Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 17:38
ziggy
ziggy is offline
klaagzangen over leraren... dat staat bij de index bij school en studie...
Vertel mij eens waarom er zoveel over leraren geoordeeld word?
Je kent ze alleen van school (in de meeste gevallen dan he) Niet eens prive. Waarom zegt iedereen altijd: leraren zijn saai, lesgeven kunnen ze niet, leraren zijn stom en dat soort dingen.
Nou heb ik 1 vraag aan die mensen die dit altijd zeggen: die mensen hebben al een diploma en willen jou toekomst een doel geven. Maak er dan gebruik van.

Bij mij in de klas worden leraren altijd zwart gemaakt, uitgescholden, en met leerlingen word ook niet zachtaardig omgegaan... Hier ben ik zelf ook de dupe van. Is dat nou normaal??????????????? Ik ben geen kontkusser van leraren, maar ik behandel ze tenminste als normale mensen. Waarom word hier zo raar over gedaan? Dat vraag ik me weleens af.

Ze zeggen ook altijd: school is kut, school is saai... Nou dan ga je toch niet meer naar school toe?!? Moet je zelf weten...

Dus klaagzangen over irritante leraren?!?! Oke, ze zijn soms wat Té , maar denk na voor dat je wat doet. Een leraar heeft ook gevoelens... Net zoals jij. Er zijn maar 2 anderen in de klas die ook de zelfde ideeen hebben als ik. En ik vraag nu, aan jullie of jullie mij kunnen uitleggen waarom er altijd zo raar gedaan word over school en leraren... je bent toch bezig met je toekomst (hopelijk)

*zo ... dat lucht op *
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 17:44
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik vind dat je wel gelijk hebt hoor
Maar in eerste instantie leer je toch omdat het nou eenmaal moet. En school hoort nou gewoon eenmaal. Dus leraren ook.
Als ik een leraar voor de klas zie staan denk ik echt niet; 'Oh, danku meneer, dat u met uw nobele hart ons een toekomst wil geven'. Het hoort gewoon en ik vind best dat je daar grapjes over kan maken.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Naar school gaan vind ik niet leuk, maar ermee stoppen? Ik heb mijn diploma nodig om te gaan doen wat ik later wil doen, dus ik zal wel op school moeten blijven. Dat vind ik dus een behoorlijk domme opmerking.

