Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Waarom doet hollywood dit?
Ze zijn uit inspiratie, en proberen zo hun geld te verdienen. En de mensen die niets van aziatische films af weten misleiden. 23 41.82%
Ze zien azie als een concurrent, en proberen ze zo uit te schakelen. 0 0%
Ze waarderen aziatische films, en doen dit uit teken van respect. 3 5.45%
Ze doen dit voor het Amerikaanse volk, dat geen ondertiteling kan/wil lezen, en niet open staat voor andere culturen. 18 32.73%
Ze doen het om mij te pesten 11 20.00%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 14:13
Donny must die
Donny must die is offline
Mare, Il (2006)
The Departed a.k.a infernal affairs (2006)
The Eye (2005)
The Ring (2002)
The Grudge (2004)
Dark Water (2005)
Shall We Dance (2004)
My Sassy Girl (2006)
Oldboy (2006)


Een lijstje van een aantal goede aziatische films, die door hollywood geremaked zijn of nog moet worden. Niet alleen aziatische films zijn de klos, maar kwil het vooral hierover hebben. Wat drijft Hollywood om zo laag en achterbaks te doen, om geweldige films te remaken? Sommige films zijn perfect, en hoe kun je perfectie nog perfecter maken? Hoe gaat de acteur in de amerikaanse versie van old boy een levende inktvis eten? Hier een poll waarom jij denkt dat Hollywood zoveel aziatische films remaked

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 14:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2004, 14:17
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Voo de $ natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 26-12-2004 @ 15:17 :
Voo de $ natuurlijk
optie 1 dus
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:22
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Nummer 1.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:03
CyWu
CyWu is offline
ze maken ook remakes ( ) van schitterende Amerikaanse films hoor, veel meer dan Aziatische. En waarom? Geld zal voor velen wel een grote rol spelen. Maar denk aan Gus van Sant die Psycho compleet verklootte voor hem was het een experiment en ook een ode aan Hitchcock, hij voerde scenes in die Hitchcock maar al te graag wou gebruiken maar er de middelen niet voor had.

Misschien beschouwt de regisseur het als iets persoonlijk, misschien wil hij een tijdperk of een sfeer terug in film brengen die reeds verloren was...

Bij de Japanse of Aziatische remakes willen ze misschien gewoon het verhaal ook toehankelijk maken voor het Amerikaanse publiek, inspelen op cultuurverschillen...

En het is niet omdat jij de Japanse versie van The Ring beter vindt dat ie daarom beter is.
Veel Hollywoods films (heel veel) zijn crap. Maar tegenwoordig leven we in een anti-Amerika samenleving dat alles wat Amerika produceert kut wordt gevonden tenzij het natuurlijk een Tarantino film is of een andere cult regisseur.

Iedereen wil tegenwoordig zo speciaal zijn en zo anders (alternatief) dat ze te veel in hun rol leven dan dat ze nadenken.

't is ook maar een mening natuurlijk.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:14
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
CyWu schreef op 26-12-2004 @ 18:03 :

Veel Hollywoods films (heel veel) zijn crap. Maar tegenwoordig leven we in een anti-Amerika samenleving dat alles wat Amerika produceert kut wordt gevonden tenzij het natuurlijk een Tarantino film is of een andere cult regisseur.

Lariekoek. Amerikaansche films en muziek zijn hier nog steeds razend populair, vooral onder de tienerbevolking.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 18:13
Verwijderd
mwah, ik kijk ze ook vaak gewoon in het japans veel enger
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 18:23
Verwijderd
Ik denk dat dat per film apart moet worden bekeken. Sommige films worden remaked om geld te verdienen, andere worden remaked om ze toegankelijker te maken, weer andere worden remaked uit inspiratie.

Persoonlijk vind ik het vrij onzinnig. Maar het levert soms juweeltjes op. Denk maar aan Seven Samurai (Jap, 1957?) die in Hollywood is remaked als The Magnificent Seven (VS, 1963?), in westernsfeer.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 18:34
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 26-12-2004 @ 18:14 :
Lariekoek. Amerikaansche films en muziek zijn hier nog steeds razend populair, vooral onder de tienerbevolking.
Ik wou mijn argumentatie versterken door overdrijving maar 't is een trent die begint aan een grote opmars.

