Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 14:02
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Zo naar Altrecht. Heeft Ingrid gelijk? Moet ik eerlijk zijn? Alles vertellen? Ja, ergens heeft ze wel gelijk, maar is het echt het beste? en wil ik dit nog wel? Ik ben bang..en misschien vindt zij mij ook wel een zeikerd. Het is 2 jaar geleden, en nog vraag ik haar om advies. Terwijl zij niks meer met mij te maken heeft.

Het 1e gesprek, weet je dat nog? Ik was zo kwaad, zo kwaad dat ik naar jou moest. Kwaad op Eugenie kwaad op Mw. Boshuis. Die alle eer op zich nam omdat zij degene was die mij had overgehaald? Nee, ik was dr gezeik zat, daarom zei ik uiteindelijk ja.
Maar het was Eugenie die mij overhaalde, ze dwong me niet, stelde het alleen maar voor. Ik zag dat ze me wilde helpen maar dat niet meer alleen kon. Soms twijfelde ik, of zij misschien ook van me af wou.

Ik zat daar, tegenover jou. Ik was dus kwaad en zei eigenlijk niks. Ik keek je aan en dacht: "wat moet je van me?" "wat doe ik hier"
Je was wel aardig, ik wou het alleen niet zien. Het gesprek ging eigenlijk nergens over. Ik liet niks los. Toch liet je me terug komen. Had je het toen al gezien?

Ik zag tegen elke donderdag op, omdat ik weer naar jou moest. Misschien schaamde ik me gewoon. Ik kon toch niet toegeven dat jij mij misschien wel kon helpen? Het ging langzaam maar je wist mijn vertrouwen te winnen. Uiteindelijk voelde het wel goed, ik keek naar elke donderdag uit, want dat was de dag dat ik mijn hart kon luchten zonder dat daar wat mee gebeurde. Ik kon janken als ik dat zou willen, ja.. ik moet toegeven, het was goed.

Toen moest ik van school. Het klikte net, het liep eindelijk. Maar ik moest weg, ergens hoopte ik nog dat ik bleef zitten, maar nee, ik was over.
Elke donderdag baalde ik, ik moest naar mijn nieuwe school. En jij zat daar en ik mocht niet meer naar je toe. Het voelde zo oneerlijk. Soms, stiekem, fietste ik naar je toe maar het besef, dat ik daar niets te zoeken had, was er snel.
Ik miste je, ik had niemand meer die mij kon helpen. Van mijn ouders mocht ik niet naar jou. Wat was ik toen kwaad zeg!

Je vertelde me nog dat ik een lastige was en dat mijn tegenzin duidelijk zichtbaar was. Dat er op de rapportvergaderingen werd gezegd."Wat moeten we met haar"
Misschien zat je wel met je handen in het haar.. Maar toch heb je me wel geholpen. Ik weet voor 100 % zeker dat het goed was. Het duurde even, maar ik vertrouwde je wel.
Ingrid, bedankt voor alles!

Nu, 2 jaar later, moet ik naar Altrecht. Nu moet ik de stap zetten. Weer naar vreemden. Terwijl ik bij jou had kunnen zitten, dat was vertrouwd. Ja, dat had gekunt.

En toen kwam het eindexamen en ik had het gehaald! Ik was blij, maar het voelde ook raar, ik ging nu echt de tijd daar afsluiten. En daar hoorde jij ook bij. Ik belde je op, je was blij om te horen dat ik het gehaald had. Je kwam naar mijn diploma uitreiking!

Je kwam wat te laat, dus ik zag je gelijk, ik herkende je, en het was echt goed om je te zien. Ik voelde me even heel sterk. Later gaf je, je bloemen en feliciteerde je me. Ik wist dat dit de laatste keer was dat ik je zou zien. Hierna zal je mij vergeten, en zal ik op de grote hoop leerlingen vallen die jij hebt geholpen en uiteindelijk geslaagd zijn, zal je ooit nog eens terugdenken zoals ik dat deed?
Zal je ooit beseffen dat je me wel geholpen hebt? Zal je ooit weten dat ik wel naar jou had moeten gaan. Zal je ooit weten, hoe belangrijk je was?

Ingrid is een leerlingenbegeleidster. Zij was de eerste hulpverlener waar ik mee te maken kreeg. En ergens mis ik haar wel een beetje..

