Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 11:36
schaatsrijdstertje
schaatsrijdstertje is offline
Ik heb een heel groot probleem.. Ik ben super verliefd op een (goede) vriend van me. Ik weet absoluut niet of ik het hem moet gaan vertellen, want ik ben heel erg bang dat dat het einde wordt van onze vriendschap Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat hij het recht heeft om te weten dat ik verliefd op hem ben. Zelf denk ik dat hij mij gewoon als een vriendin ziet en niet meer, maar aan de andere kant zijn we voordat de vakantie begon heel close met elkaar opgetrokken (Af en toe en zoen (op de wang) en meer van deze dingen) Sinds het vakantie is heb ik nog wel wat contact met hem (we smsen soms wel eens) maar we hebben elkaar nu al een paar weken niet gezien)
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, omdat ik bang ben voor zijn reactie (vaak is hij heel lief maar hij kan ook heel bot doen) en voor dat laatste ben ik heel bang.. Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 14:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Als het een goede vriend is, dan kan je hem gewoon vertellen dat je verliefd op hem bent... Als eerlijkheid al niet kan in vriendschap, wat stelt het dan voor?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:29
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Als het een goede vriend is, dan kan je hem gewoon vertellen dat je verliefd op hem bent... Als eerlijkheid al niet kan in vriendschap, wat stelt het dan voor?
Als je af en toe bang bent voor de reacties van je partner, in relatie of vriendschap, stelt een relatie/vriendschap niet meteen 'niets' voor, hoor.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:38
OrangeWedge
Avatar van OrangeWedge
OrangeWedge is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:


Als je af en toe bang bent voor de reacties van je partner, in relatie of vriendschap, stelt een relatie/vriendschap niet meteen 'niets' voor, hoor.
het was opzich maar een vraag.... maargoed... je kan het altijd door laten schemeren en dan een beetje zijn mening uitlokken... of probeer m gewoon te zoenen?!?!?!

just tryin' to be helpfull... (and oh my god i'm a helpfool...)
__________________
Emancipation is definitely a bitch!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:44
foogy
foogy is offline
mag ik je de tip geven het niet te vertellen????!!!!!

ik spreek uit ervaring, echt niet doen....
ik kende een jongen zo 7 jaar en waren goede vrienden, toen bleek dat we elkaar leuk vonden en hebben dat ook wel laten merken door hints te geven aan elkaar.... het is wat geworden, iets meer dan een jaar heeft het geduurd, ik heb het uit gemaakt en hij is doorgedraaid. ik ben nu mijn beste vriend, mijn maatje kwijt. heb hem nu een half jaar niet meer gesproken en denk dat dat ook niet meer gebeuren zal.....

met een ander best vriendje (waar ik ook verliefd op was/ ben en die ik al 13 jaar ken) hebben we het alleen sporadisch over gehad, voornamelijk als we dronken waren, er is nooit iets gebeurd tussen ons en dat wil ik zo houden.

ooit heeft een wijze man tegen me gezecht: je kan vanuit een vriendschaps relatie een liefdes relatie laten komen, maar je kan, als het uit is nooit meer de vrienden blijven die je was... dit moet weer van begin af aan opgebouwd worden met veel argwaan en veel pijn
ik ben het daar heel erg mee eens.

maar het belangrijkste is, volg je hart, ken ook gevallen dat het goed is gegaan en die getrouwd zijn... maar ik zal me er persoonlijk nooit meer aan wagen.

