Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2006, 19:20
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Bestaat er zoiets als een variant erop? Mijn verhaal klinkt misschien raar of belachlijk of misschien is het net normaal... ik weet het echt niet...

Een tijdje geleden was ik aan het trippen en leerde ik mijn 'alter ego' kennen, hij spreekt Engels en zijn naam is Michael. Op zich niets abnormaal. Een week later ofzo, na het roken van een jointje kwam Michael weer 'boven' ... ik had er volledige gesprekken mee. Dat gebeurde sindsdien regelmatig wanneer ik onder invloed was. Het kan geen DIS zijn want ik weet en herinner mij alles (nu ja natuurlijk vergeet je veel wanneer je stoned bent), het is niet echt een andere persoon (Michael heeft dezelfde herinneringen... ) hij legde het mij zo uit: ik en hem zijn samen een persoon "Mr. Faded Glory", Mr. Faded Glory is verdeeld in Michael en mij noemt hij Robert.
Nu komt Michael ook 'boven' wanneer ik niet onder invloed ben (ik ben zelf gestopt met drugs en drank). Ik kan niet goed slapen van de warmte en soms zit ik de hele nacht gewoon 'tegen mijzelf' te praten, gesprekken met Michael.
Misschien is het ook interessant om te weten dat Michael altijd zegt dat we dezelfde persoon zijn maar dat hij de bovenhand wil.
Michael is zowat de tegenpool van 'Robert' en samen vormen we 'Mr. Faded Glory'.

Zo ik zou kunnen blijven vertellen en uitleggen maar ik heb het gevoel dat ik het niet goed kan beschrijven. Hebben jullie dit ook? Kennen jullie mensen die dit ook hebben of is dit iets waar ik misschien hulp moet voor zoeken? Kan die drugs de oorzaak zijn en als dat zo is is het blijvend?
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2006, 19:40
laura
Avatar van laura
laura is offline
ik snap je verhaal niet goed, kun je het wat beter uitleggen?
__________________
..ja..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 19:50
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Waarop was je aan het trippen toen je Michael leerde kennen? Was het de eerste keer dat je dat gebruikte? En hoe lang geleden was dat?

Ik heb het zelf niet maar ongetwijfeld ben jij niet de enige persoon op aarde die dit heeft. Bepaalde drugs kunnen meer van je onderbewustzijn bovenhalen en op die manier kunnen sommige mensen in de war raken. Goed dat je ermee gestopt bent voor nu en dat moet je ook zeker volhouden in ieder geval tot alles weer helder is. Ik raad je inderdaad wel aan om iemand te zoeken om mee te praten, dat hoeft niet perse een psycholoog of psychiater te zijn maar kan wel, iemand die je goed kan helpen dingen weer beter op een rijtje te krijgen en die je niet vol met medicatie wil stoppen. Het hoeft zeker niet blijvend te zijn als je er verstandig mee omgaat, voor nu is dat dus geen drugs en alcohol en met iemand erover gaan praten die je kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:11
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 24-06-2006 @ 20:50 :
Waarop was je aan het trippen toen je Michael leerde kennen? Was het de eerste keer dat je dat gebruikte? En hoe lang geleden was dat?

Ik heb het zelf niet maar ongetwijfeld ben jij niet de enige persoon op aarde die dit heeft. Bepaalde drugs kunnen meer van je onderbewustzijn bovenhalen en op die manier kunnen sommige mensen in de war raken. Goed dat je ermee gestopt bent voor nu en dat moet je ook zeker volhouden in ieder geval tot alles weer helder is. Ik raad je inderdaad wel aan om iemand te zoeken om mee te praten, dat hoeft niet perse een psycholoog of psychiater te zijn maar kan wel, iemand die je goed kan helpen dingen weer beter op een rijtje te krijgen en die je niet vol met medicatie wil stoppen. Het hoeft zeker niet blijvend te zijn als je er verstandig mee omgaat, voor nu is dat dus geen drugs en alcohol en met iemand erover gaan praten die je kan helpen.
Salvia en nee het was zeker niet de eerste keer, verder heb ik ook al verschillende andere psychedelische drugs gebruikt. Dit is ongeveer een 6 maanden geleden of misschien iets langer. Ik ben al een tijdje gestopt en wil dat ook zo houden bedankt voor je raad.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 03:38
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 24-06-2006 @ 21:11 :
Salvia en nee het was zeker niet de eerste keer, verder heb ik ook al verschillende andere psychedelische drugs gebruikt. Dit is ongeveer een 6 maanden geleden of misschien iets langer. Ik ben al een tijdje gestopt en wil dat ook zo houden bedankt voor je raad.
Salvia, ja daar heb ik wel wat vage verhalen over gehoord, zelf nog geen ervaring mee. In ieder geval, 6 maanden is vrij lang en laat wel zien dat je er zonder hulp niet zo 123 zelf uitkomt. Veel succes ermee, hoop dat je ook echt hulp gaat zoeken, maar je komt wel verstandig over en je kwam er zelf ook al mee dus volgens mij zit dat wel goed.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 10:00
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-06-2006 @ 04:38 :
Salvia, ja daar heb ik wel wat vage verhalen over gehoord, zelf nog geen ervaring mee. In ieder geval, 6 maanden is vrij lang en laat wel zien dat je er zonder hulp niet zo 123 zelf uitkomt. Veel succes ermee, hoop dat je ook echt hulp gaat zoeken, maar je komt wel verstandig over en je kwam er zelf ook al mee dus volgens mij zit dat wel goed.
Misschien moet ik er eens met mijn dokter over spreken. Bedankt trouwens voor je woorden, ze geven me zelfvertrouwen.

