Oud 27-01-2005, 20:28
Verwijderd
Ik vroeg me al een tijdje af op er op Dansen op Papier niet een "algemeen topic" (sticky?) kon komen. Dit bijvoorbeeld voor:

- discussies. Als je nu over iemands dichtstijl of over iemands opmerkingen in discussie wilt gaan, gebeurt dat in een topic bij een bepaald gedicht, soms niet eens van degene waarmee je de discussie aangaat.
Behalve dat dat vervelend is voor dat gedicht - zeg maar -, verdwijnen topics ook wel erg snel naar de volgende pagina, waardoor het nogal onoverzichtelijk wordt.
- algemene vragen ("niet-gedichten"), bijvoorbeeld "Hoe dicht jij?" Dit zijn leuke vragen, maar verdwijnen ook heel snel weer naar de volgende pagina (waardoor je ze soms mist). En die zouden in principe best in één topic kunnen?
- opmerkingen Niet dat DoP nou bedoeld is om te chatten, maar soms wil je gewoon iets niet gedicht-inhoudelijks zeggen (of bijvoorbeeld vragen wat iemand geinspireerd heeft een gedicht te schrijven, of iets anders). Volgens mij heb je op DoP de minste mogelijkheden om iets over de andere forummers te weten te komen, zo ongeveer.

Kort gezegd gewoon een topic wat niet zo snel naar de volgende pagina zakt, waar je wat meer kunt leren over de mensen áchter de gedichten, zoiets bedoel ik.

Is er een reden dat dat er helemaal niet is of is daar gewoon geen behoefte aan?

Sorry voor de wat wazige uitleg Maar het is iets waarvan ik me elke keer weer af vraag waarom het er niet is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 00:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dus je wil 3 sticky topics? Een oor discussie's, een voor algemene vragen en een voor opmerkingen?
Buiten dat ik het idd allemaal erg wazig vind zie ik zelf het nut er ook niet van in. Een topic van hoe dicht jij kan je best gewoon openen. Tja, dat het zakt is misschien een probleem, maar om er een sticky van te maken vind ik ook niet zo geweldig.
Ik vind zoizo dat sticky's alleen voor speciale dingen gebruikt moeten worden en liever ook tijdelijke dingen. Bijvoorbeeld een aankondiging, soms algemene topics (maar algemene topics zoals het piltopic op L&G doe je alleen als er veel topics over dat onderwerp zijn)
Je hebt er meer aan als de mentaliteit wat verandert en de mensen op DoP wat meer geinerreseert worden in algemene dingen en ook zien dat het niet alleen draait om eigen werk, maar je ook over bekende dichters kan praten.
Iig zie ik er nu absoluut het nut iet van in.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 28-01-2005 @ 01:11 :
Dus je wil 3 sticky topics? Een oor discussie's, een voor algemene vragen en een voor opmerkingen?
Hm, dan was het inderdaad wazig... Dat bedoelde ik in ieder geval niet, ik bedoelde één algemeen topic waarin dat soort dingen terecht kunnen komen. Zonder dat ze verdwijnen in topics waar ze niet horen, of gewoon snel weer naar de volgende pagina verdwijnen.

De rest van wat je zegt begrijp ik ook wel. Toch heb ik het gevoel dat er een beetje wat mist... Maar als verder niemand dat vindt is er blijkbaar geen behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 27-01-2005 @ 21:28 :
- discussies. Als je nu over iemands dichtstijl of over iemands opmerkingen in discussie wilt gaan, gebeurt dat in een topic bij een bepaald gedicht, soms niet eens van degene waarmee je de discussie aangaat.
Ik denk dat het heel onduidelijk wordt als je dat in een algemeen topic gaat doen...omdat het dan niet meer bij het gedicht staat (waar het mij toch om lijkt te gaan als je iets zegt over iemands dichtstijl) en omdat je dan allerlei discussies door elkaar krijgt, lijkt me niet mee helpen aan de overzichtelijkheid.

Citaat:
- algemene vragen ("niet-gedichten"), bijvoorbeeld "Hoe dicht jij?" Dit zijn leuke vragen, maar verdwijnen ook heel snel weer naar de volgende pagina (waardoor je ze soms mist). En die zouden in principe best in één topic kunnen?
Weer: verschillende discussie door elkaar, zeker als je bovenstaand en onderstaand onderwerp er ook nog bij hebt. Als je het mij vraagt wordt het daardoor niet overzichtelijker. En leuke vragen blijven vanzelf wel boven aan staan als mensen ze inderdaad interessant/leuk vinden, vinden ze dat niet, dan verdwijnt het snel naar de volgende pagina. Dat vind ik er nou net zo handig aan.

Citaat:
- opmerkingen Niet dat DoP nou bedoeld is om te chatten, maar soms wil je gewoon iets niet gedicht-inhoudelijks zeggen (of bijvoorbeeld vragen wat iemand geinspireerd heeft een gedicht te schrijven, of iets anders). Volgens mij heb je op DoP de minste mogelijkheden om iets over de andere forummers te weten te komen, zo ongeveer.
Dat van die inspiratie kun je volgens mij best in een topic zelf vragen (juist, omdat het betrekking heeft op het gedicht) en iets niet inhoudelijks zeggen kan volgens mij heel goed via pm/msn/mail.

DoP is ook bedoeld voor gedichten, ik vind het niet zo heel raar dat je daar dan minder mogelijkheden hebt om iets over andere forummers te weten te komen...dat is op fora als letteren, Art, de huiswerkfora, ... net zo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-01-2005 @ 17:50 :
DoP is ook bedoeld voor gedichten,
Daar ben ik het niet mee eens.
Het verschil lijkt klein, maar denk maar eens na over het verschil in betekenis met de forumomschrijving:

Citaat:
Speciaal voor alle dichters onder ons: een dichtersforum!
Een dichtersforum of een gedichtenforum?

Ik ben het dus met Thoughtful eens, en heb me ook al vaak afgevraagd waarom dit forum (dat, begrijp me niet verkeerd, geweldig is), waarom dit forum niet is wat het zou kunnen zijn.

