Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 21:00
misch
misch is offline
Ik typ dit bericht voor een lieve vriendin die met veel problemen zit.
Haar vader en moeder zijn zelfstandigen en hebben een eigen slagerij waar heel veel tijd in steekt.
ze zijn vaak maar thuis tegen 9 uur 's avonds en dan moeten ze nog het boekhouden enzo doen.
mijn vriendin zit in haar laatste jaar middelbare school en heeft dus veel werk en daarbij komt dan nog eens dat ze thuis heel veel huishoudelijk werk krijgt. Ze hebben geen huishoudster en haar moeder is altijd weg dus mijn vriendin doet eigelijk heel veel in het huishouden.
daarover klaagt ze nooit! ze doet dit allemaal maar de laatste tijd is haar vader heel veeleisend geworden, nog veeleisender! nu moet ze vaak na het school nog gaan helpen in de slagerij, afwassen enzo..
ook in het weekend of op vrije dagen moet ze altijd veel gaan helpen.
als ze daar ooit eens over durft klagen wordt haar vader heel boos.
hij is te gierig om een extra werknemer aan te nemen en mijn vriendin moet dus echt veel te veel doen. Ik ben echt bang dat hij steeds meer en meer veeleisend gaat worden en dat ze het niet meer aan gaat kunnen.

Ze ligt constant in ruzie met haar vader. Ze hebben botstende karakters en hij begrijpt haar totaal niet.
Ze heeft nu heel haar verhaal gedaan tegen haar grootouders en die geven haar gelijk maar ze kunnen er ook niet veel aan doen, die vader kan het gewoon niet inzien hoe onredelijk hij is.
tegen haar moeder kan ze de situatie ook niet echt uitleggen want die vader en moeder hebben veel problemen en mijn vriendin is bang dat ze dan een grote ruzie krijgen en gaan scheiden.



weet er iemand iets waardoor de situatie een beetje zou kunnen verbeteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 21:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hoe oud is je vriendin?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 21:46
misch
misch is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 02-10-2006 @ 22:09 :
Hoe oud is je vriendin?

17
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 23:16
madelief21
madelief21 is offline
Kan ze niet haar mening proberen te geven en die op een bepaalde proberen te argumenteren. En anders afspraken maken dat ze wel wilt werken maar dat ze ook graag wat bij zou willen verdienen omdat leuke dingen te doen. Dat hij haar dus ook een bijdrage zal moeten geven als hij wil dat ze voor hem werkt en zo niet kan ze het excuus hebben elders een baantje te zoeken. Daarnaast als hij niet ingaat op haar kan zij ervoor kiezen gewoon nee te zeggen. Waarschijnlijk gaat de man een machtsstrijd aan en haar allerlei dingen ontnemen als ik zo een inschattig kan maken. Dan mag zij een hele hoop dingen niet of hij wordt steeds boos. Ze moet zijn negatieve gedrag negeren en zijn positieve gedrag belonen. In het ergste geval kan ze een kamer gaan bewonen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 20:22
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
wat een moeilijke situatie!
Als ik het goed begrijp is het tot nu toe ook niet mogelijk geweest om 'gewoon' te praten omdat het meestal tot ruzie uitloopt?
Is het toch een optie om met haar moeder te praten en haar moeder te vragen om mét haar met haar vader te gaan praten (zodat haar moeder wellicht een bemiddelende rol kan hebben).

Of anders misschien op school gaan praten zodat school ouders kan vertellen dat het belangrijk is dat het meisje haar schoolwerk goed kan maken maar dat ze hebben begrepen dat ze daar nu veel minder tijd voor heeft en dat het ook belangrijk is om ontspanning te hebben...

xxxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Verhalen & Gedichten Het Grote Brieventopic
Verwijderd
57 03-03-2008 17:13
Psychologie 'Veeleisende' ouders...
duivelaartje
55 31-10-2004 18:44
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Lifestyle Denk jij dat je een goede ouder zal zijn?
Roos
52 03-06-2002 22:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.