Oud 08-02-2009, 11:48
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben gisteren uitgegaan en er is aan het einde iets gebeurd waar ik niet zo blij mee was. De vraag is wat ik daar mee moet (mijn vriendinnen zeggen allemaal wat anders), dus vandaar dat ik de vraag even hier neer leg

Ik ken sinds kort (twee maanden) een meisje waar ik het heel erg goed mee kan vinden. Als we afspreken vliegen de uren voorbij, omdat we aan een stuk aan het ouwehoeren zijn. Het is dus echt heel gezellig samen. Zij heeft op dit moment een vriend (uit Venuzuela), al drie jaar, waar ze mee is verloofd en een kind heeft.
Ik zat gisterenmiddag bij deze twee mensen (met nog wat anderen), toen het idee kwam dat wij eens flink uit moesten gaan en toch wel eens een stripclub van binnen moesten zien. (Dat is hier schijnbaar heel normaal na het uitgaan). We zouden dus met zijn vieren (bovenstaande stelletje, nog een andere vriendin en ik) uitgaan die avond om eens wat meer van het uitgaanleven hier te zien.
Uiteindelijk ging dat meisje (de vriendin van) dus niet mee, want haar kind was ziek geworden en die wilde ze niet alleen laten. Maar we moesten vooral met zijn drieën op stap gaan. Nou, alles prima. Wij een aantal kroegen en clubs ik. Ik kreeg veel alcohol aangeboden, want ik moest maar eens dronken worden (ben ik nooit geweest). Maar na een aantal drankjes werd ik echt zoo duizelig dat ik het niet leuk meer vond, dus stopte ik met de alcohol, maar dronken was ik niet.
Nou ja, uiteindelijk eindigde de avond bij de stripclub, mijn eerste keer, en ik vond het toch wel ontzettend leuk en een beetje sexy. Ook het meisje wat mee was (andere vriendin) vond het leuk en spannend.
Tijd om naar huis te gaan heeft de jongen eerst mijn andere vriendin afgezet en daarna mij naar huis gebracht, omdat ik niet met alcohol op achter het stuur wilde (ik ben normaal altijd de BOB hier). In de auto zat hij dus ontzettend te hinten dat wij dus maar seks moesten gaan hebben in mijn huis. ("you're horny, I'm horny, so let's help each other...") Dat terwijl zijn vriendin (verloofde!) tien kilometer verderop lag te slapen Dus ik vertellen dat ik daar geen zin in heb (dat flik je toch niet?!) en hij met "jaa, ze hoeft het niet te weten". Echt, pardon?! Ik heb het mij echt niet verbeeld en hij heeft meerdere keren aangegeven met mij naar binnen te willen. Ik heb hem afgewezen en gezegd dat hij naar huis moest rijden en hem welterusten gewenst.

Maar nu... ik voel me superklote. Want die jongen heeft een vriendin (verloofde!) met kind. En hij wilde gewoon met mij naar bed (Zit ook wel in de cultuur) Vandaag zie ik zijn vriendin dus weer, want we hebben samen afgesproken en ze komt mijn auto terugbrengen.

Maar wat moet ik doen? Ik wil het haar echt vertellen, maar kan ik dat wel doen? Zal ze me geloven? En in hoeverre zal het dan hun relatie beïnvloeden terwijl dat misschien niet nodig is? Want: er is niets gebeurd. Maar ja, als ik ja had gezegd was er dus wel wat gebeurd. Ik voel me echt heel kut hierover

Tips? Meningen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2009, 12:53
Miek
Avatar van Miek
Miek is offline
Ik denk dat ik eerst nog maar eens met die jongen zou praten over de situatie en dan kijken of het nodig is om het te vertellen. Want ja als het echt een serieus probleem is dan kun je dat niet achterhouden voor je vriendin.
__________________
Addicts of communication..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 13:39
Verwijderd
Met die jongen praten inderdaad. Misschien had hij wat gedronken en weet ik veel wat voor excuus hij heeft. Misschien wilde hij kijken hoe ver jij zou gaan met alcohol op, dat zou ook nog kunnen. In ieder geval eerst met die jongen nog een keer praten. Ik snap dat je het graag tegen je vriendin zou willen zeggen, maar als jij het zegt en hij ontkent, jij had immers gedronken en hij niet lijkt me als hij autorijdt, dan zou dat wel voor problemen tussen jou en je vriendin kunnen zorgen. Succes ermee in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 15:05
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Ik leef met je mee, wat kut. Ben het eens met bovenstaande reacties. Maar pas wel op, ga niet dreigen met het haar te vertellen.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 15:35
Verwijderd
ik zou niet met die jongen gaan praten, heeft toch geen zin..