suc6 iig

witlof foogy
__________________
als je huilt, kijk dan in je hart... en je zal dan zien dat je huilt om wat je vreugde schonk... dag lieve lieve schat...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:48
Bauduin
Bauduin is offline
Tsja ik zelf heb het ook gehad en uiteindelijk heb ik het wel gezegd omdat ik er gewoon niet meer tegen kon. Ik denk dat als je het niet zegt je met dit gevoel gaat blijven zitten en als het echt een goede vriend van je is, zal hij je niet zomaar voor dit laten stikken want het kan iedereen overkomen. Dus als ik jou was zou ik het hem gewoon heel subtiel proberen te zeggen.
Had ik ook gedaan, in het begin kwam er niet zoveel van en ik voelde me toen ook heel erg stom dat ik het gezegd had. Ik had het gevoel dat ik mezelf zwaar voor schut had gezet en dat ik hierdoor een hele goede vriend van me kwijt was geraakt, maar uiteindelijk toen bleek dat hij me ook wel zag zitten en kregen we wat. Het is nu onderhand wel uit maar we zijn nogsteeds goede vrienden dus It can't be that bad..
__________________
Rijd Je Op Een Paard De School In?!?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
foogy schreef:

je kan vanuit een vriendschaps relatie een liefdes relatie laten komen, maar je kan, als het uit is nooit meer de vrienden blijven die je was... dit moet weer van begin af aan opgebouwd worden met veel argwaan en veel pijn
ik ben het daar heel erg mee eens.
Dat zijn inderdaad zeer wijze woorden, kan ik uit ervaring zeggen. Maar je bent jong en verliefd dus waarschijnlijk ga je het toch wel proberen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:00
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Gewoon vertellen, het is niet voor niets zo een goede vriend en als het echte vriendschap is dan zal die niet kapot gaan hierdoor. Ik had hetzelfde met een beste vriendin, ik had het verteld en nu hebben we ook iets.

Niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:09
foogy
foogy is offline
Citaat:
KontraDix schreef:


Dat zijn inderdaad zeer wijze woorden, kan ik uit ervaring zeggen. Maar je bent jong en verliefd dus waarschijnlijk ga je het toch wel proberen.

ik was ook jong en verliefd en heb het daardoor verteld.... nu bezuur ik het en ben wel wijzer geworden, maar ja, dat wordt je alleen door schade en schande
__________________
als je huilt, kijk dan in je hart... en je zal dan zien dat je huilt om wat je vreugde schonk... dag lieve lieve schat...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 12:14
heldin
heldin is offline
ik ben ook verliefd op een hele goeie vriend. ik baal er echt vreselijk van want we hebben dus wel gezoend en meer, maar dat was gewoon 'voor één keer, omdat het leuk is, blablabla' had ik dus niet moeten doen, ik vind hem veel leuker dan hij mij. en nu is het helemaal verrot, hij vertelde dat ie op vakantie de ware is tegengekomen......
hij weet trouwens niet hoe leuk ik hem vind, we hebben wel iets speciaals door wat er tussen ons is gebeurd, maar dit ga ik hem dus echt niet vertellen. onze vriendschap, hoe raar ie soms ook is, zal er zeker door veranderen en dat wil ik echt niet.

ik denk dat je, voor je het hem verteld, heel goed moet bedenken wat je er allemaal mee op het spel zet. een vriendschap is naar mijn mening ontzettend veel waard, en ik zou er toch behoorlijk zeker van moeten zijn dat hij hetzelfde voor mij voelde voor ik zoiets zou vertellen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:27
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Ik was ook helemaal verliefd op een (goede) vriendin van me. Maar dat was al snel over toen ik het haar vertelde en ze zei dat het nooit wat tussen ons zou kunnen worden. Nu zijn we minder close, maar nog wel vrienden.
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord...
Robert2327
2 23-01-2017 12:11
Liefde & Relatie Verliefd op een VEEL oudere man
illegal_love
74 11-09-2004 19:35
Liefde & Relatie verliefd op een ander...
x-engeltje-x
2 03-04-2004 18:43
Liefde & Relatie Verliefd op de vriend van mn broer
HappyLucky
11 22-02-2004 20:14
Liefde & Relatie mijn vriend was verliefd op een ander...(en zij op hem)
Kuona
7 28-09-2003 19:28
Liefde & Relatie verliefd op een vriend van hem
* Marne *
3 06-07-2003 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.