Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2013, 13:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat vind je zelf redelijk? Hele strikte richtlijnen zijn hier IMHO niet voor op te stellen.
Ik vind het redelijk dat er duidelijke grenzen gesteld worden ipv ad hoc waarschuwingen en bans uit te delen en dan te wijzen naar dit soort vage uitspraken. Ik vind het redelijk dat je op een volwassen manier in discussie gaat en niet begint te huilen als iemand een andere stijl van discussieren heeft dan jij in de kerk geleerd hebt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2013, 14:50
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Ik vind het redelijk dat er duidelijke grenzen gesteld worden ipv ad hoc waarschuwingen en bans uit te delen en dan te wijzen naar dit soort vage uitspraken. Ik vind het redelijk dat je op een volwassen manier in discussie gaat en niet begint te huilen als iemand een andere stijl van discussieren heeft dan jij in de kerk geleerd hebt.
Helemaal mee eens.

- duidelijke grenzen:
- ad hoc waarschuwingen op basis van vage uitspraken:
- volwassen discussiëren:
- elkaars verschillen accepteren:

Maar het zijn dan ook wel de nodige platitudes die je hier uitspreekt.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 09:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik blijf het tot in den treure herhalen, maar een politiek discussieforum werkt simpelweg niet wanneer iedereen altijd "lief" moet blijven. Wat je dan krijgt is een inactief subforum, waar mensen wegblijven omdat er niet gediscussieerd mag worden. Dat is de afgelopen jaren ook keer op keer duidelijk geworden, maar toch blijven forumbazen aldaar stug proberen het subforum te leiden als een kleuterklas. Wellicht zou het beter zijn om het stokje over te geven aan iemand die beter om kan gaan met autoriteit en een discussieforum kan leiden als een discussieforum. Het is nog niet zo schrijnend als het was toen Kitten er forumbaas was, maar het komt aardig in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 15:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Maar het zijn dan ook wel de nodige platitudes die je hier uitspreekt.
Ja ik kan wel met ideeën of argumenten proberen te komen maar dan ga je huilen en stampvoeten en met slotjes en verontschuldigingen smijten, beetje vermoeiend
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 11:28
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En hoe vinden jullie het nu zelf gaan?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 20:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Er wordt volwassen gediscussieerd!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 07:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Discussie 2.0 geen feiten, alleen met verzinsels onderbouwde meningen!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 10:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En hoe vinden jullie het nu zelf gaan?
Hoe vind je het zelf gaan? Ik heb de laatste tijd nauwelijks ingegrepen op N&A, ik heb zelf niet echt een opmerkelijke verandering gezien.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 12:43
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik vind het fantastisch gaan! Eerst iedereen wegjagen met bizarre moderatie en als er nooit meer iemand post net doen alsof dat niet de reden is dat je de laatste tijd nauwelijks hebt ingegrepen (al zijn er twee van de vier recente topics verwijderd/gesloten). Goed hoor
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 13:01
Verwijderd
De Veroorzaker, een tijdje terug wou ik hier iets over zeggen, maar heb toen toch maar gezwegen omdat het de goede kant op leek te gaan.

Ik opende een topic over MM, om te voorkomen dat iemand zou beginnen neuzelen over het hele 'het is nog niet bevestigd', zette ik neer dat ze 'gezien zou zijn'. Daar heb jij eerst zo'n 3 keer over zitten zeuren voordat je eindelijk, na aandringen van mij, je eigen mening postte.
En zo gaat het overal, als je jezelf probeert in te dekken tegen geneuzel over gebrek aan bronnen of bevestiging, krijg je geneuzel over je indekking. Je kunt nu wel fijn met de vinger wijzen naar Martiño, maar ik denk dat je, als je überhaupt interesse hebt in het levend houden van N&A, ook wel eens mag nadenken over je eigen inbreng.
Wat niet wil zeggen dat je niet mag reageren als iemand onzin vertelt, maar vallen over formuleringen slaat het topic meer dood dan een forumbaas kan doen met een slotje.

Dat is mijn mening daarover.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 13:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het fantastisch gaan! Eerst iedereen wegjagen met bizarre moderatie en als er nooit meer iemand post net doen alsof dat niet de reden is dat je de laatste tijd nauwelijks hebt ingegrepen (al zijn er twee van de vier recente topics verwijderd/gesloten). Goed hoor
Allemaal leuk en aardig, dat sarcasme, maar het wordt een beetje eentonig. Graag zie ik dan eens een concrete suggestie van jouw kant.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 19:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dit is gek zeg! Ik zal de gedane suggesties quoten, ik zal bij deze ook mededelen dat ik het er volledig mee eens ben. Helaas waren de FBs in dit topic een andere mening toegedaan dus nu vraag ik na een tijdje hoe jullie dat bevalt. Beetje vreemd om dan dezelfde vraag terug te kaatsen.

@ Mutant, doe eens een voorbeeldje van een discussie die is doodgeslagen door het zeiken over een formulering?


Citaat:
- Nieuwe (degelijke) moderator(s).
- Minder vaak ingrijpen.
- Verhitte discussies gewoon toe laten en af laten lopen.

