Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 16:21
WordWardWizzard
WordWardWizzard is offline
Vinden jullie het raar om nu al te weten dat je je ware al hebt gevonden?
Ik weet zeker dat ik haar heb gevonden, maar wat vinden jullie ervan?

Ik wil het echt weten, want ik kan best begrijpen dat jullie het raar vinden.
__________________
slapen doe je om te dromen en dromen om te leven, dus pak je leven heel rustig aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 16:22
WordWardWizzard
WordWardWizzard is offline
Oh, ja.

Ik vind het dus niet raar.
__________________
slapen doe je om te dromen en dromen om te leven, dus pak je leven heel rustig aan.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:01
Jamie
Jamie is offline
Ik wens jullie 2 het beste ...

Vind het niet raar, hoe denkt je wederhelft er trouwens over?

[Dit bericht is aangepast door Jamie (07-02-2002).]
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 17:56
apart persoontje
apart persoontje is offline
Sorry maar ik vind het wel raar.....
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:06
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Ach, raar... Bij ons in het groepje zit iemand - 18 of 19 jaar (??) - die is verloofd en woont al samen. Tsja, het is wat vroeg, maar als je écht het idee hebt dat het goed is en je hebt er allebei goed en lang over nagedacht, dan lijkt het me gewoon goed kunnen!!
Ja, het kan altijd fout gaan, maar dat kan bij letterlijk iedere relatie...

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:42
Verwijderd
totaal niet raar
had ik vorig jaar ook (ik was verloofd). Alleen bleek ik zijn ware niet te zijn, maarjah. Het gevoel is wel gebleven hoor, van mijn kant dus, mijn theorie is namelijk dat als je écht van iemand houdt, het dan voor altijd is.
Ik weet in elk geval wel dat ik altijd van die jongen zal blijven houden. (Geen gelul, want het is echt al bijna een jaar uit en ja ik weet hoe het is als ik een ander vind want die heb ik al gevonden. Maar daar voel ik gewoon veel minder voor.)

Ik weet wel hoe het voelt als je de ware hebt gevonden, gewoon anders dan "gewone" verliefdheid", anders dan "gewoon houden van", véél sterker. Verder kan ik het niet uitleggen sorry.

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:49
Sithan
Sithan is offline
Als je in ware liefde gelooft en je weet dat je de ware gevonden hebt, dan kan dat net zo goed op je 10de als op je 80ste levensjaar plaatsvinden...lijkt me
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:49
caine
caine is offline
*voelt zich aangesproken* vink echt niet raar
__________________
*fairytale from hell's cave*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:56
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
dat heet naief
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:05
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
OnLyMe schreef:
dat heet naief

jep.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:18
guinevieve juniper
guinevieve juniper is offline
Citaat:
Jamie schreef:
Ik wens jullie 2 het beste ...

Vind het niet raar, hoe denkt je wederhelft er trouwens over?

[Dit bericht is aangepast door Jamie (07-02-2002).]
die wil het ook

__________________
guinevieve
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:26
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Natuurlijk is het mogelijk dat je nu al iemand ontmoet waar het heel goed mee klikt en dat je denkt dat het de ware is.

Ikzelf geloof er niet ehct in, misschien komt dit omdta ik dit nog nooit heb meegemaakt. MAar ik denk dta je meer meegemaakt moet hebben om te weten of je de ware voor elkaar bent.
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:30
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Uhm, jah, raar... ik vind het niet echt raar, maar ik vraag me af of je op zo'n vroege leeftijd al wel zo'n weloverwogen beslissing kan nemen over zoiets belangrijks. Mits je tenminste gewoon van plan bent maar één keer te trouwen
Een vriendin van mij heeft nu sinds haar 17e een vriend, waarmee ze sinds een jaar ofzo samen woont en in het najaar mee gaat trouwen (dan is ze 20). Ja, het zou mijn keuze niet zijn, maar als zij gelukkig is
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:59
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Ik vind t niet raar... Als jij zulke gevoelens voor har hebt en zij voor jou is dat toch toppie?!!!!! Ik heb ook van die erg sterke gevoelens voor mijn vriend, maar vind mijzelf nog te jong en te onwetend te trouwen... Zolang jullie er maar goed over nagedacht hebben...

Veel succes iig!!!!

xxxx
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 08:00
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:
dat heet naief

waarvoor heet dat nou weer naief??

