Oud 02-04-2013, 16:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als zíj iets moet bedenken, dan kiest ze het toch nooit zo dichtbij? Dan verzin je iets werkgerelateerds ipv iets persoonlijks, iets dat de vrouw niet meteen kan checken.
En hij wel? Het is voor zijn vrouw stom simpel te checken, waarom als hij iets dubieus aan het doen zou zijn zou hij zó'n leugen vertellen?

Het kan best zijn dat hij tegen haar heeft gelogen omdat hij iets moest doen wat hij haar niet wilde vertellen, en dat zijn vrouw per ongeluk langskwam en daardoor diezelfde leugen te horen kreeg, zoals Ertur ook al zei.

Ik vind het in ieder geval intrigerend hoeveel mensen hier blijkbaar meteen de man verdenken van allerlei zaken zonder a) te bedenken dat hij misschien helemaal niet de intentie had om te liegen en er iets heel anders aan de hand kan zijn en b) het merendeel blijkbaar liever conclusies trekt dan het te vragen / bespreken. Leuke relaties moeten jullie hebben, wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2013, 17:00
Verwijderd
Oh, maar ik zou 'm simpelweg ook gewoon vragen waar hij was hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 17:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik doelde ook niet specifiek op jou.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 17:55
Verwijderd
Citaat:
En hij wel? Het is voor zijn vrouw stom simpel te checken, waarom als hij iets dubieus aan het doen zou zijn zou hij zó'n leugen vertellen?
Ja, dit probeerde ik al eerder dus al te zeggen. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat een domme leugen/smoes toch nooit door de secretaresse kan zijn verzonnen, en is het even vanzelfsprekend dat die man dat wel doet? Ik vind dat nogal krom Zelfs als je veronderstelt dat het een leugen tegen zijn secretaresse is en niet bedoeld dat zijn vrouw het oppikt, dan is een moeder in het ziekenhuis wel zo buiten alle proporties... Waarom is het logisch dat een secretaresse dat niet kan verzinnen maar een man wel?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 18:04
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Het punt is niet dat een secretaresse dat niet kán verzinnen. Tuurlijk kan ze het wel verzinnen. Maar waarom zou ze? Als die man tegen zijn secretaresse had gezegd "als mijn vrouw komt moet je een smoes verzinnen" dan had die secretaresse sowieso iets anders bedacht, in plaats van iets dat zo makkelijk te checken is. Het is gewoon niet logisch voor een secretaresse om zoiets te verzinnen. Het is wél logisch voor een kerel om zoiets tegen zijn secretaresse te zeggen wanneer hij de échte reden niet wil vertellen (persoonlijke dingen), want zieke moeder is toch wel een goed excuus om van je werk weg te gaan. Maar nogmaals: het maakt in dat geval niet uit wélke leugen er is verteld; het probleem is dát er een leugen is verteld.

Verder vind ik het niet per se wantrouwend als je in zo'n situatie gewoon wilt weten wat er in godsnaam aan de hand is, vooral omdat het nogal niet wat is. Opeens kom je erachter dat je schoonmoeder ziek is (of in ieder geval iets ernstigs heeft waardoor ze naar het ziekenhuis moet, en zoiets zou je toch "moeten" weten in een huwelijk, lijkt me) en daarna blijkt het opeens allemaal niet waar. Is het dan wantrouwend om van die kerel een verklaring te vragen? Lijkt me niet. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die in zo'n situatie denkt "ach, het zal wel" en gewoon verdergaat alsof er niets is gebeurd.

Of hadden jullie het nou over spullen doorzoeken en zo? Want dat zou ik sowieso niet doen. Ik zou doen alsof mijn neus bloedt en wachten tot hij er zelf over begint. Zo niet, tja dan is het wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 18:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vragen lijkt me niet gek, vrij logisch zelfs. Meteen spullen doorzoeken, die man van van allerlei zaken verdenken / beschuldigen of hem meteen maar wantrouwen echter..
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 19:42
Verwijderd
Nuh. Liegen is liegen. Waarover diegene liegt of met wie zij vreemd zou gaan interesseert me dan niets. Ik zou vragen wat er aan de hand is en als het antwoord me niet bevalt gewoon meteen de biezen (laten) pakken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Nuh. Liegen is liegen. Waarover diegene liegt of met wie zij vreemd zou gaan interesseert me dan niets. Ik zou vragen wat er aan de hand is en als het antwoord me niet bevalt gewoon meteen de biezen (laten) pakken.
Kijk! Jij geeft tenminste antwoord op de vraag zonder het hele programma te gaan ontleden ^^

In het vervolg zeg ik niet meer hoe ik bij iets kom en probeer ik het zonder voorbeeld duidelijk te maken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Vragen lijkt me niet gek, vrij logisch zelfs. Meteen spullen doorzoeken, die man van van allerlei zaken verdenken / beschuldigen of hem meteen maar wantrouwen echter..
En als hij door blijft gaan met liegen? Of je loopt tegen andere leugens aan? Is het dan gewoon over, zoals bij Reverend, of ga je kijken of je kunt vinden waarom en waarover?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:38
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kijk! Jij geeft tenminste antwoord op de vraag zonder het hele programma te gaan ontleden ^^

In het vervolg zeg ik niet meer hoe ik bij iets kom en probeer ik het zonder voorbeeld duidelijk te maken
Of je zegt in één keer duidelijk wat je bedoelt en zoekt niet alleen antwoorden die je wilt horen, dan gaat het ook een stuk sneller.