Strenge moderatie heb je geen reet aan, zeker niet als er vrijwel niemand aanwezig is om het voor te modereren. Kan je wel helemaal gaan praten over het "aardig houden" maar het enige wat je daarmee bereikt is dat het nog meer dood wordt.
Citaat:
Precies dit ja. Geldt trouwens voor wel meer subfora. De enige uitzondering is misschien Seksualiteit, omdat het daar stikt van de fappertjes en die mogen van mij wel weg.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 20:38
Verwijderd
Ik geloof dat je intelligent genoeg bent om geen voorbeeld nodig te hebben, maar hoe jij reageerde in het topic over MM moedigt mensen bepaald niet aan om nog te reageren of überhaupt nog een topic te openen, zeker niet als ze nieuw en/of jong zijn. En dan kan er gezegd worden dat er weinig over te discussiëren valt, dat iedereen het kolder vindt, maar dan hoef je eigenlijk geen topics meer te openen, want 3/4e van het nieuws valt tegenwoordig onder kolder (en nee, ik heb daar geen bron voor, dat is wat ik bedoel met indekken, zelfs bij dingen die je bij wijze van spreken zegt, voel ik me al gedwongen om me in te dekken tegen de grapjassen die om de haverklap om een bron roepen of je 'pakken' of je formulering).

En volgens mijn is de batterij van mijn tablet leeg dus ik ga nu op versturen klikken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 20:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dit is gek zeg! Ik zal de gedane suggesties quoten, ik zal bij deze ook mededelen dat ik het er volledig mee eens ben. Helaas waren de FBs in dit topic een andere mening toegedaan dus nu vraag ik na een tijdje hoe jullie dat bevalt. Beetje vreemd om dan dezelfde vraag terug te kaatsen.

@ Mutant, doe eens een voorbeeldje van een discussie die is doodgeslagen door het zeiken over een formulering?
Ah. Ik weet niet welke fb's jij bedoelt met een andere mening, maar ik heb reeds aangegeven dat we bereid zijn om minder in te grijpen en discussies meer op hun beloop te laten, en dat heb ik de afgelopen maanden ook gedaan.

Als jij zelf verder nog suggesties hebt hoor ik ze graag.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 07:30
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik geloof dat je intelligent genoeg bent om geen voorbeeld nodig te hebben, maar hoe jij reageerde in het topic over MM moedigt mensen bepaald niet aan om nog te reageren of überhaupt nog een topic te openen, zeker niet als ze nieuw en/of jong zijn. En dan kan er gezegd worden dat er weinig over te discussiëren valt, dat iedereen het kolder vindt, maar dan hoef je eigenlijk geen topics meer te openen, want 3/4e van het nieuws valt tegenwoordig onder kolder (en nee, ik heb daar geen bron voor, dat is wat ik bedoel met indekken, zelfs bij dingen die je bij wijze van spreken zegt, voel ik me al gedwongen om me in te dekken tegen de grapjassen die om de haverklap om een bron roepen of je 'pakken' of je formulering).

En volgens mijn is de batterij van mijn tablet leeg dus ik ga nu op versturen klikken.
Geloven doe je maar in de kerk akelig stukje mens dat je bent (zie gerapporteerde Posts, zou ik zelf nooit zeggen maar mutant vind het een prima kwalificatie dus waarom niet), kom nou eens met een helder voorbeeld ipv een post vol nietszeggende platitudes. Sowieso is het natuurlijk niet mijn taak om posten te bevorderen, dat is die van de FBs. En zowel jij als Martino hebben er een handje aan gelovige te beledigen met feitelijk onjuiste argumenten en gaan dan janken over indekken als je ze erop aanspreekt en om een bron vraagt.

Kusje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 07:46
Verwijderd
Wat jij er nou weer bij moet slepen :')

Het is jouw taak niet om posten te bevorderen, maar het is ook jouw taak niet het posten te ontmoedigen, het is wel de taak van de forumbazen om leden die vervelend zijn te bannen. Mensen ontmoedigen om te posten vind ik vallen onder vervelend, zal ik mijn taak dan uitvoeren en jou bannen? En dat is niet bedoeld als dreigement. Maar hier heel hard janken over hoe Martiño de sfeer verpest op N&A, maar zelf alle verantwoordelijkheid afschuiven, want het is niet jouw taak, vind ik ook behoorlijk triest.
Als N&A je iets kan schelen, dan doe je zelf maar wat moeite en anders moet je ophouden met wijzen naar mensen die wel iets proberen. Er wordt hier herhaaldelijk gevraagd naar wat jouw suggesties zijn en het enige dat je doet is zeiken over wat anderen verkeerd doen. Wil jij überhaupt serieus genomen worden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 10:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Right. Dat dit een discussie is die door volwassenen gevoerd wordt, zeg.

Mutant, je maakt nogal nare persoonlijke aanvallen richting de Veroorzaker in je laatste paar posts. Als je van mening bent dat hij loopt te trollen, moet je hem een waarschuwing oid geven, niet een zooi kutopmerkingen naar zijn hoofd gooien.

De Veroorzaker, zelfde geldt voor jou, geen reden om Mutant persoonlijk af te zeiken. Daarnaast zijn dit soort posts:

Citaat:
Ik vind het fantastisch gaan! Eerst iedereen wegjagen met bizarre moderatie en als er nooit meer iemand post net doen alsof dat niet de reden is dat je de laatste tijd nauwelijks hebt ingegrepen (al zijn er twee van de vier recente topics verwijderd/gesloten). Goed hoor
Natuurlijk een "damned if you do, damned if you don't" situatie waarin ze het nooit goed kunnen doen. Dat is niet erg constructief en zorgt alleen maar voor meer onderlinge verwijten.

