Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2013, 16:50
R-R
R-R is offline
Hey,
Ik ben de afgelopen tijd bezig met een game pc samen te stellen, lukt opzich allemaal goed, maar moederborden, ik snap er werkelijk waar geen hout van!
Ik heb een paar eisen voor een moderbord:
-4x ddr3 slot.
-5.1 onboard geluidskaart.
-LGA1155 Socket (voor Intel I7 3770).
-2x slots voor videokaart (pci-e dacht ik??).
-Atx of mAtx
-En helemaal zwart of zwart met blauw.
Ik hoop dat julie iets weten!
Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 07-11-2013 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2013, 18:38
Verwijderd
Het meervoud van 'slot' is niet 'sloten', maar 'slots'. Sloten bevatten water.

Op tweakers.net/pricewatch kan je precies ingeven wat je zoekt qua specs. Daarna is het kijk en vergelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 20:17
R-R
R-R is offline
Ow, dankje heb het aangepast!
Nog een keer bedankt, zal eens kijken!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 21:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou als ik jou was totaal geen waarde hechten aan de kleur van je moederbord. Dingen waar je beter naar kunt kijken zijn de andere zaken die je in je startpost beschrft. Het aantal SATA- en USB-poorten, uitbreidingsmogelijkheden en merk kan je ook eens induiken. ASRock heeftin de goedkopere sector uitstekende moederborden en met eeb Asus-bordje zit je eigenlijk altijd wel goed.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 05:55
Verwijderd
Misschien heeft-ie wel wilde plannen voor casemods met raampjes en belichting
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 07:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
m(icro)ATX zou ik alleen doen als je per sé een kleine kast wil gebruiken. Kleiner betekent over het algemeen minder ruimte voor slots.
En verder wat WolterB zegt, de kleur is ondergeschikt aan de capaciteiten, en anders:
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 13:34
Verwijderd
Citaat:
-2x slots voor videokaart (pci-e dacht ik??).
Aangezien je niet zeker lijkt te weten of videokaarten wel in PCIe moeten, lijken dit me wel nuttige vragen:

Heb je rekening gehouden met dat je een veel dikkere voeding nodig gaat hebben als je twee videokaarten wil laten draaien? En ook betere warmteafvoering, trouwens? Heb je ook al uitgezocht welke videokaarten je gaat gebruiken? Want ik vermoed van niet, omdat je er niet bij hebt gezegd of je moederbord crossfire of SLI moet kunnen ondersteunen. Of wil je twee verschillende kaarten en dan op elke kaart een aparte monitor? Zo ja, ben je je er dan bewust van dat je kaarten niet met elkaar zullen kunnen samenwerken om één scene te renderen?

Het is niet zo simpel als gewoon twee vrije PCIe slots en klaar.

Als ik jou was zou ik 't lekker bij één kaartje houden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 16:21
R-R
R-R is offline
@Quintiano: Precies, daar ben ik idd mee bezig!

@Hookee: Ik zeg dit omdat mijn kast (Corsair 300R Window) mATX en ATX compatible is.

En Paranoide: Ik heb daar op dit moment geen rekening mee gehouden, maar eventueel voor later, dat ik dan niet een ander moederbord nodig heb!
Verkeerd vermoeden Ik neem een EVGA gtx 650 ti boost!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 16:47
Verwijderd
Als je nu geen rekening houdt met dat je mobo SLI moet ondersteunen dan kun je later dus alsnog een nieuw moederbord aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
@Quintiano: Precies, daar ben ik idd mee bezig!

@Hookee: Ik zeg dit omdat mijn kast (Corsair 300R Window) mATX en ATX compatible is.

En Paranoide: Ik heb daar op dit moment geen rekening mee gehouden, maar eventueel voor later, dat ik dan niet een ander moederbord nodig heb!
Verkeerd vermoeden Ik neem een EVGA gtx 650 ti boost!
Een i7 en dan zo'n waardeloze kaart. Maak je serieus een game pc? Zojah, gooi er een i5 in en neem voor die 100 euro die je bespaart een 7970.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 17:44
Verwijderd
Ja, die crappy videokaart naast de i7 viel me ook op, trouwens.

