Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2018, 13:04
tess333
tess333 is offline
Heb jij het weleens meegemaakt dat je toch een beetje gezien word als een lekker stukje vlees of object? Het is erg irritant als mensen je haten of teveel liefhebben, waarom kan het niet normaal gaan, ben ik dan niks anders dan een stuk vlees?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 13:17
Verwijderd
Waarom zou het niet kunnen dat iemand graag gezien wordt als een lustobject? En waarom is het dan meteen " niks anders dan een stuk vlees"? Je kunt best iemand én ontzettend lekker vinden, én oprecht een leuke persoon, intelligent, grappig, whatever.

Kortom, zo zonder verdere context vind ik dit een beetje een zeiktopic.

Maar speciaal voor jou: ja, dat is mij ook wel eens overkomen. En hoe hypocriet het wellicht is, ligt het vooral aan mijn mening van de andere partij wat ik daarvan vind.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 13:21
Verwijderd
Ja. En totaal geen care.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:09
Verwijderd
Wat is het probleem precies?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Ja. En vind ik best leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:39
Verwijderd
Ik snap alleen de topic niet zo goed.

Je kan als lustobject worden gezien door iemand die je te veel kan liefhebben, maar ook door iemand die je haat? En het kan nooit normaal? Wat is normaal? Heb je een nare ervaring gehad TS?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:51
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Heb jij het weleens meegemaakt dat je toch een beetje gezien word als een lekker stukje vlees of object? Het is erg irritant als mensen je haten of teveel liefhebben, waarom kan het niet normaal gaan, ben ik dan niks anders dan een stuk vlees?
Wat is normaal? Verder misschien naar personen kijken met meer diepgang
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 21:53
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja. Laatste keer was een paar weken geleden, toen ik vanwege de hitte 's nachts de hond uitliet. Man in een auto die kwaad werd toen ik niet 'even wilde praten' en me daarna ging achtervolgen terwijl hij kusgeluiden maakte. Ik had uiteraard wel care en heb melding gedaan bij de politie.

De keer daarvoor was in de supermarkt, toen ik voorover boog om naar de kaasjes te kijken. Er was veel ruimte achter mij maar toch wurmde iemand zich onnodig dicht langs mij heen, waarbij z'n hand stevig langs mijn kont ging. Kon er helaas niks van zeggen want toen ik omkeek waren er twee mannen die het zouden kunnen zijn geweest.

Ik denk dat ik ongeveer 2-3x per jaar op deze manier word geobjectificeerd. Dat is weinig en daar ben ik blij om. Ik ben door o.a. depressie best dik geworden en ik zie op tegen slank zijn, want dan wordt het weer meer.

@Jan: Ik denk dat er verschil is tussen sexy gevonden worden, en gereduceerd worden tot object. Bij seksuele objectificatie doet het er niet toe wie je bent of wat je wil, want je bent er voor het gebruik/genot van de ander. Ik denk dat TS vraagt naar situaties waarbij mensen zich daardoor gedehumaniseerd voelden, en dat bijv. lustspelletjes met een gewaardeerde partner of welkome complimenten daar buiten vallen.

@tess333: Was er een specifieke vervelende situatie waardoor je dit topic hebt geopend?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 22:00
Verwijderd
Ja ik vind het natuurlijk leuk, if anything. Sekse maakt daar ook geen verschil in.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2018, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik ongeveer 2-3x per jaar op deze manier word geobjectificeerd. Dat is weinig en daar ben ik blij om. Ik ben door o.a. depressie best dik geworden en ik zie op tegen slank zijn, want dan wordt het weer meer.
Sorry, hoor, maar weet je dit echt zeker? Wat een slechte smoes om niet te willen afvallen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2018, 06:58
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Topic opgeschoond want we zijn hier niet op onzin!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 04:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Sorry, hoor, maar weet je dit echt zeker?
Ja.

Citaat:
Wat een slechte smoes om niet te willen afvallen.
Heb nergens geschreven dat ik niet wil afvallen.

@Pluis: Mag de laatste post van deadlock dan ook weg?

Laatst gewijzigd op 31-08-2018 om 05:04.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 09:19
Verwijderd
Ik ben slank, maar ik denk niet dat ik méér lastig gevallen word door mannen dan jij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 10:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Er zijn bepaalde dingen die in de praktijk meer ongewenste aandacht opleveren, of dingen waarvan je persoonlijk verwacht dat ze dat doen. Vaak hele stomme oppervlakkige dingen. Ik draag zelf regelmatig een rokje, maar het moment dat ik daar hakken bij draag verwacht ik dat ik sneller nagekeken of nagefloten word. Dat gebeurt namelijk regelmatig als ik hakken draag, en zelden als ik gewoon een spijkerbroek en sneakers draag. Een vriendin van me heeft twee kleine kinderen, loopt of fietst ze met de kinderen dan lijkt ze totaal onzichtbaar voor mannen, zijn de kids er niet bij, dan krijgt ze best wat aandacht. Zulke oppervlakkige dingen (je schoenen, een kindje voorop je fiets, je gewicht, je uitstraling) kunnen zeker invloed hebben!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 11:08
Verwijderd
Niets, maar dan ook NIETS van dat alles is een goede reden om lastig gevallen te worden. Als jij dit verwacht, dan straal jij dat ook uit. Als we dat allemaal gaan doen, zal het probleem nooit over gaan.