Amerika is momenteel de enige wereldmacht, dit is niet enkel politiek vlak maar ook cultureel. De "american way of life" verovert stilaan Europa. Amerika betaalt ook meer en heeft ook meer middelen om hun producten wereldwijd te promoten. Logisch gevolg dat een groot aantal van de films en de muziek hier ook doorbreken.

De popcultuur zal wellicht altijd blijven bestaan en wellicht altijd uit Amerikaanse hoeken komen.

Veel Amerikaanse film zijn het kijken niet eens waard. Een verhaal dat geschreven is rondom de geplande actie... Denk aan The fast and the furious. De tiener bevolking zoekt ook geen diepgaande films, ze zoeken seks, geweld, snelheid ....
Films gemaakt voor die doelgroep zijn dan ook meestal niets waard. Dit is dan meer op de jongens gericht. Bij meisjes heb je het eeuwig treurige liefdesverhaal met goed einde.

Vanuit dit standpunt, het standpunt van veel filmliefhebbers, worden er al vaak eens veralgemeningen rond gegooid. Veel liefhebbers zoeken dan hun toevlucht in niet-Amerikaanse films en laten de Amerikaanse film voor wat het is. Parels van films krijgen dan de titel van "het kijken niet waard" en de reden is dan meestal ver te zoeken.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
CyWu schreef op 26-12-2004 @ 19:34 :
Vanuit dit standpunt, het standpunt van veel filmliefhebbers, worden er al vaak eens veralgemeningen rond gegooid. Veel liefhebbers zoeken dan hun toevlucht in niet-Amerikaanse films en laten de Amerikaanse film voor wat het is. Parels van films krijgen dan de titel van "het kijken niet waard" en de reden is dan meestal ver te zoeken.
Onzin, ik zie niet in waarop je dit baseert. Een stijgende populariteit van aziatische films betekent niet een daling van de populariteit van amerikaanse films. Filmcritici zijn lovend geweest over enkele amerikaanse films het afgelopen jaar, en films die het kijken wel waard zijn krijgen er heus wel de erkenning voor.

edit: Dat zou overigens als reden voor die remakes om on topic te blijven al helemaal onzin zijn. Men laat de oorspronkelijke amerikaanse films liggen, maar gaan onderhand wel spontaan naar de amerikaanse remakes van aziatische films?

Laatst gewijzigd op 26-12-2004 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Geld speelt een grote rol, maar het verschil in cultuur telt ook mee. Niet alleen het Amerikaanse volk ontwijkt films die niet Engels gesproken zijn, maar ook het Nederlandse volk. Hollywood probeert altijd laagdrempelige films te maken om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Optie 1, duidelijk. Amerikanen zijn grote geld wolven.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-12-2004 @ 11:31 :
Geld speelt een grote rol, maar het verschil in cultuur telt ook mee. Niet alleen het Amerikaanse volk ontwijkt films die niet Engels gesproken zijn, maar ook het Nederlandse volk. Hollywood probeert altijd laagdrempelige films te maken om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
Ik weet dat nederlanders bikkels zijn in ondertiteling lezen (gelukkig zijn wij een van de enige landen die hun films niet zo suf nasynchroniseren). Maarja uit hollywood komt voornamelijk troep dus. Dan zou het toch zonde zijn, als we dan de goede hollywood films ook als troep zouden zien.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 10:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Geld en gebrek aan Amerikanen die ondertiteling willen lezen.

Volstrekt nutteloze films, die nooit het niveau van het origineel weten te behalen. Ik zie ze altijd als een soort juniorversie van het origineel. Kinderchampagne. Breezer. Murderdolls. Etc.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:22
Verwijderd
Vreselijk jammer inderdaad, maar ik ga vaak naar aziatische films en hoor naderhand dan opmerkingen die helemaal niet opgaan. Zoals bij Old Boy, mensen vonden het zo gek dat hij een inktvis at, ze dachten dat dat raar was, dat mensen in het restaurant het vies vonden en raar, maar dat is dus niet zo. In Korea en Japan wordt rauwe inktvis gezien als delicatesse, dus het was verre van raar dat hij het at. Wanneer je een film meer mensen wil laten trekken en beter wil laten begrijpen, is een remake niet zo raar... Maar ja, ik denk dat het nog altijd beter is géén remake te maken en mensen de cultuur laten begrijpen waar ze naar kijken.