Sowieso zou ik als ik OP was niet zelf gaan zitten klungelen maar gewoon dit of dit (deels) nabouwen. Beide builds hebben nog 'n zwart moederbord ook
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 20:23
Verwijderd
Ik adviseer TS dan ook om zijn build hier te posten samen met zijn budget. En of je randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis en eventueel headset/boxen) nodig hebt, en of dit in je budget zit inbegrepen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 06:37
Verwijderd
XF of SLI zou ik overigens nooit overwegen. Tenzij je het voor de shine per se wil doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 10:41
R-R
R-R is offline
Die I7 ben ik van plan te houden, die videokaart is soort van tijdelijk.
Ik wil geen AMD, heb tot nu toe altijd problemen ermee gehad dus het word hoe dan ook Nvidia!

Asjeblieft m'n geplande build!
-Corsair Carbide 300R Window edition
-Corsair GS700
-Corsair H80i
-Corsair Vengeance 4GB 2x
-Corsair SP120 1450 rpm TwinPack 2x
-EVGA gtx 650 Ti Boost
-Intel Core I7 3770
-Lg gh24nsbo
-Asus p8h77-v
-WD Blue 1TB
M'n budget is rond de 800 euro!
(suggesties/verbeteringen zijn altijd welkom!)


Randapparaatuur heb ik allemaal al!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 15:19
Verwijderd
Het eerste waar ik aan denk ik 16GB RAM en 'n (kleine) SSD voor je OS, zwaardere apps en/of games.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 16:41
R-R
R-R is offline
Hunter welke blauwe?

Quintiano voor games zeggen ze dat 8 gb voldoende is aangezien de meeste games goed draaien op 4 gb.
En aangezien ik nu 2 dimms van 4 heb en 4 dimm slots kan ik later altijd nog naar 16gb.
SSD komt later nog!

Laatst gewijzigd op 06-11-2013 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 16:52
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wat is je plan met die SSD?

Je gaat eerst zelf je pc in elkaar zetten, OS installeren, een lekker gamen. En dan na een maand een SSD kopen en weer je OS installeren?

Die upgrade naar 16GB RAM kan altijd nog (als je genoeg slots vrij heb) SSD niet.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 16:54
R-R
R-R is offline
Die SSD is voor mij geen hoofdzaak, dus niet na een maand een SSD.
En als ik hem heb is het als bootdrive.
Waarom zou je geen SSD erna in kunnen zetten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2013, 16:57
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
omdat je dan zoals al eerder gezegd is de os weer moet installeren.
niet dat dit een hele grote ramp is.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 17:17
R-R
R-R is offline
Nee precies, dus waarom gelijk een SSD .
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 17:30
Verwijderd
Kast is wel oke.
Waarom 700w voeding? Das wel erg veel i.m.o.
Watercooling is ook overbodig, en je hebt kans dat 'ie kapot gaat. Haal gewoon een goeie fan.
Ook de processor is overkill, serieus. een i7 haalt echt maar een paar frames meer dan een i5. Kan je het geld wat je bespaart beter in een goeie videokaart steken.
8GB is wel genoeg eigenlijk voor nu, met blik op de toekomst is 16 meer dan voldoende.
Videokaart, zoals ik al zei slecht. Sli is ook echt niet optimaal, en je kan echt wel goeie Nvidea kaarten halen (hoewel ik persoonlijk AMD beter vind), zoals een GTX 770. Veel beter dan een 650.
Rest is ook wel goed, maar je moederbord haar PCI 2 x16 slot draait op max 4x, dus als je iets in sli zet is je 2e kaart zo'n 15% langzamer dan de 1e.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 20:17
R-R
R-R is offline
Bij die voeding kan ik beter teveel dan te weinig hebben dat ik altijd dingen nog kan veranderen.
Watercooling is voor later als ik dingen aan wil passen die wel heel veel koeling nodig hebben, en vaak is het stiller. En hij ziet er vet uit vind ik.
Again, I7 ben ik van plan tijdje te houden dus dan maar gelijk een goede!
Die videokaart is idd niet optimaal, is ook maar tijdelijk waarschijnlijk. En opzich draait hij prima goede games. En het verschil in prijs is ook nogal groot!
Dat laatste gedeelte snap ik niet heleaal, maar sli ben ik met deze kaart toch niet van plan!