Martiño, je vraagt de Veroorzaker om concrete suggesties om het actiever / beter / leuker te maken op N&A en dat is fair enough, wat zijn jouw eigen suggesties daarvoor? Want die lijken er ook niet echt te zijn tot zover. Minder streng modereren is denk ik een stap in de goede richting, maar het lost het onderliggende probleem niet op dat N&A in het algemeen óf dusdanig saai / inactief is dat niemand er wil posten, of dusdanig fel dat de nieuwelingen er weggejaagd worden en de regulars steeds feller tegen elkaar ingaan. Valt daar een oplossing of compromis voor te vinden?

Ik denk zelf dat N&A wellicht iets omgevormd moet worden in een forum wat meer gericht is op wat voor scholieren relevant is, zoals ik hier noemde dus:

Citaat:
- Of, om N&A om te vormen naar iets als "Discussies & Betogen", aangezien dat beter aansluit op de doelgroep van het forum, het hiermee wellicht iets toegankelijker wordt voor diezelfde doelgroep (veel scholieren moeten immers betogen houden / schrijven op school) en er dan duidelijk een forum van maken wat voor dergelijke zaken bedoeld is.
om te zorgen dat duidelijker is waarvoor het forum bedoeld is en aantrekkelijker is voor jongere leden om mee te doen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 10:18
Verwijderd
Je hebt gelijk, Dark Phoenix. Maar het is bijzonder frustrerend als je nadenkt over dingen, moeite doet om fatsoenlijk te reageren en dat het vervolgens aan de kant wordt geschoven met dingen die er in deze discussie niet toe doen (overigen krijg ik ook de neiging om 'bron!' te roepen bij de beweringen) en de reactie dat 'het niet aan mij is'. Het is niet mijn subforum, het valt niet eens onder mijn pluscategorie, dus ik kan ook zeggen 'het is niet aan mij'.
En dan vraag ik me inderdaad af of je serieus genomen wil worden of stangt om het stangen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 10:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je hebt gelijk, Dark Phoenix. Maar het is bijzonder frustrerend als je nadenkt over dingen, moeite doet om fatsoenlijk te reageren en dat het vervolgens aan de kant wordt geschoven met dingen die er in deze discussie niet toe doen (overigen krijg ik ook de neiging om 'bron!' te roepen bij de beweringen) en de reactie dat 'het niet aan mij is'. Het is niet mijn subforum, het valt niet eens onder mijn pluscategorie, dus ik kan ook zeggen 'het is niet aan mij'.
En dan vraag ik me inderdaad af of je serieus genomen wil worden of stangt om het stangen.
Ja, dat gevoel ken ik, ja.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 12:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mensen ontmoedigen om te posten vind ik vallen onder vervelend, zal ik mijn taak dan uitvoeren en jou bannen?
Als dat betekent dat je met een concreet voorbeeld zou moeten komen dan zou dat een fantastisch plan zijn ja, maar zo werkt het helaas niet.

Citaat:
En dat is niet bedoeld als dreigement. Maar hier heel hard janken over hoe Martiño de sfeer verpest op N&A, maar zelf alle verantwoordelijkheid afschuiven, want het is niet jouw taak, vind ik ook behoorlijk triest.
Het is mijn taak toch ook niet? Er zijn door martino zoveel posts van mij verwijderd omdat die niet in lijn met zijn nieuwe beleid waren dat ik er geen zin meer in had, wat ik heel jammer vind. Toen wilde niemand luisteren en waren er hartstikke goede redenen om posts te verwijderen en nu moet ik opeens met voorstellen komen, maar als er een voorstel door Reverend, Schrödinger, Ertur of wie dan ook gedaan wordt dan wordt daar allen maar om gelachen want nieuwe leden moeten de kans krijgen om te discussieren enzo.

Citaat:
Als N&A je iets kan schelen, dan doe je zelf maar wat moeite en anders moet je ophouden met wijzen naar mensen die wel iets proberen. Er wordt hier herhaaldelijk gevraagd naar wat jouw suggesties zijn en het enige dat je doet is zeiken over wat anderen verkeerd doen.
Lees het topic nu eens door, er staan zat suggesties in waar ik het mee eens ben, dat heb ik ook al aangegeven.

Citaat:
Wil jij überhaupt serieus genomen worden?
Door iemand die een persoon met een andere mening kwalificeert als akelig stukje mens niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 13:33
Verwijderd
Ik snap niet dat jij blijkbaar zo'n immens probleem hebt met dat ik ergens ooit een keer heb gezegd dat ik iemand een akelig stukje mens vind om zijn mening. Iemand die vindt dat mensen maar zelfmoord moeten plegen als ze zich ellendig voelen of, als ze zelf niet in die mogelijkheid zijn, maar geholpen moeten worden daarbij. Dat had de voorkeur op ondraaglijk lijden voorkomen door abortus voor hem en ik mag dat niet akelig vinden en die gedachte uitspreken (er staat inderdaad 'je bent' ik heb inderdaad niet de term 'ik vind' gebruikt, maar het lijkt me wel duidelijk dat het mijn mening betreft)?