Je gedichten kun je er kwijt, waarschijnlijk krijg je in zekere mate nuttige kritiek op van enkele hardcore-DoPpers, maar de nieuwe instroom overspoelt je dichtsel al erg gauw, en als je ook interesse hebt voor de dichtkunst in een bredere zin dan je eigen gedichten en die van een paar andere forummers, dan heeft DoP je al gauw weinig meer te bieden.

Er is een bijvoorbeeld wel sticky over links en stijltypen, maar dat heeft meer het karakter van een naslagwerk, ook nuttig, maar geen discussieplaats.

Tsja, hoe moet ik het zeggen, het is niet bijster interactief. Hoewel je mag aannemen dat DoP creatieve mensen aantrekt, zijn ze al met al niet erg creatief in hoe ze communiceren over hun creaties. Al met al lijkt het erop dat er het afgelopen jaar slechts één enkel topic is dat op geniale, succesvolle wijze de mogelijkheden van een dichtersplek op het internet gebruikte : Kettingreactie.

De mensen achter de gedichten, hun smaak, inspiratie, idolen, enzovoorts... Die zijn zo onderbelicht op DoP. Het lage aantal reacties per geplaatst gedicht, en het hoge aantal nieuwe topics per dag, laten te wensen over.

Maar ik betwijfel in hoeverre dit een zaak voor het forumbestuur is.
Ik besef ten zeerste dat bij een forum van een bepaalde omvang een bepaalde anonimiteit meekomt, maar in welke mate dit gebeurd en in welke mate het juist zo wordt als Thoughtful en ik voor ogen hebben, word volgens mij bepaald door de mentaliteit van de forummers. En die kunnen we best veranderen.

Daarom stel ik voor aan alle DoPpers om eens na te denken over wat voor DoP-adviezen of -geboden je andere dichters aan zou willen raden, en hoe je op creatieve wijze het forum kan gebruiken voor poëzie-verwante zaken; bijvoorbeeld:

*Stel jezelf ten doel bij elk geplaatst gedicht ook twee gedichten van anderen te becommentariëren.
*Zet een link in je profiel met een website met al je gedichten bij elkaar, zodat geinteresseerden ze allemaal kunnen lezen, en misschien krijg je dan wel kritiek die over meer gaat dan dit ene gedicht.
*Open vernieuwende, interactieve topics. Leef je uit!
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 03-02-2005 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 02-02-2005 @ 22:24 :
Tsja, hoe moet ik het zeggen, het is niet bijster interactief. Hoewel je mag aannemen dat DoP creatieve mensen aantrekt, zijn ze al met al niet erg creatief in hoe ze communiceren over hun creaties. Al met al lijkt het erop dat er het afgelopen jaar slechts één enkel topic is dat op geniale, succesvolle wijze de mogelijkheden van een dichtersplek op het internet gebruikte : Kettingreactie.

De mensen achter de gedichten, hun smaak, inspiratie, idolen, enzovoorts... Die zijn zo onderbelicht op DoP. Het lage aantal reacties per geplaatst gedicht, en het hoge aantal nieuwe topics per dag, laten te wensen over.

Maar ik betwijfel in hoeverre dit een zaak voor het forumbestuur is.
Ik besef ten zeerste dat bij een forum van een bepaalde omvang een bepaalde anonimiteit meekomt, maar in welke mate dit gebeurd en in welke mate het juist zo wordt als Thoughtful en ik voor ogen hebben, word volgens mij bepaald door de mentaliteit van de forummers. En die kunnen we best veranderen.
Dit is ook voornamelijk een mentaliteitsprobleem. De mensen die er komen maken het forum vooral. En als de meerderheid het op deze manier doet dan valt daar als forumbazen heel weinig aan te veranderen.
We hebben er ook al wel eens naar gekeken hoe we ook andere onderwerpen er zouden kunnen krijgen buiten het eigen werk. Ik geloof dat de DoP fb's toen ook zelf wat topics geopent hebben, maar het nooit echt wat geworden is.
Een oplossing kunnen we denk ik niet geven. Het zijn imo de mensen zelf die moeten veranderen.

Citaat:
Daarom stel ik voor aan alle DoPpers om eens na te denken over wat voor DoP-adviezen of -geboden je andere dichters aan zou willen raden, en hoe je op creatieve wijze het forum kan gebruiken voor poëzie-verwante zaken; bijvoorbeeld:

*Stel jezelf ten doel bij elk geplaatst gedicht ook twee gedichten van anderen te becommentariëren.
*Zet een link in je profiel met een website met al je gedichten bij elkaar, zodat geinteresseerden ze allemaal kunnen lezen, en misschien krijg je dan wel kritiek die over meer gaat dan dit ene gedicht.
*Open vernieuwende, interactieve topics. Leef je uit!
Kan ik het helemaal mee eens zijn.

Wat ik altijd opvallend vind is dat Letteren en DoP ongeveer gelijke forums zijn, ze zouden makkelijk te vergelijken zijn. OP letteren loopt het juist wel goed, zijn er ook veel andere onderwerpen naast eigen werk. Men kent elkaar, maar als buitenstaander kom je er toch makkelijker in. Er is onder de letteraars best een grote verbondenheid met het forum, anders dan op DoP, waar alles wat afstandelijker is.
Wat natuurlijk denk ik ook erg belangrijk is is dat mensen niet zoveel gedichtenbundels zullen lezen in vergelijking met gewone boeken. Het zal zoizo een kleine groep zijn, men dicht meer zelf.

Iets wat misschien te overwegen is is dat je al s dichter niet constand nieuwe topics opent voor elk gedicht dat je schrijft, maar dat er uiteindelijk meerdere gedichten van je in 1 topic komen.
Dan beperk je de nieuwe instroom namelijk. Maar dit kan alleen maar werken als mensen de topics blijven lezen en commentaar geven op de nieuwe die dan niet meer in de eerste post staan. |Dat zou een hele aanpassing zijn en dat gaat denk ik ook niet zo makkelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:31
Verwijderd
Het algemene topic idee lijkt me niets, dat maakt het onoverzichtelijk, vandaar ook dat we het mooie gedichtentopic en de wedstrijden hebben opgeschoond.
Maar ja, er is de limiet van 2 gedichten per dag (of twee topics met gedichten), die is er al om iets in te perken. Dat mensen ook daadwerkelijk zoveel schrijven dat ze die 2 gedichten per dag ook kunnen vullen, moeten we dat per persoon dan gaan verbieden? Of er 1 topic van maken? Als je meerdere gedichten in een topic krijgt, is al gebleken dat je dan verwarring krijgt.