weet ook niet of ik het tegen die vriendin (naja je kent haar ook pas net) zou zeggen.. ik zou in ieder geval hem een tijdje goed in de gaten houden


maar eigenlijk zou ik bij god niet weten wat je hier nu mee moet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:07
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
lastig...

soms willen mensen zoiets helemaal niet weten, en dan veroorzaak je onnodig problemen.Maar er klopt geen zak van natuurlijk, haar vriend is een lamme zak. Al hij jou zo openlijk probeert te verleiden heeft hij dat vast al vaker met meer succes bij andere meisjes gedaan.

dit is iets waar jij helemaal niks mee te maken wil hebben, maar door zijn voorstel heb je er toch iets mee te maken.

Kan je het überhaupt wel voor jezelf houden denk je? Ik denk dat je toch op je eigen gevoel met afgaan... En probeer in te schatten wat zij zou willen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:39
Verwijderd
Hij is een Venezuelaan? Lieverd, begrijp me niet verkeerd, maar voor een latino is het vaak niet heel raar om seks te hebben met anderen, ongeacht het huwelijk en het aantal kinderen. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren, en velen praten er ook gewoon openlijk over. Jij bent er echter niet van gediend, dus zeg tegen hem dat hij het verder niet bij jou hoeft te proberen. En verder denk ik dat je het daarbij moet laten. Het tegen haar zeggen zal niet veel zin hebben. Want het hoort...een beetje bij de cultuur.

edit: ik heb er ook zoveel discussies over gehad met latijns-amerikaanse mannen (zowel in Peru als in Bolivia als Latino's die in Europa of USA wonen. Ook ik heb ze mijn verbazing en afkeer van dit gedrag laten weten. Maar ze zien seks en een huwelijk klaarblijkelijk echt als twee totaal verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 21:10
LilyB
Avatar van LilyB
LilyB is offline
Citaat:
Ik leef met je mee, wat kut. Ben het eens met bovenstaande reacties. Maar pas wel op, ga niet dreigen met het haar te vertellen.
Nou waarom niet? Als het niet lukt om een normaal gesprek met die jongen te voeren zou ik toch wel zo iets hebben van "of jij vertelt het haar, of ik", want als je hebt gepraat en hij is duidelijk niet van plan er verder iets mee te doen is het heel oneerlijk om het voor haar achter te houden. Tenzij je natuurlijk een gesprek hebt gevoerd waar uit is gekomen dat jij eigenlijk wel gelijk hebt en die jongen zegt ermee te stoppen.
__________________
"De meeste mensen zijn andere mensen. Hun gedachten bestaan uit andermans mening, hun levens zijn imitaties, hun hartstochten zijn citaten." - Oscar Wilde
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Nou waarom niet? Als het niet lukt om een normaal gesprek met die jongen te voeren zou ik toch wel zo iets hebben van "of jij vertelt het haar, of ik", want als je hebt gepraat en hij is duidelijk niet van plan er verder iets mee te doen is het heel oneerlijk om het voor haar achter te houden. Tenzij je natuurlijk een gesprek hebt gevoerd waar uit is gekomen dat jij eigenlijk wel gelijk hebt en die jongen zegt ermee te stoppen.
Ik denk dat het cultuurverschil je hier toch parten gaat spelen, want waarschijnlijk kijkt die jongen je aan met een blik van 'watwatwat hoezo waar slaat dit op?' (Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre de vrouwen het gedogen en er zelf aan meedoen - want immers, al die kerels die vreemdgaan zullen dat toch ook met vrouwen moeten doen, en dat is vast niet voor alle kerels dezelfde vrouw).

Nare situatie Spekkie, ik weet ook niet zo goed wat je het beste zou kunnen doen... Wat ik denk ik zou proberen te doen maar wat enig risico op je mond voorbijpraten heeft, is voorzichtig bij haar proberen uit te vissen hoe zij er tegenover staat, of ze zoiets zou willen weten of niet. Ik weet van sommige vriendinnen namelijk dat zij het niet zouden willen weten als hun vriendje eens met iemand anders zoent, en anderen zouden het juist onmiddelijk willen horen.

