Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 18:16
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Hebben jullie dat ook wel eens:

Dat je na een hele dag thuis blijven om te leren nog steeds niet geleerd hebt? Regelmatig?

__________________
---
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2006, 18:20
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Als je hele dagen thuis blijft om te leren, zit je dan wel wel op het goede niveau?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 18:24
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
IK bedoel: er ook nog niet aan begonnen zijn.
__________________
---
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 18:31
Verwijderd
Ooit had ik dat heel vaak. En toen zei mijn studie-adviseur heel veel dingen die in grote lijnen neerkwamen op: gewoon toch gaan leren. Het is makkelijker als je met jezelf af spreekt hoe laat je er aan begint, en een tijd dat je hoe dan ook mag ophouden zelfs al ben je nog niet helemaal klaar.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 23:08
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Tja, plannen om te leren werkte eigenlijk ook niet bij mij.
Ik ging meestal leren als ik het gevoel kreeg dat ik kon en ook echt wilde leren. En verder, wat Sarah zegt, gewoon gaan leren. Ik had ook vaak bij vakken die ik moeilijk/niet leuk vond dat ik heel snel de neiging had om gewoon iets anders te gaan doen. Maar het moest nou eenmaal, en toen deed ik het ook gewoon. Ik dacht dan steeds van, hmm als ik nu goed leer haal ik misschien wel een goed cijfer. En ik vond het ook altijd een heel fijn gevoel om goed geleerd te hebben en dan aan een proefwerk te beginnen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 00:53
reno
reno is offline
Vandaag.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 02:07
Verwijderd
Het is verbazingwekkend hoeveel tijd het 'ik ga zo maar eens beginnen met leren'-gevoel kan innemen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 09:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja, dat heb ik ook regelmatig. morgen staat al weer in de planning.

en het is kut, want je weet dat het niet de goede weg is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 09:56
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 15-10-2006 @ 03:07 :
Het is verbazingwekkend hoeveel tijd het 'ik ga zo maar eens beginnen met leren'-gevoel kan innemen.
Het duurt nu alweer een half uur
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 11:33
Verwijderd
Ik heb dat niet zo vaak...ik ga dan ook geen dagen thuis blijven om te leren en als ik wil leren, dan doe ik dat. Jezelf een trap onder je kont geven en het gewoon doen helpt over het algemeen het beste, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 11:42
fractuur
fractuur is offline
Donderdag en vrijdag had ik dat. Ik had het op de laatste jaren van de middelbare heel vaak. Vorig jaar ook nog een beetje, maar nu valt het wel mee. Ik doe iets wat ik leuk vind, en dan gaat het toch allemaal wat makkelijker. Maar toch, zoals aan het begin van deze week, als ik iets moet stampen doe ik het gewoon niet. Anatomie.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:57
Vitamintje
Vitamintje is offline
ik leer nou juist te veel
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 14:25
Verwijderd
ja dat heeft iedereen wel eens.. probeer gewoon te denken van hoe eerder ik begin hoe eerder ik klaar ben, je moet het uiteindelijk toch doen ..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 21:09
madelief21
madelief21 is offline
haha ja dat kent iedereen ! Vreselijk is dat....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 21:48
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Heel herkenbaar, eigenlijk elke dag en dan moet ik nog in de pauzes en smorgens (volgende dag) gaan leren. Terwijl ik dan die dag van te voren allemaal dingen heb afgezegd. Echt klote gewoon. maar gelukkig is het HERFSTVAKANTIE!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:19
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
reno schreef op 15-10-2006 @ 01:53 :
Vandaag.
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Lollige schreef op 15-10-2006 @ 22:48 :
Heel herkenbaar, eigenlijk elke dag en dan moet ik nog in de pauzes en smorgens (volgende dag) gaan leren. Terwijl ik dan die dag van te voren allemaal dingen heb afgezegd. Echt klote gewoon. maar gelukkig is het HERFSTVAKANTIE!
Hier nog niet. Nog een weekje.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
ditismijnnaam schreef op 14-10-2006 @ 19:16 :
Hebben jullie dat ook wel eens:

Dat je na een hele dag thuis blijven om te leren nog steeds niet geleerd hebt? Regelmatig?

Heb ik ook wel gehad op de middelbare school ja. Probeer jezelf toch zo ver te krijgen dat je het wel doet. Of eerder beginnen, en een bepaalde vaste tijd afspreken dat je aan je huiswerk besteedt, daar kan ik mij ook wel in vinden. Dat doe ik nu al 2 weken ongeveer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2006, 23:16
JeffreyH
JeffreyH is offline
ik ga naar me pa , met me huiswerk elke zaterdag...1uur reizen...niks anders te doen dan huiswerk en eten...thats it..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 09:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 15-10-2006 @ 03:07 :
Het is verbazingwekkend hoeveel tijd het 'ik ga zo maar eens beginnen met leren'-gevoel kan innemen.
Het zal je verbazen hoeveel tijd het "ik ga zo maar eens beginnen met werken"-gevoel in kan nemen, wat dat betreft verandert er niet zo veel
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 09:48
Verwijderd
Ja, als je echt steeds makkelijk afgeleid bent kun je nmatuurlijk ook ergens gaan zitten waar niets is om je af te leiden. Als je op de middelbare school zit kun je vaak goed leren in de mediatheek daar, of anders in de biliotheek van je studie, en misschien is het ook wel lekker rustig bij je opa en oma, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 18:13
Canine 13
Canine 13 is offline
Weetje wat ik juist heb, het tegenovergestelde.

Ik heb voor mezelf een prima relaxte dagindeling. Ik ga naar school, relax, maak/leer huiswerk, luiter muziek en ik ga naar bed. (over het algemeen genomen)
En nu ik deze week geen huiswerk heb verveel ik me een beetje, heb alles al af enzo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 20:41
mar87
mar87 is offline
oh ik heb dat ook...

ik heb iedere maandag vrij, en iedere maandag neem ik me echt heel serieus voor om voor school bezig te gaan...en wat doet mevrouw...helemaal NIETS...ik verknal m'n dag met internetten, naar buiten gaan, iedereen lastig vallen, in ieder geval doe ik alles behalve leren. k baal d'r achteraf vaak enorm van, maar op het moment zelf kan ik me er gewoonweg niet toe zetten.
maargoed...de tentamens komen er weer aan en dan moet ik wel en dan wil het ook wel, zolang ik maar onder (een beetje) druk sta.

ik weet eigenlijk ook niet goed wat daar nu aan te doen is...m'n discipline is schijnbaar gewoon hopeloos en het is nu ook weer niet zo dat m'n cijfers dramatisch zijn, het komt altijd toch net weer goed, maar het kan béter als ik er maar eens wat vaker serieus mee bezig ging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet
Zeeslag
1 01-04-2015 16:14
Psychologie pfff...weet het gewoon niet..
angelsoul
7 12-04-2005 14:06
Algemene schoolzaken Overplaatsing (regelgeving en rechten)
Miracle
12 08-09-2004 16:23
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.