Zoals jullie wel weten zijn Halogeen, xineof en ik erg bezig geweest met oa het niveau wat op te krikken, het is nog niet helemaal zoals we het willen hebben, maar dit is ook weer iets om mee te nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:12
Verwijderd
Ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik het met Not for Sale eens ben. Ik bedoelde dat ook wel zo'n beetje, alleen staat het er nu wat helderder

Meerdere gedichten in één topic (van een bepaald persoon) lijkt me ook niets. Ik denk dat er dan nóg minder op een gedicht gereageerd wordt dan nu al gebeurt.

Halogeen, Mutant en xineof, wat hebben jullie dan precies gedaan om het niveau op te krikken etc.? Of wat zijn jullie plannen in die richting?
Behalve de opmerkingen 'verklaar waarom je het gedicht mooi vindt', en het opschonen van de sticky's, heb ik er niet zo heel veel van gemerkt? Maar ik weet ook niet hoe het eerst was, zo lang ben ik er nog niet.

Ik vind het zo jammer dat DoP niet echt is wat het had kunnen zijn. En dat ligt inderdaad aan de mentaliteit van de mensen die posten. Toen ik het net 'ontdekt' had vond ik het heel leuk, was enthousiast om te posten en vooral ook om op andermans gedichten te reageren. Omdat ik het leuk vind, en omdat ik het zelf ook fijn vind als mensen op mijn gedichten reageren.
Maar als als het overgrote deel van de mensen, zelfs de 'vaste' posters (een paar uitzonderingen daargelaten) alleen maar zelf gedichten post en op zijn eigen gedichten reageert, ja, dan is de lol er na een tijdje ook wel af.
Het staat iedereen natuurlijk vrij te posten wat en wanneer hij/zij wil, maar het maakt het wel minder prettig, denk ik.

Inderdaad, de afstandelijkheid waar Ieke het over heeft, dat vind ik jammer. Er mist wat.

Ik ben wel benieuwd wat andere DoP-mensen hiervan vinden/of ze ideeën hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:02
Verwijderd
Ik sluit me volledig aan bij Not for sale en Thoughtful. Dat gevoel van verbondenheid wat op letteren wel is hangt niet op DoP.
Misschien dat een chattopic, of dat soort dingen wel leuk zijn om die sfeer wat meer te krijgen? Ofzo..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:22
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik weet nog niet heel goed wat ik me er nu precies bij voor zou moeten stellen, maar meer op het dichten ingaan i.p.v. enkel gedichten posten kan natuurlijk nooit kwaad.

Nu ben ik zelf niet zo'n 'chatterig' persoon ('chat' is zo een lelijk woord), maar op zich lijkt ook het soort van chattopic mij geen slecht idee, mits dit niet gevuld wordt met small-talkerige onzin. Een aantal van de DoPers lijken mij erg interessante mensen.

Wellicht een soortement van proeftijd?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ah, de vraag wat wij gedaan hebben om het niveau omhoog te tillen.

In de eerste plaats is dit omhoog tillen nog niet zo lang aan de orde. Wij hebben, vooral dankzij de inzet van Mutant, de oude sticky's van links en mooie gedichten etc vernieuwd.

Dat was slechts een eerste stap. Xineof heeft het in de tussentijd erg druk gehad met school, Mutant kon ook niet erg actief zijn en ik ben net nieuw .

Daarvoor al hebben Mutant, Xineof en ik het er vooral over gehad wat wij er zelf aan konden doen en welke functies DoP zou moeten vervullen en wat de taken zouden moeten zijn voor de fb's.
Wij zijn feller gaan reageren, er zijn zelfs discussies op DoP geweest. Dat is een poos geleden. De enige relschopper die ik me op DoP kan herinneren was Tacidvs. We hebben geprobeerd de jaknikkerijen te stoppen, al is dat naar mijn mening nog steeds niet voldoende gelukt. We hebben geprobeerd opbouwend kritisch te zijn en dat proberen we nog steeds. We proberen nieuwkomers niet af te schrikken, maar vooral op hun gedichten te reageren.

Ik ben ook van mening dat DoP meer zou moeten zijn dan alleen het neerkwakken van gedichtjes, maar dat ligt niet alleen aan de Fb's. Ik vind het leuk om te zien dat er topics geopend worden waarin gepraat kan worden over van alles en nog wat wat met dichten te maken heeft.
DoP moet toegankelijker worden en er zouden meer vaste posters moeten komen. Dat kunnen Fb's misschien stimuleren, maar we kunnen ze er moeilijk heensleuren door bijvoorbeeld stiekem het nieuws en achtergronden forum door te linken naar DoP.

Zoals Mutant al zei, het zijn dingen die we mee moeten nemen, die we moeten overwegen. Maar ik zou alvast willen zeggen, vrees niet want er wordt aan gewerkt.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:43
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 02-02-2005 @ 22:24 :
*Stel jezelf ten doel bij elk geplaatst gedicht ook twee gedichten van anderen te becommentariëren.
*Zet een link in je profiel met een website met al je gedichten bij elkaar, zodat geinteresseerden ze allemaal kunnen lezen, en misschien krijg je dan wel kritiek die over meer gaat dan dit ene gedicht.
*Open vernieuwende, interactieve topics. Leef je uit!
Om even te reageren op de zo uit de mouw geschudde voorbeelden.

Eerste punt goed, misschien zou de verhouding wel 1:5 mogen zijn.
Tweede punt, kan, maar er bestaat ook een zoekfunctie en pm-mogelijkheid. Ik zie dat niet als een echte oplossing, maar het kan bijdragen.
Het derde punt, zeer goed idee. Het initatief, zoals dat nu al gedeeltelijk genomen is door Thoughtful, hoeft niet alleen van de fb's te komen.