Maar goed, voor hetzelfde geld wordt ze wantrouwig op het moment dat je het aankaart, dusja. (Zou ik het denk ik alsnog doen want ik ben slecht in dingen geheim houden, ik word liever 'gedwongen' het te vertellen.)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 22:21
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Nou waarom niet? Als het niet lukt om een normaal gesprek met die jongen te voeren zou ik toch wel zo iets hebben van "of jij vertelt het haar, of ik", want als je hebt gepraat en hij is duidelijk niet van plan er verder iets mee te doen is het heel oneerlijk om het voor haar achter te houden. Tenzij je natuurlijk een gesprek hebt gevoerd waar uit is gekomen dat jij eigenlijk wel gelijk hebt en die jongen zegt ermee te stoppen.
Inderdaad die andere cultuur. Je weet niet wat voor rare types je aantreft. Als hij dit al doet, is hij misschien ook nog gevaarlijk.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 23:19
Verwijderd
Niks doen, is niet jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Niks doen, is niet jouw probleem.
Hoezo niet, je moet toch kiezen om wel of niet te liegen. Niks doen is niet eens mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 00:31
Verwijderd
Verzwijgen is geen liegen!!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Niks doen, is niet jouw probleem.
Inderdaad. Hier ben ik het ook mee eens.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 00:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar nu... ik voel me superklote. Want die jongen heeft een vriendin (verloofde!) met kind. En hij wilde gewoon met mij naar bed (Zit ook wel in de cultuur) Vandaag zie ik zijn vriendin dus weer, want we hebben samen afgesproken en ze komt mijn auto terugbrengen.
Mannen , volgens mij is dat trouwens helemaal niet cultuur gebonden.

Citaat:
Maar wat moet ik doen? Ik wil het haar echt vertellen, maar kan ik dat wel doen? Zal ze me geloven? En in hoeverre zal het dan hun relatie beïnvloeden terwijl dat misschien niet nodig is? Want: er is niets gebeurd. Maar ja, als ik ja had gezegd was er dus wel wat gebeurd. Ik voel me echt heel kut hierover
Zou ik wel doen als je wil pretenderen dat het je vriendin is, maar nuanceer het door alcohol te noemen, al is dat het slapste excuus wat je kan bedenken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 01:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Fijn dat jullie allemaal een eerlijke mening geven. Het blijkt toch wel dat iedereen hier een andere mening over heeft, en zo kan ik het voor mezelf ook beter op een rijtje zetten. Ik heb het haar in ieder geval nog niet verteld

Vandaag kwam ze bij mij ontbijten en ben ik de middag bij haar en later nog wat andere meiden geweest. Ook de jongen in kwestie heb ik weer gezien. Hij gedroeg zich gewoon zoals normaal en ook ik heb me niet anders gedragen dan anders tegenover hem.
Met haar heb ik het gesprek subtiel gebracht op andere culturen en vreemdgaan. Ze kwam namelijk zelf met het verhaal dat drie vriendinnen van haar met een Zuid-Amerikaanse man een relatie hebben (gehad), en dat ze alledrie met een kind zitten en een man die vreemdgaat. Twee zijn er bij hun man weg hierdoor, ander is nog samen. Ze weet dus dondersgoed dat vreemdgaan bij deze mannen in de cultuur zit. Zelf hoopt ze dat hij trouw is en ze gaat hier ook vanuit. Bovendien heeft ze gezegd (ook tegen hem) dat als hij vreemdgaat, hij zijn spullen kan pakken. Klare taal dus. Maakt het nog lastiger!

