Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2013, 23:38
thibault
thibault is offline
In een onderzoek naar de technologische voorruitgang, specifiek op het veld van onderwijs, heb ik enkele vragen, discussiepunten:

*Welke ICT-ondersteuningen kunnen gebruikt worden in het onderwijs?

*Wat zijn de laatste evoluties in het onderwijs (inzake technologie)? Niet enkel in België maar ook in andere landen en continenten.

*Welke rol kan en zal ICT spelen in het onderwijs in 2030? Zal er nog nood zijn aan leerkrachten, docenten, professoren of kan ICT dit overnemen?

*Wat denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2013, 09:11
Verwijderd
Wat had je zelf al bedacht?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2013, 11:58
thibault
thibault is offline
ICT ondersteuning als word, excel, powerpoint kunnen gebruikt worden als ondersteuning, maar dit is heel basis. Er kan ook gebruik worden gemaakt van pencasts om bijkomende uitleg van thuis te kunnen bekijken...

Van de laatste evoluties in België of buitenland heb ik geen idee...

In 2030 zal er denk ik wel nog nood zijn aan leerkrachten en docenten Maar dan misschien meer in een voorbereidende rol. Er zal zelfstandiger gewerkt worden en vanop afstand lessen gevolgd...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2013, 17:42
Verwijderd
Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Excel en Word het onderwijs ondersteunen eigenlijk.

ICT is in 2030 onderdeel van het praktisch het volledige primaire proces in plaats van een secundair proces. Er bestaan dan geen Steve Jobs scholen meer maar iedereen gebruikt wat hij of zij het liefst heeft. De rol van de docent zal niet veranderen. Er is geen surrogaat voor een persoon voor de klas. Wel zullen een boel incompetente docenten verdwijnen en plaatsmaken voor docenten die wel om kunnen gaan met apparaten in de klas.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2013, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Excel en Word het onderwijs ondersteunen eigenlijk.

ICT is in 2030 onderdeel van het praktisch het volledige primaire proces in plaats van een secundair proces. Er bestaan dan geen Steve Jobs scholen meer maar iedereen gebruikt wat hij of zij het liefst heeft. De rol van de docent zal niet veranderen. Er is geen surrogaat voor een persoon voor de klas. Wel zullen een boel incompetente docenten verdwijnen en plaatsmaken voor docenten die wel om kunnen gaan met apparaten in de klas.
Dat laatste vraag ik me af. Bij mijn klasgenoten zijn er ook genoeg die niet in staat zijn van browser te wisselen. Als die voor de klas staan gaan die het echt niet veel beter doen dan de mensen die er nu staan en er gewoon niet mee opgegroeid zijn.

Verder denk ik dat lessen tegen die tijd wel opgenomen worden, zodat uitleg terug te kijken is thuis. Sowieso wordt onderwijs wat minder locatie-afhankelijk, omdat het klaslokaal wat mobieler wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:09
thibault
thibault is offline
Ik denk dat er in de (nabije) toekomst zal gebruik gemaakt worden van videolessen waarbij de docenten de theorie online ter beschikking zullen stellen en dan school als ontmoetingspunt voor oefeningen en discussies....
Heel misschien zelf online 'livelessen' volgen van thuis uit?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:18
Verwijderd
Dat gebeurt bij ons al regelmatig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurt bij ons al regelmatig.
Voor langdurig zieke leerlingen ja.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:28
Verwijderd
KPN WebChair!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:29
Verwijderd
Oh en we werken aan een eigen interne YouTube-achtige oplossing waar films, clips en meuk geüploadet kan worden en die vervolgens automatisch in meerdere kwaliteiten beschikbaar gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Oh en we werken aan een eigen interne YouTube-achtige oplossing waar films, clips en meuk geüploadet kan worden en die vervolgens automatisch in meerdere kwaliteiten beschikbaar gemaakt wordt.
Wat voor materiaal is dat dan? Extra uitleg, films over het onderwerp waar het bij geschiedenis over gaat of echt de lessen zelf?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2013, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Wat voor materiaal is dat dan? Extra uitleg, films over het onderwerp waar het bij geschiedenis over gaat of echt de lessen zelf?
Van videomateriaal wat bij de methodes geleverd wordt tot en met Schindler's List tot en met materiaal wat door docenten zelf in elkaar is gedraaid voor de les. En natuurlijk ook van die filmpjes die van de examenstunt zijn gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012
Martiño
262 06-11-2012 17:00
Algemene schoolzaken Lerares met hoofddoek
juf_hoofddoek
106 16-07-2012 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.