Maar goed, als jij door mij niet serieus genomen wil worden, dan kan ik verder ook niet veel voor je betekenen natuurlijk. Is het nog nuttig dat ik reageer op de rest van de dingen die je aanhaalt, of heeft dat ook geen zin meer?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 14:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik snap niet dat jij blijkbaar zo'n immens probleem hebt met dat ik ergens ooit een keer heb gezegd dat ik iemand een akelig stukje mens vind om zijn mening.
Ik heb daar heel veel moeite mee, het ergste wat je in mijn ogen kunt zeggen tegen iemand is dat hij/zij een minderwaardig mens is en ik vind dit er niet heel ver vanaf liggen.

Citaat:
Iemand die vindt dat mensen maar zelfmoord moeten plegen als ze zich ellendig voelen of, als ze zelf niet in die mogelijkheid zijn, maar geholpen moeten worden daarbij. Dat had de voorkeur op ondraaglijk lijden voorkomen door abortus voor hem en ik mag dat niet akelig vinden en die gedachte uitspreken (er staat inderdaad 'je bent' ik heb inderdaad niet de term 'ik vind' gebruikt, maar het lijkt me wel duidelijk dat het mijn mening betreft)?
Natuurlijk mag je dat vinden, maar je mag ook proberen uit te leggen waarom jij een andere mening hebt. Ik vind echter dat als jij je op die manier wenst te kunnen opstellen in een discussie dat je dan niet anderen de maat kunt nemen wat betreft het posten bevorderen. Of denk je dat leden uitmaken voor akelige stukjes mens een goede manier is om een discussie op gang te houden?


Citaat:
Maar goed, als jij door mij niet serieus genomen wil worden, dan kan ik verder ook niet veel voor je betekenen natuurlijk. Is het nog nuttig dat ik reageer op de rest van de dingen die je aanhaalt, of heeft dat ook geen zin meer?
Ja, dat lijkt me ook (?) geen zin meer hebben.
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 20-03-2013 om 14:32. Reden: Ontkennende vraagstelling gemist.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 14:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Mutant en de Veroorzaker, ik wil jullie verzoeken om jullie persoonlijke discussie niet in een topic uit te vechten wat over het beleid van N&A gaat.

Citaat:
Het is mijn taak toch ook niet? Er zijn door martino zoveel posts van mij verwijderd omdat die niet in lijn met zijn nieuwe beleid waren dat ik er geen zin meer in had, wat ik heel jammer vind.
Ik heb het even nagezocht: ik heb voor zover ik kan zien inderdaad 3 posts van jou verwijderd (2 offtopic, 1 flame).

Citaat:
Toen wilde niemand luisteren en waren er hartstikke goede redenen om posts te verwijderen en nu moet ik opeens met voorstellen komen, maar als er een voorstel door Reverend, Schrödinger, Ertur of wie dan ook gedaan wordt dan wordt daar allen maar om gelachen want nieuwe leden moeten de kans krijgen om te discussieren enzo.
Ik ben op de voorstellen en kritiek van iedereen in dit topic, voorgaande topics en pm's serieus ingegaan. Dat ik luister wil niet zeggen dat ik alles een op een overneem of dat we het opeens allemaal eens zijn, dat heb ik ook al meerdere malen duidelijk aangegeven, maar ik heb zeker niks weggelachen.
Citaat:
Lees het topic nu eens door, er staan zat suggesties in waar ik het mee eens ben, dat heb ik ook al aangegeven.
Ik heb de suggesties in dit topic behandeld en op sommige punten aangegeven dat ik daar wat mee ga doen, er is geen suggestie van jouw kant gekomen.
De enige suggestie die jij ondersteunt is die van Reverend en Schrödinger - ik had toen reeds toegezegd dat ik minder streng zal modereren en discussies meer op hun beloop zal laten.

Nogmaals: Als jij zelf verder nog concrete suggesties hebt hoor ik ze graag.
Als je alleen maar (sarcastische) kritiek post of het op de persoon probeert te spelen mag dat, maar ik kan er verder niks mee, en je wekt daarmee alleen de indruk dat je probeert te trollen, niet dat je wil bijdragen.



noot voor Dark Phoenix: ik ga op een later moment even in op je suggesties
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 14:48
Verwijderd
Martiño, De Veroorzaker neemt mijn reactie over N&A niet serieus om iets wat ik heb gezegd, dus in principe gaat het wel om N&A en hoe daar wel/niet te reageren. Maar goed, De Veroorzaker, je krijgt mijn reactie in een pm dan.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 17:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nogmaals: Als jij zelf verder nog concrete suggesties hebt hoor ik ze graag.
Als je alleen maar (sarcastische) kritiek post of het op de persoon probeert te spelen mag dat, maar ik kan er verder niks mee, en je wekt daarmee alleen de indruk dat je probeert te trollen, niet dat je wil bijdragen.
Ja een andere FB, dat is al gezegd maar daar leest iedereen overheen. Dat topic over die gratis kranten had je anders kunnen doen, zowel ik als homosignificans proberen er een bredere discussie van te maken. Jij legt allen uit waarom het topic eigenlijk op slot zou moeten en laat het vervolgens open, vreemd. Zelfde als het topic over de paus, als we het over cynische reacties die en discussie doodslaan hebben, denk je dat die reactie een gelovige uitnodigt tot reageren? En die heb je toch echt nodig in een discussie over de nieuwe paus, want allemaal de kerk afzeiken is geen discussie.