Om even antwoord te geven op een aantal reacties:
- Ik ben niet van plan om met de jongen te praten, daar heb ik eigenlijk geen zin in. Wel ben ik wat meer op mijn hoede en hou ik hem in de gaten, want in de toekomst zullen we nog vaker samen uitgaan (met anderen en met vriendin).
- Hij had trouwens wel alcohol op, maar niet zoveel (paar biertjes). Je kunt dus wel zeggen dat hij nuchter was en ik aangeschoten. Maakt het ook lastig, want misschien heb ik het (volgens haar) wel uitgelokt?! Lijkt me sterk, maar oke.
- Ik heb ook het idee, sinds hij dit bij mij probeert, dat hij het vast ook bij andere meiden geprobeerd heeft, die misschien wel hebben toegehapt. Ik snap het ook niet: ik ben een vriendin van zijn vriendin. Hallo?! Dan heb je toch een grote betrapkans, of zou dat bij die mannen niet uitmaken, zoals Nattigheid zegt?
- Naar aanleiding van bovenstaand verhaal: waarschijnlijk zal ze het wel willen weten als haar vriend vreemd gaat. Maar nu voel ik me tussen twee vuren inzitten. Of ik zeg het niet en voel me schuldig, want dit voelt voor mij verkeerd. Of ik zeg het wel en dan kickt ze hem straks het huis uit, of niet, en dan moet ik alsnog met die jongen door een deur. (Er wonen namelijk meer mensen waar ik mee om ga, bij hun in het appartement). En dan heb ik straks de relatie kapot gemaakt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 01:14
Verwijderd
Je moet tegen hem zeggen dat als hij het niet verteld, jij het vertelt en dat jouw versie van het verhaal lulliger is voor hem.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 02:10
Verwijderd
Lastig. Enerzijds vind ik dat die vriendin het recht heeft om het te weten. Aan de andere kant is er niks 'echt' gebeurd, dus zou het (onnodig?) problemen creëren.

Die gozer heeft dus ws. niet het idee dat hij iets verkeerd gedaan heeft. Ik zou toch éérst tegen die gozer duidelijk maken dat jij met dit dilemma zit en vertellen hoe die vriendin over vreemdgaan (sex met anderen) denkt en dat zijn gedrag niet door haar getolereerd zou worden. Hopelijk zal ie in alle redelijkheid er over na gaan denken, alhoewel ik de kans niet groot acht.

Als ik die vriendin was, had ik het wel graag gehoord dat ie dat had gezegd tegen je, want dan weet je tenminste met wat voor iemand je te maken hebt. Liever de harde werkelijkheid dan een illusie. Maar dat ben ik.
Anderzijds: die vriendin wéét dat het in de cultuur zit, ziet het om zich heen en hoopt dat hij niet zo is. Best naïef. Misschien toch beter om je erbuiten te laten en hopen dat het gedrag zich vanzelf laat zien. Maar dan kan je zelf weer het verwijt krijgen dat je 'toen' niks had gezegd...

Zo, en hiermee ben je nog niks opgeschoten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-02-2009, 02:32
Verwijderd
Was dit in Nederland, of ergens anders?

Ehhh ja, het zou mij echt hoog zitten en ik denk dat ik mischien iets tegen die jongen zou zeggen. Maar ja, cultuur is heel anders eah? Zelfs al krijg je het aan zijn kop dat zijn vriendin vreemdgaan niet duldt... Nouja, ik zou zelf niet naar de vriendin stappen omdat je dan de kans hebt dat ze je niet geloofd en je hebt ook kans dat je met dit hele verhaal heisa krijgt en jij straks degene bent die 'fout' lijkt te zijn. Snap?

Moeilijke situatie, maar ik denk dat ik mijzelf er buiten zou laten en proberen niet weer alleen met die vriend/in zo'n situatie te recht te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 08:33
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Lastig. Enerzijds vind ik dat die vriendin het recht heeft om het te weten. Aan de andere kant is er niks 'echt' gebeurd, dus zou het (onnodig?) problemen creëren.
Niks gebeurd? Als het mijn vriend was geweest, was er genoeg gebeurd om hem de deur uit te schoppen. Ik zou er in jouw geval ook voor kiezen om het haar wel te vertellen. Ze heeft nu een vriend die vreemd gaat, of daar in ieder geval pogingen toe onderneemt. Ze heeft aangegeven dit niet te willen. Ik vind dat zij het recht heeft te weten met wat voor persoon zij een relatie (en kind) heeft.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 08:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bovendien heeft ze gezegd (ook tegen hem) dat als hij vreemdgaat, hij zijn spullen kan pakken. Klare taal dus. Maakt het nog lastiger!
ik zou zeggen dat dat het makkelijker maakt. Vertellen dus, al dan niet eerst hem met die informatie confronteren.