Offtopic: ik vind het zelf niet echt een goed verhaal ofzo, maar iemand anders vond het leuk als ik het hier zou plaatsen, dus vandaar

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 15:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 14:21
Verwijderd
Hmmm, origineel
Soms last van interpunctiefoutjes m.b.t. hoofdletters en komma's.
Probeer het tussen haakjes zetten te vermijden.
Ik ben te lui om alles eruit te vissen

mooi stukje!

Grim
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:27
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Grim schreef op 11-07-2004 @ 15:21 :
Hmmm, origineel
Soms last van interpunctiefoutjes m.b.t. hoofdletters en komma's.
Probeer het tussen haakjes zetten te vermijden.
Ik ben te lui om alles eruit te vissen

mooi stukje!

Grim
thnx
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:51
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Zo naar Altrecht. Heeft Ingrid gelijk? Moet ik eerlijk zijn? alles vertellen?
Alles met hoofdletter

Citaat:
Ja, ergens heeft ze wel gelijk. Maar is het echt het beste? en wil ik dit nog wel? Ik ben bang..en misschien vind zij mij ook wel een zeikerd. Het is 2 jaar geleden, en nog vraag ik haar om advies.
Ja, ergens heeft ze wel gelijk, maar is het echt het beste? en (hoofdletter of "en" weglaten)wil ik dit nog wel? Ik ben bang..en (spatie) misschien vind zij mij ook wel een zeikerd. Het is 2 jaar geleden, en (geen komma) nog vraag ik haar om advies.

Citaat:
Die alle eer op zich nam omdat zij degene was die mij had overgehaald? nee, ik was dr gezeik zat, daarom zei ik uiteindelijk ja.
Nee met hoofdletter

Citaat:
Ik zag dat ze me wou helpen maar dat niet meer alleen kon. (of wou ze van me af?)
Zin vind ik niet zo mooi. Mischien wou in wilde veranderen?

Citaat:
Ik zat daar, tegenover jou. Ik was dus kwaad, en zei eigenlijk niks.
komma weghalen

Citaat:
En jij zat daar, en ik mocht niet meer naar je toe.
komma weg

Citaat:
Het voelde zo oneerlijk. Soms, stiekem, fietste ik naar je toe maar het besef,dat ik daar niets te zoeken had,was er snel.
2x spatie na komma

Citaat:
Ik miste je, ik had niemand meer die mij kon helpen.(ja, oke.. eugenie was er ook nog, gelukkig)
Eugenie met hoofdletter + spaties

Citaat:
Je vertelde me nog dat ik een lastige was, en dat mijn tegenzin duidelijk zichtbaar was.
Komma weg

Citaat:
Nu,2 jaar later, moet ik naar Altrecht.
Spatie

Citaat:
En toen kwam het eindexamen, en ik had het gehaald!
Komma weg


Wel leuk verhaaltje, maar vind de zinnen tussen (.....) minder. (Kan ff niet op het woord komen) Misschien kun je er iets anders van maken, maar ja mijn mening. Voor de rest leuk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:05
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 11-07-2004 @ 15:51 :
Alles met hoofdletter


Ja, ergens heeft ze wel gelijk, maar is het echt het beste? en (hoofdletter of "en" weglaten)wil ik dit nog wel? Ik ben bang..en (spatie) misschien vind zij mij ook wel een zeikerd. Het is 2 jaar geleden, en (geen komma) nog vraag ik haar om advies.


Nee met hoofdletter


Zin vind ik niet zo mooi. Mischien wou in wilde veranderen?


komma weghalen


komma weg


2x spatie na komma


Eugenie met hoofdletter + spaties


Komma weg


Spatie


Komma weg


Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:12
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hej meissie,
DaRk-AnGel66 heeft alle op- en aanmerkingen al gemaakt , dus kan ik alleen maar zeggen dat ik het een goed verhaal vind!'t Is heel origineel en ik vind het heel goed dat je het geplaatst hebt! Ga zo door!!
Liefs.

PS: Grim, wat is d'r met jou avatar aan de hand? Hij verandert steeds! Ik vond je eerste het leukst!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:20
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 11-07-2004 @ 17:12 :
PS: Grim, wat is d'r met jou avatar aan de hand? Hij verandert steeds! Ik vond je eerste het leukst!
Neej man deze is vet!! Ik heb hem ook nog ergens op me pctje staan
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:59
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Identiteits crisis.
Het zijn moeilijke dagen voor intelligente jongens.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:10
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Millroy schreef op 11-07-2004 @ 17:59 :
Identiteits crisis.
Het zijn moeilijke dagen voor intelligente jongens.
Whaha!!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 17:17
Verwijderd
WhiteEvil heeft bezwaar aangetekent tegen mijn avatar, daarom is mijn avatar op heden niet meer wat het geweest was.

