Oud 18-03-2011, 15:42
iesje95
iesje95 is offline
Hee iedereen,

Waarschijnlijk moet iedereen hier weleens een engels boek lezen voor school. Ik dus ook..
Nu is mijn engels helemaal niet zo slecht. Maar ik vind een engels boek lezen altijd wel lastig; omdat ik letterlijk elk woord wil snappen en ik hierdoor erg langzaam ga.

Ik wilde dus vragen hoe jullie dit doen.
Slaan jullie gewoon dingen over, of zoeken jullie alles op in vertaalmachines of in woordenboeken

Alvast bedankt voor een tip/antwoord!!

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2011, 15:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
In het begin lees ik heel langzaam, en lees ik stukjes overnieuw, zoek ik eventueel een woord op (maar alleen als dat even handig/snel kan), na een paar pagina's zit ik meestal in het boek en lees ik gewoon door. Woorden die ik niet ken lees ik overheen en in mijn hoofd wordt het alsnog een logisch verhaal, waar ik misschien één of ander detail mis, maar goed. Alles opzoeken is ook niet te doen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 16:10
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik herken het ja, ik wil ook graag elk woord precies snappen, maar opzoeken kost gewoon zoveel tijd dat ik het meestal gewoon laat bij de betekenis die ik denk dat het woord heeft, vanuit de context of andere talen. Alleen als ik een zin gewoon niet begrijp doordat ik een woord niet ken, zoek ik het op, puur om tijd te besparen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 00:50
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Meestal als ik een woord niet ken, is het een bijwoord/bijvoeglijk naamwoord, en zelfs als je die niet kent, is het makkelijk uit de rest van de zin op te maken waar het nou over gaat/ wat ze bedoelen.
Als het echt niet te lezen valt, dan is een woordenboek altijd handig

Laatst gewijzigd op 02-04-2011 om 00:50. Reden: Niet compleet
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 10:55
Verwijderd
In het begin lees ik meestal ook heel langzaam en zoek ik ook veel woorden op. Later in het boek snap ik de verhaal lijn en dan is het ook niet zo erg als ik een woord niet snap. Maar als ik door dat ene woord de rest niet snap, dan ga ik het wel opzoeken. Maar dat komt niet zo vaak voor eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 21:56
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Euhm

Ik lees ten eerste altijd boeken die me aanstaan en begin gewoon te lezen
Als ik een woord niet begrijp en denk dat het echt belangrijk is voor het hele verhaal dan kijk ik eerst even ik de context en als ik het dan nog niet snap zoek ik het even op.

Als ik het woord niet belangrijk vind lees ik eroverheen, daar heb je dan niet zo snel last van.

Verder moet je echt een boek kiezen waar je ook echt interesse in hebt en wat je wilt lezen. Een goed begin is al het halve werk!
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 22:00
piraat013
piraat013 is offline
Veel anime kijken is goed voor je Engels!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 22:01
Verwijderd
Meestal lees ik gewoon door, zonder iets op te zoeken. Als ik iets écht niet weet en ik moet het wel weten schrijf ik het meestal op om later op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 17:27
Verwijderd
Ik ken er genoeg die gewoon een boek kiezen dat ook in het nederlands bestaat.
Alleen weet ik niet in hoeverre die versies overeenkomen...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 19:31
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Het is belangrijk dat je leert de betekenis te achterhalen door naar de context te halen of om de woorden te herkennen uit een andere taal. Als dat niet lukt dan kun je kijken of je de zin snapt zonder dat je de betekenis van dat woord weet.

Als je dan toch gaat opzoeken is een vertaalmachine op internet veel sneller dan het gebruik van een woordenboek..

Verder is het ook belangrijk - denk ik - om boeken te kiezen die op jouw niveau zijn. Als je moeite hebt met woorden dan kun je misschien beter iets makkelijkere boeken lezen en daarbij proberen de betekenis van een woord uit de context te halen.

En het help inderdaad ook als je je bekend maakt met de Engelse taal. Kijk films met de ondertiteling uit of kijk Engelse zenders.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels boek lezen
LauraJansen
9 13-01-2011 03:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels boek.
Liss
4 13-01-2004 16:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen welke 2 engels boek zal ik lezen? keuze uit 4..
Loesje86
4 13-09-2003 18:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels: Boek vergelijken met de film.
Big Brother
4 18-12-2002 20:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels boek
De Ideale Schoonzoon
9 03-04-2002 15:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Twijfel; welk engels boek
Bikinie-meisje
3 26-10-2001 23:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.