Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 16:44
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel, ik zal maar direct met de deur in huis vallen, maar ik moet voor school een werkstuk maken over homoseksualiteit en alles wat er mee te maken heeft.
Ik moet enkele reacties verzamelen. Dit is dus bedoeld voor zowel HOLEBI als voor hetro-personen.

Als jullie het niet erg vinden... Gelieve dan even op deze vraagjes te antwoorden...

HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?


HOLEBI

* Op welke leeftijd ontdekte je dat je niet hetro was?
* Hoe lang heeft het geduurd voor je het tegen je ouders/vrienden ging vertellen?
* Hoe was de reactie van je vriendinkring?
* Heb je ooit al eens te maken gehad met pesterijen?
* Zou je ooit willen trouwen?

In ieder geval al op voorhand bedankt. Mensen die mij liever per email contacteren, moogen dat ook altijd : van_asten_saartje@hotmail.com

Bedankt !

Saartje
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 17:55
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
HOLEBI

* Op welke leeftijd ontdekte je dat je niet hetro was?
Toen ik ongeveer 14,5 was.
* Hoe lang heeft het geduurd voor je het tegen je ouders/vrienden ging vertellen? //
* Hoe was de reactie van je vriendinkring? //
* Heb je ooit al eens te maken gehad met pesterijen?
Beetje uitgescholden voor homo en zo, maar nooit serieus gestalk en zo
* Zou je ooit willen trouwen?
Hmm, nee... Lijkt me eigenlijk niks. Ik kan niet precies uitleggen waarom eigenlijk...

Bedankt !

Saartje

Geen dank en suc6 met je werkstuk
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 19:05
caine
caine is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:

HOLEBI

* Op welke leeftijd ontdekte je dat je niet hetro was? iets van 13?
* Hoe lang heeft het geduurd voor je het tegen je ouders/vrienden ging vertellen?
niet verteld nog niet...
* Hoe was de reactie van je vriendinkring?
het viel ongelofelijk mee... ik was bang dat ze me minder aardig zouden gaan vinden ensow, maar ze reageerden echt heel erg tof
* Heb je ooit al eens te maken gehad met pesterijen?
neej, k vertel het alleen aan mensen waarvan ik zeker ben dat ze me er niet om gaan treiteren ofsow
* Zou je ooit willen trouwen?
maar offcourse

In ieder geval al op voorhand bedankt. Mensen die mij liever per email contacteren, moogen dat ook altijd : van_asten_saartje@hotmail.com

Bedankt !

Saartje

__________________
*fairytale from hell's cave*
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 19:09
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
HETERO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn? Vind ik allemaal best
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn? Ik denk dat de bekrompheid en grootse domheid van de discriminerende sub-mens hieraan ten grondslag. Een mogelijke oplossing zou zijn het dwingen tot reïncarnatie van de discriminerende naaste.
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?
Ja. Ze zijn immers gelijkwaardig.

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 22:48
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:


HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn? het maakt mij echt niet uit dat mensen homo of lesbi zijn, ik vind niet dat de persoon daardoor veranderd.
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn? mensen die bang zijn, er niet in willen geloven, bang zijn voor iets wat ze niet (willen) kennen. oplossing: ga is met een stelletje homo's praten, zijn hartstikke leuke mensen!!!
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?ja hoor, we hebben nu 2 homo's in de vriendenkring, waarvan er 1 er voor uit is gekomen (van de andere weten we het ook wel, maar we zijn het er allemaal over eens dat diegene dat op de tijd zegt wanneer die er aan toe is) maar van die ene die er wel voor uit is gekomen, wisten we het ook al heel lang. het enige wat we zeiden was: AH JOH, dat wisten we allang, maar wel tof van je dat je ervoor uit bent gekomen!!!

hij stond helemaal versteld, en was heel opgelucht en blij...
tja, waarom zou je iemand anders gaan behandelen omdat ie een andere sexuele voorkeur heeft dan jij?!

__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 15:38
The Bachelor
Avatar van The Bachelor
The Bachelor is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:

Als jullie het niet erg vinden... Gelieve dan even op deze vraagjes te antwoorden...

HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?
opzich geen problemen mee, maar het is wel wennen en een vreemd gezicht maar het blijven doodnormale mensen
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?
de grootste reden dat deze mensen gediscrimineerd worden is dat men bang is er zelf ook een te zijn, en ik denk dat hier niet echt een oplossing voor is, misschien mensen meer in het openbaar laten(geen verboden)
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?
het zou wennen zijn maar waarom nie? het blijven doodnormale mensen en vrienden heb je op het innerijk en niet op sexuele voorkeur


In ieder geval al op voorhand bedankt. Mensen die mij liever per email contacteren, moogen dat ook altijd : van_asten_saartje@hotmail.com

Bedankt !

Saartje


vind het wel raar dat iedereen hier netjes zegt geen problemen te hebben maar die mensen worden veel te vaak gediscrimineerd!

__________________
'How can we help each other if we keep killing each other'( R Kelly, 1995)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 17:04
Verwijderd
Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?

- Ik bekijk ze onbewust toch altijd een beetje met argusogen. Hoe ik m'n best ook doe, ik kan de gevoelens van lichte afkeer niet altijd onderdrukken. Dat leidt dus onvermijdelijk tot een minder positief beeld dan bij mensen van een andere geaardheid.

Wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?

- Omdat mensen altijd zullen blijven discrimineren. Mensen die anders zijn blijven altijd opvallen. Een samenleving waarin niemand opvalt en niemand gediscrimineerd wordt is onnatuurlijk en ik denk ook niet dat er een oplossing voor is.

Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?

- Ik weet het niet. Ik denk dat ik onbewust toch altijd een beetje achterdochtig zou blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 17:43
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:


HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn? zijn gewoon mensen, niet erg anders dan anderen
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn? (zie nare man, hij heeft wel een zinnig antwoord op deze vraag.)
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?

voor zover ik weet wel, me beste vriendin is le/bi, en er is echt niets veranderd sinds ze 'het' heeft verteld. ze is nog steeds de zelfde persoon

Bedankt !

Saartje

[/B]
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 18:09
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:
HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?
Hetzelfde als tegenover hetro's! Ik heb er echt geen moeite mee!
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?
Ik denk dat mensen bang zijn ofzo?! En ik denk dat veel mensen nog zo'n beeld hebben van 'jongen hoort bij meisje' ofzo. En dat ze het daarom als 'fout' beschouwen?! Ach, ik weet eigenlijk ook niet waarom sommige mensen zo dom zijn! Oplossing? Geen idee, denk niet dat die er is.
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?
Ja natuurlijk. 1 Vriendin van me is lesbi. Ga met haar net zo om als dat ik met de rest doe. Het maakt me niets uit. Ik heb alleen wel gemerkt dat sommige haar niet zo snel meer knuffelen ofzo.. Ze zijn toch bang dat zij er misschien iets achter gaat zoeken. Maar dat boeit mij weinig. En stel dat ze iets voor mij of een andere vriendin zou gaan voelen, dan is dat toch alleen maar een compliment?!?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 11:34
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Ik wil iedereen alvast bedanken die hier op gereageerd hebben !

XXX
Saartje
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 11:55
punkyfish
punkyfish is offline
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?

gewoon, weet niet waarom ik ze anders zou moeten behandelen als anderen. vindt het raar dat er altijd zo'n hele aparte groep wordt gemaakt, die bijv hier ook heel goed in uitkomt. net alsof het dieren zijn ofzo echt slecht...

* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?

tja, zoals ik al zei, ik zou het niet weten... dus ik weet ook geen oplossing denk ik

* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?

jup. waarom niet?
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:24
xxx_anouk_xxx
Avatar van xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline


HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?

Mensen die dat zijn, kunnen er ook niets aan doen, dat ze die gevoelens hebben en wat mij betreft doen ze lekker wat ze zelf willen. Als zij daar gelukkiger van worden.

* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?

Ze worden nog steeds gediscrimineerd, omdat het vroeger als een ziekte werd gezien, en het niet natuurlijk leek, en ze anders zijn als andere mensen in feite.. Ik denk dat het tijd nodig heeft, en nooit zal iedereen het respecteren, om wat voor redenen dan ook.

* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?

Ja, is wel toevallig, mijn vriendin vertelde me gister dan ze BI is, maar ze blijft gewoon hetzelfde... waarom niet..

Kuzz Janneke


__________________
Ik weet, hoe onvoorstelbaar wreed je verscheurd wordt, als liefde wordt gescheiden door zee
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 22:42
kizzy
kizzy is offline

* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn? ik sta er normaal tegenover, ik vind het GEWONE mensen, me broer is ook homoseksueel dus ik vind het inmiddels de normaalste zaak van de wereld

* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?ik denk omdat sommige homos zich "nichterig" gedragen. geen idee verder eigenlijk

* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?
ja me broer zoals ik net zeg en vrienden ervan ga ik ook mee om
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 17:08
June bug
June bug is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:


HETRO :
* Hoe staat u tegenover mensen die HOLEBI zijn?
Niks mis mee, het zijn toch ook mensen, net als alle hetero's. Allen hun seksuele geaardheid is anders.
* wat denkt u dat de oorzaak is dat HOLEBI's nog steeds gediscrimineerd worden, en wat denkt u dat een mogelijke oplossing zou zijn?
Ik denk dat de mensen die HOLEBI's discrimineren, vooral oudere mensen zijn, omdat zij uit een tijd komen, waarin het normaal was om deze mensen te discrimineren. De jongeren die dit doen, zullen het waarschijnlijk doen ivm gewoon meelopen, of zichzelf uitermate ruig vinden. Oplossing: Misschien een reclame-campagne of iets in die trant, van de SIRE ofzo?
* Zou u HOLEBI's binnen jou vriendenkring gelijk behandelen als jou andere vrienden?
Ja tuurlijk, zoals ik al zei in het 1e antwoord, er is maar 1 verschil tussen HOLEBI's en hetero's, en voor de rest zijn het gewoon mensen. Geen enkel verschil dus voor mij, ik zou ze precies hetzelfde behandelen.

Bedankt !
(graag gedaan )
Saartje

__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Acceptatie van holebi's
WallsGlenview
19 11-06-2010 21:51
Seksualiteit Enquete over holebi's, ook in te vullen door heteroseksuelen hoor!
myrose1
68 22-05-2008 15:52
Liefde & Relatie NIEUWE multiculturele holebi-organisatie in Antwerpen
Shouf Shouf
2 12-11-2007 13:59
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe staan jullie tegenover holebi's
neif
78 04-11-2003 20:51
Psychologie holebi en autist zijn
Ivan18
12 21-08-2003 14:18
Liefde & Relatie wat ben je nu, holebi/hetero? kleine enquête. EERLIJK EN GEEN ZEVER AUB
Verwijderd
159 02-03-2003 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.