Denk ik
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 10:20
Verwijderd
Behalve dat ze niet gezegd heeft of ze het zou willen wéten of niet

Sowieso ben jij niet degene die de relatie kapotmaakt, laten we dat even duidelijk hebben... hij flikt iets, zij kan beslissen of zij hem dat vergeeft of niet, maar jij hebt er niks mee gedaan. Sowieso had hij van tevoren kunnen bedenken dat het uiteindelijk bij z'n vriendin terechtkomt als hij een vriendin van haar (!!) probeert te versieren, hij is toch niet achterlijk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet, je moet toch kiezen om wel of niet te liegen. Niks doen is niet eens mogelijk?
Hoezo, liegen? Iets niet ter sprake brengen is geen liegen. Tenzij ze expliciet zou vragen of hij avances heeft gemaakt. In dat geval zal ze dat ook wel verwachten en er genoegen mee nemen, dus dan kun je het ook wel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 11:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Behalve dat ze niet gezegd heeft of ze het zou willen wéten of niet
Nee, dat weet ik inderdaad niet.
Maar het lullige is dus ook of ze vroeg of hij zich wel gedragen had die avond. Hij was natuurlijk op stap met twee vrouwen en het was meer als een grapje bedoeld. Toen dacht ik echt: je moest eens weten.

Ik vind het inderdaad heel moeilijk, ik zit met dezelfde dilemma's die jullie aangeven. Aan de ene kant: vertellen, wat hij deed was proberen vreemd te gaan (als ik ja had gezegd, had ik met hem in bed gelegen), en dat zou ik zelf ook graag willen weten. Aan de andere kant: het is de cultuur, als ik het vertel gelooft ze me misschien niet, en dan kom ik daar nog vaak over de vloer met een kutsfeer.

@Arenda
Nee, dit speelt zich af op de Antillen (Sint Maarten).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 13:33
Verwijderd
Als je daar nu over de vloer komt, is het toch ook raar? Ik denk dat je daar geen rekening mee moet houden want het is niet jouw relatie die je redt/verpest maar die van hen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2009, 18:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zou minder/niet meer met hem omgaan. Nog wel met je vriendin maar ik zou uit de buurt van de man blijven. Als gevraagd wordt waarom je hem ontloopt kun je aangeven dat hij iets probeerde maar jij er niet op in ging en je hun relatie niet wilt verpesten en jij je niet op je gemak voelt met hem erbij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Niks gebeurd? Als het mijn vriend was geweest, was er genoeg gebeurd om hem de deur uit te schoppen. Ik zou er in jouw geval ook voor kiezen om het haar wel te vertellen. Ze heeft nu een vriend die vreemd gaat, of daar in ieder geval pogingen toe onderneemt. Ze heeft aangegeven dit niet te willen. Ik vind dat zij het recht heeft te weten met wat voor persoon zij een relatie (en kind) heeft.
Nee, ik zei: niks 'echt' gebeurd. M.a.w. het is bij een verzoek gebleven en hij heeft (iig met Spekkie) geen seks gehad.
Maar op zich inderdaad genoeg reden om hem de deur uit te schoppen, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:45
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik zou minder/niet meer met hem omgaan. Nog wel met je vriendin maar ik zou uit de buurt van de man blijven. Als gevraagd wordt waarom je hem ontloopt kun je aangeven dat hij iets probeerde maar jij er niet op in ging en je hun relatie niet wilt verpesten en jij je niet op je gemak voelt met hem erbij.
Dit spreekt eigenlijk alle reacties tegen. Daarmee houdt ze haar vriendin eigenlijk voor de gek. Zij kan de relatie niet verpesten, dat heeft hij al gedaan.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:45
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Nee, ik zei: niks 'echt' gebeurd. M.a.w. het is bij een verzoek gebleven en hij heeft (iig met Spekkie) geen seks gehad.
Maar op zich inderdaad genoeg reden om hem de deur uit te schoppen, ja.
Ja, maar ik bedoel dus dat er met het uiten van zo'n verzoek al genoeg gebeurd is
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, liegen? Iets niet ter sprake brengen is geen liegen. Tenzij ze expliciet zou vragen of hij avances heeft gemaakt. In dat geval zal ze dat ook wel verwachten en er genoegen mee nemen, dus dan kun je het ook wel vertellen.
Als ze het pas vertelt als die vriendin er expliciet naar vraagt, krijgt ze waarschijnlijk ook nog het verwijt dat ze het niet eerder heeft verteld.

Niet dat Spekkie daar iets van aan moet trekken, maar toch, het bevordert de onderlinge relatie ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:48
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Het lijkt me ondoenlijk om nog normaal met je vriendin om te gaan zonder haar iets te vertellen. Je hebt dan constant het gevoel dat je der iets achterhoudt. Dat werkt niet en is te beklemmend.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:03
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Als je je niet op je gemak meer voelt bij die verloofde vriendin, gaat ze dat misschien ook zien en die zal dan dus continu gaan vragen of er iets is. Dus ik vraag me af of er wel een keuze is.