Ik heb eerder in dit topic al aangegeven waar ik vind dat je moderatie verkeerd is, daar was je het niet mee eens en je verwees naar de regels en het beleid. Als ik dan een maand later vraag wat je er zelf van vind dan kun je me wel een sarcastische eikel vinden en daar heb je dan ook nog gelijk in maar dat is dan ook het enige.
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 20-03-2013 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 18:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik lees wederom alleen maar kritiek, maar geen nieuwe suggesties.

Ik ga niet zelf besluiten over of ik wel of niet moet stoppen op N&A, als de plussen/beheerder vinden dat ik op N&A niet goed functioneer zal ik stoppen op N&A zodra er een vervanger is.

Ik heb het topic over de kranten juist opengelaten en niet ingegrepen omdat ik de discussie een kans wilde gunnen. Ik heb de topicstarter er alleen op gewezen dat het niet de bedoeling is dat wij zijn huiswerk gaan maken, maar ik vond het overdreven om het te sluiten. Wat had ik dan moeten doen? Concrete suggestie aub.

Wat je probleem is met het topic met de paus snap ik niet. Dat je het blijkbaar niet met mij en andere critici eens bent heb je al zeer duidelijk laten merken. Maar wil je nu dat ik cynische en kritische reacties ontmoedig op N&A, en dus moet ingrijpen zodat mensen die hun mening niet durven verkondigen dat wel doen?
Als er één conclusie kan worden getrokken uit dit topic is dat ingrijpen door de moderators niet gewenst is. Maar jij wil nu dat ik meer ingrijp en anderen voorschrijf hoe ze moeten reageren? Ook hier weer het verzoek om dit wat concreter uit te leggen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 18:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven waar ik vind dat je moderatie verkeerd is, daar was je het niet mee eens en je verwees naar de regels en het beleid. Als ik dan een maand later vraag wat je er zelf van vind dan kun je me wel een sarcastische eikel vinden en daar heb je dan ook nog gelijk in maar dat is dan ook het enige.
Wat wil je nu? Jij hebt kritiek, maar je kunt steeds niet aangeven wat er dwars zit, behalve dingen die maanden geleden aan de orde waren, waar ik op gereageerd heb en waar ik al had toegezegd om daar iets aan te doen. Als ik om concrete suggesties vraag herhaal je suggesties van anderen waar ik al lang op gereageerd heb. Ik geef je constant de mogelijkheid om je verhaal te doen en mee te denken, maar inderdaad, je reageert dan als een sarcastische eikel die graag overal een probleem ziet en geeft nogal de indruk dat je alleen maar klaagt en uitlokkend reageert om fb's (of mij persoonlijk?) dwars te zitten omdat je het gewoon leuk vindt of ons niet mag. Tja. *shrug* Ik kan er op een gegeven moment ook niet veel meer mee.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 00:15
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik geloof dat je intelligent genoeg bent om geen voorbeeld nodig te hebben, maar hoe jij reageerde in het topic over MM moedigt mensen bepaald niet aan om nog te reageren of überhaupt nog een topic te openen, zeker niet als ze nieuw en/of jong zijn. En dan kan er gezegd worden dat er weinig over te discussiëren valt, dat iedereen het kolder vindt, maar dan hoef je eigenlijk geen topics meer te openen, want 3/4e van het nieuws valt tegenwoordig onder kolder (en nee, ik heb daar geen bron voor, dat is wat ik bedoel met indekken, zelfs bij dingen die je bij wijze van spreken zegt, voel ik me al gedwongen om me in te dekken tegen de grapjassen die om de haverklap om een bron roepen of je 'pakken' of je formulering).

En volgens mijn is de batterij van mijn tablet leeg dus ik ga nu op versturen klikken.
Allemaal nobel dat je dit zegt maar achter de schermen is dit iets wat totaal niet gerealiseerd wordt. Dus wanneer je hier op het openbare gedeelte zegt dat dit een punt is terwijl je er op admin helemaal niet op ingaat verlies je totaal wat geloofwaardigheid .

Even tussendoor overigens.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 01:06
Verwijderd
Andersom werkt dat net zo, als je op admin dingen zegt die je niet tegen die leden persoonlijk durft te zeggen, Mr.Mark
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 01:18
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Martiño, je vraagt de Veroorzaker om concrete suggesties om het actiever / beter / leuker te maken op N&A en dat is fair enough, wat zijn jouw eigen suggesties daarvoor? Want die lijken er ook niet echt te zijn tot zover. Minder streng modereren is denk ik een stap in de goede richting, maar het lost het onderliggende probleem niet op dat N&A in het algemeen óf dusdanig saai / inactief is dat niemand er wil posten, of dusdanig fel dat de nieuwelingen er weggejaagd worden en de regulars steeds feller tegen elkaar ingaan. Valt daar een oplossing of compromis voor te vinden?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 01:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Mijn oprechte excuses DP, had idd beloofd om er nog op te reageren maar het is er een beetje doorgeschoten. Ik ga proberen dit weekend te reageren.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Allemaal nobel dat je dit zegt maar achter de schermen is dit iets wat totaal niet gerealiseerd wordt. Dus wanneer je hier op het openbare gedeelte zegt dat dit een punt is terwijl je er op admin helemaal niet op ingaat verlies je totaal wat geloofwaardigheid .

