistvogelpolitiek, alles!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 22:53
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Katje schreef op 10-06-2006 @ 13:33 :
dit topic doet me denken aan http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=575087
Even doorklikken en je vind weer een juweeltje:
Citaat:
Seceret-Junky van dit forum was laatst bij z'n vriendin en ze hadden wiet gevonden die van haar ma was geweest. (het was Thai)

Maar die wiet was dus al zo'n 20 jaar oud. Ik hoorde dat ze het hadden gerookt en dat ze ineens mega gaar waren. Maar dat no 30 minuten ofzow de meeste effecten weer weg waren.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 23:10
Verwijderd
Ik vraag altijd 20 jaar oude wiet bij de shop.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 05:44
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Footprint schreef op 09-06-2006 @ 00:18 :
LOL daar moest ik ff om gniffelen...


Maar om even alle onzin hier te verfoeien (grom!) toch maar iets serieus, voor zover het kan:

Al die rotzooi die met roken in je lichaam komt, zit daar redelijk lang. (Teer etc is niet iets wat snel en / of makkelijk afbreekt.)

Het is bijiemand die amper rookt (zoals jij) alleen in zo'n kleine hoeveelheden aanwezig, dat je er weinig van zal merken, en dat het dus weinig tot niets uitmaakt hoe lang het in je lichaam zit
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 19:43
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Wat betreft nicotine, volgens Wikipedia NL.

Citaat:
Nicotine verlaat het lichaam deels direct via de nieren. Het grootste deel wordt echter afgebroken in de lever, waarbij nicotine wordt omgezet in cotinine. Deze stof wordt via de nieren uitgescheiden. Deze stof heeft een halfwaardetijd van 24 uur, zodat cotinine na 2 dagen nog makkelijk in de urine aantoonbaar is. Deze stof kan dan ook als indicator dienen voor de blootstelling aan tabaksrook. De nicotine verdwijnt sneller, het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 60 minuten. 6 uur na het roken van een sigaret is er nog maar 3% van de nicotine aanwezig in het lichaam.
Er zitten veel giftige stoffen in een sigaret. Hoeveelheid verschilt sterk per merk, soort en of ze additive-free zijn of niet. De halfwaardetijd van al deze stoffen kun je opzoeken.

Citaat:
bullshit rokende mensen vinden het niet vies.... (rook zelf ook en vind alleen af en toe goor metname sochtends als je kleren helemaal evt+ kamer naar rook ruiken)
Als jij 's ochtends nadat je de geur van je kleren en kamer geroken hebt geen sigaret opsteekt en (bijv) naar school gaat en 's avonds weer in je kamer gaat zitten dan vindt jij je kamer nog steeds stinken (en wordt je herinnert aan het feit dat je de hele dag niet gerookt hebt).

De reden dat je het niet vies vindt is enerzijds dat het je reuk- en smaakvermogen aantast. Anderzijds heb je behoefte aan het effect van de sigaret.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2006 @ 14:30 :
In principe is roken kankerverwekkend, of je het nu veel of weinig doet, dus je lichaam herstelt nooit. Echter, als je weinig rookt wordt het risico op kanker nauwelijks groter, dus hoef je je er niet druk om te maken.
Wanneer cellen verkeerd delen en je zorgt er voor dat je minder stoffen gebruikt die daar voor zorgen dan herstelt je lichaam juist wel. Wanneer je geen kanker hebt en je mindert of stopt met stoffen gebruiken die kanker veroorzaken heeft je lichaam beter grip op het constante gevecht tegen kanker. Wat niet herstelt zijn organen waarvan functies zijn uitgeschakelt. Maar wanneer je desondanks toch doorrookt, kunnen er juist nog meer functies uitvallen.

Het is om deze reden nooit te laat om te stoppen met roken. Het is mogelijk dat je lichaam lang over deze ontgiftiging doet. Dat heb je zelf in de hand en hangt sterk af van wat je verder allemaal gebruikt, hoe lang je hebt gerookt, hoe (gezond) je in het leven staat.

Wanneer je 5 sigaretten per maand rookt vraag ik mij af waarom je dat doet. Een gelegenheidsroker maakt elke keer nadat de gelegenheid gestopt is een nicotine-ontgiftiging mee. Dat moet geen pretje voor je zijn. Dus kun je beter regelmatig roken waardoor je die nicotine-ontgifting 's nachts en in de ochtend voor je eerste sigaret meemaakt en in beperkte mate de periode tussen elke sigaret, of even door de zure appel heen en helemaal niet meer roken.

In het geval van TS zal het niet meer roken relatief makkelijk verlopen. Hij maakt elke keer nadat hij 5 sigaretten heeft gerookt de lichamelijke en geestelijke gevolgen van het afkicken mee. Na een maand zul je de nicotine niet meer missen, behalve op bepaalde momenten waarmee je een gelukkig gevoel van een sigaret associeert zoals bijvoorbeeld dat moment waar TS die 5 sigaretten rookt. Maar bij TS zijn die momenten uitzonderlijk ivm het feit dat het er 5 per maand zijn, en zal het dus relatief makkelijk zijn om volledig te stoppen.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.