Thoughtful had het over het sticky maken van discussie topics. Een mogelijkheid, eentje waar ik normaal geen voorstander van ben, maar wat in dit geval zou kunnen helpen, is het gebruik maken van tags, zodat het verschil tussen gedicht en discussie topic duidelijker wordt.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:47
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-02-2005 @ 12:16 :
Wat ik altijd opvallend vind is dat Letteren en DoP ongeveer gelijke forums zijn, ze zouden makkelijk te vergelijken zijn. OP letteren loopt het juist wel goed, zijn er ook veel andere onderwerpen naast eigen werk. Men kent elkaar, maar als buitenstaander kom je er toch makkelijker in. Er is onder de letteraars best een grote verbondenheid met het forum, anders dan op DoP, waar alles wat afstandelijker is.
Wat natuurlijk denk ik ook erg belangrijk is is dat mensen niet zoveel gedichtenbundels zullen lezen in vergelijking met gewone boeken. Het zal zoizo een kleine groep zijn, men dicht meer zelf.
Hier ben ik het mee eens. Boeken worden meer gelezen dan gedichten en boeken an sich zijn toegankelijker. Boekenlezers hoeven ook niet te worstelen met de vooroordelen die heerschen over dichters

Ik bemerk dat er op Letteren zeker ook een vaste en gesloten kern is, en dat de gezelligheid bestaat uit offtopic geklets tussen real-life friends of msn contacten, dus of dat zo veel verschilt met dop?
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:25
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 03-02-2005 @ 21:47 :
Hier ben ik het mee eens. Boeken worden meer gelezen dan gedichten en boeken an sich zijn toegankelijker. Boekenlezers hoeven ook niet te worstelen met de vooroordelen die heerschen over dichters

Ik bemerk dat er op Letteren zeker ook een vaste en gesloten kern is, en dat de gezelligheid bestaat uit offtopic geklets tussen real-life friends of msn contacten, dus of dat zo veel verschilt met dop?
Ja, ik vraag me ook af of het verschil (wat betreft de verbondenheid) tussen DoP en Letteren daadwerkelijk zo groot is. Ik heb namelijk het gevoel dat dit wel meevalt.
Verder is het inderdaad erg jammer dat sommige mensen enkel op DoP komen om hun eigen gedichten te posten, en niet komen voor de gedichten van anderen. Ik betwijfel echter of je hier iets aan kunt doen: ze mogen het immers zelf weten.
In ieder geval zag ik zojuist het topic dat Thoughtful heeft geopend om iets te vertellen over ons zelf en dat vind ik een erg leuk idee. Zoiets zouden we inderdaad vaker moeten hebben.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:03
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Jah dat vind ik een goed idee

edit: het idee van de TS ^^
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:42
Verwijderd
Ik had trouwens vannacht een inval. Koortsdroom misschien ^^. Maar Halogeen en xineof zijn beiden even niet te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben het zeker eens met al degene die beweren dat het feit dat 'leuke' of 'boeiende' of 'opmerkelijke' topics te snel naar de achtergrond verdwijnen door de onophoudelijke stroom topics waar dichters hun eigen dichtsels posten. het is idd zo dat de sfeer wat minder wordt, op elk topic wordt 2 a 3 keer gereageerd, met soms zinnige reacties voor de ts, maar zonder echte interessante waarde voor de rest vd doppers. doppen schijnt dan ook af en toe correctiewerk te worden.

om een hele zooi lollige sticky's te maken, lijkt me mss ook niet echt overzichtelijk, maar mss moet er toch een duidelijke scheiding zijn. alhoewel het dan ook weer niet de bedoeling moet zijn dat de 'gewone gedichten plaats topics' helemaal na een minuut of 5 naar de volgende pagina verdwijnen.

dus. beetje domme post, want we zijn nu nog geen steek verder natuurlijk.


edit, ik moest nat. mijn bijdrage leveren om aan thoughtful's sign te gehoorzamen .
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-02-2005 @ 11:42 :
Ik had trouwens vannacht een inval. Koortsdroom misschien ^^. Maar Halogeen en xineof zijn beiden even niet te bereiken.
Als er voldoende belangstelling is is een subforum misschien het overwegen waard. Iig beter dan sticky's. Maar dat is aan de lokale fb's ik heb er iig geen bezwaar tegen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2005, 19:43
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik vind een apart subforum geen goed idee. Naar mijn idee is DoP juist een forum waar dichten, dichters en gedichten geďntegreerd zouden moeten worden. Misschien is dat een betere aanvulling op de subtitel van DoP?

Sorry dat ik vanmiddag niet te bereiken was. Ik ben nu, kwart voor negen, net terug uit Amsterdam. Ik had een zeer vervelend en groot tentamen dat ik redelijk, id est iig voldoende, heb afgesloten.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:19
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Als we toch aan het vergelijken zijn met Letteren:

Op Letteren hebben ze om de zoveel tijd een boekbespreking
mssn is het leuk als we op DoP ook zoiets doen, een gedichtbespreking , waar we dan een gedicht proberen helemaal te doorgronden en analyseren (oid) ?

of we nemen een selectie gedichten over een bepaald onderwerp, en 'discussieren' over de overeenkomsten en verschillen in de manier waarop verschillende dichters met dat onderwerp werken

nieuwe DoP'ers zouden daar ook wel wat van kunnen opsteken
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Sketch schreef op 04-02-2005 @ 21:19 :
Als we toch aan het vergelijken zijn met Letteren:

Op Letteren hebben ze om de zoveel tijd een boekbespreking
mssn is het leuk als we op DoP ook zoiets doen, een gedichtbespreking , waar we dan een gedicht proberen helemaal te doorgronden en analyseren (oid) ?

of we nemen een selectie gedichten over een bepaald onderwerp, en 'discussieren' over de overeenkomsten en verschillen in de manier waarop verschillende dichters met dat onderwerp werken

nieuwe DoP'ers zouden daar ook wel wat van kunnen opsteken
We hadden een tijdje terug een 'Waar gaat dit over'-topic onder de bezielende leiding van lovetear
Als we dat nu eens uppen of met een nieuwe beginnen? Daarbij is wel leiding van een forumbaas nodig op zich.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 19:57
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 05-02-2005 @ 19:22 :
'Waar gaat dit over'-topic
juist. net als het topic van jou over 'ode aan de mango', de kettingreactietopics, spiegel, fototopic, gedichtbespreken, en nog meer dergelijk kantineshit .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:25
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 05-02-2005 @ 20:57 :
juist. net als het topic van jou over 'ode aan de mango', de kettingreactietopics, spiegel, fototopic, gedichtbespreken, en nog meer dergelijk kantineshit .
wat bedoel je daarmee???