Even tussendoor overigens.
En hoe zou jij toch maar kunnen weten waar ik mee bezig ben al dan niet op Admin.

Maar verder heeft dít wel heel weinig te maken met N&A, dus misschien kun je me of een pm sturen of een topic openen op BZ?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 10:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat wil je nu? Jij hebt kritiek, maar je kunt steeds niet aangeven wat er dwars zit, behalve dingen die maanden geleden aan de orde waren, waar ik op gereageerd heb en waar ik al had toegezegd om daar iets aan te doen. Als ik om concrete suggesties vraag herhaal je suggesties van anderen waar ik al lang op gereageerd heb. Ik geef je constant de mogelijkheid om je verhaal te doen en mee te denken, maar inderdaad, je reageert dan als een sarcastische eikel die graag overal een probleem ziet en geeft nogal de indruk dat je alleen maar klaagt en uitlokkend reageert om fb's (of mij persoonlijk?) dwars te zitten omdat je het gewoon leuk vindt of ons niet mag. Tja. *shrug* Ik kan er op een gegeven moment ook niet veel meer mee.
Ja je pretendeert de mogelijkheid te geven maar als je toch niet leest wat ik zeg is het een beetje een wassen neus. Ik geef mbt het krantentopic aan wat ik een betere oplossin vind en in jouw reactie daarop klaag je wederom dat ik nooit een suggestie doe, je moet het wel willen zien he. Dat ik persoonlijk moeite met leugenaars heb is een discussie die we al eerder gehad hebben, dat staat hier los van en dat moet je zeker niet groter maken dan het is.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 16:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martiño, je vraagt de Veroorzaker om concrete suggesties om het actiever / beter / leuker te maken op N&A en dat is fair enough, wat zijn jouw eigen suggesties daarvoor? Want die lijken er ook niet echt te zijn tot zover. Minder streng modereren is denk ik een stap in de goede richting, maar het lost het onderliggende probleem niet op dat N&A in het algemeen óf dusdanig saai / inactief is dat niemand er wil posten, of dusdanig fel dat de nieuwelingen er weggejaagd worden en de regulars steeds feller tegen elkaar ingaan. Valt daar een oplossing of compromis voor te vinden?
Een compromis vinden is lastig. Je kunt wel zeggen dat je in het midden gaat zitten met moderatie, maar dat is lastiger gezegd dan gedaan (want wat is het midden?). Ik heb voorheen geprobeerd via pm mensen aan te spreken op onaardig gedrag (uitdrukkelijk niet als waarschuwing, maar een normale pm met het verzoek iets milder te zijn), maar daar werd niet altijd positief op gereageerd. Het naar N&A lokken van leden die actief zijn op DK en Onzin lukt ook lastig.
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een moderator alleen meer mensen kunnen lokken, de vaste posters moeten dan ook bereid zijn om open te staan voor nieuwe leden, topics openen en op de sfeer letten (zonder het niveau te laten dalen). Als alleen maar de mod topics opent heb je nog niks. Activiteit kun je niet afdwingen met regels, hoogstens stimuleren door mensen de ruimte te geven en dat probeer ik op dit moment te doen. En je kunt wel wat basale regels voor sfeer opstellen, maar de intentie moet vanuit de leden zelf komen.

Citaat:
Ik denk zelf dat N&A wellicht iets omgevormd moet worden in een forum wat meer gericht is op wat voor scholieren relevant is, zoals ik hier noemde dus:

om te zorgen dat duidelijker is waarvoor het forum bedoeld is en aantrekkelijker is voor jongere leden om mee te doen.
Wat mij betreft mogen er best wel wat meer 'algemene' discussies op N&A worden gevoerd, dus ik wil best eens kijken hoe we dit vorm kunnen geven. Het moet wel geen huiswerkdump komen zoals laatst.
Of zoiets werkt om jongere leden te lokken weet ik niet. Ik wil het best proberen, maar je kunt niet ontkennen dat er tussen de meeste 14-jarigen en 25-jarigen een flink niveauverschil zit, dus het zal altijd lastig blijven. Maar van mij mag er best wat breder en niet persé over actuele zaken gepraat worden.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Het naar N&A lokken van leden die actief zijn op DK en Onzin lukt ook lastig.
Lastig? Wat is eraan gedaan? Ik zit zowel op DK als onzin en heb er niets van gemerkt behalve voor een verkiezingspoll. Als je DK'ers/onzinners naar N&A wil lokken heb je het tot nu toe niet zo handig aangepakt, want dit was ronduit irritant.
Citaat:
Wat mij betreft mogen er best wel wat meer 'algemene' discussies op N&A worden gevoerd, dus ik wil best eens kijken hoe we dit vorm kunnen geven. Het moet wel geen huiswerkdump komen zoals laatst.
Of zoiets werkt om jongere leden te lokken weet ik niet. Ik wil het best proberen, maar je kunt niet ontkennen dat er tussen de meeste 14-jarigen en 25-jarigen een flink niveauverschil zit, dus het zal altijd lastig blijven. Maar van mij mag er best wat breder en niet persé over actuele zaken gepraat worden.
Hoe actief zijn de forumbazen zelf in topics openen? Medeforumbazen betrekken op het deelforum?