Even iets heel anders, weten julie een goed mechanisch(browns of reds) keyboard met blauwe (of aanpasbare) leds??
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 20:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Waarom dan 2 PCI-e slots op je moederbord? Op een beetje fatsoenlijke videokaart zitten tegenwoordig 3 aansluitingen voor monitoren (1x-2x DVI, 0x-1x VGA, 1x HDMI/DisplayPort)

En ja, een goede videokaart is een behoorlijke investering en het is m.i. zonde om eerst te investeren in een mindere kaart om daarna toch een dure te willen kopen. Zelf heb ik jarenlang low tot mid-end videokaarten gekocht en achteraf had ik beter één keer meer kunnen investeren en was ik goedkoper uitgeweest uiteindelijk. De videokaart die nu in mijn desktop zit was een behoorlijke investering, maar is bijna 2 jaar oud en voldoet nog steeds uitstekend.

En ook een i7 wordt over een paar jaar relatief traag en vervangen door een next-gen i7 processor en wanneer je gaat uitbreiden is die ook weer verouderd.



Het hele punt van zelf een pc samenstellen is juist om een goede balans te vinden in het systeem. Waarmee ik dus bedoel dat er geen componenten met kop en schouders boven de configuratie uitsteken/totale overkill zijn (in jouw geval de i7 processor en de voeding) en/of je hele systeem vertragen (in jouw geval het ontbreken van een SSD-schijf en de videokaart).

Beter schaf je een 3rd gen i5 aan en zet een een Corsair CX500 voeding (zelfs met een CX430 zou het systeem uitstekend moeten draaien) in je systeem en koop je voor het geld dat je overhoudt een 120GB Samsung 840 EVO SSD en investeer je in een betere videokaart, waar AMD/ATI verreweg de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 21:01
R-R
R-R is offline
Ik vind het niet erg dat mijn systeem niet razendsnel is, dus ik hoef echt nog geen SSD.
Het hele doel van deze pc is dat hij het goed doet, en later EVENTUEEL makkelijk te verbeteren zonder ALLES te vervangen, dus daarom die voeding, I7, en 2 PCI-slots.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 21:09
Verwijderd
700 watt voeding ga je nooit nodig hebben. En mag ik vragen wat jij vindt dat het voordeel is van een i7 boven een i5?
Daarnaast moet je echt een ander moederbord hebben als je twee goede PCI slots wilt hebben. Eentje zoals deze:
http://tweakers.net/pricewatch/30627...-extreme4.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2013, 21:21
R-R
R-R is offline
600 Watt dan?
Hypertreading.
Sorry, misschien doe ik erg moeilijk, maar ik wil een moederbord met blauw of helemaal zwart.
PCI slots zijn toch gewoon PCI slots?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 22:12
Verwijderd
Maar je wilt een game PC dus je hebt zowat niks aan hyperthreading.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 22:56
R-R
R-R is offline
Aha, precies wat je zegt. Zowat niks, dus wel degelijk iets!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 00:25
Verwijderd
ja, een snelheidswinst van 3% ofzo. Nou woohoo. Maarja, je moet het zelf maar weten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Hunter welke blauwe?