Verder heb ik aan veel leraren een hekel, maar niet aan alle leraren. Ééntje vind ik helemaal geweldig en verder zijn d'r best wat waar ik gewoon goed mee op kan schieten.
Feit blijft dat leraren degene zijn die dingen als huiswerk en toetsen opgeven (wat niet echt leuk is), dus het is ook logisch dat zij erop aangekeken worden.
En het uitschelden van leraren: dat wordt altijd achter hun rug om gedaan, niet face to face, dus zo kwetsend is het niet voor hen. Over iedereen wordt geluld/geroddeld.
En denk je dat leraren nog leraren waren als ze er echt zóveel mee zaten als dat jij denkt?
Waarom zou je niet mogen klagen over iets dat je niet leuk vindt?
Dan zou je zeker ook niet over de NS mogen klagen, want conducteurs hebben ook gevoelens
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:06
ziggy
ziggy is offline
Nou kijk, ik sta een leraar echt niet te aanbidden...van ow, dank u dank u. Maar ik ga ook niet achterom zo lullen van wat een kutleraar en alles meer. Maar het is en blijft een mens. Oke, ik ga ook naar school omdat het moet.Maar ik zeg ook voor mezelf, dat ik later iets wil met mn leven. Dus ik ga het zien als een dagelijks ritme. Ik ga soms ook met tegenzin naar school. En bij ons in de klas word de leraar gewoon recht in zn gezicht uitgescholden en belachelijk gemaakt.
Weet je, in de brugklas was er een jongen bij die altijd de bek vooraan had staan met kutleraren dit, kutlerearen dat..... 3X raaje, hij doet nu lerarenopleiding.
Bij ons is 1 leraar , iedereen heeft iets tegen hem. hij is homo. Ik vind het een geweldige man. Je kunt heel goed met hem praten als je problemen hebt. echt een schat gewoon. Maar waarom mag je van je medeleerlingen niet zo tegen een leraar aankijken? Omdat je dan een slijmbal bent?
Als het nou eens geen leraar was... hoe zou je dan over die persoon denken?
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ziggy schreef op 05-12-2003 @ 19:06:
Nou kijk, ik sta een leraar echt niet te aanbidden...van ow, dank u dank u. Maar ik ga ook niet achterom zo lullen van wat een kutleraar en alles meer. Maar het is en blijft een mens. Oke, ik ga ook naar school omdat het moet.Maar ik zeg ook voor mezelf, dat ik later iets wil met mn leven. Dus ik ga het zien als een dagelijks ritme. Ik ga soms ook met tegenzin naar school. En bij ons in de klas word de leraar gewoon recht in zn gezicht uitgescholden en belachelijk gemaakt.
jij zegt nu toch ook dat je school niet leuk vindt? Of tenminste niet altijd. Maar je gaat niet van school af omdat je wat wil doen met je leven. Nou, zo zijn d'r een heleboel mensen.
Citaat:
Weet je, in de brugklas was er een jongen bij die altijd de bek vooraan had staan met kutleraren dit, kutlerearen dat..... 3X raaje, hij doet nu lerarenopleiding.
Dus? Dat hij de personen die hem toen lesgaven niet mocht, betekent toch niet dat hij zelf geen leraar mag worden? Misschien wil hij juist wel laten zien dat het ook anders kan?!

Citaat:
Bij ons is 1 leraar , iedereen heeft iets tegen hem. hij is homo. Ik vind het een geweldige man. Je kunt heel goed met hem praten als je problemen hebt. echt een schat gewoon. Maar waarom mag je van je medeleerlingen niet zo tegen een leraar aankijken? Omdat je dan een slijmbal bent?
Als het nou eens geen leraar was... hoe zou je dan over die persoon denken?
je mag iemand dus wel een lul vinden maar dit niet tegen een ander zeggen?
onzin, vind ik. Anderen mogen ook achter mijn rug om zeggen dat ze mij een trut vinden of wat ze ook willen. Over iedereen wordt gepraat en geroddeld. Je kunt je wel illusies maken dat dat niet zo is, maar helaas. Dus ook over leraren wordt gepraat en soms is dat positief, soms negatief.
In iemands gezicht zeggen dat diegene een lul is vind ik dan weer overdreven. Dat is veel kwetsender. Maar ook dat gebeurt bij zowel leraren als andere personen.
En dat jij blijkbaar als slijmbal wordt uitgemaakt ligt óf aan de manier waarop je het brengt, óf aan de personen in jouw klas. Bij mij op school kan ik gerust zeggen wie ik aardig vind en wie niet zonder dat ik voor slijmbal wordt uitgemaakt oid.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:31
Verwijderd
Mja, ik ben het wel met je eens, maar je brengt het een beetje raar. Ik ben het daarom meer met linda85 eens Die is iig wat... mja, duidelijker.

Kijk, ik vind niet alle leraren fantastisch, maar ik scheld ze niet uit ofzo. Dat heb je toch bij alle mensen?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:32
ziggy
ziggy is offline
ik zit op een praktijkopleidng bakkerij. Ik ga alleen op vrijdag SOMS met tegenzin naar school.
Als ik school niet leuk zou vinden, dan zou ik punt 1 nu al een andere opleiding kiezen met iets wat ik wel leuk vind. Ik vind mijn opleiding leuk. De school... is meestal wel gezellig, (op medeleerlingen na dan)

Maar als je school toch niet leuk vind, is dat dan opzich het feit naar school gaan, of naar de school gaan waar je opzit? het maakt niet uit op welke school je zit, het blijft niet leuk????