Kan N&A een discussieforum worden met een beginners- en gevorderdendeel? Scholieren die zich wagen op het echte deel weten dan ook waar ze aan toe zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 08:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zal ik anders antwoord geven?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Kan N&A een discussieforum worden met een beginners- en gevorderdendeel? Scholieren die zich wagen op het echte deel weten dan ook waar ze aan toe zijn.
Ik denk niet dat verder opsplitsen de oplossing is. Het forum is niet meer druk genoeg voor allerlei kleine subfora en ik denk dat onderverdelen in discussieniveau daar niet veel verbetering in zal brengen.

Ik probeer in ieder geval activiteit te bevorderen op mijn subfora (soms heb ik wat minder zin in het ene dan weer minder zin in het andere) en als ik opmerkelijk nieuws tegenkom, dan gooi ik dat op N&A (en vergeet dan meestal dat ik daar een topic heb geopend ^^). Misschien niet direct dingen van het hoogste niveau of waar je immense discussies over kunt hebben, maar als je nog enkel die zaken wil hebben, dan gaat het sowieso snel tegenvallen.

Hoe stellen jullie voor meer mensen te betrekken?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 10:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lastig? Wat is eraan gedaan? Ik zit zowel op DK als onzin en heb er niets van gemerkt behalve voor een verkiezingspoll. Als je DK'ers/onzinners naar N&A wil lokken heb je het tot nu toe niet zo handig aangepakt, want dit was ronduit irritant.
Wat was ronduit irritant?
De verkiezingspoll op onzin had (helaas) niks met N&A te maken. Dat illustreert het probleem ook wel want toen ik net begon op N&A heb ik op persoonlijke basis (irl of via pm/fb) een aantal mensen benaderd of ze meer zin hadden om op N&A te komen, in plaats van op Onzin over nieuws te praten, maar meestal hadden ze daar geen zin in door de sfeer, veel mensen storen zich aan de afzeiksfeer die er heerst op N&A als je je punt niet zo goed naar voren kunt brengen, op Onzin is dat minder een probleem.

Citaat:
Hoe actief zijn de forumbazen zelf in topics openen? Medeforumbazen betrekken op het deelforum?
Ik probeer zelf regelmatig topics te openen. Tijdens de verkiezing- en formatieperiode heb ik bijvoorbeeld meerdere topics geopend, maar ik kan niet constant met N&A bezig zijn en ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat ik de enige ben die topics opent. Als N&A-ers meer willen discussiëren kunnen ze ook zelf een serieuze poging doen om nieuwe topics te openen.

Citaat:
Kan N&A een discussieforum worden met een beginners- en gevorderdendeel? Scholieren die zich wagen op het echte deel weten dan ook waar ze aan toe zijn.
Ik denk niet dat het zin heeft om N&A te splitsen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat verder opsplitsen de oplossing is. Het forum is niet meer druk genoeg voor allerlei kleine subfora en ik denk dat onderverdelen in discussieniveau daar niet veel verbetering in zal brengen.
'Verder' opsplitsen? Ik denk dat dit juist het enige stukje is waar nog wel behoefte is aan zowel de pruttopics met omg dat dit kan in Nederland en wat vind je van abortus, als aan de diepere discussies waar jong grut weinig van snapt. De rest van het forum kan grotendeels ineen worden geschoven ja, maar dit zijn toch echt twee dingen die niet samengaan, die beide potentie hebben, en waar jullie nu tussenin aan het modderen zijn waardoor het inderdaad verschrikkelijk dood en saai is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 10:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik snap je redenatie hoor, ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht. Misschien is het een idee om een relaxter nieuwssubforum te maken waar meer op het niveau keukentafel/kroeg wordt gepraat en een serieus discussieforum (daar zou je dan bijvoorbeeld wetenschap en filosofie ook aan toe kunnen voegen, zodat het nu niet meer zo awkward bij W&L staat).

Het probleem imo is dan wel:

a) activiteit (veel casual nieuwsdiscussies vinden op Onzin en DK plaats, hoe krijg je die naar een ander subforum? Ik kreeg van de week half DK over me heen toen ik een fitnesstopic verplaatste van DK naar L&G, op DK en Onzin zit men gewoon lekker dus men wil daar ook niet weg), en

b) wanneer is iets *omg dat dit kan in nederland!!11!* en wanneer is het een Serieuze Discussie. Op papier klinkt dat goed, maar in de praktijk is die scheiding lastig te maken, ook omdat je niet voorkomt dat "omg dat dit kan" reacties en de beargumenteerde serieuze reacties door elkaar komen te staan in een topic. Wat moet je dan doen? Topic splitsen?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat was ronduit irritant?
De verkiezingspoll op onzin had (helaas) niks met N&A te maken. Dat illustreert het probleem ook wel want toen ik net begon op N&A heb ik op persoonlijke basis (irl of via pm/fb) een aantal mensen benaderd of ze meer zin hadden om op N&A te komen, in plaats van op Onzin over nieuws te praten, maar meestal hadden ze daar geen zin in door de sfeer, veel mensen storen zich aan de afzeiksfeer die er heerst op N&A als je je punt niet zo goed naar voren kunt brengen, op Onzin is dat minder een probleem.