Citaat:
En als hij door blijft gaan met liegen? Of je loopt tegen andere leugens aan? Is het dan gewoon over, zoals bij Reverend, of ga je kijken of je kunt vinden waarom en waarover?
Ik houd niet van liegen, maar soms zijn er (goede) redenen voor. Ik hoop dat mijn partner eerlijk tegen me is, vooral bij belangrijke zaken, zo niet zit er wat mis. Maar het is niet in één keer over omdat iemand niet op haar werk was, nee.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 23:09
Verwijderd
Wat zoek ik antwoorden die ik wil horen? Ik weet zelf niet wat ik zou doen, ik zeg zelf dat ik in een jaloerse/wantrouwige periode er niet eens over heb gedacht. Ik weet niet wat ik wil horen, ik vraag me enkel af of mensen hier eventueel wel begrip voor op zouden kunnen brengen. Dus ik ben niet op zoek naar een bevestiging van wat ik denk.

Ik weet nu dat ik het niet echt duidelijk heb verwoord, als er dan wordt doorgegaan op details uit het programma dat ik zelf niet eens zo gedetailleerd heb gezien, ja daar heb ik dan natuurlijk niet veel aan. Ik probeer dan meer te vertellen over die situatie, maar ik heb het ten eerste maar met een half oog gezien en ten tweede is het geen echte situatie. Ik hoef geen raad. Ik ben gewoon benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 23:41
Verwijderd
Maar ik vind de context dus wel heel bepalend, het kan best dat die man bijvoorbeeld iets heeft waar hij met niemand over durft te praten, ik zou dus altijd van hem willen horen wat er aan de hand is. Liegen is niet per definitie einde verhaal. Dus vandaar al die details. Als mijn man ineens ergens over zou liegen, dan s er iets aan de hand, hij liegt nooit namelijk. Hij houdt me niet eens voor de gek met suffe dingen, bv lootjes trekken met Sinterklaas. Een geheim zou dus echt heel raar zijn, dan wil ik weten wat er speelt. En als hij dat zelf niet vertelt, dan sluit ik zoeken in z'n mail of telefoon niet uit. Maar dan niet uit een gevoel van 'ik vertrouw 'm niet, hij gaat vast vreemd!', maar meer 'er is iets met 'm aan de hand, ik wil 'm helpen'.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 05:38
Verwijderd
Ik heb even geen zin om die hele psycho-analyse op pagina 1 te lezen, maar ikzelf zou als iemand, en dan vooral heel close to me of waar ik mee in een relatie zit, een lulverhaaltje opzet dat ik niet vertrouw toch even het controleren. Ik zou niet 1-2-3 iemands mail of telefoon checken, alleen als de ernst het toelaat.

Nu jullie trouwens dat programma ontleden: wat ik mij laatst afvroeg toen ik het eens keek.. Als zo'n vrouw dan haar man gaat achtervolgen (want daar komt t 9 van de 10 keer op uit), herkent die man dan niet haar auto, of het feit dat haar auto niet in de garage staat, of whatever?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 09:45
Verwijderd
Oh, achtervolgen gaat me wel echt veel te ver trouwens
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 09:58
Verwijderd
T78, het is juist NIET de bedoeling dat het programma hier verder ontleed wordt, open er maar een topic over op FT&R.

Andijvie, ja er zijn er ook die met privédetectives en alles. Dat gaat me ook allemaal te ver. Tenzij ik stapels geld heb en kinderen betrokken zijn en het op een vechtscheiding gaat aanlopen en er bewijs moet zijn dat hij vreemdgaat of iets dergelijks, weet ik het, maar zo ver zal het bij mij iig niet komen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 10:04
Verwijderd
Citaat:
T78, het is juist NIET de bedoeling dat het programma hier verder ontleed wordt, open er maar een topic over op FT&R.
Nee snap ik, het was even een passerende gedachte :')

En persoonlijk zou ik ook dus niet een-twee-drie achter het stuur stappen en mijn vrouw achtervolgen, of zelfs een privédetective inhuren (wat volgens mij vrij duur is?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 01:13
De Kantine Het weerwolfspel#46
Cherry Springs
500 11-04-2008 17:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 19:22
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.