In eerste instantie gaat het denk ik toch om het geld; er is een markt voor.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:26
Verwijderd
De manier waarop hij 't at was niet bepaald standaard, de inktvis wordt normaliter wel geprepareerd.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
cyc schreef op 27-12-2004 @ 13:26 :
De manier waarop hij 't at was niet bepaald standaard, de inktvis wordt normaliter wel geprepareerd.
Maar dát hij hem at was niet raar, dat vonden veel mensen in mijn zaal dus wel heel gek...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 13:30
Verwijderd
Stomme mensen dan, kan in nederlandse restaurants ook wel inktvis bestellen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2004, 13:54
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 27-12-2004 @ 11:37 :
Ik weet dat nederlanders bikkels zijn in ondertiteling lezen
Zolang het Amerikaanse producties zijn, met uitzonderingen als DER UNTERGANG daargelaten.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:07
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-12-2004 @ 14:54 :
Zolang het Amerikaanse producties zijn, met uitzonderingen als DER UNTERGANG daargelaten.
of hero
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 14:13
CyWu
CyWu is offline
ik snap niet waarom je er je zo druk overmaakt. Je hoeft er niet naar te kijken hoor. En als je niet kijkt mag je natuurlijk ook niet zeggen dat ze slecht zijn.

Ik heb al Aziatische films gezien die ik beter vind dat de remake, maar ook al remakes die beter zijn dan het origineel.

"Wat drijft Hollywood om zo laag en achterbaks te doen, om geweldige films te remaken?"

Zó laag en achterbaks vind ik dat helemaal niet, zo geweldig zijn al die films nu ook niet.

Er zijn al veel meer geweldige films van Amerikaanse oorsprong geremaked.

En waarom eigenlijk een verfilming maken van een schitterende boek , ik heb nog nooit een film gezien waarvan het origineel boek niet beter was.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:34
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
CyWu schreef op 27-12-2004 @ 15:13 :


"Wat drijft Hollywood om zo laag en achterbaks te doen, om geweldige films te remaken?"

Zó laag en achterbaks vind ik dat helemaal niet, zo geweldig zijn al die films nu ook niet.
.
waarom dan nog remaken?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:58
Verwijderd
Ik vind Aziatische films al helemaal geen zak aan meestal, die knakkers zijn knettergestoord. Liever een Amerikaanse film dan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 27-12-2004 @ 11:37 :
Ik weet dat nederlanders bikkels zijn in ondertiteling lezen (gelukkig zijn wij een van de enige landen die hun films niet zo suf nasynchroniseren).
En terecht. Niets is irritanter dan een film die is nasynchroniseerd.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-12-2004 @ 11:58 :
Ik vind Aziatische films al helemaal geen zak aan meestal, die knakkers zijn knettergestoord. Liever een Amerikaanse film dan.
Ik vind de inhoud van een film toch echt belangrijker dan waar een film vandaan komt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 12:33
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Alleen om mij te pesten.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 21:44
DaisyDeadPetals
Avatar van DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Na, vind het wel prettig.

Al die Japanners lijken zo op elkaar en de namen zijn een stuk moeilijker te onthouden.

God Bless Hollywood!
__________________
Three be the things I shall have till I die: Laughter and hope and a sock in the eye.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 22:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 29-12-2004 @ 22:44 :
Na, vind het wel prettig.

Al die Japanners lijken zo op elkaar en de namen zijn een stuk moeilijker te onthouden.

God Bless Hollywood!
dom
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 22:49
DaisyDeadPetals
Avatar van DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
Poediepoe

Ik vind aziatische films gewoon KUT.

lekker puh
__________________
Three be the things I shall have till I die: Laughter and hope and a sock in the eye.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 23:04
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 29-12-2004 @ 23:49 :
Poediepoe

Ik vind aziatische films gewoon KUT.

lekker puh
mag je vinden
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 23:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 30-12-2004 @ 00:04 :
mag je vinden
Maar dan is ze wel retarded.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:31
ijsbeer
Avatar van ijsbeer
ijsbeer is offline
Wat een kutpoll.
__________________
Alles is zo mooi en de wolken zijn zo groot.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 29-12-2004 @ 22:44 :
Na, vind het wel prettig.

Al die Japanners lijken zo op elkaar en de namen zijn een stuk moeilijker te onthouden.

God Bless Hollywood!
ja da's nog best moeilijk he ? je hersenen gebruiken.
Vandaar maar de hersenloze hollywood crap ?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef op 29-12-2004 @ 22:44 :
Na, vind het wel prettig.

