Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 15:16
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Ik heb nu ongeveer een half jaar met mijn vriend. Er zijn een aantal dingen waarvan ik overweeg die aan hem te vertellen (dingen die ik meegemaakt heb, bijv. dat ik mezelf een tijd lang pijn gedaan heb etc). Ik praat er alleen nogal moeilijk over en daarom weet hij het ook niet. Daarbij komt dat het eigenlijk een periode omvat en ik het het liefst als een geheel (dus zonder onderbrekingen en vragen) zou vertellen. Nu overweeg ik het in een mail te schrijven.
Ik vraag me af; heeft er iemand ervaring mee? Of tips? Is het vreemd om dit via de mail te doen?
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 15:38
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Schrijven is een hele goede manier om iets te vertellen als je dat niet direct door praten kunt. Maar om het hem via de mail te vertellen, lijkt mij misschien toch iets te afstandelijk, te zakelijk. Beter is het misschien om het inderdaad op te schrijven, dat uit te printen en aan hem te geven zodat hij het kan lezen. Met jou erbij, of zonder jou; net wat jij het prettigst vindt. Maar door het hem op papier te geven, hoef je het hem niet direct te vertellen, maar is het toch persoonlijk.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Persoonlijk kan ik me er wel wat bij voorstellen dat het makkelijker is om het hele verhaal via de mail te vertellen. Als je begint met iets als "Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik het op deze manier vertel, maar..." ofzo lijkt het me dat hij d'r wel begrip voor heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:01
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-10-2006 @ 16:58 :
Persoonlijk kan ik me er wel wat bij voorstellen dat het makkelijker is om het hele verhaal via de mail te vertellen. Als je begint met iets als "Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik het op deze manier vertel, maar..." ofzo lijkt het me dat hij d'r wel begrip voor heeft.
Nee, wat Thee Muts al zei: mail is zo afstandelijk. Een brief is beter. Je kunt je verhaal op papier zetten, dat is prima, maar mailen zou ik niet doen. Ik zou het verhaal uittypen in Word of uitschrijven, uitprinten en aan hem geven (of naar zijn huisadres sturen). Wel zou ik hem van tevoren een beetje voorbereiden, voor hij de schrik van zijn leven krijgt en denkt dat je hem wilt dumpen .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:14
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Oké thanks. Jullie hebben wel gelijk. Had er nog niet aan gedacht om het gewoon aan hem te geven
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of je een LJ ofzo hebt? Anders kan je hem die stukjes ook laten lezen als jij wel gewoon bij hem bent? Dat doe ik ook wel eens met mijn vriend als ik niet goed uit mijn woorden kan komen en het beter op kan schrijven. Dan kan hij er toch gelijk op reageren en dan kweek je ook niet zo'n afstand.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:26
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-10-2006 @ 17:20 :
Ik weet niet of je een LJ ofzo hebt? Anders kan je hem die stukjes ook laten lezen als jij wel gewoon bij hem bent? Dat doe ik ook wel eens met mijn vriend als ik niet goed uit mijn woorden kan komen en het beter op kan schrijven. Dan kan hij er toch gelijk op reageren en dan kweek je ook niet zo'n afstand.
klinkt goed, wat is een LJ?
schrijven is idd een hele goede manier om iets te vertellen op je eigen manier als je misschien niet goed uit je woorden komt, je vriend niet de hele tijd aan wilt kijken en vooral niet onderbroken wilt worden. Je zou het met een pen kunnen schrijven, wat het echt een verhaal van jou maakt. Je kan het ook uittypen in word en uitprinten, dan zou je vriend het zelfs kunnen lezen waar jij bij zit en om verduidelijking vragen als hij dat wil. Persoonlijk zou ik het niet via de mail versturen, omdat het niet alleen onpersoonlijk is, maar jouw vertrouwelijke informatie kan door anderen bekeken en bewaard worden en over járen nog eens terugkomen.

[Edit]maar ik vertrouw dan ook niemand met zulke info [/Edit]
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 20:55
Orpheus
Orpheus is offline
ik heb dezelfde situatie opgelost met een aantal handgeschreven brieven (dus geen prints).
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 00:31
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
een livejournal vind ik dus echt een slechte manier voor dat soort dingen.
dan is het net of je het wél aan de buitenwereld (mits je berichten public/ voor vrienden zijn) wilt vertellen, maar nog niet direct aan je vriend... met wie je, lijkt mij, toch een enorme vertrouwensband zou moeten hebben.

schrijf het gewoon op, met pen, op papier. eventueel uittypen, maar schrijven maakt het persoonlijker, en laat net zien dat je er wel wat meer moeite nog voor hebt gedaan.

en ik zou als tip geven om het hem te geven wanneer je er bij bent. dit geeft voor hem de ruimte en gelegenheid vragen te stellen (die onherroepelijk gaan komen .. )
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:03
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 10-10-2006 @ 18:26 :
klinkt goed, wat is een LJ?
Levensjournaal.