Quintiano voor games zeggen ze dat 8 gb voldoende is aangezien de meeste games goed draaien op 4 gb.
En aangezien ik nu 2 dimms van 4 heb en 4 dimm slots kan ik later altijd nog naar 16gb.
SSD komt later nog!
Tsja, dat is wellicht zo, maar ik merk dat ik op mijn rig met 2x4 stiekem al wel liever 2x8 (of in jouw geval 3x4/3x8 in verband met triple channel) zou willen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 08:40
Verwijderd
Citaat:
En ook een i7 wordt over een paar jaar relatief traag en vervangen door een next-gen i7 processor en wanneer je gaat uitbreiden is die ook weer verouderd.
Mwoah, mijn i5-760 is nog steeds veel minder een bottleneck dan mijn HD5850.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 09:57
R-R
R-R is offline
Quintiano wat bedoel je met triple channel, er zitten toch 4 dimm slots op?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 11:12
Verwijderd
Dit.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 12:44
R-R
R-R is offline
Dus je kan wel 2 dimms instaleren? Maar dan werkt ie in dualchannel modus.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 12:59
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Hij werkt sowieso slechts is dual-channel, want dat doet s1155 gewoon.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 13:19
R-R
R-R is offline
En een 1150 socket werkt die wel goed?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2013, 13:20
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
En een 1150 socket werkt die wel goed?
Dual-channel is helemaal prima hoor, 1150 doet ook dual-channel.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 13:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En een 1150 socket werkt die wel goed?
Als je dat linkje van Quintiano geopend en gelezen hebt, dan had je precies kunnen lezen wat wel en niet ondersteund wordt. Iets meer onderzoek doen voordat je dingen gaat vragen lijkt me wel handig.

Verder lijkt het me als ik dit alles lees verstandiger voor je om nog een jaar of 3-4 te wachten met zelf een pc te bouwen en nu een kant-en-klare aan te schaffen of eentje uit de Best-Buy-Guide van t.net en die door de winkel in elkaar te laten zetten, want van het systeem dat je nu voor ogen hebt ga je alleen maar spijt krijgen en gooi je geld mee weg.

De mensen hier die hier reageren, doen dat met name om jou te helpen, niet om hun eigen voorkeur er doorheen te drukken. Als je dan die goedbedoelde en terechte opmerkingen in de wind slaat, heeft het voor de mensen hier ook weinig zin je nog verder te helpen aangezien je toch niet naar ze luistert.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 15:36
R-R
R-R is offline
Die link van Quintiano had ik geopend, maar heb alleen gekeken naar tripple channel,

Oke, zou kunnen welke raad jij dan aan, nu op dit moment?

Daar wardeer ik ze ook erg voor, en als ik ze toch zou afkraken die opmerkingen, warom zou ik dan een topic openen voor vragen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 16:02
R-R
R-R is offline
Oke, heb nu een paar dingen veranderd:

-Corsair Carbide 300R window
-Corsair GS60
-2 x Corsair Vengeance 4gb
-Corsair H80i
-2 x Corsair sp120 twin packs
-Lg gh24nsbo
-Intel Core I5 3570K
WD Blue 1TB
MSI B75A-G43
EVGA gtx 760 superclocked

Is dit beter of wat dan ook?
Ik wil zoiezo dat deze (of die vorige) BF4 aankan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 17:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Voor jouw budget zou ik het volgende systeem samenstellen (gekeken naar de prijzen op azerty.nl)

Jouw systeem:
KastCorsair Carbide Series 300R Window € 72,90
MoederbordMSI B75A-G4 € 68,11
ProcessorIntel Core i5 3570K / 3.4 GHz € 192,90
Geheugen2x4GB Corsair Vengeance DDR3/1600MHz CL9 ongebufferd € 77,90
VoedingCorsair Gaming Series GS600 € 70,91
KoelerCorsair Hydro Series H80i Extreme Performance Liquid CPU Cooler € 82,90
Case FanCorsair Air Series SP120 € 24,90
DVDRWLG GH24NSB0 Super Multi € 17,99
HDDWD Blue WD10EZEX € 53,91
VideokaartEVGA GeForce GTX 760 SC € 244,90
Totaal  € 907,32