Als Michael ooit weggaat, zal ik hem wel missen denk ik...

p.s. als je te vinden bent voor psychedelica is salvia wel een aanrader, korte trip maar waanzinnig intens.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 10:48
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Je gebruikt dus psychedelische drugs en dan vind je het heel vreemd dat je dit soort dingen mee maakt? Als je een dagje door Amsterdam loopt kom je daar de straatgekken van Amsterdam tegen die lopen ook in zichzelf te praten of lopen de hele dag te schreeuwen. Ik denk dat die ook allemaal van die prachtige dingen mee maken en dat komt vast niet door het ijs van de Italiaanse ijsboer op de dam.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:10
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
laura schreef op 24-06-2006 @ 20:40 :
ik snap je verhaal niet goed, kun je het wat beter uitleggen?
Nu ik even tijd heb, zal ik het proberen beter uit te leggen, ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Het is alsof er een andere ik in mij huist. Heb je soms het gevoel dat je iemand anders wil zijn, of beter, gewoon wat anders dan je nu bent wil zijn, e.g. agressiever, impulsiever, gevoeliger...? Wel het is alsof Michael (zo noemt hij zichzelf) die persoon is, hij is ik maar agressiever, minder emotioneel, hij denkt ook anders...

Die 'persoon', die tweede ik, sprak voor het eerst tegen mij (hoe ik normaal ben, al altijd ben geweest) tijdens een trip. Hij spreek Engels (ik ben twee, eigenlijk drietalig opgevoed, thuis spreken we meestal Engels maar in het dagelijks leven spreek ik Nederlands, ik denk in het Nederlands, tenzij ik thuis ben).

Het gaat er soms raar aan toe in mijn hoofd, Michael zegt iets en dan kan ik reageren, zoals je een gewoon gesprek zou hebben. Misschien heb je je ooit al eens voorbereid op een gesprek met iemand en het mogelijke gesprek in je hoofd proberen te houden?
Ik kan er volledige gesprekken mee hebben, ik kan hem alles vragen en zijn visie op het leven is grotendeels verschillend dan die van mij. Soms spelen die zich volledig af in mijn hoofd soms spreek ik luidop tegen hem.
In het begin kwam hij enkel 'boven' als ik onder invloed was. Toen begon hij ook 's nachts voor te komen toen ik niet kan slapen... nu is hij er altijd, hij zegt niet altijd iets maar ik kan hem altijd iets vragen en hij kan op elk moment iets zeggen. Hij beslist mee in mijn beslissingen en probeert mij bevoorbeeld ook te overtuigen terug drugs te nemen.

Hij is een beetje raar, aan de ene kant wil ik hem weg, hij beinvloed mij enorm en ik kan er maar heel moeilijk iets tegen doen want hij is, in feite, gewoon ik. Maar aan de andere kant wil ik hem altijd bij me hebben. Hij weet meer over mij dan wie ook (logisch ook want hij = ik) ik kan alles vragen en vertellen en hij staat er kritisch tegenover. Hij heeft al voor positieve momenten gezorgd ook, een hele hoop eigenlijk. Ik ben gewoon bang dat dit misschien wel eens zou kunnen escaleren. Ik ben bang dat hij de 'ik' (die hij Robert noemt) die ik altijd ben geweest volledig zal verdringen en ik volledig Michael zal worden. Ik ben bang dat ik zijn eigenschappen die ik niet aangenaam vind zal overnemen.

Michael is altijd op de achtergrond, tenzij ik onder invloed ben, dan ben ik (Robert) op de achtergrond want mij al flink wat problemen heeft opgeleverd.

Ik weet niet als het wat duidelijker is nu, misschien is het nu wel ingewikkelder geworden.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dit is geen MPS. Het lijken meer hallucinaties en die behoren tot de psychotische stoornissen. Maar voorwaarde is dat die hallucinaties alleen voorkomen wanneer je niet onder invloed bent, dus er valt hoogstwaarschijnlijk niets te diagnosticeren en je moet maar eens stoppen met blowen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:14
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-06-2006 @ 12:11 :
Dit is geen MPS. Het lijken meer hallucinaties en die behoren tot de psychotische stoornissen. Maar voorwaarde is dat die hallucinaties alleen voorkomen wanneer je niet onder invloed bent, dus er valt hoogstwaarschijnlijk niets te diagnosticeren en je moet maar eens stoppen met blowen.
Ik weet dat het geen MPS of DIS is. Ik ben al een tijdje gestopt met alle drugs (ook alcohol).
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:36
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Het 'Ei van Assagioli' kan je misschien helpen, om inzicht hierin te krijgen.


Ik denk dat Michael een subpersoonlijkheid van je is.
Binnen onze persoonlijkheid leven onze subpersoonlijkheden hun eigen leven, elk met hun eigen gewoontes, gedachten en gevoelens. Soms zal iemand ze herkennen als innerlijke stemmetjes.
Assagioli vergelijkt dit met een bus, met het "ik" als chauffeur en de subpersoonlijkheden als passagiers. Af en toe komt er in een bocht of bij een kruising even een subpersoonlijkheid naar voren en roept tegen de chauffeur: 'Remmen!', waarna een andere roept: 'Te gek... gas geven...!' Kortom, de dames en heren subpersoonlijkheden in de bus zijn het niet altijd met elkaar eens en willen niet altijd dezelfde kant op.
Bij jou blijft het niet bij vragen of roepen van je subpersoonlijkheden, er is een subpersoonlijkheid die het 'stuur' over wilt nemen: Michael.