Ik schrijf (schreef, kom er nauwelijks meer eigenlijk) daar ook vaak van me af en dan leest mijn vriend dat ook. Is vaak een goede aanleiding om er face-to-face over te kunnen praten.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 08-10-2006 @ 17:01 :
Nee, wat Thee Muts al zei: mail is zo afstandelijk. Een brief is beter. Je kunt je verhaal op papier zetten, dat is prima, maar mailen zou ik niet doen.
En waarom niet? Waarom is mail onpersoonlijker dan een brief? Het is gericht aan dezelfde persoon, alleen niet op papier maar gewoon elektronisch. Ik snap niet dat zo veel mensen zo in de 20e eeuw blijven hangen wat dat betreft

Citaat:
dext0r schreef op 11-10-2006 @ 01:31 :
een livejournal vind ik dus echt een slechte manier voor dat soort dingen.
dan is het net of je het wél aan de buitenwereld (mits je berichten public/ voor vrienden zijn) wilt vertellen, maar nog niet direct aan je vriend... met wie je, lijkt mij, toch een enorme vertrouwensband zou moeten hebben.
Inderdaad. Blogs zijn gewoon niet persoonlijk, lijkt me dat je zulke dingen juist eerst aan je vriend/vriendin vertelt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:44
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik zou het denk niet heel erg leuk vinden om zoiets in m'n postvak In terug te vinden.

Typ het uit en print het uit inderdaad, of nog beter: schrijf het uit, en laat het hem lezen. Dat het voor jou moeilijk is zal hij ongetwijfeld begrijpen en je manier van uitten daarmee ook. Misschien, dat zou ikzelf fijn vinden althans, is het wel een idee om hem het te laten lezen waar je bij bent. Hij reageert vast heel lief; iets wat jou op dat moment ook weer wat zekerder zou kunnen maken.

succes
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 11:11
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als je iets mailt kun je het nog editen, bijschaven, als het aanvankelijk een beetje rottig je strot uitkwam. Je kunt zo op een rustige manier je gedachten duidelijk neerzetten. ( Ik wilde eerst typen: ''op papier zetten" ). Met handmatig schrijven heb je dat voordeel niet, en dan kan de brief onduidelijker worden voor hem, of sommige dingen kunnen wat harder overkomen dan je ze eigenlijk bedoelt en dan moet je alles weer gaan overschrijven. Pfff.

Ik edit eigenlijk altijd alles wat ik mail, alleen al op typo's. (Okee, die maak je dan op papier weer niet.)

Desnoods vertel je hem vast per telefoon dat hij een belangrijk mailtje van jou kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 12:53
madelief21
madelief21 is offline
Het is wel iets persoonlijks maar als dit voor jou de manier is om het te doen vind ik dat je daar zelf je keuze in moet maken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 15:21
engeltje
engeltje is offline
Ik heb zelf ooit dingen die ik niet zo kon zeggen aan mijn vriend geschreven in een brief. Het voordeel van een handgeschreven brief vind ik, dat het (voor mij) persoonlijker overkomt. Ik heb dus heel bewust alles zo opgeschreven als het opkwam, maar dat wel aangegeven. Het leek mij het meest mijn gedachten weergeven, ik wilde het zelfs niet overschrijven, voor de netheid.
dit beviel wel goed
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 10:22
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Ik ga het hem gewoon geven.
Thanks voor jullie reactie's enzo
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:59
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-10-2006 @ 11:40 :
En waarom niet? Waarom is mail onpersoonlijker dan een brief? Het is gericht aan dezelfde persoon, alleen niet op papier maar gewoon elektronisch. Ik snap niet dat zo veel mensen zo in de 20e eeuw blijven hangen wat dat betreft

Zo voelt het voor mij. Ik denk dat dat komt omdat in mijn mailbox iedere dag zeker zes mails komen, van allerlei soorten, die ik vaak even vluchtig lees. Om dan een serieuze mail te krijgen, zou ik gewoon niet zo prettig vinden. Je kunt dat ouderwets vinden, maar ik vind het gewoon een rotgevoel. Bovendien moet je voor een brief versturen net iets meer moeite doen en is de kans dat je hem verkeerd verzendt ook kleiner. Ik zou het fijner vinden een brief te krijgen dan een e-mail. Ik kan niet goed uitleggen waarom, sorry.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 21:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ok, hem een mail/brief/whatever laat lezen, is nog wel begrijpelijk. Maar ga daarna alsjeblieft wel gewoon in real life met hem praten daarover. Anders blijft dat echt niet goed gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2006, 21:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2006 @ 22:39 :
Ok, hem een mail/brief/whatever laat lezen, is nog wel begrijpelijk. Maar ga daarna alsjeblieft wel gewoon in real life met hem praten daarover. Anders blijft dat echt niet goed gaan.
Ik denk dat ze de brief/mail wil gebruiken om het te vertellen, zodat hij weet waar het over gaat en haar beter kan begrijpen. Met een geschreven brief of via de post heb je al snel dat je daar gewoon in het echt over gaat praten, want steeds brieven heen en weer sturen schiet niet op. Mail heeft wel dat 'probleem'.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 01:53
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
dat mail afstandelijker zou zijn is puur spychisch. (in die volgorde)
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 11:46
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 21-10-2006 @ 22:47 :
Ik denk dat ze de brief/mail wil gebruiken om het te vertellen, zodat hij weet waar het over gaat en haar beter kan begrijpen. Met een geschreven brief of via de post heb je al snel dat je daar gewoon in het echt over gaat praten, want steeds brieven heen en weer sturen schiet niet op. Mail heeft wel dat 'probleem'.
Ik heb hem gewoon die brief laten lezen waar ik bij was. Hij vatte het wel goed op gelukkig. En ik wilde het idd gewoon gebruiken om het hem te vertellen en er daarna 'gewoon' over te kunnen praten.
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 07:46
Liefde & Relatie vertel je het aan je ex?
chlamydia
64 17-01-2005 11:44
Liefde & Relatie moet ik volhouden?
DvoorA
59 11-08-2004 18:34
Drugs & Alcohol Oproep EyeWorks TV
Verwijderd
25 11-05-2004 19:32
Liefde & Relatie I need help..
Asperientje
28 08-12-2003 14:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.