Dat is niet naief, het is écht een ander gevoel. (tenminste bij mij dan).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 08:06
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind het ook tamelijk naief.

Waarom moet je eigenlijk per se trouwen? Je kunt toch ook prima je hele leven bij elkaar zijn zonder dat papiertje?

Wat voegt die trouwceremonie nou toe aan je relatie?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 11:01
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Wat voegt die trouwceremonie nou toe aan je relatie?

Hoogstens wat gemak met belastingen en post e.d....
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik vind het ook tamelijk naief.

Waarom moet je eigenlijk per se trouwen? Je kunt toch ook prima je hele leven bij elkaar zijn zonder dat papiertje?

Wat voegt die trouwceremonie nou toe aan je relatie?


dus iedereen die trouwt is naief?

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2002, 11:31
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
dus iedereen die trouwt is naief?
of de leeftijd van 17-20 wel ja.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:27
Verwijderd
nee niet raar. Het kan toch zijn dat je 'de ware' heb gevonden Dat kan je op je 2de gebeuren of op je 92ste
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 14:28
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
testout.com schreef:
nee niet raar. Het kan toch zijn dat je 'de ware' heb gevonden Dat kan je op je 2de gebeuren of op je 92ste
Het kan ook zijn dat 'de ware' over twee jaar toch niet 'waar' blijkt te zijn.

Ik zeg het nog een keer. Wat voegt een huwelijk toe aan je relatie? Waarom zou je eigenlijk trouwen? Wat hoop je te bereiken door te trouwen?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 14:33
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
trouwen is zowieso erg naief

erg dom om te denken dat je hele leven aan een persoontje gaat wijden, dat weet je toch nooit van te voren

ik vind trouwen echt onzin
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 16:18
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
K vind trouwen niet echt nuttig, net of je relatie dan 'zekerder' is als dat je niet trouwt... k vind wel dat als je kinderen hebt dat je vriend daar verantwoordelijk voor moet zijn, als hij er bijv. op eens vandoor gaat dat jij niet met je kind op straat staat met lege handen.
En mischien dat als je dood bent dat de ander dan automatisch jou eigendommen erft

Maja daar hoef je geloof ik niet persee voor te trouwen. ? ofzow
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 18:16
Verwijderd
Ik denk dus zelf ook dat ik nu al de ware heb, en dat terwijl ik nog maar 16 ben... tis denk ik meer een gevoel dan het zeker weten... kijk ik hoop voor je dat je het zeker weet, dat hoop ik namelijk ook in mijn eigen geval... maar of het ook echt zo is... dat moeten we maar afwachten...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 04:20
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Ik vind 't niet raar... Als je er echt zo zeker van bent, why not..
__________________
Never give up and luck will find you...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2002, 12:00
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
WordWardWizzard schreef:
Vinden jullie het raar om nu al te weten dat je je ware al hebt gevonden?
Ik weet zeker dat ik haar heb gevonden, maar wat vinden jullie ervan?

Ik wil het echt weten, want ik kan best begrijpen dat jullie het raar vinden.
ik weet stiekem ook al dat mijn vriend de ware is. spijt me zeer voor de mensen die het veel te jong vinden blablabla. als ik dat gevoel heb, heb ik dat gevoel. punt.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 12:55
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
ik weet stiekem ook al dat mijn vriend de ware is. spijt me zeer voor de mensen die het veel te jong vinden blablabla. als ik dat gevoel heb, heb ik dat gevoel. punt.
<lacht>
All right, ik spreek je over 5 jaar nog een keer om te zien of jullie nog samen zijn.

Dat is niet gemeen bedoelt - ik wens jullie alle geluk samen - maar het zou me *zeer* verbazen als die relatie dan nog steeds staat.

Het punt is namelijk dat gevoelens niet in steen staan. Ze veranderen, en gevoelens hebben ook niet altijd gelijk.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 13:01
X-je
X-je is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Wat voegt die trouwceremonie nou toe aan je relatie?

Zo'n boterbriefje heeft voordelen die mensen die ongehuwd samenwonen niet hebben.

X-je
__________________
mijn kipje, mijn leven...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 13:12
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
X-je schreef:
Zo'n boterbriefje heeft voordelen die mensen die ongehuwd samenwonen niet hebben.
Zoals? Die voordelen zijn niet of nauwelijks van toepassing op jonge mensen. Als je kinderen krijgt okay, maar in de meeste gevallen van 'jeugd huwelijken' is dat nog even niet relevant.

