Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 09:14
Verwijderd
Sojamelk is smerig om zo te drinken...das iig mijn mening, groentenburgers zijn ook vies en tofu ook. Quorn daarentegen is weer wél lekker.

Ingemar is alleen niet vegetarisch of wat dan ook, ik vermoed dat melkproducten, vlees(waren), enz. alleen uit haar koelkast weglopen na verloop van tijd en dat ze ze daarom niet koopt en dus ook niet eet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 09:16
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-11-2003 @ 10:14:
Sojamelk is smerig om zo te drinken...das iig mijn mening, groentenburgers zijn ook vies en tofu ook. Quorn daarentegen is weer wél lekker.

Ingemar is alleen niet vegetarisch of wat dan ook, ik vermoed dat melkproducten, vlees(waren), enz. alleen uit haar koelkast weglopen na verloop van tijd en dat ze ze daarom niet koopt en dus ook niet eet.
Groente burgers zijn niet vies je meot alleen wel de juiste hebben bij de ah en de natuurwinkel heb je hele lekkere... ooh en sojamelk is idd niet te zuipen behalve de choco smaak die is echt te lekker...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:35
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef op 01-11-2003 @ 10:16:
Groente burgers zijn niet vies je meot alleen wel de juiste hebben bij de ah en de natuurwinkel heb je hele lekkere... ooh en sojamelk is idd niet te zuipen behalve de choco smaak die is echt te lekker...
Ik vind ze dus wel vies (en ik kocht ze nooit ergens anders dan bji de AH), kwestie van smaak, lijkt me.

Ik mag geen chocolade, dus dat weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-11-2003 @ 10:14:
Sojamelk is smerig om zo te drinken...das iig mijn mening, groentenburgers zijn ook vies en tofu ook. Quorn daarentegen is weer wél lekker.
Je hebt nog ruime keuze. Naast sojamelk is er nog rijstemelk, hazelnootmelk, kokosmelk, etc.
De een vind de ene lekkerder dan de ander. Sojamelk lus ik gewoon ook, maar kies meestal gewoon een van de smaken, zoals banaan, vanille, choco, aarbei, etc.
Ook allemaal lekker. Ik heb meestal van Alpro. Ben er een beetje verslaafd aan en dan vooral de banaan. Je hebt ook nog genoeg andere merken die allemaal weer anders smaken.
Daarnaast heb je ook rijstemelk met smaak.

Ik denk dat je nog niet alle groenteburgers hebt gehad. Ik vind er een hoop lekkere tussen zitten. Falafelburger, linzenburger, e.d.
Er zijn er echt een hoop.
Daarnaast heb je ook nog de vlees-look-a-likes, zoals van die vegetarische of veganistische knakworstjes enzo. Dat zal ik niet zo snel eten. Vind ik een eng beel.
Ook heb je natuurlijk ook groeneloempia's.

En tofu kan je op diverse manieren bereiden, dus op de ene manier is het lekkerder dan de andere manier.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-11-2003 @ 10:35:
Ik mag geen chocolade, dus dat weet ik niet.
allergie voor chocola?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:58
Verwijderd
Rijstemelk is net zo vies als sojamelk. En hazelnoot en kokos mag ik ook niet, net als vanille, aardbei en banaan. Bovendien zijn aan de meeste 'melken' van Alpro (en andere merken vaak ook) rietsuiker toegevoegd, zeker aan de versies met een smaakje, en je raadt het nooit, dat mag ik ook niet. Ik vind ze bovendien vaak veels te zoet.

Ik heb een hoop groentenburgers gehad, maar ik lust ze dus niet. In de meesten zitten ook of kruiden of groenten die ik, je raadt het nooit, niet mag. Net als de vlees-look-a-likes, maar omdat ik sommige daarvan wel lekker vind, maak ik daar soms en uitzondering voor.

Qua bereiden, dat doe je meestal met kruiden en specerijen: en die mag ik niet.

Ja, ik ben lastig. Maar goed, het ging hier niet om mij en/of jou, maar om Ingemar.