Ik weet zelf niet precies hoe je hiermee om moet gaan, omdat ik me niet erg bewust ben van mijn subpersoonlijkheden.
Je kunt niet proberen de 'passagier' Michael uit de bus te gooien, dat kan niet. Je stuurt hem dan terug naar het onderbewuste. Hij kan dan onverwachts en ongezien op de stoel van de chauffeur gaan zitten.
Met andere woorden: door een subpersoonlijkheid niet te accepteren geef je hem of haar meer invloed.
Ik denk dat je hem moet accepteren en bereid moet zijn naar hem te luisteren, want hij heeft vaak iets zinnigs te zeggen.

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt.

(hulpbron: 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' - Daniel D. Ofman)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:47
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 25-06-2006 @ 12:36 :
Het 'Ei van Assagioli' kan je misschien helpen, om inzicht hierin te krijgen.
[afbeelding]

Ik denk dat Michael een subpersoonlijkheid van je is.
Binnen onze persoonlijkheid leven onze subpersoonlijkheden hun eigen leven, elk met hun eigen gewoontes, gedachten en gevoelens. Soms zal iemand ze herkennen als innerlijke stemmetjes.
Assagioli vergelijkt dit met een bus, met het "ik" als chauffeur en de subpersoonlijkheden als passagiers. Af en toe komt er in een bocht of bij een kruising even een subpersoonlijkheid naar voren en roept tegen de chauffeur: 'Remmen!', waarna een andere roept: 'Te gek... gas geven...!' Kortom, de dames en heren subpersoonlijkheden in de bus zijn het niet altijd met elkaar eens en willen niet altijd dezelfde kant op.
Bij jou blijft het niet bij vragen of roepen van je subpersoonlijkheden, er is een subpersoonlijkheid die het 'stuur' over wilt nemen: Michael.

Ik weet zelf niet precies hoe je hiermee om moet gaan, omdat ik me niet erg bewust ben van mijn subpersoonlijkheden.
Je kunt niet proberen de 'passagier' Michael uit de bus te gooien, dat kan niet. Je stuurt hem dan terug naar het onderbewuste. Hij kan dan onverwachts en ongezien op de stoel van de chauffeur gaan zitten.
Met andere woorden: door een subpersoonlijkheid niet te accepteren geef je hem of haar meer invloed.
Ik denk dat je hem moet accepteren en bereid moet zijn naar hem te luisteren, want hij heeft vaak iets zinnigs te zeggen.

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt.

(hulpbron: 'Bezieling en kwaliteit in organisaties' - Daniel D. Ofman)
Bedankt man! De analogie met de bus beschrijft het redelijk goed, Michael wil inderdaad 'het stuur overnemen'.

Misschien moet ik maar eens die hulpbron van je raadplegen.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:55
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 25-06-2006 @ 12:47 :
Bedankt man! De analogie met de bus beschrijft het redelijk goed, Michael wil inderdaad 'het stuur overnemen'.

Misschien moet ik maar eens die hulpbron van je raadplegen.
Het boek is niet erg uitgebreid hierover, maar 9 bladzijden. Ik denk dat er boeken zijn die hier dieper en uitgebreider op ingaan.

Ik denk dat je Michael als een voordeel moet zien en met hem om moet gaan.

Ik ben er trouwens zeker van dat je geen stoornis hebt!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:02
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 25-06-2006 @ 12:55 :
Het boek is niet erg uitgebreid hierover, maar 9 bladzijden. Ik denk dat er boeken zijn die hier dieper en uitgebreider op ingaan.

Ik denk dat je Michael als een voordeel moet zien en met hem om moet gaan.

Ik ben er trouwens zeker van dat je geen stoornis hebt!
Bedankt voor de info!

De gesprekken die ik met hem heb vind ik wel interessant maar soms ook aanstangjagend... 't is moeilijk om hem te zien als een 'voordeel'.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 12:24
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 25-06-2006 @ 13:02 :
Bedankt voor de info!

De gesprekken die ik met hem heb vind ik wel interessant maar soms ook aanstangjagend... 't is moeilijk om hem te zien als een 'voordeel'.
Op welke manier is hij aangstaanjagend voor je?
Ben je bang dat hij het stuur overneemt en jij niets meer over jezelf te vertellen hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:20
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 25-06-2006 @ 11:48 :
Je gebruikt dus psychedelische drugs en dan vind je het heel vreemd dat je dit soort dingen mee maakt? Als je een dagje door Amsterdam loopt kom je daar de straatgekken van Amsterdam tegen die lopen ook in zichzelf te praten of lopen de hele dag te schreeuwen. Ik denk dat die ook allemaal van die prachtige dingen mee maken en dat komt vast niet door het ijs van de Italiaanse ijsboer op de dam.
Doe eens niet zo kortzichtig. Het is niet normaal dat zo iets gebeurd, ook niet na psychedelica.

Mister Faded Glory, ik vind het bijzonder boeiend wat er aan de hand is. Als je in de buurt woonde zou ik graag eens met je praten. In tegenstelling tot Makaveli denk ik wel dat je een stoornis hebt. Zoals ik al zei: dit is op geen enkele manier normaal.