Mijn punt is dat veel van die verlovingen en huwelijken gebeuren vanuit het gevoel om elkaar te 'zweren' dat je bij elkaar blijft, op een punt in de relatie waar dat eigenlijk gewoon (nog?) niet verstandig is.

Je kan elkaar ook gewoon *vertellen* "Ik hou van je en wil altijd bij je blijven."
Dat heeft niet meer of minder werking dan een huwelijk.

Een huwelijk is niet iets magisch dat een stel hoe dan ook bij elkaar zal houden. Het voorkomt niet dat iemand vreemdgaat. Het voorkomt niet dat je misschien slaande ruzie zal krijgen.

Het gardandeert niet dat je altijd bij elkaar zult blijven.

Mijn ex en ik beloofden elkaar dat we bij elkaar zouden blijven voor zolang als dat ons beiden gelukkig maakte. We zijn later uit elkaar gegaan met een vredig gevoel. We hebben niet aan elkaar vastgezeten in een belofte, en we zijn nog steeds erg close.

Ik vind het huwelijk maar al te vaak lijken op het willen 'vangen' van je partner, ook al gebeurt het met de beste gevoelens. "Jij bent van mij, hier heb je de ring als bewijs.". Een manier om te zorgen dat ze niet zomaar bij je weg kunnen.

Ik snap dan ook vaak niet waarom mensen van 17/18 zich verloven. Wat is de beweegreden daar nou achter? In deze thread probeer ik daar een beetje achter te komen.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:00
Tsoenami
Avatar van Tsoenami
Tsoenami is offline
Wel, ik ben ook nog maar 17, maar ik denk toch ook wel dat ik de ware al gevonden heb.Ik bedoel, we zijn nu echt al een hele tijd samen, wij maken bijna nooit ruzie en kunnen alles op een kalme manier goed uitpraten. Ik zou niet meer weten wa ik zonder mijn vriendje moest doen!!
__________________
don't ever judge me
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:45
lieferd
lieferd is offline
Veel plezier samen... niet raar juist lief
__________________
xxuss
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:08
Cato328
Cato328 is offline
niet raar ik heb ook zoiets. Helaas werkt een relatie met hem niet, maar ik weet zeker dat ik de rest van mijn leven van hem blijf houden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:23
stylo girl
stylo girl is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
dus iedereen die trouwt is naief?

Het ging er niet over dat je naief bent als je trouwt, het ging erover dat je naief bent als je op zo'n jonge leeftijd je met iemand gaat binden(en denkt dat hij de ware is...)

Ik vind het ook wel een bteetje naief, maar dat komt denk ik omdat ik dat gveoel nog nooit echt heb gehad. Dus ik kan er eigelijk niks over zeggen. Ik denk alleen dat ik als ik de ware zou denken te hebben ontmoet, niet meteen beslissen te trouwen(opzo'n jongen leeftijd) want dat kan echt wel langer wachten tot je wat ouder bent...

__________________
I ain't mad at cha
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:29
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ben het met het gros eens.

Zelfs als je 18 bent ben je nog helemaal volgroeit etc. Je kan niet weten of je over 3 jaar nog zo denkt als nu. Verder zie ik het nut er ook niet van in op zo'n leeftijd. Tuurlijk is trouwen iets speciaals. Ik beschouw het zelf als een soort kroontje op je relatie. Maar trouwen moet volgen uit een goede relatie. Je moet het niet mis/gebruiken als manier van je relatie verbeteren. En op deze leeftijd over dergelijke zelfkennis beschikken... Ik betwijfel het.

Als je overigens zo zeker bent dat het je ware is, waarom zou je dan niet kunnen wachten tot je 20e/25e? Op die leeftijd zal ook 'de buitenwereld' meer begrip tonen, en dat is toch alleen maar prettiger? Want de relatie houdt immers nog wel 7 jaar stand... nietwaar?

[Dit bericht is aangepast door GinnyPig (11-02-2002).]
__________________
O_o
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Trouwen!
Miekje*
107 15-10-2012 17:19
De Kantine Wie is Saai?: #1722
Mc Kauw
500 01-10-2012 19:16
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Liefde & Relatie wat nu?
sweetshorty19
9 14-04-2006 08:35
Liefde & Relatie Vind jij het gek als mensen al zo ver in de toekomst kijken?
G.T.C.
62 23-06-2004 15:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor Alle Moslims!!!
Mizz-Scatjuh
49 10-05-2004 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.