Nee Millroy, mijn identiteit bestaat niet eens, dus kan ik geen crisis hebben. Dude, life sucks while you know it

Grim
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:39
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Logisch.
Gelukkig suckt mijn leven niet, maar dat van de anderen .
Maar je eerste avatar was wel de coolste. Verouderd ofzo, maar de coolste.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Millroy schreef op 11-07-2004 @ 19:39 :
Logisch.
Gelukkig suckt mijn leven niet, maar dat van de anderen .
Maar je eerste avatar was wel de coolste. Verouderd ofzo, maar de coolste.
Wat stond dr dan op?

Die ''Three tears I saved for you'' ?

Grim
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:12
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
verneuk ff iemand anders topic.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 11-07-2004 @ 15:02 :
Het 1e gesprek, weet je dat nog?
Ik zou 1e voluit schrijven.

Citaat:
Ik was zo kwaad, zo kwaad dat ik naar jou moest.
Misschien 'zo kwam omdat ik'?
Citaat:
Kwaad op Eugenie kwaad op Mw. Boshuis.
Komma tussen Eugenie en kwaad.

Citaat:
Nee, ik was dr gezeik zat, daarom zei ik uiteindelijk ja.
ipv dr haar.

Citaat:
Maar het was Eugenie die mij overhaalde, ze dwong me niet, stelde het alleen maar voor.
'ze stelde het alleen maar voor', volgens mij.

Citaat:
Ik zag dat ze me wilde helpen maar dat niet meer alleen kon. Soms twijfelde ik, of zij misschien ook van me af wou.
Heeft DaRk-AnGeL66 al wat over gezegd en daar ben ik het wel mee eens. Als je de zin niet wilt veranderen, dan zou ik voor maar iig een komma zetten en de komma voor of weg halen.

Citaat:
Ik keek je aan en dacht: "wat moet je van me?" "wat doe ik hier"
Komma (of en) tussen de dingen die je dacht en een punt na de zin.

Citaat:
Het ging langzaam maar je wist mijn vertrouwen te winnen.
Komma voor maar.
Citaat:
Soms, stiekem, fietste ik naar je toe maar het besef, dat ik daar niets te zoeken had, was er snel.
Komma voor maar.

Citaat:
Wat was ik toen kwaad zeg!
Komma voor zeg, volgens mij.

Citaat:
Dat er op de rapportvergaderingen werd gezegd."Wat moeten we met haar"
Dubbele punt ipv punt na gezegd en een punt na de zin.

Citaat:
Ja, dat had gekunt.
gekund ipv gekunt

Citaat:
Je kwam wat te laat, dus ik zag je gelijk, ik herkende je, en het was echt goed om je te zien.
Komme voor en weg.

Citaat:
Later gaf je, je bloemen en feliciteerde je me.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet de komma tussen je en je weg.

Citaat:
Ik wist dat dit de laatste keer was dat ik je zou zien. Hierna zal je mij vergeten, en zal ik op de grote hoop leerlingen vallen die jij hebt geholpen en uiteindelijk geslaagd zijn, zal je ooit nog eens terugdenken zoals ik dat deed?
Eerst schrijf je met 'zou' en in de zin daarna met 'zal'... De komma voor en moet weg. En ik zou de laatste zin afbreken bij 'geslaagd zijn' en dan 'zal je...dat deed?' dus als nieuwe zin.

Citaat:
Zal je ooit weten, hoe belangrijk je was?
Volgens mij kan die komma weg.

^ Om ff te mierenneuken. Maar dan gaat je topic wel weer waar hij over hoort te gaan: je verhaal.

'k vind het meer een brief aan Ingrid dan een verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Big Brother #2
Dobomobo
228 26-12-2005 23:36
Films, TV & Radio ::.Big Brother.::
levi's
501 08-10-2005 19:54
Liefde & Relatie dat slaat toch gewoon fucking nergens op !!
antigone
59 17-08-2003 13:17
Verhalen & Gedichten Algemene sinterklaas-gedichten topic
Verwijderd
12 23-10-2002 16:43
Lifestyle Fototopic IV
rodina
458 08-08-2002 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.