Die jongen kun je iig beter mijden lijkt me, of 80 keer heel duidelijk maken dat je niet gediend bent van dat gedrag. En dat dan waar die verloofde vriendin niet bij in de buurt is. En dan dus niet alleen in een andere kamer van hetzelfde gebouw natuurlijk want muren hebben ook oren.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Het lijkt me ondoenlijk om nog normaal met je vriendin om te gaan zonder haar iets te vertellen. Je hebt dan constant het gevoel dat je der iets achterhoudt. Dat werkt niet en is te beklemmend.
Ja dat heb ik wel, maar...
Citaat:
Als je je niet op je gemak meer voelt bij die verloofde vriendin, gaat ze dat misschien ook zien en die zal dan dus continu gaan vragen of er iets is. Dus ik vraag me af of er wel een keuze is.
...ik kan wonderbaarlijk goed doen alsof er niets aan de hand is. Ook tegen hem, waar zij bij is.
Verder heb ik er echt geen problemen mee om nog gewoon met hem om te gaan. Ik bedoel, ik weet dat hij een eikel is, maar ik ben gewoon zo'n persoon die normaal met iedereen omgaat. Ik zou dus ook zo weer met hem (plus iemand anders, dat wel) uitgaan of iets ondernemen en ook gewoon met hem&haar op stap gaan.

Het enige waar ik mee zit is dat die vriendin nu een hork van een vriend heeft, en het niet weet.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 11:25
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het enige waar ik mee zit is dat die vriendin nu een hork van een vriend heeft, en het niet weet.
Wat voor de een een onuitstaanbare lul is, is voor de ander natuurlijk juist weer een charmant iemand. Hoewel ik me inderdaad niet kan voorstellen dat hij zo'n lieverd is als ie is zoals je zegt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:29
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Het enige waar ik mee zit is dat die vriendin nu een hork van een vriend heeft, en het niet weet.
Misschien moet je bij jezelf te rade gaan "zou ík het willen weten als het míjn vriend zou zijn, en hij zou met m'n vriendin naar bed willen?"
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:32
Verwijderd
Ze had sowieso al een hork van een vriend, maar nu weet jij het. Dat is het enige verschil!

Ik denk dat je het hem moet laten vertellen en als hij dat niet doet zelf met haar moet praten. De enige reden dat je het niet zou doen is dat je bang bent dat jij de schuld krijgt, omdat jij het slechte nieuws brengt. Maar hij gaat vreemd en als hij dat nog niet doet gaat hij dat wel doen. Je kunt het beter nu zeggen dan over 10 jaar horen dat haar kind depressief is omdat het weet adt papa vreemd gaat en mama diep ongelukkig is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2009, 01:15
Verwijderd
Citaat:
- Ik heb ook het idee, sinds hij dit bij mij probeert, dat hij het vast ook bij andere meiden geprobeerd heeft, die misschien wel hebben toegehapt. Ik snap het ook niet: ik ben een vriendin van zijn vriendin. Hallo?! Dan heb je toch een grote betrapkans, of zou dat bij die mannen niet uitmaken, zoals Nattigheid zegt?
Dat mag voor jou misschien heel onlogisch zijn, maar in een andere cultuur denken ze heel anders (zoals je al aangaf was het heel normaal dat die mensen vreemdgaan in hun cultuur. Als dat normaal is, dan heb je toch ook geen betrap-kans?).

LEKKER LEKKER LEKKER zo'n multi-culti-huwelijk. Ik zou daar sowieso nooit aan beginnen, ik citeer:

"En dan die blanke vrouwen jankend op de televisie
Multiculti-huwelijk en bastaard-kind of 3.
Die dan weer ontvoerd zijn naar een land in Afrika.
Wat zijn die wijven stom, het is de straf voor hun verraad."

Ik zou zeggen niet mee bemoeien, want straks heb jij het allemaal nog gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 16:07
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
@commando: wie citeer je nou?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 16:20
Verwijderd
En wil men degene die dat gezegd heeft per direct deporteren?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 19:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat mag voor jou misschien heel onlogisch zijn, maar in een andere cultuur denken ze heel anders (zoals je al aangaf was het heel normaal dat die mensen vreemdgaan in hun cultuur. Als dat normaal is, dan heb je toch ook geen betrap-kans?).
Het is in alle culturen tegenwoordig kennelijk normaal om andere mensen (achter hun rug om) te belazeren.