Als ik mijn school niet leuk zou vinden... dan was het zzzzt wegwezen... ander iets opzoeken

Als ik naar school gaan opzich al niet leuk zou vinden.... zou ik dat niet zo zoals de meesten van de daken schreeuwen...
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ziggy schreef op 05-12-2003 @ 19:32:
ik zit op een praktijkopleidng bakkerij. Ik ga alleen op vrijdag SOMS met tegenzin naar school.
Als ik school niet leuk zou vinden, dan zou ik punt 1 nu al een andere opleiding kiezen met iets wat ik wel leuk vind. Ik vind mijn opleiding leuk. De school... is meestal wel gezellig, (op medeleerlingen na dan)

Maar als je school toch niet leuk vind, is dat dan opzich het feit naar school gaan, of naar de school gaan waar je opzit? het maakt niet uit op welke school je zit, het blijft niet leuk????

Als ik mijn school niet leuk zou vinden... dan was het zzzzt wegwezen... ander iets opzoeken

Als ik naar school gaan opzich al niet leuk zou vinden.... zou ik dat niet zo zoals de meesten van de daken schreeuwen...
Ik kan je niet helemaal volgen met je tweede alinea... Je vraagt of naar school gaan in het algemeen (welke opleiding/school dus ook) niet leuk is, of dat het puur de school is waar je op zit? Nou ja, ik denk dat voor veel middelbare scholieren geldt dat ze het niet echt fantastisch vinden om naar school te gaan, welke middelbare school ook, omdat je veel vakken hebt die je gewoon niet zoveel interesseren, maar ik denk ook dat voor veel mensen dit verandert wanneer ze naar een vervolgopleiding gaan. Ik denk dat er weinig mensen zijn die school in het algemeen (dus alle opleidingen etc) niet leuk vinden; voor iedereen zit er wil iets tussen wat hij/zij leuk vindt.
Ik neem aan dat jij niet meer op de middelbare school zit, omdat je een praktijkopleiding doet? Ja, dan lijkt het me logisch dat je iets anders gaat doen wanneer je het niet leuk vindt.. maar je moet ook begrijpen dat sommige opleidingen soms even iets minder leuk gevonden worden, dat wil niet zeggen dat je dan meteen moet stoppen. Doorzetten is ook iets wat je moet kunnen.

En ja, dat jij het niet van de daken schreeuwt dat je school haat - wanneer je dat zou doen - zegt natuurlijk niets... ik zou het ook niet doen, maar wanneer mensen het doen... wat maakt jou dat uit?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ziggy schreef op 05-12-2003 @ 19:32:
ik zit op een praktijkopleidng bakkerij. Ik ga alleen op vrijdag SOMS met tegenzin naar school.
Als ik school niet leuk zou vinden, dan zou ik punt 1 nu al een andere opleiding kiezen met iets wat ik wel leuk vind. Ik vind mijn opleiding leuk. De school... is meestal wel gezellig, (op medeleerlingen na dan)

Maar als je school toch niet leuk vind, is dat dan opzich het feit naar school gaan, of naar de school gaan waar je opzit? het maakt niet uit op welke school je zit, het blijft niet leuk????

Als ik mijn school niet leuk zou vinden... dan was het zzzzt wegwezen... ander iets opzoeken

Als ik naar school gaan opzich al niet leuk zou vinden.... zou ik dat niet zo zoals de meesten van de daken schreeuwen...
niet bij iedereen gaat het zo makkelijk.
ik kan geen andere opleiding kiezen: ik zit nog op het middelbaar onderwijs en wat ik wil doen is een hbo studie. Daar heb ik dus een diploma voor nodig en dús moet ik mijn middelbare school afmaken.
Een andere school uitzoeken is geen optie, aangezien ik een end moet fietsen voor de volgende school (ik woon in een dorp) en bovendien op elke school leraren zijn die je minder liggen.
Ook krijg je op elke school huiswerk en toetsen, dus hetgeen wat school zo vervelend maakt (veel saaie leerstof) heb je op elke school.
Pas als je een vervolgopleiding kiest zul je dingen gaan leren die je ook echt interesseren, zoals wat jij op dit moment doet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:52
ziggy
ziggy is offline
lama, toen ik het eerste berichtje schreef was ik een beetje kwaad , omdat ik sommige mensen niet snap... maar dat was geen reden van mij om op jullie af te reageren... sorry 'bout that

