Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 18:18
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hallo iedereen,

Ik heb de laatste tijd echt nergens zin in. School is saai, en als ik eindelijk naar huis ga, is er thuis eigenlijk ook niks te doen. Ook het huiswerk maken gaat heel moeizaam! Ik zit nu in 3vwo en wil dit wel graag blijven doen. Maar sinds het begin van het jaar begin ik NIET met mijn huiswerk of pas heel laat even. We krijgen binnekort ons rapport en ik denk dat ik alleen een voldoende heb voor Gym. Herkent iemand dit, en wat zal ik kunnen gaan doen om wat meer leven uit mijn leven te halen?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2006, 18:23
Basjee
Avatar van Basjee
Basjee is offline
De verveling herken ik, mij kan ook niks kan me echt boeien. School is de enige plaats waar ik nog wat lol kan beleven, en eigelijk zit ik liever op school dan thuis, omdat ik me thuis toch alleen maar dood verveel. Ik probeer wat werk te zoeken, zodat ik tenminste iets nuttigs doe, en zit tegenwoordig ook op stijldansen wat ook wel een beetje helpt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Zoek een baantje, ga sporten, op een club of wat dan ook. Wel iets dat je leuk vindt. Als je het wat drukker hebt moet je plannen om dingen af te krijgen, dat kan zowel voor de motivatie voor school als tegen de verveling helpen. Idee?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:44
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Wahahahaaahh.. "join the club, we've got t-shirts!"

Ik geef de schuld lekker aan m'n stage.. ik heb maandelang in Thailand op het strand gezeten onder het mom van "goh,wat ben ik hard aan het werk", en nu kan ik dus eeeecht niet meer wennen aan al het werk dat ik voor school moet doen. Gelukkig lopen de deadlines af deze week, dan krijg ik tenminste weer een impuls om wat te gaan doen..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:48
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Bedankt,

Maar het is wel balu, want vroeger kon ik altijd alles goed plannen en had ik altijd alles al af. maar nu zit ik liever in de les te klote dan hw te maken ik heb zelfs gymnasium gedaan!

Ben nu bv ook bezig of ja bezig met wiskunde, ik moet nog 3 kernen maken! omdat ik vorige week niks heb gedaan!

Ik ga vanaf vandaag beter planne
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 19:08
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Lollige schreef op 08-10-2006 @ 19:48 :
Bedankt,

Maar het is wel balu, want vroeger kon ik altijd alles goed plannen en had ik altijd alles al af. maar nu zit ik liever in de les te klote dan hw te maken ik heb zelfs gymnasium gedaan!

Ben nu bv ook bezig of ja bezig met wiskunde, ik moet nog 3 kernen maken! omdat ik vorige week niks heb gedaan!

Ik ga vanaf vandaag beter planne
dan heb je dus opzich geen problemen met planne maar om het ook echt te doen.

daar heb ik de laatset tijd ook problemen mee (te doen waarvan ik weet dat ik het eigelijk zou moeten doen)
ik heb vorig jaar naast school een cursus gedaan die ik leuk vond toen maakte ik ook beter mijn huiswerk

dus meschien moet je iets gaan doen of leren wat je leuk vindt en alleen dat doen als je al het andere af hebt
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 21:45
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
*Herkenbaar* Als ik thuis kom; hup de pc aan, msn aan, s.com aan en lekker vervelen. Huiswerk komt later wel (niet dus), en naar bed gaan of een sociaal leven heb je niet meer..

Ja, zo ging dat ook bij mij. Stukje voor stukje, beetje bij beetje was ik zowat dag én nacht op de pc bezig..

Mijn examens zijn daardoor echt moeizaam gegaan. Mijn vriend en ik maakten een schema voor mijn leer-uurtjes, hij vervangde mijn wachtwoord van de pc zodat ik alleen nog maar kón leren. Van de 3 weken heb ik dit 2,5 week volgehouden.

Mijn tip; zoek een socialer leven. Ga er af en toe gewoon is eventjes uit, al is het maar om de hond uit te laten of om bij je ouders eventjes te socializen, en ze te vertellen over jou dag e.d. Inmiddels heb ik van mijn vriend een abbo op een blad gehad, zodat ik ook niet weer úren achter die pc ga zitten. Misschien kan het ook helpen om een sport te zoeken. Ikzelf loop 2x per week hard, gewoon voor de afleiding en omdat ik het leuk vind..

Er zijn genoeg leuke dingen te bedenken!

Succes!
__________________
Ik geef het op.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 21:56
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Je zult merken dat de lessen leuker zijn en de dagen ook minder saai als je toch netjes al je schoolwerk doet. Probeer voor hoge punten te werken, dan haal je meer uit je schooltijd...

Verder kan je natuurlijk spannende dinge bedenken om daarnaast te doen.
__________________
To eu zčn
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 22:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hmm, herkenning!
Ik verveelde me ook altijd! En ik deed ook geen huiswerk, alleen de werkstukken enzo, dingen waar ik ook daadwerkelijk een cijfer voor kreeg. Maar bij mij kwam het allemaal ook gewoon aanwaaien, ik ben met een 7,8 gem. geslaagd voor mijn gymnasium.

mijn tip: zoek een hobby die veel tijd kost (ik ben heel actief gaan roeien bijvoorbeeld)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:51
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Thx voor al jullie tips. Ik ga proberen weer bij te bene bij de rest van de klas. en beter te plannen etc. dat ik ook echt tijd heb voor leuke dingen. Meestal zet ik de pc aan en dan zit ik eigenljk maar op de pc te denken hoeveel ik nog moet gaan leren en ga dan vaak ook niks leuks doen.

Thx!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:02
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Lekker gaan sporten, hobby zoeken, goed leren voor een bepaald als motivatie voor de rest. Zoek een uitdaging in je leven. Ga eens uit met leuke meisjes.... er zijn zoveel dingen mogelijk. Of accepteer gewoon even dat je je voelt zoals je voelt
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 18:41
Noddy
Noddy is offline
Het is voor mij ook ontzettend herkenbaar. Maar ik zou wel echt je best blijven doen!! In de derde van de havo ben ik blijven zitten. Ik heb dat jaar alleen maar lol gemaakt eigenlijk.
In de vierde ging het best we goed, totdat ik ongeveer een periode wat minder aandacht besteedde aan mijn huis- en leerwerk. Ik heb het dus net niet gehaald.

Het is echt geen aanrader om twee keer te blijven zitten! En als je iets leuks gaat doen, zorg dan dat je je huiswerk of zo al klaar hebt. Zie het als een beloning voor het werken! Dan valt er ook een last van je schouders en is alles een stuk gemakkelijker!

Succes!
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 20:10
Algemene schoolzaken hoogbegaafd en verveling op school
Gevederde
209 09-02-2005 07:08
Liefde & Relatie verliefd en ik verveel me (de meest vreemde combi in eeuwen)
Charlottetje
8 16-01-2004 17:45
Liefde & Relatie "vriend" doet vervelend, wanneer ik samen ben met mijn vriendje
framboosje
8 13-03-2003 17:34
De Kantine vervelen vervelen vervelen - wat te doen tegen verveling
king112
18 28-07-2002 12:31
De Kantine vervelen is vervelend, maar is vervelend ook..
Verwijderd
25 12-06-2002 17:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.