Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2013, 18:36
Arike
Avatar van Arike
Arike is offline
Ben bezig met 'n opdracht en ideeen zouden fijn zijn. 't moet een ontwerp voor 'n forumachtig iets worden waar je met een groep (een klas) projecten zou kunnen doen (zoals profielwerkstukken) alleen dan makkelijk.

Ik zat bijv. al te denken aan profielen kunnen maken, elkaar vragen kunnen stellen, chatfunctie, dingen neer kunnen zetten, en als je moet inloggen is 't veiliger.

Maar ik dacht de vraag 's voor de wereld te gooien: wat gebruik jij/zou je handig vinden in programma's en websites als je een PO of PWS maakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2013, 18:38
Verwijderd
Ik heb met mijn maatje een map gemaakt in Google Drive waar we allebei in kunnen en waar we alle bestanden in kwijt kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:09
ThomasJu
ThomasJu is offline
@Sigmund, kijk eens naar Dropbox. Dat vind ik makkelijker werken. Dat is gewoon een map die op beide computers staat en altijd het zelfde is (gesynchroniseerd).

@Arike, het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Maar zoals ik nu verslagen maak zou ik ook m'n pws wel weer willen maken. Mbv LaTeX, dat werkt veel beter/makkelijker dan word.

Voor welk vak zou je dat moeten gebruiken? Als je bij informatica aan een groot product aan het werk ben zou ik iets zoals GitHub handig vinden. Die houd bij wie wat heeft veranderd. Ook kan je daar een lijstje maken van wat er nog gedaan moet worden (en wie er mee bezig is).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:19
Verwijderd
Dat kan met Drive sinds een jaar of anderhalf ook. Daarnaast heeft Drive een chatfunctie, en kan je real-time samenwerken aan bestanden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 21:11
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Tijdens mijn studietijd maakten wij veel gebruik van google docs en een ftp server (maar dat is nu overbodig door google drive).
Daarnaast ms office/libreoffice pakket en openproj.
Versiebeheer bestond uit de ftp-server (logboek) met daarop een aantal mappen.
(bijvoorbeeld projectmappen, opdrachten en mappen met namen zoals bezig, tecontroleren, samenvatting en eindresultaat)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2013, 16:15
Arike
Avatar van Arike
Arike is offline
Dank allemaal voor de antwoorden! Helpt mij weer een eindje op weg. Drive is blijkbaar 'n aanrader.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.