Ik probeer zelf regelmatig topics te openen. Tijdens de verkiezing- en formatieperiode heb ik bijvoorbeeld meerdere topics geopend, maar ik kan niet constant met N&A bezig zijn en ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat ik de enige ben die topics opent. Als N&A-ers meer willen discussiëren kunnen ze ook zelf een serieuze poging doen om nieuwe topics te openen.
Is het dan überhaupt nog wel de moeite waard om N&A te behouden? Voegt het op dit moment nog écht wat toe aan het forum, behalve nostalgie?

(Dit zijn oprechte vragen, ik heb geen idee. Jouw post klinkt echter alsof het wellicht gewoon voor mensen niet langer interessant is om te posten (om wat voor reden dan ook) en dan kan het misschien beter samengevoegd worden met een ander forum / opgeheven worden / wat dan ook?)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Wat was ronduit irritant?
De verkiezingspoll op onzin had (helaas) niks met N&A te maken.
Ik zie deze reactie nu pas. Maar je hebt wél links geplaatst naar de verkiezingspoll die je zelf op N&A had gemaakt, en was beledigd dat er een eigen variant was op onzin. Jouw handelen (links plaatsen en beledigd zijn) was ronduit irritant.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Is het dan überhaupt nog wel de moeite waard om N&A te behouden? Voegt het op dit moment nog écht wat toe aan het forum, behalve nostalgie?

(Dit zijn oprechte vragen, ik heb geen idee. Jouw post klinkt echter alsof het wellicht gewoon voor mensen niet langer interessant is om te posten (om wat voor reden dan ook) en dan kan het misschien beter samengevoegd worden met een ander forum / opgeheven worden / wat dan ook?)
Daar zit ik ook over te denken, al dan niet in combinatie met W&L, maar N&A valt natuurlijk niet onder mijn verantwoordelijkheid en W&L pas sinds kort.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:21
Verwijderd
Op deze manier heeft het inderdaad weinig zin.

Wat betreft actiever maken: er wordt meer gelezen dan jullie misschien denken. Mensen die het interessant vinden, lezen er wel en mensen die niet op andere deelfora willen komen willen ook niet doodgegooid worden met die lokkertjes. Oftewel: stuur aan op fatsoenlijke discussies (wat betreft het gevorderdendeel van n&a).

Wat betreft nieuwelingen zul je als forumbaas toch echt eens rond moeten kijken op het voorstelforum. Ik begrijp niet dat alle forumbazen zich daar vandaan houden en er echt alleen maar standaardreacties worden gegeven. Dit is de enige plek waar je mensen wél de weg zou moeten wijzen op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft nieuwelingen zul je als forumbaas toch echt eens rond moeten kijken op het voorstelforum. Ik begrijp niet dat alle forumbazen zich daar vandaan houden en er echt alleen maar standaardreacties worden gegeven. Dit is de enige plek waar je mensen wél de weg zou moeten wijzen op dit forum.
Dat is wel een goeie. Soms hop ik er langs en als iemand het over tekenen of muziek heeft, dan zeg ik ze eens langs te komen op Art of Muziek enzo. Maar het zit niet standaard in mijn forumronde. Het is meer een extra als ik er aan denk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 13:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op deze manier heeft het inderdaad weinig zin.

Wat betreft actiever maken: er wordt meer gelezen dan jullie misschien denken. Mensen die het interessant vinden, lezen er wel en mensen die niet op andere deelfora willen komen willen ook niet doodgegooid worden met die lokkertjes. Oftewel: stuur aan op fatsoenlijke discussies (wat betreft het gevorderdendeel van n&a)
Tja, ik wil ook wel "aansturen" op fatsoenlijke discussies (de vraag is ook deels hoe dat dan moet), maar strenge moderatiepogingen worden over het algemeen negatief ontvangen door de regulars en werken contraproductief, met het gevolg dat het dan weer stilvalt. Zonder regulars ook geen nieuwe topics, dus ook geen nieuwelingen die dan komen reageren.

Het wordt gewoon niet gewaardeerd als een mod zich als een soort strenge discussieleider opstelt in een topic, en ik ben daar persoonlijk ook niet zo'n voorstander van. Ik zie liever een soort keukentafel/kroegdiscussie op N&A. Probleem is dat die nu al vooral op Onzin bestaan, en daar kan ik ze ook niet weghalen want op Onzin mag alles.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 13:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben overigens wel voor een soort samenvoeging met het W-gedeelte van W&L, waarbij L wordt losgelaten, en je N&A een soort breed georiënteerd nieuws, discussie en achtergronden subforum maakt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 09:52
Verwijderd
Zou er dan, als iemand iets beweert waar iemand anders niet zo in gelooft, wel om bronnen gevraagd mogen worden? Of is dat op een wetenschappelijk forum nog altijd not done?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 11:02
Verwijderd
Sowieso W&L is uitgestorven en kan net zo goed verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 11:12
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Nou, als je kijkt naar het aantal actieve topics in maart, zit er echt amper verschil tussen activiteit op W&L en N&A (W&L 9 topics; N&A zelfs minder, namelijk 7). Allebei maar laten verdwijnen dan?

Je kunt het best samenvoegen en er een debatforum van maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.