Al die Japanners lijken zo op elkaar en de namen zijn een stuk moeilijker te onthouden.

God Bless Hollywood!
Whahahah!
Je mag Aziatische films best kut vinden, maar de redenen die je aandraagt zijn van dien aard dat ik je niet erg slim inschat.

En wat heeft Hollywood nou weer voor 'blessed' films opgeleverd?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 30-12-2004 @ 13:49 :
Whahahah!
Je mag Aziatische films best kut vinden, maar de redenen die je aandraagt zijn van dien aard dat ik je niet erg slim inschat.

En wat heeft Hollywood nou weer voor 'blessed' films opgeleverd?
The Blob en Army of Darkness.

En verder zijn Amerikanen gewoon te dom om ondertiteling te kunnen lezen en een film te volgen, dus tja, dan maar remaken en gelijk de hele setting verplaatsen naar Amerika.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 14:31
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat Aziatische films niet goed bezocht worden, Amerikanen zien het liefst Amerikaanse acteurs..
Wat dus eigenlijk ook weer meer $$ zou betekenen, meerdere opties dus.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2005, 16:40
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
deze man is verantwoordelijk. grom.

producer van de amerikaanse remakes van The Ring, The Grudge, Dark Water, Infernal Affairs, The Eye, Oldboy etc etc.

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
En.....Invasion of the Bodysnatchers....Die al twee keer geremaked is
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:24
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 02-01-2005 @ 17:40 :
deze man is verantwoordelijk. grom.

producer van de amerikaanse remakes van The Ring, The Grudge, Dark Water, Infernal Affairs, The Eye, Oldboy etc etc.
wat een klootzak echt allemaal afkomstig van 1 zon baffer
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:35
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ze vinden het een goede film, besluiten dat zij het nog beter kunnen en kopen de filmrechten op.
Welke optie is dat?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 17:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 02-01-2005 @ 18:35 :
ze vinden het een goede film, besluiten dat zij het nog beter kunnen en kopen de filmrechten op.
Welke optie is dat?
derde
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 10:39
Verwijderd
Ik vind aziatische films ook niet altijd even prettig om te kijken, die mensen erin lijken zoveel op elkaar is en verwarrend...

Maar de reden achter de remakes is gewoon geld, alles draait in hollywood om geld.
Geen geld, geen hollywood...

The Ring vond ik trouwens niet per definitie slecht, the grudge wel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:41
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
hmm ik ga vanavond The Grudge maar eens proberen dan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:41
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik hou m'n hart vast voor de geplande remakes van Kiyoshi Kurosawa's CURE en KAÏRO. Twee van de beste horrorfilms die ik in jaren heb gezien. Wes Craven zou KAÏRO gaan regisseren.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zijn er ook Aziatische remakes van Hollywoodfilms.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-01-2005 @ 22:46 :
Zijn er ook Aziatische remakes van Hollywoodfilms.
Vast wel. Maar dan eerder gejat, en geen officieele remake
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 06-01-2005 @ 22:41 :
Ik hou m'n hart vast voor de geplande remakes van Kiyoshi Kurosawa's CURE en KAÏRO. Twee van de beste horrorfilms die ik in jaren heb gezien. Wes Craven zou KAÏRO gaan regisseren.
Dat lijkt mij maar niks. Craven heeft in het verleden wel kwaliteitsproducten afgeleverd, maar Kaïro in zijn handen, dat vertrouw ik niet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:13
goodfella
goodfella is offline
vergeet godzilla niet...
__________________
each day we will spill their blood until it rains down from the skies
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:30
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
i chose 1
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:57
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
*moet er niet aan denken om een Zatoichi remake te zien*

De reden is een combinatie denk ik...
Amerikanen(en 3/4 van de wereld) zijn te lui om te lezen....
Amerikanen zien liever een heldhaftige amerikaan die opkomt voor de trots van zijn/haar land dan dat ze een stoere japanner zien vechten voor eigen
hollywood wil makkelijk geld verdienen

je ziet het ook terug in anime...elke serie in de VS(en in 3/4 van de wereld) is nagesynchroniseerd, en veelal aangepast naar de standaarden van dat land...de ene keer is het wat duidelijker aanwezig dan de andere keer...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio The Lake House
*** Sido ***
18 25-07-2006 19:31
Films, TV & Radio Hollywood remakes van (nieuwe) Aziatische films
Verwijderd
44 22-09-2004 10:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.