(ik ben soms beetje te té weet je) (komt door mn agressie die opdreef was)

ik deed in de derde en vierde klas ook al een praktijk opleiding.... never mind,

ik weet het niet meer...
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:17
desiree1986
desiree1986 is offline
Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met leraren. Tegen mij zijn ze altijd redelijk geweest. Maar natuurlijk vind ik niet iedereen even aardig, en ik weet dat leraren die mij goed behandeld hebben dat bij anderen niet gedaan hebben...
Ik denk dat het voor een heel groot gedeelte aan jezelf ligt. Als je serieus en vooral niet brutaal bent, zijn de leraren een stuk makkelijker om je bijvoorbeeld eerder weg te laten gaan of een les over te slaan als je maar één uur les hebt.. (zoals ik maandag!!)
Als je dat niet doet tja die leraren zijn inderdaad ook mensen en dan worden ze kwaad en nog terecht ook. Het zou eigenlijk toch behoorlijk lastig zijn als die mensen vroeger geen leraar waren geworden, dan hadden wij geen opleiding gehad!!
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:23
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
ziggy schreef op 05-12-2003 @ 18:38:
klaagzangen over leraren... dat staat bij de index bij school en studie...
Vertel mij eens waarom er zoveel over leraren geoordeeld word?
Je kent ze alleen van school (in de meeste gevallen dan he) Niet eens prive. Waarom zegt iedereen altijd: leraren zijn saai, lesgeven kunnen ze niet, leraren zijn stom en dat soort dingen.
Nou heb ik 1 vraag aan die mensen die dit altijd zeggen: die mensen hebben al een diploma en willen jou toekomst een doel geven. Maak er dan gebruik van.

ze doen het niet alleen daarvoor..ze worden ook nog uitbetaald weet je nog..?

Bij mij in de klas worden leraren altijd zwart gemaakt, uitgescholden, en met leerlingen word ook niet zachtaardig omgegaan...
Ook wel puberteit genoemd..
Hier ben ik zelf ook de dupe van. ...Je bent dus een "loser"..?
Is dat nou normaal??????????????? Ik ben geen kontkusser van leraren, maar ik behandel ze tenminste als normale mensen. Das harstikke goed van je Waarom word hier zo raar over gedaan? Dat vraag ik me weleens af.

nogmaals puberteit

Ze zeggen ook altijd: school is kut, school is saai... Nou dan ga je toch niet meer naar school toe?!? Moet je zelf weten...

ze zijn leerplichtig, en al zouden ze dat niet zijn, ze beseffen pas later dat ze zich verkeerd hebben gedragen

Dus klaagzangen over irritante leraren?!?! Oke, ze zijn soms wat Té , maar denk na voor dat je wat doet. Een leraar heeft ook gevoelens... Net zoals jij. Er zijn maar 2 anderen in de klas die ook de zelfde ideeen hebben als ik. En ik vraag nu, aan jullie of jullie mij kunnen uitleggen waarom er altijd zo raar gedaan word over school en leraren... je bent toch bezig met je toekomst (hopelijk)

*zo ... dat lucht op *

Voor de rest heb ik nix te zeggen, want je hebt redelijk gelijk

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:37
Verwijderd
Generaliseer niet zo.