Healthy multiplicity op wikipedia
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:57
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik vind het maar raar subpersoonlijkheden die in iemand anders leven. bestaat daar een rationale verklaring voor?
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:59
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Over het verschil tussen het 'ik' en de subpersoonlijkheid schrijft Daniel D. Ofman:
"De vraag blijft nog hoe iemand het onderscheid kan maken tussen zijn 'ik' en een subpersoonlijkheid. Door meer zicht te krijgen op de verschillende subpersoonlijkheden ontdekt men dat die steeds in beweging zijn en veranderen.
Ze worden 'getriggerd' en gestuurd door externe factoren. Toch is er iets in ons dat onafhankelijk is van externe factoren, dat kan waarnemen zonder zelf onmiddelijk te reageren. Het 'ik' is dat centrum van waaruit men zich bewust kan worden van de verschillende subpersoonlijkheden en ze kan waarnemen. Het 'ik' is het centrum van bewustzijn. Dit is te herkennen aan het feit dat het 'ik' niets moet. Vanuit het 'ik' zijn er altijd meer mogelijkheden. Het gevoel dat erbij hoort is een gevoel van ruimte, vrijheid, kansen en mogelijkheden.
Subpersoonlijkheden voelen altijd beperkt: daar gaat het niet om wat moet, hoort en mag."

Kan je je in deze omschrijving vinden van het 'ik' en subpersoonlijkheid?

Misschien had ik het woord voordeel niet op die manier moeten noemen, ik denk dat het in eerste instantie lastig is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2006, 16:22
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Hulk schreef op 25-06-2006 @ 16:57 :
ik vind het maar raar subpersoonlijkheden die in iemand anders leven. bestaat daar een rationale verklaring voor?
Het lijkt idd raar als je het voor de eerste keer hoort, vooral als het betrekking heeft op vrijwel iedereen mens op aarde.
Ik kan er geen rationele verklaring voor geven. Het is ook lastig te beredeneren met het verstand denk ik. Het omvat namelijk meer dan het verstand namelijk het voelen en zijn.
Kan je gevoel rationaliseren?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:41
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
wat moet je met die personen dan als je er alleen maar last van hebt?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:54
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 25-06-2006 @ 17:41 :
wat moet je met die personen dan als je er alleen maar last van hebt?
Je kan de personen niet zomaar naar de achtergrond drukken, je geeft ze dan meer macht, want je bent je er dan niet meer bewust van.
Bovendien heb je er niet alleen maar last van, soms komen de subpersoonlijkheden met goede dingen, het is zelfs zo dat veel mensen denken dat ze maar één persoonlijkheid hebben, wat in feite niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 20:48
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 25-06-2006 @ 13:24 :
Op welke manier is hij aangstaanjagend voor je?
Ben je bang dat hij het stuur overneemt en jij niets meer over jezelf te vertellen hebt?
Inderdaad, Michael is veel agressiever, hij geeft minder om andere mensen... Ik kan Michael moeilijk inschatten, terwijl hij mij door en door kent.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 20:51
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-06-2006 @ 16:20 :
Doe eens niet zo kortzichtig. Het is niet normaal dat zo iets gebeurd, ook niet na psychedelica.

Mister Faded Glory, ik vind het bijzonder boeiend wat er aan de hand is. Als je in de buurt woonde zou ik graag eens met je praten. In tegenstelling tot Makaveli denk ik wel dat je een stoornis hebt. Zoals ik al zei: dit is op geen enkele manier normaal.

Healthy multiplicity op wikipedia
Ik ben niet zo te vinden voor een persoonlijke ontmoeting, maar als je MSN hebt kan ik je misschien mijn e-mailadres geven. Contact met e-mail of 'chatten' op MSN zie ik wel zitten misschien kunnen we dan nog altijd een persoonlijke ontmoeting regelen. Ik woon trouwens in België, ik vertrek vrijdag wel opreis voor een maand.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 20:59
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 25-06-2006 @ 16:59 :
Over het verschil tussen het 'ik' en de subpersoonlijkheid schrijft Daniel D. Ofman:
"De vraag blijft nog hoe iemand het onderscheid kan maken tussen zijn 'ik' en een subpersoonlijkheid. Door meer zicht te krijgen op de verschillende subpersoonlijkheden ontdekt men dat die steeds in beweging zijn en veranderen.
Ze worden 'getriggerd' en gestuurd door externe factoren. Toch is er iets in ons dat onafhankelijk is van externe factoren, dat kan waarnemen zonder zelf onmiddelijk te reageren. Het 'ik' is dat centrum van waaruit men zich bewust kan worden van de verschillende subpersoonlijkheden en ze kan waarnemen. Het 'ik' is het centrum van bewustzijn. Dit is te herkennen aan het feit dat het 'ik' niets moet. Vanuit het 'ik' zijn er altijd meer mogelijkheden. Het gevoel dat erbij hoort is een gevoel van ruimte, vrijheid, kansen en mogelijkheden.
Subpersoonlijkheden voelen altijd beperkt: daar gaat het niet om wat moet, hoort en mag."

Kan je je in deze omschrijving vinden van het 'ik' en subpersoonlijkheid?