Aan Not for Sale: Ik vond dat topic ook altijd wel leuk ja. Het lijkt me te regelen . Ondertussen ben ik een manier aan het bedenken om die stroom van nieuwe gedichten enigszins te minderen. Het aantal nieuwe gedichten per dag ligt nu wel erg hoog imo, zowel absoluut als vergeleken met de andere deelfora.

Als zwart wit bedoelt dat we nu niet als een gek dingen moeten bedenken om maar op een andere manier met dichten bezig te zijn, dan ben ik dat wel met haar eens. Voor mij is DoP in de eerste plaats ook een forum waar eigen gedichten gepost kunnen worden. Daarnaast moet er wel de ruimte zijn voor dicht-verwante onderwerpen en wat collectievere topics over en rondom dichten, maar dat is bijzaak, of in ieder geval niet belangrijker dan het posten van eigen gedichten.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 20:33
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Om even mijn punt over te veel gedichten kracht bij te zetten:

vandaag is er nu al (21:36 uur) op 31 verschillende topics gereageerd.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 21:05
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 05-02-2005 @ 21:33 :
Om even mijn punt over te veel gedichten kracht bij te zetten:

vandaag is er nu al (21:36 uur) op 31 verschillende topics gereageerd.
Dat is behoorlijk veel, Voor DoP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 21:30
Verwijderd
Toch maar naar 1 optic per dag? Of 3 per week (al wordt per week moeilijker te controleren). Sommige mensen posten nu eenmaal razend veel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 21:33
Verwijderd
Nu ik ruim twee dagen hier niet ben geweest, valt de enorme hoeveelheid nieuwe gedichten mij ook weer op. Het is wel heel erg veel. Ik kan wel zeggen dat ik graag op elk gedicht zou reageren, of het in ieder geval lezen, maar dat gaat nu haast niet meer. En de overzichtelijkheid is ook helemaal weg.
Ik zou wel vóór de optie '1 topic per dag' zijn. Drie per week lijkt me weer aan de weinige kant?

Natuurlijk moet DoP nu niet ineens overstroomd worden met andersoortige topics, maar een beetje variatie kan toch geen kwaad?
En zolang het nog wel met dichten te maken heeft...
[Hoewel ik geen flauw idee heb wat voor dingen je nog meer zou kunnen openen. Misschien zoiets als waar Not for Sale en Halogeen het over hebben, of iets wat een 'bekend' gedicht bespreekt en daar helemaal op ingaat (wat Sketch zegt, dus). Of een dichtwedstrijd, dat is toch ook wel eens gedaan?]

En Halogeen, is dat met die tags nog een plan? Dat vind ik ook niet mooi, maar is wel een stuk overzichtelijker. En dan zijn sticky's of een apart subforum - dat lijkt me niets -, waarschijnlijk ook niet nodig.

Citaat:
edit, ik moest nat. mijn bijdrage leveren om aan thoughtful's sign te gehoorzamen .
Mooi dat het werkt
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 06:55
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik heb het nog eens even bekeken. Als je het aantal threads / user / week of maand een beetje berekent, dan zou 1 topic per dag niet eens wat veranderen aan de enorme flood nieuwe gedichten. Okay, er zijn een paar 'grote topicspammers', maar dat zou per dag slechts, ik zeg maar wat, een gedicht of 1 ŕ 2 schelen. Naast de topicspammers, die vooral vaste doppers zijn (ik zal maar geen namen noemen) zijn het vooral enkele gedichten van veel verschillende leden, die zorgen voor veeeeeeeel topics bij elkaar. Om de grote stroom structureel het hoofd te bieden is iets veel drastischers nodig. Zoals gezegd, 3 topics per week of zelfs 1 topic per week. En het is nog maar de vraag of dat wenselijk is.

edit: ja ik heb handmatig geteld . Een gemiddelde is ongeveer 9,5 nieuwe threads / dag.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall

Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 07:34.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:42
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
1 topic per dag, daar kunnen ze dan later nog meer gedichten bij doen als ze er meer dan 1 per dag hebben.
3/4 per week vind ik ook wel oké.
Je hoeft niet altijd al je gedichten te posten en je kan ook meerdere gedichten in een topic doen. Er zijn inderdaad een paar mensen die wel heel veel gedichten posten. (ik zelf niet, vind ik dan)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 12:48
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Aangezien ik één van die mensen ben die heel erg weinig op andermans gedichten reageert wil ik ook wel even iets bijdragen aan de discussie. Er worden zoveel gedichten geplaatst dat 'een gedicht lezen' opeens een stuk minder bijzonder wordt op DoP. Daardoor lijkt het zelfs alsof mensen gewoon niet zo aandachtig meer omgaan met het lezen van de gedichten, waardoor er minder gereageerd wordt. Bovendien; als iedereen elke dag een gedicht schrijft lijkt het me sterk dat elk van die gedichten ook de kwaliteit heeft om mensen de moeite te laten doen om het gedicht aandachtig te lezen. Daarom ben ik het eens met de maatregel dat we het aantal toegestane gedichten per week reduceren naar 3 of 1, zoals eerder voorgesteld. Dit zou geautomatiseerd kunnen maar ook 'met de hand' gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:01
Verwijderd
Ik vind inderdaad 3/4 topics per week wel een goede.
En ik weet, op het moment ben ik één van die mensen die veel post, sorry. 't gaat niet geweldig en heb het nodig veel te schrijven op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 13:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mij lijkt 1 topic per week al meer dan voldoende. gedichten worden dan denk ik toch inhoudsvoller, er wordt meer op gereageerd (momenteel ligt dat ook rond de 2 reacties ofzo) en het blijft allemaal een beetje in de hand. plus afwisseling, besprekingen, mss ook 'leertopics' -yeah, olv een fb met z'n allen oefeningen maken en bespreken enzo - ed - en dan zijn we al een heel end.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:27
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ave schreef op 07-02-2005 @ 14:01 :
Ik vind inderdaad 3/4 topics per week wel een goede.
En ik weet, op het moment ben ik één van die mensen die veel post, sorry. 't gaat niet geweldig en heb het nodig veel te schrijven op dit moment.
Dat kan natuurlijk, dat heb je soms, en ik vind het in ieder geval fijn voor je dat schrijven helpt. Maar je zou er ook meerdere gedichten in een topic kunnen zetten, of bijvoorbeeld om de drie of vijf gedichten die je schrijft de beste kunnen posten. Ik noem maar wat ideeen hoor

