Oud 18-02-2007, 23:29
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik heb gezocht maar het laatste topic hierover stamt uit 2004 en inmiddels is er vast al veel meer op de markt.

Ik heb van mezelf nogal gele tanden, ik rook niet, ik drink nauwelijks koffie en ik poets mn tanden keurig twee keer per dag. Een dure behandeling bij de tandarts zie ik niet echt zitten en die dingen bij Tell Sell vertrouw ik ook niet helemaal

Wat zijn jullie ervaringen met whiteners? Welke tandpasta's, gel's en huismiddeltjes werken en welke werken niet of hebben zelfs negatief effect? Ik heb iets gelezen over tanden met zout poetsen, maar voor ik m'n tanden vernaggel was ik benieuwd naar jullie mening hierover
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 23:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb m'n tanden een paar keer met whitener tandpasta gepoetst (dacht van colgate) omdat ik van mijn medicijnen gele tanden krijg. Het gevolg bij mij was dat ik er hele gevoelige tanden aan overgehouden heb en nu dus moet poetsen met sensodyne wil ik er geen last van hebben. Ik durf het nu niet meer zo aan en houd het maar bij gele tanden denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 23:39
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
er was een tijdje geleden hier iets over bij kassa volgens mij


het product wat je tanden wit maakt zit wel in die tandpasta's maar in een telaag gehalte.
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 00:08
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je tanden van nature geel zijn werkt tandpasta enz niet want daar kun je alleen verkleuringen door roken en wijn enzo mee wegpoetsen. dacht ik
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 00:11
deoxyribose
deoxyribose is offline
whiteners werken idd niet. Het werkzame bestanddeel is waterstofperoxide. Volgens de wet mogen die middeltjes maar een maximale hoeveelheid bevatten. En laat die hoeveelheid nu net te laag zijn om peroxide een effect te laten hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 00:16
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 19-02-2007 @ 00:11 :
whiteners werken idd niet. Het werkzame bestanddeel is waterstofperoxide. Volgens de wet mogen die middeltjes maar een maximale hoeveelheid bevatten. En laat die hoeveelheid nu net te laag zijn om peroxide een effect te laten hebben.
jup

enige mogelijkheid is dus professioneel laten witten bij iemand
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 09:52
Shoney
Avatar van Shoney
Shoney is offline
Citaat:
pyres schreef op 19-02-2007 @ 00:16 :
jup

enige mogelijkheid is dus professioneel laten witten bij iemand
Ik heb gehoord dat het mooi is voor eventjes.. maaar dat daarna ne onderkant van je tande wit blyven en de rest verkleurd weer helemaal.. dan heb je dus duo-kleur-tanden
__________________
Misschien had ik iets creatiever moeten zijn’
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 10:49
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Een jaar geleden heb ik mijn tanden laten bleken door middel van een op maat gemaakt bitje bij de tandarts. Zo'n thuisset.
Mijn tanden zien er nu heel natuurlijk wit uit, nog steeds. Het schijnt wel dat ze na verloop van tijd weer terug naar je oude kleur gaan. Maar ik heb nog 3 spuitjes (met vloeistof) bij de tandarts liggen en die kan ik gewoon weer ophalen als ik dat wil. Heb toen gewoon de prijs betaald die ervoor stond.
De meeste mensen gebruiken 2 spuitjes per behandeling.

Ik zou deze week wel eventjes keken hoeveel dit mij gekost heeft, weet ik zo eventjes niet meer. Ik dacht iets van 200euro. (maar ik kan dus nog een paar jaar verder).
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 11:24
toothfairy
toothfairy is offline
Ik heb es aan m'n tandarts gevraagd welke dingen hiervoor helpen en zo en ze raadde me af van dat te doen omdat het weinig verschil zou maken (ik doe ook geen van die dingen die je tanden geler kunnen maken) maar m'n tanden er wel veel gevoeliger door zouden worden (ze zijn al heel gevoelig, dus misschien is dat alleen bij mij)
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik gebruik zelf soms tandpasta van Pearl Drops, mijn zusje ook. Het valt me op dat, of je het nou iedere dag twee keer gebruikt bij het poetsen of één keer in de maand, het verschil gelijk blijft. Het helpt dus niet, en ik denk dat dat ook geldt voor andere merken whitening tandpasta.