Als je echter een mens bent met een greintje eigenwaarde dan is dat niet normaal;
op welk vlak dan ook.

okthnxbyebye
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Het is in alle culturen tegenwoordig kennelijk normaal om andere mensen (achter hun rug om) te belazeren.

Als je echter een mens bent met een greintje eigenwaarde dan is dat niet normaal;
op welk vlak dan ook.

okthnxbyebye
t is een feit, liefje. Dat er in sommige culturen mannen nou eenmaal wat makkelijker denken over buiten de deur snoepen. Eigenwaarde/mens/blabla wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 13:53
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Hehe, ik herken het. Ben vorig jaar in Venezuela geweest en de Nederlanders die daar woonden vertelden allemaal hetzelfde over de escapades van de mannen daar. Wist je dat veel auto's daar geblindeerde ramen hebben zodat niemand kan zien dat ze een ander meisje in de auto hebben? En de buschauffeurs rijden 5 kilometer om voor een of ander leuk uitziend meisje, met een bus vol mensen, terwijl ze thuis gewoon een vrouw hebben. Dat is daar gewoon de cultuur. Als die vrouwen erachter komen zijn de rapen overigens wel gaar, wat dat betreft is het daar hetzelfde als hier.

Het lijkt me een fijn gevoel als je goed kan doen alsof er niets aan de hand is. Ik denk dat er veel mensen zijn waarbij dit soort dingen na verloop van tijd gaat knagen. Het idee dat hij dit waarschijnlijk met andere meisjes ook doet is ook volkomen gegrond. Waarschijnlijk is ie al een aantal keer vreemdgegaan, althans daar heb je grote kans op.

Om het even op mezelf te reflecteren: stel, mijn vriendin gaat vreemd, of probeert het, bij het uitgaan, en mijn beste vriend weet dat, zou ik het vervelend vinden om het van hem te moeten horen. Als ik over de eerste verbijstering heen ben zou ik hem natuurlijk enorm dankbaar zijn. Maargoed, dat ben ik, er zijn natuurlijk mensen die er anders over denken.

Stel dat ze de relatie toch verbreekt, bijvoorbeeld omdat ze er via iemand anders achterkomt dat ie met iemand is vreemdgegaan, wil je het dan nog stil houden? Je weet dat, wanneer je het haar dán vertelt, ze misschien wel erg boos is dat je het haar niet eerder verteld hebt.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Dat mag voor jou misschien heel onlogisch zijn, maar in een andere cultuur denken ze heel anders (zoals je al aangaf was het heel normaal dat die mensen vreemdgaan in hun cultuur. Als dat normaal is, dan heb je toch ook geen betrap-kans?).

LEKKER LEKKER LEKKER zo'n multi-culti-huwelijk. Ik zou daar sowieso nooit aan beginnen, ik citeer:

"En dan die blanke vrouwen jankend op de televisie
Multiculti-huwelijk en bastaard-kind of 3.
Die dan weer ontvoerd zijn naar een land in Afrika.
Wat zijn die wijven stom, het is de straf voor hun verraad."

Ik zou zeggen niet mee bemoeien, want straks heb jij het allemaal nog gedaan.

Waarom zou een antilliaan ( ik geloof namelijk dat de TS op een van de antillen zit ) een kind ontvoeren naar een land in Afrika???
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 11:41
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb het (nog) niet verteld. Maar ik heb nu wel bijna elke nacht dromen hierover (zowel dat hij het nog een keer probeert, als dromen dat ik het haar vertel), dus blijkbaar houdt het me nog erg bezig. Ik blijf het een lastige situatie vinden en denk dat ik het alleen ga vertellen als ze me er expliciet naar vraagt of als het nog een keer gebeurt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 19:55
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik heb het (nog) niet verteld. Maar ik heb nu wel bijna elke nacht dromen hierover (zowel dat hij het nog een keer probeert, als dromen dat ik het haar vertel), dus blijkbaar houdt het me nog erg bezig. Ik blijf het een lastige situatie vinden en denk dat ik het alleen ga vertellen als ze me er expliciet naar vraagt of als het nog een keer gebeurt.
En als je bewijs hebt dat hij het wel met anderen flikt? Even vanuit het standpunt van dat kind. Ik zou liever gescheiden ouders hebben dan dat mijn vader mijn moeder constant bedriegt.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het (nog) niet verteld. Maar ik heb nu wel bijna elke nacht dromen hierover (zowel dat hij het nog een keer probeert, als dromen dat ik het haar vertel), dus blijkbaar houdt het me nog erg bezig. Ik blijf het een lastige situatie vinden en denk dat ik het alleen ga vertellen als ze me er expliciet naar vraagt of als het nog een keer gebeurt.
Als je er over droomt, zit je er blijkbaar mee. Zeg het haar gewoon, objectief precies zo als het gebeurt is. Zonder extra veronderstellingen, vooroordelen of persoonlijke gevoelens! Dan weet ze wat er is gebeurd!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 21:02
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Was hij serieus in de auto of grapte hij? Hij had niet/nauwelijks gedronken neem ik aan omdat hij reed?