@Halogeen
Heb je zitten tellen?
Had je niet Koen of een andere SQL-figuur om assistentie kunnen vragen?

Ik had vandaag een idee... Om het te vergemakkelijken om meer gedichten van een bepaalde forummer te vinden, zou je eens per maand of kwartaal een samenvatting/archieftopic kunnen maken, met per gebruiker links naar alle topics met gedichten van hem/haar. Dat zou eventueel wel geautomatiseerd kunnen gebeuren, denk ik.

Dat kan al dan niet sticky, en al dan niet met een slotje erop. In elke vorm zou het zoeken een stuk makkelijker maken.
Misschien moet je alleen mensen doen die aangeven dat ze dat willen, en misschien alleen mensen die >2 gedichten hebben geplaatst in die periode, om te zorgen dat het niet vol komt te staan met mensen die maar 1 week actief zijn geweest op DoP, maar dat zijn details die eventueel later uitgewerkt kunnen worden.

Wat vinden jullie van 't idee?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:28
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Ave schreef op 07-02-2005 @ 14:01 :
Ik vind inderdaad 3/4 topics per week wel een goede.
En ik weet, op het moment ben ik één van die mensen die veel post, sorry. 't gaat niet geweldig en heb het nodig veel te schrijven op dit moment.
je hoeft vast niet ál je gedichten te posten, of wat idd ook kan is een paar gedichten in een topic.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:13
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 07-02-2005 @ 18:28 :
je hoeft vast niet ál je gedichten te posten, of wat idd ook kan is een paar gedichten in een topic.
Inderdaad en Ave, ik snap het wel, en ik bedoelde jou ook, o.a. , maar het ging alleen maar om het punt dat ik wilde maken.

@not for sale haha, het tellen is niet zo ingewikkeld hoor . Op een pagina passen 50 threads dus... Ik ben wel een mongool, en geneeskunde is al geen wetenschappelijke opleiding, maar zo'n schaapie ben ik nog net niet

Over je idee, ik vind het niet echt nodig. De zoekfunctie is meer dan sufficiënt. Mensen vergeten vaak dat die nog bestaat imo , terwijl hij het prima doet.

Ik had niet verwacht dat er zo positief gereageerd zou worden op het idee van 1 nieuwe thread per week per lid. Ik weet niet hoe de andere fb's hierover denken, die heb ik nog niet kunnen spreken. Het houdt denk ik inderdaad in dat er beter commentaar komt, en dat de gedichten met meer interesse gelezen worden. Bovendien kun je meerdere gedichten in een topic posten. Aan de andere kant kan het een beperking van talent inhouden en extra werk voor de fb's.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:24
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik ben ook wel voor 1 thread per week. Een beperking van talent lijkt het me niet, want je zegt net zelf al, je kan meerdere gedichten in een thread posten. Een als iedereen een beetje meewerkt en zich aan het maximum houdt blijft het extra werk voor de forumbazen denk ik ook wel binnen de perken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2005, 18:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Misschien kan je dan toch stellen dat er gewoon meerdere gedichten in de openingspost kunnen? Lijkt me eigenlijk wel logisch dan. (Hou je wel 1 treat per week)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 09:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben het met Ieke (en de rest eens), zo houd je het denk ik ook overzichtelijker. Ikzelf schrijf meestal geen meerdere gedichten per week, maar sommige andere wel en daar is verder ook helemaal niets mis mee, maar zo krijg je wel een hele hoop topics... Bovendien kun je dan vergelijken en zeggen dat dat en dat gedicht om die en die reden beter is dan de andere.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:47
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-02-2005 @ 19:13
@not for sale haha, het tellen is niet zo ingewikkeld hoor . Op een pagina passen 50 threads dus... Ik ben wel een mongool, en geneeskunde is al geen wetenschappelijke opleiding, maar zo'n schaapie ben ik nog net niet
Ik bedoelde ook niet dat je het niet zou kunnen ofzo, of dat je een schaapie was..
't moet toch echt veel handiger,sneller, over een langere periode kunnen.

Citaat:
Over je idee, ik vind het niet echt nodig. De zoekfunctie is meer dan sufficiënt. Mensen vergeten vaak dat die nog bestaat imo , terwijl hij het prima doet.
Jammer..

Zoek maar eens een gedicht van Halogeen..
Dan vind je er 6 in de eerste 5 pagina's zoekresultaten. Nog flink handmatig zoekwerk dus.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:01
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 08-02-2005 @ 14:47 :
Jammer..

Zoek maar eens een gedicht van Halogeen..
Dan vind je er 6 in de eerste 5 pagina's zoekresultaten. Nog flink handmatig zoekwerk dus.
toen ik er nog eens over nadacht - eigenlijk is het helemaal geen gek idee. wat je er aan hebt? of het daadwerkelijk gebruikt gaat worden? of het niet teveel werk is om op te zetten?
ik zou er iig wel gebruik van maken, kunnen we gelijk eens zien wie de grootste spammer is op dop .
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 17:22
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 08-02-2005 @ 14:47 :
Zoek maar eens een gedicht van Halogeen..
Dan vind je er 6 in de eerste 5 pagina's zoekresultaten. Nog flink handmatig zoekwerk dus.
Je kunt de gedichten ook op naam sorteren ipv datum. Als je dan even naar mijn naam zoekt zie je ze allemaal op een rijtje staan .