Mijn voorstel:
KastCorsair Carbide Series 300R Window € 72,90
MoederbordMSI B85-G41 PC Mate € 69,90
ProcessorIntel Core i5 4570 / 3.2 GHz € 168,90
GeheugenCorsair XMS3 2x4GB DDR3/1600MHz CL9 ongebufferd € 76,90
VoedingCorsair CX Series Modular CX600M € 64,90
KoelerSpire CoolGate 2011 € 26,92
Case FanCorsair Air Series SP120 € 24,90
DVDRWSamsung SH-224DB € 17,99
SSDSamsung 840 EVO Basic 120GB € 88,90
HDDSeagate Barracuda ST1000DM003 € 52,90
VideokaartMSI N760 TF 2GD5/OC € 223,90
Totaal  € 889,01

Even uitleggen wat er anders is:
Moederbord + processor met een Intel 1150-chipset, dus voor een 4rd gen i3/5/7-processor. Voorbereid op de toekomst, qua prestaties beter dan jouw config en zelfs goedkoper.

Andere (goedkopere) 600W voeding. Modulaire voeding, dus geen loshangende kabels in je pc. Als je wilt modden lijkt me dat erg gewenst.

Geheugen,ander merk type. Niet heel bijzonder maar scheelt je wel geld en prestaties zijn niet minder.

Andere DWD-RW. LG heb ik persoonlijk zeer slechte ervaringen mee, Samsung (of Lite-On) een stuk beter.

Andere HDD. De Seagate-schijven zijn momenteel de beste op de markt, prijstechnisch iets beter dan de WD's en de betrouwbaarheid ligt stukken hoger. Ik heb hier inmiddels 5-6 kapotte WD-schijven liggen van de afgelopen 3 jaar en alle Seagates draaien nog steeds als een zonnetje.

Ander merk videokaart. Iets goedkoper. Is van MSI, dus zelfde merk als het moederbord, wat ik zelf altijd wel een fijn idee vind. Daarbij als één van de betere videokaarten getest door hardware.info.

Waterkoeling weggelaten en vervangen voor een low-noise koeler. Zorgt voor genoeg koeling in combinatie met je case-fans zelfs tijdens intensieve belasting.

Voor het geld dat je daarmee bespaart een SSD in het systeem want dat scheelt, zeker als je games als BF4 wilt spelen, ontzettend veel laadtijd. Bij mij ging het in sommige gevallen van een wachttijd van 45-60 seconden naar 5 tot 10. Windows start tot 4 keer sneller en zelfs met het opstarten van je browser of Office-applicaties ben je een stuk sneller.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 17:17
Verwijderd
Offtopic: Ik kan me nog wel heugen mezelf ooit een Plextor 8432A cadeau gedaan te hebben. Kostte zevenhondernegenennegentig guldensch. Het bonnetje heb ik altijd nog.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 17:20
R-R
R-R is offline
Hey, ten eerste super bedankt!

Die processor, denk dat ik daar de K versie van neem, dan heeft ie automatisch meer hitte, dus dan heb je wel wat aan een H80i. Want zo'n heel enorm koelblok vind ik persoonlijk echt vreselijk lelijk.
Dat moederbord heeft niet de audiouitgangen die ik wil dus dat wordt m ook niet.
De MSI B85-G43 ziet er ook erg goed uit en heeft wel 6 audio uitgangen.

Oke, die voeding is een stuk beter aangezien die modulair is!

Dat Corsair geheugen vind ik er mooi uitzien en wil daar ook best voor betalen!

LG heb ik dan geen slechte ervaringen mee, en aangezien die dezelfde prijs is hou ik lekker die LG.

Ook een prima hardeschijf lijkt me, dus die neem ik dan ook maar!

EVGA kaarten vind ik er persoonlijk erg mooi uitzien dus die hou ik ook.