Ik zie geen verschil tussen man en vrouw, wel zie ik verschillen tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 11:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niets, maar dan ook NIETS van dat alles is een goede reden om lastig gevallen te worden. Als jij dit verwacht, dan straal jij dat ook uit. Als we dat allemaal gaan doen, zal het probleem nooit over gaan.

Ik zie geen verschil tussen man en vrouw, wel zie ik verschillen tussen mannen onderling en tussen vrouwen onderling.
Volgens mij straal ik vrij weinig uit als ik met haast op de fiets zit en toevallig een rokje met hakken aan heb. Natuurlijk zijn het geen goede redenen om lastig gevallen te worden, maar helaas gebeurt het wel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:05
Verwijderd
Wat draai je er weer heerlijk om heen. Je hebt het zelf over persoonlijke verwachting, dus wat bedoel je nou? Als jij vindt dat iemand een persoonlijke verwachting kan hebben dat als je een rokje aan hebt met hoge hakken, dan kan je dus ook gewoon zeggen: oh ja ze werd lastig gevallen, maar ja ze had dan ook een rokje en hoge hakken aan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat draai je er weer heerlijk om heen. Je hebt het zelf over persoonlijke verwachting, dus wat bedoel je nou? Als jij vindt dat iemand een persoonlijke verwachting kan hebben dat als je een rokje aan hebt met hoge hakken, dan kan je dus ook gewoon zeggen: oh ja ze werd lastig gevallen, maar ja ze had dan ook een rokje en hoge hakken aan.
Ik merk dat ik gemiddeld vaker word lastiggevallen/ nagekeken/ nagefloten wanneer ik een rokje en hakken aan heb dan wanneer ik een spijkerbroek en sneakers aan heb. Door die gebeurtenissen krijg je een bepaalde verwachting, inderdaad. Hoe vaak je lastig gevallen wordt wanneer je x of y draagt, dat zijn gewoon feiten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:31
Verwijderd
Ik heb alleen een bepaalde uitstraling en verwachting als ik iets moois aantrek bij een date met een hele mooie persoon met wie ik graag fysieke activiteiten zou willen ondernemen.

Maar goed, ik denk dat wij het wederom niet eens worden, want je hebt het alweer over feiten in persoonlijke dingen etc. Vind dat nu wel prima.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Volgens mij bedoelen we gewoon niet hetzelfde met verwachting.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:54
Verwijderd
Wat bedoel je dan?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 12:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat bedoel je dan?
Straatmeid stelt dat je verwachtingen zorgen voor een uitstraling waardoor je sneller lastig gevallen wordt.

Dat bedoel ik dus totaal niet. Het is meer dat ik door ervaringen uit het verleden een bepaald patroon ben gaan herkennen. Waardoor ik nu verwacht dat ik bij bepaalde outfits sneller lastig gevallen word. Omdat dat in het verleden gebeurde. Die verwachting straal ik volgens mij niet uit, want sinds ik dat patroon herken (veel vaker lastig gevallen worden als ik een rokje en hakken draag), vermijd ik die outfits als ik op de fiets zit/ een eind alleen moet lopen, of ga ik lekker met de auto.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Straatmeid stelt dat je verwachtingen zorgen voor een uitstraling waardoor je sneller lastig gevallen wordt.

Dat bedoel ik dus totaal niet. Het is meer dat ik door ervaringen uit het verleden een bepaald patroon ben gaan herkennen. Waardoor ik nu verwacht dat ik bij bepaalde outfits sneller lastig gevallen word. Omdat dat in het verleden gebeurde. Die verwachting straal ik volgens mij niet uit, want sinds ik dat patroon herken (veel vaker lastig gevallen worden als ik een rokje en hakken draag), vermijd ik die outfits als ik op de fiets zit/ een eind alleen moet lopen, of ga ik lekker met de auto.
Nee dat stel ik niet zo zwart wit. Ook weet je soms zelf niet eens wat je uitstraalt. Je straalt ook niet altijd hetzelfde uit.

1. Als jij bij voorbaat al denkt, oh ik heb nu een rokje aan en hoge hakken, dan zullen mannen vast naar me kijken/opmerkingen maken, dat is eigenlijk best vervelend en vervolgens gebeurt het, dan sla jij dat op als: het komt omdat ik een rokje aan heb en hoge hakken aan heb en dus is dat vervelend.

2. Je kan ook denken: als ik een rokje en hoge hakken aanheb, dan gaan mannen kijken en misschien vervelende opmerkingen maken, maar fuck it, ik doe dat gewoon aan, en ja ik ben nu eenmaal ook een mooie vrouw. Dan sla je dat inderdaad ook op, maar dan sla je dat als minder negatief op.

Welke uitstraling is krachtiger denk je? 1 of 2?

Verder snap ik niet dat een man die je nastaart vervelend zou moeten zijn, zelfs fluiten niet. Je wordt toch niet aangerand of verkracht ofzo?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 15:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik voel me dan sneller onveilig. Maar het zijn dan ook vaak mannen die anderhalf of twee keer zo oud zijn als ik ben. Als ik dan 's avonds alleen op straat loop voel ik me relatief kwetsbaar
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2018, 19:36
Verwijderd
Mja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Levensbeschouwing & Filosofie Beschouw jezelf als een diamant
Verwijderd
20 27-12-2003 11:15
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Levensbeschouwing & Filosofie hoofddoek
Brenda_lelie
35 18-02-2003 11:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Angst voor de islam is niet terecht
Santje03
35 07-02-2003 09:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pervers en/of Tiranniek
Quivarum
95 06-02-2003 15:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.