Oh en 6 is wel een aardige benadering, ik geloof niet dat ik er meer dan 12-15 op DoP heb gepost .
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:17
Verwijderd
Mag ik nog even mijn frustratie uiten over het feit dat er tegenwoordig wel heel veel mensen zijn die wel (veel) nieuwe gedichten posten, maar echt nóóit op andermans gedichten reageren?
Er is weinig aan te doen he... Maar het begint soms wel een beetje vervelend te worden. Hierdoor ontstaat eigenlijk het hele probleem.

Verder ben ik geloof ik niet zo consequent in mijn mening, maar bijvoorbeeld 1 topic per week lijkt mij dan weer zo weinig? Stel dat er ongeveer 20 mensen zijn die dan wekelijks posten, dan heb je gemiddeld nog geen 3 topics per dag (waarvan de meesten in het weekend zullen zijn?). Is dat dan niet weer aan de weinige kant?
Ik weet het ook niet hoor, maar hier wordt DoP alleen maar minder interactief van.

Moet er niet meer de nadruk gelegd worden op de mentaliteit van de posters, op de inhouds van de posts, op de vernieuwing, op andersoortige topics, dan dat er nu alleen gepraat wordt over een maximaal aantal posts?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:42
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-02-2005 @ 19:17 :
Moet er niet meer de nadruk gelegd worden op de mentaliteit van de posters, op de inhouds van de posts, op de vernieuwing, op andersoortige topics, dan dat er nu alleen gepraat wordt over een maximaal aantal posts?
Het is wel leuk dat je dat zegt, maar we hebben het niet zomaar over het beperken van het aantal nieuwe threads per dag. Ik denk dat hierdoor wat gedaan kan worden aan de mentaliteit, inhoud van de posts etc. Je kan wel zo lekker roepen dat er iets aan gedaan moet worden, maar hoe wilde jij dat concretiseren? De doppers waar jij het over hebt, gooien hun gedichten er neer en reageren soms niet eens op hun eigen topics. Hoe had jij gedacht dat je dat soort problemen kunt oplossen? Ik vind moraalriddertje spelen ook doodvermoeiend.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 08-02-2005 @ 19:42 :
Het is wel leuk dat je dat zegt, maar we hebben het niet zomaar over het beperken van het aantal nieuwe threads per dag. Ik denk dat hierdoor wat gedaan kan worden aan de mentaliteit, inhoud van de posts etc. Je kan wel zo lekker roepen dat er iets aan gedaan moet worden, maar hoe wilde jij dat concretiseren? De doppers waar jij het over hebt, gooien hun gedichten er neer en reageren soms niet eens op hun eigen topics. Hoe had jij gedacht dat je dat soort problemen kunt oplossen? Ik vind moraalriddertje spelen ook doodvermoeiend.
Volgens mij het is helemaal niet leuk dat ik dat zeg
En ik wil helemaal niet alleen maar roepen dat er iets aan gedaan moet worden. Een beetje wel natuurlijk, want ik kan het niet zelf doen. Maar ik opende dit topic júist zodat er over nagedacht wordt hoe het moet gebeuren.

Dat waar ik me momenteel even aan erger, is inderdaad niet op te lossen. Je kunt moeilijk instellen dat je pas een gedicht mag posten, als je eerst op 5 anderen gereageerd hebt. Daarbij is dat ook een rare beperking, het staat iedereen gewoon vrij om te posten... Het wordt er alleen wel minder leuk op, vinden jullie dat dan niet?

Wat moet ik dan doen, Halogeen?
Als het verminderen van het aantal threads daadwerkelijk betekent dat het niveau van DoP dan omhoog gaat (want daar gaat het toch eigenlijk over), oké, dan is het doel bereikt.

edit: Dat niet reageren op eigen topics is trouwens toch niet zo heel erg? Het andere uiterste is het uppen van eigen topics, dát is pas vervelend...

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-02-2005 @ 19:58 :
Wat moet ik dan doen, Halogeen?
Als het verminderen van het aantal threads daadwerkelijk betekent dat het niveau van DoP dan omhoog gaat (want daar gaat het toch eigenlijk over), oké, dan is het doel bereikt.
Persoonlijk geloof ik niet dat het beperken zal helpen. Wat je er wel mee berijkt is dat topics over andere onderwerpen dan eigen gedichten meer kans hebben omdat ze niet worden weggespoelt. Maar als ik eerlijk ben geloof ik niet dat het allemaal goed zal uitpakken. (Ik ben juist bang dat het een 'dood' forum gaat worden)

Tja, en aan de mentaliteit van de mensen valt - zeker als fb's - niks te veranderen. Heel misschien wordt er wat berijkt als je er een topic over zou openen op DoP, wat denk ik dan wel even sticky moet staan. Hoewel dit waarscheinlijk ook maar een tijdelijk effect heeft. (Maar goed, moeten de lokale fb's ook maar even bekijken of ze dat willen)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:39
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-02-2005 @ 20:18 :
Maar als ik eerlijk ben geloof ik niet dat het allemaal goed zal uitpakken. (Ik ben juist bang dat het een 'dood' forum gaat worden)
Dat is ook wat ik vrees.