Wat ik me afvraag is het volgende. Het staat vast dat je tanden verkleuren als je veel koffie en thee drinkt, maar hoe erg is dat effect? Ik drink zelf namelijk veel koffie en thee, maar ik zie mijn tanden niet steeds geler worden naarmate ik meer koffie drink. In hoeverre hebben deze dranken invloed op de kleur van je tanden? En geldt die verkleuring ook voor kruidenthee, of alleen thee met cafeïne?
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 16:24
wushuman
wushuman is offline
Hoi,.. je kan ook een reiniging van je gebit vragen bij de tandarts.
Daar worden ze ook weer mooi wit van en het kost echt maar 20 euro ofzo. Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 22:29
Verwijderd
Citaat:
wushuman schreef op 21-02-2007 @ 16:24 :
Hoi,.. je kan ook een reiniging van je gebit vragen bij de tandarts.
Daar worden ze ook weer mooi wit van en het kost echt maar 20 euro ofzo. Succes ermee
Dan spuiten ze je tanden schoon, dat helpt alleen als je bv. koffie drinkt of rookt, niet als je tanden van nature wat gelig zijn. Bleken helpt wel, en voor €200,- kan je dat laten doen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:02
Verwijderd
de lush heeft zwarte tandpasta en mensen zeggen dat het wel helpt voor wittere tanden alleen 2 nadelen: het is duur (5.20 voor 18 gram) en er zit geen fluoride in...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 21-02-2007 @ 23:02 :
de lush heeft zwarte tandpasta en mensen zeggen dat het wel helpt voor wittere tanden alleen 2 nadelen: het is duur (5.20 voor 18 gram) en er zit geen fluoride in...
ik heb van nature vrij donkere tanden (niet bruin ofzo, maar donkerder dan wit) en heb door te veel fluoride juist witte vlekken op mn tanden. das pas lelijk
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:56
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-02-2007 @ 23:50 :
ik heb van nature vrij donkere tanden (niet bruin ofzo, maar donkerder dan wit) en heb door te veel fluoride juist witte vlekken op mn tanden. das pas lelijk
ja heb ook 2 witte stippen op een voortand... beetje jammer, maar die gaan vast nooit weg ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:46
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb ook een beetje gelige tanden, maar ik poets elke dag twee keer en heb nog nooit gaatjes gehad. Volgens de tandarts een gezond en sterk gebit (alleen soms tandsteen ). Bleken lijkt me opzich wel wat, maar m'n ouders zullen het vast niet goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 19:36
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-02-2007 @ 09:46 :
Ik heb ook een beetje gelige tanden, maar ik poets elke dag twee keer en heb nog nooit gaatjes gehad. Volgens de tandarts een gezond en sterk gebit (alleen soms tandsteen ). Bleken lijkt me opzich wel wat, maar m'n ouders zullen het vast niet goed vinden.
dit heb ik dus ook!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 06:30
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 22-02-2007 @ 19:36 :
dit heb ik dus ook!!
je bent 23 en je bent bang dat je ouders het niet goedvinden
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 09:18
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 23-02-2007 @ 06:30 :
je bent 23 en je bent bang dat je ouders het niet goedvinden
ow.. vergeten laatste regeltje te wissen al weet ik zeker dat ze het onzin zullen vinden hihi. t is bij mij eerder zo dat ik er geen geld voor heb, en dat ik rook en bang ben dat ik het dan zelf toch weer verziek.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-02-2007 @ 09:46 :
Ik heb ook een beetje gelige tanden, maar ik poets elke dag twee keer en heb nog nooit gaatjes gehad. Volgens de tandarts een gezond en sterk gebit (alleen soms tandsteen ). Bleken lijkt me opzich wel wat, maar m'n ouders zullen het vast niet goed vinden.
Nou ja, hoe meer glazuur, hoe geler (toch?), dus het heeft ook zo z'n voordelen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 11:18
toothfairy
toothfairy is offline
Bijna alle glazuur is er bij mij af doordat ik blokjes heb gehad en ze zijn er echt niet witter op geworden. Het stukje glazuur dat nog te zien is, is zelfs witter dan mijn tanden.
__________________
Wie te vroeg juicht, heeft alvast plezier gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 13:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-02-2007 @ 11:16 :
Nou ja, hoe meer glazuur, hoe geler (toch?), dus het heeft ook zo z'n voordelen.
Dat is waar.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gele tanden
robbie14
23 02-08-2012 13:12
Lichaam & Gezondheid Ervaring bij Tanden bleken?
Kastanje
4 24-02-2005 00:18
Lichaam & Gezondheid gele tanden
freakzor1987
17 01-12-2004 11:49
Lichaam & Gezondheid Gele tanden
Moe_Mina
37 22-05-2004 02:59
Lichaam & Gezondheid gele tanden
**~yvie~**
35 23-09-2003 23:37
Lichaam & Gezondheid Gele tanden
MrfUbU
18 20-02-2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.