Misschien had ik het woord voordeel niet op die manier moeten noemen, ik denk dat het in eerste instantie lastig is.
Niet volledig. Ik kan heel makkelijk het onderscheid maken tussen 'ik' en 'Michael'. Zelf heb ik ook niet gevoel van ruimte, vrijheid, kansen of mogelijkheden, wel meer dan Michael, natuurlijk, ik heb nog steeds de controle... Michael is inderdaad beperkerter.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 23:16
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 25-06-2006 @ 21:51 :
Ik ben niet zo te vinden voor een persoonlijke ontmoeting, maar als je MSN hebt kan ik je misschien mijn e-mailadres geven. Contact met e-mail of 'chatten' op MSN zie ik wel zitten misschien kunnen we dan nog altijd een persoonlijke ontmoeting regelen. Ik woon trouwens in België, ik vertrek vrijdag wel opreis voor een maand.
Ik woon in Groningen

Emailadres: PM
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2006, 00:06
Verwijderd
Gezien je verhaal heb ik inderdaad ook niet het idee dat hie sprake is van een Dissociatieve Identiteitsstoornis, vroeger bekend als een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Dit namelijk omdat
* een alter ontstaat op het moment dat er voor de persoon een traumatische gebeurtenis plaatsvind, iets wat ik niet in je verhaal terug leest.
* De alters ontstaan in de kinderjaren
* Volgens DSM4 neemt bij MPS/DIS ook een alter het gedrag, lichaam en gedachtes over, iets wat ik ook niet lees.
* Daarbij zeg je dat het je je nog allemaal kan herinneren, terwijl bij MPS/DIS sprake is van amnesie, oftewel periodes waarvan je je niet meer kan herinneren wat er gebeurt is.
* Ook zeg je dat je kennismaakte met deze Michael terwijl je aan het trippen was. Volgens de kenmerken van DIS/MPS is het geen direct fysologisch gevolg van drugs en/of alcohol gebruik.
* Daarbij komt dat je zegt dat je gesprekken hebt met deze Michael. Het kost vaak jaren van therapie voordat er gesprekken tussen de verschillende alters mogelijk is. In eerste instantie hoort de persoon stemmen, waarvan later pas duidelijk word dat het de andere alters zijn die praten.

Wel zijn er meerdere vormen van dissociatie waarbij je kan spreken van stoornissen. Kijk hier maar eens
Toch herken ik ook hier geen kenmerken waar het onder valt, dus ik twijfel of het überhaupt in deze afdeling gezocht moet worden.

Het heeft enkele kenmerken van schizofrenie, zoals het praten met mensen die voor anderen helemaal niet zichtbaar zijn en het denken dat vrienden in de buurt zijn. Het heeft een beetje een hallicunatie idee op mij. Echter, ik lees niet dat er sprake is van verdere waanideeën, zoals paranoďde en grootheidsdenken

Goed dat je gestopt bent met het gebruiken van drugs en alcohol als het dit effect op je heeft.
Mocht dit nou langer aanhouden dan zou ik je zeker aanraden om contact op te nemen met je huisarts zodat die je kan doorsturen naar een expert. Want we kunnen nu wel een heleboel dingen gaan denken en speculeren, maar het beste kan je het laten onderzoeken naar iemand die er al jarenlang ervaring mee heeft.

Sorry voor het lange verhaal en succes ermee!
Mocht je toch vragen hebben over MPS/DIS dan kan je die altijd stellen. Doordat ik afgestudeerd ben op dit onderwerp en zelf enkele DIS'ers ken kan ik misschien wat beantwoorden.

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Nala schreef op 26-06-2006 @ 01:06 :

Het heeft enkele kenmerken van schizofrenie, zoals het praten met mensen die voor anderen helemaal niet zichtbaar zijn en het denken dat vrienden in de buurt zijn. Het heeft een beetje een hallicunatie idee op mij. Echter, ik lees niet dat er sprake is van verdere waanideeën, zoals paranoďde en grootheidsdenken

Goed dat je gestopt bent met het gebruiken van drugs en alcohol als het dit effect op je heeft.
Mocht dit nou langer aanhouden dan zou ik je zeker aanraden om contact op te nemen met je huisarts zodat die je kan doorsturen naar een expert. Want we kunnen nu wel een heleboel dingen gaan denken en speculeren, maar het beste kan je het laten onderzoeken naar iemand die er al jarenlang ervaring mee heeft.
Sowieso is het niets schizo-achtigs. Waar het nog het meest op lijkt is een reusachtige fantasie. Zoals Tolkien zijn eigen wereld schiep, zo schiep Faded Glory misschien een extra persoon, die realiteit is geworden. Hoe dit 'verzelfstandigen' heeft kunnen gebeuren is mij ook een raadsel.

Wat het boeinde is in dit geval is dat het lijkt op een fantasievriendje zoals dit ook bij kleine kinderen voorkomt. Verschil is dat Michael binnen het zelf zit ipv erbuiten zoals bij kinderen meestal voorkomt. Daarnaast is Michael echt, en is het nog maar de vraag of de fantasievriendjes van kinderen dit ook zijn.

Nog een paar vraagjes aan Robert:
-Komt Michael ook naar voren als je wiet gerookt hebt?
-Heeft Michael ook nog iets te zeggen over de eigenaardigheid van het feit dat hij bestaat?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:45
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 12:36 :
Sowieso is het niets schizo-achtigs. Waar het nog het meest op lijkt is een reusachtige fantasie. Zoals Tolkien zijn eigen wereld schiep, zo schiep Faded Glory misschien een extra persoon, die realiteit is geworden. Hoe dit 'verzelfstandigen' heeft kunnen gebeuren is mij ook een raadsel.

Wat het boeinde is in dit geval is dat het lijkt op een fantasievriendje zoals dit ook bij kleine kinderen voorkomt. Verschil is dat Michael binnen het zelf zit ipv erbuiten zoals bij kinderen meestal voorkomt. Daarnaast is Michael echt, en is het nog maar de vraag of de fantasievriendjes van kinderen dit ook zijn.