Citaat:
Ieke schreef op 08-02-2005 @ 20:18 :
Tja, en aan de mentaliteit van de mensen valt - zeker als fb's - niks te veranderen. Heel misschien wordt er wat berijkt als je er een topic over zou openen op DoP, wat denk ik dan wel even sticky moet staan. Hoewel dit waarscheinlijk ook maar een tijdelijk effect heeft. (Maar goed, moeten de lokale fb's ook maar even bekijken of ze dat willen)
Van alles wat geopperd is vind ik dit het beste idee. Geniaal



Ik wacht ook nog steeds op feedback van de andere fb's van DoP, Xineof en Mutant. Ben nu wel benieuwd geworden wat zij van dat alles vinden en of zij nog ideeën hebben.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 08-02-2005 @ 21:39 :
Dat is ook wat ik vrees.
Uit jouw posts maak ik juist het tegenovergestelde op.
Maar ik ben daar ook bang voor.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 05:23
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-02-2005 @ 22:12 :
Uit jouw posts maak ik juist het tegenovergestelde op.
Maar ik ben daar ook bang voor.
Citaat:
Halogeen schreef:
En het is nog maar de vraag of dat wenselijk is.
Citaat:
Halogeen schreef:
Ik had niet verwacht dat er zo positief gereageerd zou worden op het idee van 1 nieuwe thread per week per lid.
Verder heb ik nooit gezegd dat ik het een goed idee vind. Ik heb het alleen afgewogen, wat niet wegneemt dat ik vind dat er te veel nieuwe threads bijkomen iedere dag, maar ook ik geloof niet in 1 nieuwe thread per week. Het idee van 1 per dag spreekt me overigens wel aan.

En Thoughtful, misschien is het handig voor de discussie, want volgens mij praten we langs elkaar heen, als je even op een Lutherse manier een rijtje maakt van punten wat er veranderd zou moeten worden aan het beleid op DoP of eventuele verandering van het forum. Zo wordt de discussie een beetje overzichtelijker.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:11
Verwijderd
Ik ben toch niet de enige die dat vindt? Maar goed, een rijtje van dingen die ik mis/misschien anders zou willen zien? (dat wil niet zeggen dat jullie daar als forumbazen iets aan kunnen doen).

1. Het onoverzichtelijk grote aantal nieuwe topics per dag. In principe niet zo erg, maar omdat het vooral gedichten zijn van mensen die zelf niet op andermans gedichten reageren, wordt het een beetje vervelend.
2. Gevolg hiervan: het snel verdwijnen van niet-gedicht-topics. Ze worden meteen ondergesneeuwd door gedichten.
3. Het niet duidelijk aangegeven zijn van niet-gedicht-topics. Bijvoorbeeld Not for Sale's "Ode aan de mango" lijkt net gewoon een gedicht, in plaats van een spelletje.
4. Het weinige reageren van mensen op andermans gedichten.
5. En nog steeds, topics waar je wat meer over de anderen te weten kunt komen, waarin je op een andere manier met gedichten bezig bent, waar het misschien wat meer over de personen achter de gedichten gaat, die zijn ver te zoeken.
6. Eigenlijk Not for Sale's eerste stukje, wat hij schrijft over interactiviteit etc, daar gaat het zo'n beetje om.
7. Je zegt zelf dat DoP toegankelijker moet zijn, en dat er meer vaste posters moeten komen. Ik geloof niet dat je dan een beperking aan het aantal topics per week moet leggen?

Mogelijke oplossingen:
1./7. Geen eigenlijk, een beperking naar mínder dan 1 topic per dag lijkt me geen goed idee. Het positieve van DoP is ook juist wel weer, dat er veel gebeurt. Zó weinig topics per dag zou het helemaal leeg en duf maken.
2./3. Misschien toch die tags, die volgens mij jouw eigen idee waren? Niet mooi, maar wel duidelijk. Gedichten kunnen nu eenmaal haast elke titel hebben, waardoor je een niet-gedicht-topic over het hoofd ziet.
4. Hier kun je niet zoveel aan doen. Of je zou een soort ongeschreven regel moeten hebben, dat je - voordat je een gedicht post - eerst op minstens 3 andere gedichten gereageerd moet hebben. Maar ik denk eigenlijk dat je mensen daarmee alleen maar afschrikt. De mensen die het leuk vinden om op andermans gedichten te reageren, doen dat toch al.
5./6. Dit zouden we gewoon met z'n allen kunnen veranderen, alleen gebeurt dat niet. Het is in ieder geval niet alleen de taak van de forumbazen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:11
Verwijderd
Toen ik een idee had was jij er ook niet Halogeentje .

Maar dat idee heb ik nog steeds niet met je kunnen bespreken.

IIg. 1 topic per week vind ik te weinig, meerdere gedichten in een topic werkt moeilijk en verwarrend en aan de hoeveelheid die sommigen posten, zal zo'n topic helemaal volstaan wat dan geen reacties meer oplevert. En dan heb je natuurlijk de mensen die niet zo vaak posten maar af en toe opeens inspiratie hebben en dan 2-3 gedichten schrijven en dan weer een paar weken rust hebben . Dat lijkt me dan zonde om dat in 1 topic te proppen en een week later is ook al weer zoiets.
Ik denk dat je het op 2 of 3 per week moet houden, anders is het echt te weinig. Dat geeft ruimte genoeg voor andere topics, de 'spammers' worden beperkt en diegenen die af en toe posten hebben weinig last.

Wat betreft de niet-reagerende-mensen. Wat een mogelijkheid is, die is wel bot en even slikken voor nieuwelingen, ik geloof dat wij als fbs wel alles doorlezen, als er dan gedichten gepost worden door voor ons onbekende mensen, als we die eens gewoon zouden sluiten (de zoekfunctie bestaat er nog voor vrijspraak en beschuldiging ^^), en dan bedoel ik echt, mensen die ons opvallen als wel gedichten postend en nooit reagerend. Het is ook weer wat werk, maar we zijn met zijn 3 en als we er af en toe iemand uitpikken die erdoor leert, is het er weer eentje bij. Of is dat té?

Iig is het weer iets om mee te nemen in de regels en tips.

Het idee van Not For Sale vat ik niet helemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Nikola Tesla-musaaium #1702
Verwijderd
500 24-08-2012 20:46
Beleidszaken [Sport] Nieuw leven
Missy
24 26-02-2011 16:41
Beleidszaken Beleid/fb's Games
Not for Sale
14 17-04-2009 07:51
Verhalen & Gedichten [Beleid] Het plaatsen van reacties/topics
CSN
66 03-02-2006 17:40
Verhalen & Gedichten Chatten op DoP!
Halogeen
102 02-08-2005 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.