Oud 22-08-2022, 20:20
Girlygirlie
Girlygirlie is offline
Hii,

Ik vraag mij dus iets af...
Ik hoor altijd op youtube dat ze zeggen van " zorg ervoor dat je de beste mensen om je heen hebt, dat je vrienden hebt die er echt voor je zijn, dat je geen fakevrienden toelaat, maar alleen "real friends" en de personen moet behouden die het beste in je naar boven halen, blablabla"

Dat wil ik, maar op dit moment heb ik letterlijk niemand in mijn leven waarvan ik denk diegene is echt goed voor mij, die haalt het beste in mij naar boven, waar ik me 100% comfortabel bij voel, zegmaar echt friends for life. Behalve mn familie.

Drm vraag ik me dus af of dat normaal is dat ik nu (ik zit in mn laatste jaar van de middelbare school) gwn nog niet dat soort mensen in mijn leven heb en of dat nog wel gaat komen.

Ik had wel een vriendin waarvan ik wel dacht wij zijn goede vriendinnen, maar zij maakt geen tijd voor mij vrij, kan nooit afspreken. Conclusie ze wilt gwn geen vrienden meer zijn.

En ik heb ook gwn mn schoolvrienden, maar ja daarvan heb ik het gevoel van dat als we klaar zijn met school we elkaar nooit meer zien. Dusss

Thx voor het antwoorden alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2022, 06:13
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ik zou niet meteen zeggen dat als iemand niet met je wilt afspreken dat diegene geen vrienden meer met je wilt zijn, dan jaag je je vriendenlijst er hard doorheen. Als ik het zo lees heb je eigenlijk meteen al iedereen afgeschreven als vrienden. Als je je maten na school nog wilt spreken, toon initiatief. App ze, spreek met ze af.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2022, 06:16
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
en eerlijk gezegd, het is niet raar. Als ik ff uit persoonlijke ervaring spreek, ik had vroeger ook een beste vriend maar na een backstabactie zijn we dat nu niet meer. Ik heb verder ook dat ding van 100% comfortabel niet, maar misschien is dit wel interessant voor jouw situatie.

Ik heb wel een paar makkers die ik weinig spreek, maar ALS ik ze spreek, is het heel gezellig. Ik kan veel bij ze kwijt. We zoeken elkaar op als we elkaar nodig hebben of als we gewoon een gezellige tijd willen. Ik zeg niet dat dan conclusie is dat hij geen vrienden wilt zijn als hij een keer niet kan. Ik kijk dan gwn voor een andere keer.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2022, 06:18
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
En ding is ook een beetje, vrienden en soulmates zijn 2 verschillende dingen. Die ander is niet verplicht om 24/7 met je om te gaan omdat diegene anders geen vrienden met je kan zijn. De rest heeft ook een leven (net als jij trouwens), dus ik snap best dat mensen soms niet kunnen afspreken. En als je wilt weten waarom je vriendin niet kan afspreken, vraag waarom. Misschien zit er wel een goede reden achter, misschien ziet ze het heel anders
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2022, 11:46
Girlygirlie
Girlygirlie is offline
Thx voor je reactie!

Ja het is ook niet zo dat ze 1x niet kan afspreken, want ik heb het echt vaak gevraagd.
Ik had bijvoorbeeld een picknick geregeld en toen was ze ineens ziek, nouja dat geloofde ik nog wel.
Maar toen daarna zei ze ik laat wel weten wnr ik kan, heeft ze nooit laten weten. Toen heb ik een keer gevraagd of het haar leuk leek om samen naar een feest te gaan, toen zei ze helemaal van ja sws gaan we doen, leuk. Eindstand wilde ze toch niet. Toen zei ze weer ik laat wel weten wnr ik kan, maar ik ben best druk blablabla. En we wilde wel afspreken voordat ik op vakantie ging, maar toen heeft ze weer niks laten weten.....

Dus ik heb echt wel wat moeite gedaan om met haar af te spreken.
Maar misschien moet ik haar daar inderdaad gwn over appen wrm ze steeds niet kan.
Het lastige is gwn dat ik niet weet hoe ik het moet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2022, 11:48
Girlygirlie
Girlygirlie is offline
En het komt eigenlijk bijna nooit voor dat iemand aan mij vraagt of ik wil afspreken, maar misschien moet ik dat gwn accepteren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2022, 23:47
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Dan zijn die mensen je dus niet waard. Exhte vrienden malen tijd voor elkaar. Dan tref je ma de middelbare vast nog wel mensen die wel leuk zijn. Of misschien bij je sport uitgaan etc?
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2022, 20:42
Girlygirlie
Girlygirlie is offline
Ja prc zo denk ik er ook over. Het is gewoon zo dat ik nooit tevreden ben met hoe het gaat. Dan vind ik weer dat ik te weinig afspreek, dan vind ik weer dat ik te weinig vrienden heb. Ik denk dat ik best tevreden mag zijn met hoe het gaat. 4 schoolvrienden is gewoon prima denk ik. En zolang je je best doet voor jezelf om het leuk te hebben en te komen waar je wilt zijn, komen er vanzelf wel een keer leuke mensen op je pad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap?
JustTalk
33 14-05-2014 20:13
Psychologie vriendschap over
ikbener
3 12-07-2009 23:35
Liefde & Relatie vriendschap?
HelpMePlease
7 07-08-2003 23:09
Liefde & Relatie Vriendschap vs relatie
apresskier
14 11-07-2002 21:10
Verhalen & Gedichten vriendschap? bestaat niet
rickert
6 06-09-2001 19:19
Verhalen & Gedichten Vriendschap
FiXato
3 30-08-2001 20:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.