Nog een paar vraagjes aan Robert:
-Komt Michael ook naar voren als je wiet gerookt hebt?
-Heeft Michael ook nog iets te zeggen over de eigenaardigheid van het feit dat hij bestaat?
Vraag 1: Ja, nu is hij er altijd, zelfs nu op dit moment maar hij blijft wel op de achtergrond, het is alsof hij meekijkt
Vraag 2: Ja, maar natuurlijk vindt hij het helemaal niet eigenaardig hij zegt dat hij er al altijd is geweest, alleen zegt hij dat we vroeger, voor die eerste keer dat hij met me sprak, één geheel waren.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 12:55
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 25-06-2006 @ 17:22 :
Het lijkt idd raar als je het voor de eerste keer hoort, vooral als het betrekking heeft op vrijwel iedereen mens op aarde.
Ik kan er geen rationele verklaring voor geven. Het is ook lastig te beredeneren met het verstand denk ik. Het omvat namelijk meer dan het verstand namelijk het voelen en zijn.
Kan je gevoel rationaliseren?
Dit vind ik nou een rationele verklaring:

Citaat:
De andere theorie verwijst naar zeer ernstige trauma's uit de vroege jeugd. Meestal gaat het daarbij om veelvuldig sexueel en/of ritueel misbruik gepleegd door iemand uit de directe omgeving (ouders bijvoorbeeld). Het idee is dat het trauma groot is en het kind niet kan vluchten. Daardoor vlucht het kind in zichzelf. Een deel van het bewustzijn maakt het trauma bewust mee. Het andere deel van het bewustzijn maakt iets anders mee. Dat is dissociatie. Als dit vaak voorkomt, kunnen diverse bewustzijnstoestanden (deelpersoonlijkheden) zich naast elkaar ontwikkelen.
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:45
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Hulk schreef op 26-06-2006 @ 13:55 :
Dit vind ik nou een rationele verklaring:
Er is bij de TS geen sprake van dissociatie, omdat zowel Michael als de TS dezelfde geschiedenis hebben, zover ik begrepen heb.
Je verklaring verklaart iets anders, maar daar is hier geen sprake van.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 16:23
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 26-06-2006 @ 13:45 :
Vraag 1: Ja, nu is hij er altijd, zelfs nu op dit moment maar hij blijft wel op de achtergrond, het is alsof hij meekijkt
Vraag 2: Ja, maar natuurlijk vindt hij het helemaal niet eigenaardig hij zegt dat hij er al altijd is geweest, alleen zegt hij dat we vroeger, voor die eerste keer dat hij met me sprak, één geheel waren.
Je laatste antwoord is erg interessant en roept een aantal vragen bij me op:
Michael schijnt een hoop te weten, wat ik interessant vind.
1) Zou je hem kunnen vragen wat er verschilt tussen jou en hem vroeger toen jullie één waren en nu waarbij jullie niet meer zo één zijn (afgezien dat jullie ouder zijn geworden)? En hoe dit veranderd is?
2) Je vertelde dat je voor het eerst met hem sprak tijdens een trip, waarin je werkelijk bewust bent geworden van zijn bestaan. Ik neem aan dat je daarvoor niet bewust was van zijn bestaan of een bestaan van een subpersoonlijkheid in je. Kan je meer vertellen over je treffen met 'Michael'? Hoe ging dat? Hoe lang duurde het? Waar hadden jullie het over?
3) Heb jij hem verteld over het ei van assagioli, denkt hij dat het klopt? Of denkt hij dat het anders in elkaar zit en hoe dan?

De anderen vragen bewaar ik voor een andere keer , het moet geen interview worden
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:05
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 26-06-2006 @ 17:23 :
Je laatste antwoord is erg interessant en roept een aantal vragen bij me op:
Michael schijnt een hoop te weten, wat ik interessant vind.
1) Zou je hem kunnen vragen wat er verschilt tussen jou en hem vroeger toen jullie één waren en nu waarbij jullie niet meer zo één zijn (afgezien dat jullie ouder zijn geworden)? En hoe dit veranderd is?
2) Je vertelde dat je voor het eerst met hem sprak tijdens een trip, waarin je werkelijk bewust bent geworden van zijn bestaan. Ik neem aan dat je daarvoor niet bewust was van zijn bestaan of een bestaan van een subpersoonlijkheid in je. Kan je meer vertellen over je treffen met 'Michael'? Hoe ging dat? Hoe lang duurde het? Waar hadden jullie het over?
3) Heb jij hem verteld over het ei van assagioli, denkt hij dat het klopt? Of denkt hij dat het anders in elkaar zit en hoe dan?

De anderen vragen bewaar ik voor een andere keer , het moet geen interview worden
cursief = Michael's woorden vertaald door mij

1) Vroeger handelden we als één. Ik was niet bewust van mijzelf en ook niet van Robert, ik bestond nog niet zoals ik nu besta, Robert bestond ook nog niet zoals hij nu bestaat. Er was geen individueel bewustzijn, of ons collectief bewust zijn was één.

2) Voor die trip was ik inderdaad niet bewust van zijn aanwezigheid. Ik hoorde een stem en die zei: "Hello, I'm Michael", ik stelde mijzelf voor aan hem maar hij zei dat hij wist wie ik was, hij stelde mij veel vragen (Do you think you can handle the drugs? Is this what you want? ...), hij vertelde mij veel over mijzelf. Het duurde een uur minimum, maximum twee uur... Plots was hij weg.

