Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2009, 20:29
RoanB
RoanB is offline
Ik ben vorig jaar in de zomer 2x geholpen aan een ingegroeide teennagel. 1x aan me rechtervoet en 1x aan me linkervoet. Had destijds ook een topic gemaakt.

Nah fijn.. die ingrepen zijn dus allemaal achter de rug en '''het moest niet meer terugkeren''. Afgelopen donderdag kreeg ik opeens weer een opgezette teen en ik besloot een stukje weg te knippen. Heeft allemaal niet geholpen want ik zit nu dus opnieuw met een ingegroeide teennagel (linkervoet). Me rechtervoet heb ik overigens geen last.

Aangezien ik er zeker van ben dat dit niet de laatste keer zal zijn, wil ik graag me teennagel laten verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga deze week nog naar de huisarts om me door te laten wijzen naar een chirurg. En dan zou ik dus, in plaats van stukje wegknipen, me gehele teennagel willen laten verwijderen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 21:41
Alyssia
Alyssia is offline
Bedoel je permanent? En weet je zeker dat dat de beste oplossing is?

Een vriend van mij heeft dit ook bij een voet, zijn nagelbed is gewoon te klein voor zijn nagel, zeg maar. Lange tijd hebben ze telkens iets weggebrand geloof ik, maar de laatste keer hebben ze gewoon een stuk nagel eraf gehaald en een soort ontsteking opgewekt. Waarom dat laatste weet ik eigenlijk niet, hij was er niet erg duidelijk over.
Nu is het bijna over, maar de tijd zal natuurlijk leren of het ook goed blijft.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 10:24
RoanB
RoanB is offline
Ja ik bedoel permanent. Ik heb gewoon van nature erge bolle nagels. Dus dan kunnen ze wel een stuk wegknippen etc. maar het groeit vanzelf allemaal weer me huid in. Dus ik schiet er niks mee op. En ik heb geen zin om elk jaar weer met hetzelfde probleem te zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 22:50
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Kan dat dan, je teennagel permanent laten verwijderen? Dat groeit toch gewoon weer terug?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 23:31
Verwijderd
Voor zover ik weet groeit dat ook gewoon terug? Maar misschien kun je het stuk huid waar ze uit groeien ook verwijderen? Hoe dan ook lijkt het me een heel slecht plan. Beter haal je meteen je hele teen eraf.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 00:01
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Je kan je teennagel permanent laten verwijderen. Dit kan je doen met fenol, een goedje wat er voor zorgt dat er bepaalde cellen afsterven.

Vervelende kwestie is dit. Al vraag ik me wel af of dit niet te drastisch is. In het midden is de nagel minder bol dus ongeveer 0,8 cm vanaf de zijkant moet genoeg zijn. Hoe groot is het stukje wat toen is verwijderd?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 12-08-2009 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:47
RoanB
RoanB is offline
Citaat:
Je kan je teennagel permanent laten verwijderen. Dit kan je doen met fenol, een goedje wat er voor zorgt dat er bepaalde cellen afsterven.

Vervelende kwestie is dit. Al vraag ik me wel af of dit niet te drastisch is. In het midden is de nagel minder bol dus ongeveer 0,8 cm vanaf de zijkant moet genoeg zijn. Hoe groot is het stukje wat toen is verwijderd?
Euh.. zo'n 1/3 van me teennagel werd verwijderd.

Maar ben vandaag naar de dokter geweest. Moest voor mijn bezoek een halfuur in de soda zodat de nagel wat zachter was. Vervolgens heeft de dokter een stuk weggeknipt meer niet het deel wat was ingegroeid. Was pisnijdig daarover en ben vervolgens thuis verder gegaan. Heb een deel van mijn nagel opgelift en het stuk er af weten te knippen. Ik zit nu alleen met een half losse nagel.
Ik denk zelf wel dat me nagel er af zal vallen, aangezien ik een stukje onder me huid had meegenomen. En dan groeit er dus gewoon een nieuwe nagel door. Klinkt allemaal niet fijn maar in ben voorlopig wel blij dat het eindelijk weg is.

Ben nu van plan om naar een pedicure te gaan zodat de mensen daar het bij kunnen houden. Weet alles dus nog niet of er een nieuwe nagel doorgroeit. Misschien haal ik hem er zelf wel af.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ingegroeide nagel
patricia15
26 26-03-2012 16:46
Lichaam & Gezondheid Behandeling van ingegroeide teennagel?
Verwijderd
6 09-11-2011 22:59
Lichaam & Gezondheid Ingegroeide teennagel
diamondvoodoo
20 21-06-2005 20:21
Lichaam & Gezondheid Half Ingegroeide teennagel
Daevrem
28 28-08-2004 09:34
Lichaam & Gezondheid Kleine behandelingen op jezelf uitvoeren
Rabbi Daniel
42 27-10-2002 16:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.