Laadtijden maken mij niet heel veel uit, later als het hele systeem loopt en dan neem ik waarschijnlijk een SSD!

Alleen dit moederbord heeft geen wi-fi kaart, dus dan moe ik nog een wi-fi kaart neem ik aan?

Maar nog een keer bedankt, dat je me zoiezo hebt geholpen!

Laatst gewijzigd op 07-11-2013 om 18:18. Reden: mega qoute weggehaald
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 17:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic: @geheugen en videokaart: Mooi eruitzien staat niet garant aan goede prestaties. Voor design betaal je (Hoi Apple ) in verhouding belachelijk veel in verhouding met wat je ervoor terugkrijgt. Daarnaast ga je er niet naar kijken als je met de pc werkt. Een kast met raampje is leuk, maar gaat ook vervelen.

Voor je de knoop doorhakt over de processor, raad ik je aan dit artikel eens door te lezen. Is die 1% prestatiewinst je werkelijk €28,- waard?

Moederbord is een prima alternatief als je 6 uitgangen wilt idd .

Laatste keer dat ik erover begin, maar je gaat echt spijt krijgen als je geen SSD neemt. Het ontbreken ervan in dit systeem is de allergrootste bottleneck nu. Als ik wist hoe veel het uitmaakte, had ik niet van de zomer maar een jaar eerder 4 SSD's aangeschafd.

Offtopic:
Citaat:
Offtopic: Ik kan me nog wel heugen mezelf ooit een Plextor 8432A cadeau gedaan te hebben. Kostte zevenhondernegenennegentig guldensch. Het bonnetje heb ik altijd nog.
Zo heb ik nog een bonnetje ergens van Fl.124,95 voor 64 of 128MB geheugen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 07-11-2013 om 18:17. Reden: merge
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 18:38
Verwijderd
Gewoon een tip, windowed cases zijn cool, maar na een paar weken ben je er echt wel op uitgekeken. De mijne staat nu onder mijn bureau ipv erop, en ik kijk nooit meer naar binnen (hoe cool de ledjes ook wel zijn). Dus onderdelen vooral voor de cool kopen is echt overbodig. Een pc bouwen is overigens niet moeilijk, maar ik zou er wel een tutorial bij houden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 19:10
R-R
R-R is offline
Daar heb je helemaal gelijk in, maar deze 2 componenten zijn ook niet eens slecht of iets.

Nee voor 1% niet nee, maar zo'n K serie kan je toch overclocken en derest niet, of ja niet makkelijk zoals bij deze.

Ik neem ook een SSD, no worry's. Maar over een maand of 2 pas!

Naja, het oog mag ook wat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 19:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wacht dan 2 maanden tot je het geld hebt en bespaar je een halve dag werk met datamigratie. Het is dat je nog scholier bent en niet werkt, want de tijd die het kost om te migreren is duurder dan de aanschaf van een SSD.

De K-serie kan je overclocken ja, maar met de snelheid die je nu in het systeem hebt is overclocken nergens goed voor, behalve omdat het kan. Het systeem wordt er ook niet stabieler van.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 20:43
R-R
R-R is offline
Als ik een SSD haal dan is het als bootdrive en tja, is dan maar zo dat het wat lang duurt!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2013, 10:23
R-R
R-R is offline
Oke, heb nu 100€ extra. Wat ik voor een SSD wil gebruiken.
Wat is een goede SSD en hoeveelgb heb ik nodig?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2013, 10:31
Verwijderd
Deze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Moederbord laptop kapot?
Verwijderd
0 15-05-2016 19:47
Software & Hardware Game PC ca. 1000
Brenner
26 25-12-2012 08:52
Software & Hardware Computer wil niet opstarten.
Verwijderd
5 22-02-2012 13:42
Software & Hardware Nieuwe pc, hulp gevraagd
Spoonie
29 27-06-2010 00:53
Software & Hardware Processoren
QT
8 16-07-2009 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.