Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2006, 20:31
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Hey, ik gebruik power dvd, maar als ik een dvd afspel op me computer heb ik het gevoel dat ik niet het maximale beeldkwaliteit haal

van dvd heb ik geen kaas gegeten dus mischien weten jullie meer.

Draai het op een plextor dvd brander, beeldscherm 20 inch flatscreen van acer. en powerdvd dus.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2006, 20:35
Verwijderd
Dankjewel voor je mededeling.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 20:40
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
nu komt dus het moment dat jij me moet helpen piloff
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 10:55
Verwijderd
Met wat? Je hebt geen enkele vraag gesteld.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 11:59
Verwijderd
En waarom heb je dat gevoel?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 13:46
Verwijderd
Dat komt doordat je monitor veel scherper beeld geeft dan je televisie.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 13:54
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Of liever gezegd: een hogere resolutie heeft.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 13:56
Verwijderd
Hoezo is dat 'liever gezegd'?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:15
Verwijderd
Ik zou eigenlijk de voorkeur geven aan de term 'scherper beeld' want dat is wat er feitelijk gebeurt. Er zijn namelijk ook beeldschermen met een op zich hoge maximale resolutie (bijvoorbeeld 15" schermen met 1600 x 1200 als maximale resolutie) maar die hoeven niet per se een scherp beeld te hebben.

Overigens komt het daar natuurlijk wel op neer. Je ziet alle artifacts, alle troep, alle haperingen in het beeld veel beter op een computermonitor. Niet alleen omdat een monitor over het algemeen een beter c.q. scherper beeld geeft dan een (ouderwets) televisiescherm, maar ook omdat je over het algemeen veel dichter bij een monitor zit dan bij een televisie.

En tenslotte is de compressie van gewone MPEG4 DVD's nou ook niet bepaald geweldig. Gisteravond viel me dat weer eens op toen ik een gehuurd filmpje keek, zitten toch gewoon best veel artifacts en rare dingen in.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 16:26
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het ligt er enkel aan dat de kwaliteit van een computerbeeldscherm veel beter is dan een gewoon televisiescherm. DVD is een standaard die al vrij verouderd is, omdat men toen HDTV nog niet als marktwaardig zag, bijgevolg is de resolutie vrijwel beperkt tot PAL/NTSC, wat voor PAL maximaal neerkomt op 720 x 576 pixels. Het gemiddelde computerscherm heeft 1024 x 768 pixels (en die beginnen tegenwoordig al meer en meer vervangen te worden door 1280 x 1024 en 1280 x 800). Je begrijpt dus vast wel dat de beelden van je dvd opgerekt worden om je hele beeld te vullen, dit zorgt er dus voor dat ook de compressieartefacten (dvd gebruikt MPEG2 als beeldcompressie) beter zichtbaar zijn. Op een tv is dat niet zo'n probleem omdat de meeste van die schermen toch niet zo'n heel scherp beeld weergeven.

Daarenboven werkt een tv in de meeste gevallen interlaced (maar 1 op de 2 lijnen van je beeld wordt werkelijk hernieuwd) terwijl een computerscherm progressive werkt (alle lijnen worden steeds weergegeven). Voor de tv draait dat er dus op uit dat de verticale resolutie maar voor de helft gebruik wordt per frame.

Aan je probleem valt dus niet veel te doen, er zijn wel technieken om je beeld ietsje te verbeteren (geavanceerde deïnterlacing zoals in DScaler gebruikt wordt), maar volgens mij kan je er beter mee leren leven of ietsje verder te gaan zitten.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 16:59
Verwijderd
DVD is inderdaad MPEG2. Foutje. Overigens heeft PowerDVD volgens mij zelf ook wel technieken om het beeld wat op te peppen zoals DScaler ook gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 17:39
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-11-2006 @ 17:59 :
DVD is inderdaad MPEG2. Foutje. Overigens heeft PowerDVD volgens mij zelf ook wel technieken om het beeld wat op te peppen zoals DScaler ook gebruikt.
PowerDVD heeft inderdaad enkele techniekjes om het beeld wat te verbeteren, maar die doen weinig tot niets aan de artefacten (wel het oppeppen van de kleuren en dergelijke). DScaler heeft daarentegen heel wat speciale filters, verscherpingsfilters, verzachtingsfilters, deïnterlacing, ... Maar ik zou niet weten hoe je die filters in een ander programma kunt benaderen (DScaler is in feite een programma om tv mee te kijken, en hij kan best veel ruis uit het beeld halen, en vermits artefacten slechts een geordende vorm van ruis voorstellen, zullen ze daar ook vrij goed mee weg te krijgen zijn).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 18:03
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Ik heb vooral het gevoel dat de kleuren een beetje dofjes uitvallen, allsof er een witte waas overheen zit

in de opties zie ik veel dingen die ik kan veranderen, echter zijn ze allemaal grijs gekleurd (kan dus niks selecteren of deselecteren) verder zeggen die dingen me ook helemaal niks
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.

Laatst gewijzigd op 19-11-2006 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 23:26
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
staat je brightness niet gewoon te hoog?
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 12:04
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
All Out Of Love schreef op 19-11-2006 @ 19:03 :
Ik heb vooral het gevoel dat de kleuren een beetje dofjes uitvallen, allsof er een witte waas overheen zit

in de opties zie ik veel dingen die ik kan veranderen, echter zijn ze allemaal grijs gekleurd (kan dus niks selecteren of deselecteren) verder zeggen die dingen me ook helemaal niks
nou probeer eens een ander kleurenprofiel in powerDVD.

de meeste computergebruikers vinden profiel 'vivid' wel mooi. Knalharde kleuren, hoge contrasten, vandaar de naam.

het kan uiteraard ook aan de film zelf liggen... maar dat heb je vast al geprobeerd
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Software & Hardware High-end PC
Verwijderd
14 04-07-2006 13:39
Software & Hardware [Systeem] Game-PC gezocht
Verwijderd
19 24-08-2005 22:44
Software & Hardware [DVD] Kan DVD niet lezen
PGWR
15 11-04-2004 15:18
Games xbox of ps2
sanderrr
23 05-07-2002 15:13
Software & Hardware Video CD maken
Mr`Mugatu
5 27-05-2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.