Naar school gaan vind ik geweldig; ik heb zo'n 6 uur per dag les, wat betekent dat je niet echt veel doet. In m'n vrije tijd maak ik soms een uurtje huiswerk, soms 2 uurtjes. Niks mis mee toch? Ik leer er ook nog niets, hoef verder niet te werken ofzo (ik ben wel van plan een bijbaantje te nemen voor een uur of 6 per week, maar dat stelt ook niks voor vergeleken met bijv. een parttime baan). Nee, scholier zijn is zo gek nog niet.
Verder vind ik mijn leraren soms best te pruimen. Ik kan je zo een paar leraren opnoemen met wie ik goed op kan schieten van wie ik in dit blok les heb. Je hebt er ook saaie tussen zitten en niet te vergeten de rotte appels. Er staan ook nog wel eens een paar sukkels tussen die niet les kunnen geven, maar dit pest je gewoon weg .

@TS: Is je vader leraar, ofzo?

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:51
Verwijderd
Ik heb over het algemeen geen problemen met leraren omdat ze heel redelijk zijn. Aan twee leraren had ik gewoon echt een hekel (een miniem percentage als je kijkt naar het totaal), maar ook die behandelde ik gewoon. Het zou niet in mij opkomen om er een te gaan uitschelden, ten eerste pak ik alleen mezelf daarmee, en daarnaast vind ik dat ik dat niet kan maken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 20:22
ziggy
ziggy is offline
Nee mn vader is geen leraar.ook nooit geweest trouwens maar ja...

Ik vind er zijn leraren die zijn in mijn ogen gewoon gewoon zijn ...get it...

Er zijn voor mij 3 leraren, 2 op mn vorige school en 1 hier, die zijn gewoon heel aardig... Die helpen je, begrijpen je, en die zijn gewoon anders, in positieve zin. ik heb 4 verschillende leraren nu, vorig jaar had ik er veel meer.. nu 4. met 1 kan ik het dus goed worden, er zijn 2 , ja die zijn gewoon gewoon. en er 1 eentje die vind ik gewoon iets minder. Maar ook al vind ik hem iets minder, ik doe gewoon wel normaal tegen hem. maar met die leraar word het ook steeds beter. Ik heb zoiets, het is net een nieuwe school, en ik zit er nog 2 jaar. Laten we dat gezellig maken en houden...

Maar zo denkt niet iedereen erover....
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 18:51
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 05-12-2003 @ 18:44:
Ik vind dat je wel gelijk hebt hoor
Maar in eerste instantie leer je toch omdat het nou eenmaal moet. En school hoort nou gewoon eenmaal. Dus leraren ook.
Als ik een leraar voor de klas zie staan denk ik echt niet; 'Oh, danku meneer, dat u met uw nobele hart ons een toekomst wil geven'. Het hoort gewoon en ik vind best dat je daar grapjes over kan maken.
ja daar ben ik het wel mee eens. Maar ik beschouw leraren wel als gewone mensen (en de meesten zijn ook wel aardig hoor ), ook maak ik grapjes over ze. die grapjes horen er gewoon bij vind ik. trouwens: andersom roddelen de leraren net zoveel over ons als wij over hen hoor!
en over school: als je iets wilt studeren bijvoorbeeld, zul je eerst de middelbare school moeten doorlopen, ook al vind je de vakken niet interessant. Nogal makkelijk om te zeggen dus van: ga maar niet dan.

ot: leuke sig heb jij zeg!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Die houding van je medeleerlingen tegenover de leraren..
tja..het ligt ook aan de school (kijk maar naar het verschil vmbo-vwo school)
Bij ons worden de leraren wel okay behandeld over het algemeen
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 16:16
Verwijderd
1 leraar bij mij op school heb ik echt een schijthekel aan (wat zeg ik: iedereen haat hem).

die mag van mij écht aan het gas, helaas is het strafrechterlijk wat problematisch om bv. remkabls door te snijden enzo

anyway: het is de ckv leraar, en helaas gaat die pas na volgend jaar weg.

echt hoor, ik zou hem niet missen.

en wat betreft topicstarter: ik heb geen gevoelens voor mensen die ik niet mag.

<=== Hard As Nails
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Enquete Jongerentaal
Fun4ever
57 25-05-2005 23:41
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.