Gewoon alles vertellen aan die vriendin.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 23:19
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik lees dat ze verloofd is met hem? Ik zou toch wel graag vóór mn huwelijk willen weten of ik een trouwe of ontrouwe man ga trouwen. Ik vind dat ze het in ieder geval voordat ze trouwt moet weten. Zoals men al vaker zei, jij verpest op geen enkele manier de relatie, dat heeft die man zelf allang gedaan. (fucker)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 14:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik blijf het een lastige situatie vinden en denk dat ik het alleen ga vertellen als ze me er expliciet naar vraagt of als het nog een keer gebeurt.
Drie keer raden... hij heeft het dus nog een keer geprobeerd, maar nu niet bij mij, maar bij mijn vriendin (die twee weken geleden ook mee was)! Wat een sukkel eerste klas zeg

Vrijdagavond waren we dus weer uitgegaan, dit keer met zijn vieren (hij en twee vriendinnen van mij) en ik zag al dat hij mijn vriendin probeerde te versieren zeg maar. Hij deed precies dezelfde dingen bij haar als toen bij mij twee weken geleden. Haar meer aandacht geven, alcohol voor haar kopen, op een bepaalde manier naar haar kijken, alleen met haar dansen enzo. Ik zei al tegen haar op die avond: ik weet bijna honderd procent zeker dat hij het vanavond bij jou gaat proberen. Ik had ze die avond allebei thuis afgezet (ze wonen op dezelfde locatie) en een half uur later ging bij mij de telefoon. Dat hij het ook bij haar had geprobeerd. Hij probeerde haar te zoenen en wilde seks met haar terwijl zijn vriendin gewoon in het huis ernaast lag te slapen

Voor mij is het nu eigenlijk heel duidelijk: ik wil het haar vertellen. Ik vind dat ze het recht heeft om dit te weten en ik zou omgekeerd precies hetzelfde willen. Kwestie van (mijn) moraal. Alleen mijn vriendin weet het nog niet. Zij werkt vijf dagen in de week met zijn vriendin samen, en wil geen problemen met haar stage, en ze is over drie maanden weer naar huis. Maar ja. Eens even zien wat hier van komt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 15:35
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Voor mij is het nu eigenlijk heel duidelijk: ik wil het haar vertellen. Ik vind dat ze het recht heeft om dit te weten en ik zou omgekeerd precies hetzelfde willen. Kwestie van (mijn) moraal. Alleen mijn vriendin weet het nog niet. Zij werkt vijf dagen in de week met zijn vriendin samen, en wil geen problemen met haar stage, en ze is over drie maanden weer naar huis. Maar ja. Eens even zien wat hier van komt.
Je kan toch alleen over jouw ervaring vertellen?
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat zou jij doen?
Doornroos
6 14-03-2013 07:40
Liefde & Relatie Hoe zou jij omgaan met de volgende situatie?
aniN
13 23-02-2013 21:19
Liefde & Relatie wat zou jij doen in deze situatie?
raarmeisje
48 14-10-2005 11:48
Liefde & Relatie Wat zou jij doen in deze situatie?
Silvie
20 11-01-2005 17:51
Liefde & Relatie En Nu? Wat Zou JIJ Doen?
Bounce
17 17-03-2003 16:12
Liefde & Relatie Wat nieuws of het oude vertrouwde, hoe kom je erachter wat je ware gevoelens zijn?
Lindatje
7 23-09-2002 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.