3) Ik heb het hem niet gevraagd, hij heeft het gezien wanneer ik het zag, zo zit het blijkbaar in elkaar. Michael is echt niet geďnteresseerd waarom dit gebeurt, en is niet echt gewillig om erover te praten maar het grappige is, als ik het vraag kan hij zijn gedachten moeilijk afschermen en kan ik ze meestal doorgronden (niet altijd hoor)
Ik ben niet geďnteresseerd waarom ik hier ben, Het ei interesseert mij nog minder. De buschauffeur-vergelijking kan kloppen, maar er is momenteel maar één passagier, ik. De Healthy multiplicity klinkt ook redelijk, hoewel net als de buschauffeur-vergelijking, het woord 'pseudoscience' bij me opkomt.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:09
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Geloof er niet zo heel veel van.

Het klinkt allemaal meer als een fantasie die je hebt, niet als iets dat echt gebeurd is. Ik kan ook wel met een denkbeeldig iemand praten die andere standpunten heeft dan mij. Het lijkt ook alsof je die 'Michael' bewust hebt gecreërd.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:16
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 26-06-2006 @ 19:05 :
cursief = Michael's woorden vertaald door mij

1) Vroeger handelden we als één. Ik was niet bewust van mijzelf en ook niet van Robert, ik bestond nog niet zoals ik nu besta, Robert bestond ook nog niet zoals hij nu bestaat. Er was geen individueel bewustzijn, of ons collectief bewust zijn was één.

2) Voor die trip was ik inderdaad niet bewust van zijn aanwezigheid. Ik hoorde een stem en die zei: "Hello, I'm Michael", ik stelde mijzelf voor aan hem maar hij zei dat hij wist wie ik was, hij stelde mij veel vragen (Do you think you can handle the drugs? Is this what you want? ...), hij vertelde mij veel over mijzelf. Het duurde een uur minimum, maximum twee uur... Plots was hij weg.

3) Ik heb het hem niet gevraagd, hij heeft het gezien wanneer ik het zag, zo zit het blijkbaar in elkaar. Michael is echt niet geďnteresseerd waarom dit gebeurt, en is niet echt gewillig om erover te praten maar het grappige is, als ik het vraag kan hij zijn gedachten moeilijk afschermen en kan ik ze meestal doorgronden (niet altijd hoor)
Ik ben niet geďnteresseerd waarom ik hier ben, Het ei interesseert mij nog minder. De buschauffeur-vergelijking kan kloppen, maar er is momenteel maar één passagier, ik. De Healthy multiplicity klinkt ook redelijk, hoewel net als de buschauffeur-vergelijking, het woord 'pseudoscience' bij me opkomt.
Ik heb het gelezen, ik reageer morgen wel, want ik kan me gedachten niet goed ordenen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 22:34
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Hulk schreef op 26-06-2006 @ 13:55 :
Dit vind ik nou een rationele verklaring:
De andere theorie verwijst naar zeer ernstige trauma's uit de vroege jeugd. Meestal gaat het daarbij om veelvuldig sexueel en/of ritueel misbruik gepleegd door iemand uit de directe omgeving (ouders bijvoorbeeld). Het idee is dat het trauma groot is en het kind niet kan vluchten. Daardoor vlucht het kind in zichzelf. Een deel van het bewustzijn maakt het trauma bewust mee. Het andere deel van het bewustzijn maakt iets anders mee. Dat is dissociatie. Als dit vaak voorkomt, kunnen diverse bewustzijnstoestanden (deelpersoonlijkheden) zich naast elkaar ontwikkelen.
Dat is hier niet van toepassing. Het hele punt hiervan is dat de ene persoonlijkheid dan de andere beschermd door de shit over zich heen te krijgen, zodat de andere zich daar niets van herrinnerd als hij weer 'naar voren komt'. Mr. Fade Glory herrinnerd zich alles, Michael en Robert zijn tegelijkertijd conscious.

Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 26-06-2006 @ 19:05 :
Ik ben niet geďnteresseerd waarom ik hier ben, Het ei interesseert mij nog minder. De buschauffeur-vergelijking kan kloppen, maar er is momenteel maar één passagier, ik. De Healthy multiplicity klinkt ook redelijk, hoewel net als de buschauffeur-vergelijking, het woord 'pseudoscience' bij me opkomt.
Dat van die pseudoscience leek mij ook, maar ik had toch wel lang in wikipedia rond zitten neuzen om hier een naam voor te vinden en dit kwam toch het dichtste bij.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 22:20
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Ik ben terug. Sorry als dit al jullie verveeld maar het is nog steeds redelijk belangrijk voor mij...

Nog steeds geen drugs gebruikt, maar Michael is nog meer aanwezig dan vroeger. Hij maakt mijn leven moeilijker op gebied van liefde, vriendschap en alle grotere keuzes die ik moet maken.
Het vreemde is, ik word niet boos op hem, hij is als een geweten, the voice within (letterlijk). Het beeld van het duiveltje en het engeltje op de schouders komt naar voren maar hij is noch een engel noch een duivel.
Ik twijfel of ik naar de dokter zal gaan of niet. Heeft iemand een idee hoe een dokter reageert als je met zo'n verhaal afkomt?
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mr. Faded Glory schreef op 01-08-2006 @ 23:20 :
Ik ben terug. Sorry als dit al jullie verveeld maar het is nog steeds redelijk belangrijk voor mij...

Nog steeds geen drugs gebruikt, maar Michael is nog meer aanwezig dan vroeger. Hij maakt mijn leven moeilijker op gebied van liefde, vriendschap en alle grotere keuzes die ik moet maken.
Het vreemde is, ik word niet boos op hem, hij is als een geweten, the voice within (letterlijk). Het beeld van het duiveltje en het engeltje op de schouders komt naar voren maar hij is noch een engel noch een duivel.
Ik twijfel of ik naar de dokter zal gaan of niet. Heeft iemand een idee hoe een dokter reageert als je met zo'n verhaal afkomt?
Ik heb bijna alles gelezen en ik denk da je best naar de dokter kan gaan. Je hoeft hem niet persee alles te vertellen, je kan ook zeggen dat je nie lekker in je vel zit en graag een doorverwijzing wil naar een psycholoog. Dan kom je waarschijnlijk terecht bij de GGZ en zij kijken er echt nie raar van op en kunnen je er ook beter mee helpen als je huisarts.
Succes nog verder.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 13:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mr. Faded Glory, zou je de punten van Nala langs willen lopen? Bijvoorbeeld of je je een trauma kan herinneren?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 13:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-06-2006 @ 23:34 :
Dat is hier niet van toepassing. Het hele punt hiervan is dat de ene persoonlijkheid dan de andere beschermd door de shit over zich heen te krijgen, zodat de andere zich daar niets van herrinnerd als hij weer 'naar voren komt'. Mr. Fade Glory herrinnerd zich alles, Michael en Robert zijn tegelijkertijd conscious.
Dat is zo ja, maar een trauma moet zeker niet uitgesloten worden vind ik. Overigens kan een "alter ego" wel degelijk tegen de ander praten en kan deze zich dat gewoon herinneren.

In geval van trauma-momenten, zou hij zich niets van dat moment moeten kunnen herinneren. Dus het trauma niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 22:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het heeft wel iets psychotisch
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 11:55
ashwin2
Avatar van ashwin2
ashwin2 is offline
ja of je moet ff langs een psychiater gaan...
je bent misschien wel psychotisch aan het worde
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 14:32
Mr. Faded Glory
Avatar van Mr. Faded Glory
Mr. Faded Glory is offline
Hallo, ik ben een vriend van Evžen (Mr. Faded Glory). Ik kom jullie meedelen dat hij naar een dokter is gegaan die hem vertelde dat dit alles veroorzaakt werd door zijn experimenten met psychedelische drugs. Diezelfde dag nog kreeg hij hevige hoofdpijn. De volgende ochtend was die hoofdpijn nog niet weg en belde hij zijn vader op. Zijn vader was aan het werk en zei dat hij zou binnenspringen na zijn werk. Toen hij binnenkwam lag Evžen op tafel te roepen om de muziek af te zetten en dat iedereen moest stoppen met roepen. Het was er muisstil, behalve dan het geroep van Evžen zelf. Zijn vader voerde hem naar het ziekenhuis waar hij iets kreeg waardoor hij rustiger werd. Toen zijn vader vertelde dat hij klaagde over hoofdpijn werd er een onderzoek gedaan, het blijkt dat Evžen een hersentumor heeft.
Er is weinig kans dat de tumor verwijdert kan worden en Evžen gaat snel achteruit.

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen... het is pijnlijk hem zo te zien, hij heeft momenten waar hij normaal is... Hij vertelde me over zijn post hier en zei dat hij wou meedelen wat er precies mis was.

Sorry, maar bedankt zo kon ik toch ook even mijn hart luchten.
__________________
And dreams like this must die
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 22:16
Ducktaped Mouth
Ducktaped Mouth is offline
De post hierboven werd door mij gepost, ik ben zelf ook lid geworden.

Evzen heeft iets geschreven en ik vroeg me af als ik dat hier mag posten, het is een Engels tekstje over zijn toestand. Ik heb toestemming gekregen om het te doen maar hoe zit het met de forum regels?
__________________
I got to admit though, I smoked pot...but I didn't exhale.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat enorm kut.

Je mag een tekstje posten, maar liefst onder je eigen naam, dan kun je erbij zetten dat het namens hem is. Daarom heeft iedereen ook een eigen nickname en wachtwoord, zodat duidelijk is welke nickname bij welke persoon hoort.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 15-08-2006 @ 11:28 :
Wat enorm kut.
Idd. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door drugs een hersentumor kreeg, maar weet wel dat er stukken hersenen kunnen afsterven, dus verbaasd ben ik niet. Laat maar weer eens zien wat voor een troep het eigenlijk kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees dit topic nu pas, begin en dus die laatste post, wat naar zeg. Ik wil ducktaped mouth en via hem Evžen graag succes wensen. Op een bepaalde manier herkende ik zijn verhaal wel, al heb ik nooit drugs gebruikt. Maar goed, hij was zelf ook gestopt, toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 14:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh, Jezus, wat hard. Heel veel sterkte iig!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 14:43
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
wo, dit écht kut. heel veel sterkte, en houd het forum 'n beetje op de hoogte?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 15-08-2006 @ 12:51 :
Idd. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door drugs een hersentumor kreeg
Dat staat er ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:25
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Echt heel vervelend voor je Ducktaped Mouth. Heel veel sterkte voor jou en je vriend.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Levensbeschouwing & Filosofie de claim van Spirit van wetenschappelijke bewijzen omtrent parapsychologie
legatus
18 20-03-2002 17:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.