Citaat:
TechXP schreef op 01-11-2003 @ 10:49:
allergie voor chocola?
Overgevoelig, ja (allergie of intolerantie, weet ik niet precies).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:37
TechXP
TechXP is offline
Dat is dan wel verdomd lastig als je zoveel niet mag.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 22:32
dystopia
dystopia is offline
Je kunt sojamelk ook gebruiken om veganistiese pannenkoeken te maken (een van mijn favorieten). Op dat moment proef je weinig van de sojamelk. Vooral wanneer je nogal wat kruiden gebruikt (tip!). Je hoeft het echt niet kant en klaar te drinken. Alpro heeft idd een aantal smaken qua sojamelk en daar zit nogal wat verschil tussen. Anders kun je ook, net zoals bij de pannenkoeken, iets erdoorheen doen voor de smaak (bijv koffie of thee ). Een groenteburger kun je ook zelf maken, dat is niet zo moeilijk. Bijv met kikkererwten heb ik laatst gemaakt, was imo erg lekker.

B12 wordt wel in sommige vegaburgers toegevoegt maar of die vegetaries of veganisties zijn weet ik niet (die van de AH. Grieks != veganisties). Maar die zijn ook vrij duur.

In Golden Power energydrink zit 40% B12 Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid deze kost 35 cent. De website is: http://www.disbv.nl ik kan die website niet checken vanwege flesh... maar ik heb hier wel een lijstje met ingredienten:

water, suiker, glucosesiroop, voedingszuur: citroenzuur (E330), zuurteregelaar: natriumiumcitraat (E331), taurine (4 g/l), koolzuur, glucoronoloactone (2,4 g/l), cafeine (0,3 g/l), aroma's, inositol, kleurstoffen: caramel (E150c), riboflavine (E101), vitamine B3, B5. B6, B12

Weet iemand een site met checklist zodat ik kan kijken op een product wat er in zit?

Hoe zit het met frieten? Hoe weet je wanneer je bij een friture komt of het in plantaardige olie is gebakken? Vragen is logies, maar het gaat hen om geld, dus hoe kun je er zelf achter komen?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 11:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dystopia schreef op 04-11-2003 @ 23:32:
Je kunt sojamelk ook gebruiken om veganistiese pannenkoeken te maken (een van mijn favorieten). Op dat moment proef je weinig van de sojamelk. Vooral wanneer je nogal wat kruiden gebruikt (tip!).

Welke kruiden gebruik je? Ik doe altijd gewoon zonder er van alles in. Of soms de bananensojamelk gebruiken, dan krijg je een bananenpannenkoek.

Citaat:
In Golden Power energydrink zit 40% B12 Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid deze kost 35 cent. De website is: http://www.disbv.nl ik kan die website niet checken vanwege flesh... maar ik heb hier wel een lijstje met ingredienten:

water, suiker, glucosesiroop, voedingszuur: citroenzuur (E330), zuurteregelaar: natriumiumcitraat (E331), taurine (4 g/l), koolzuur, glucoronoloactone (2,4 g/l), cafeine (0,3 g/l), aroma's, inositol, kleurstoffen: caramel (E150c), riboflavine (E101), vitamine B3, B5. B6, B12

Weet iemand een site met checklist zodat ik kan kijken op een product wat er in zit?
De stoffen die van dierlijke afkomst kunnen zijn, zijn b12 en riboflavine. Ook taurine kan dierlijk zijn. De aroma's ook. Inisitol nooit van gehoord. Dus je kan het beter vragen aan de makers.
Maar bedankt voor de link naar de website. Misschien moet je even mailen. En vragen of de ingredienten niet dierlijk zijn.
Om te kijken of stoffen dierlijk zijn of niet kan je kijken op www.voedsel.net (onder e-nummers). Oh, je word nu doorverwezen naar een andere site: http://www.food-info.net/

Citaat:
Hoe zit het met frieten? Hoe weet je wanneer je bij een friture komt of het in plantaardige olie is gebakken? Vragen is logies, maar het gaat hen om geld, dus hoe kun je er zelf achter komen?
In NL is het meestal plantaardig wat ze gebruiken. In belgie kan het wel zijn dat ze dierlijke vetten gebruiken, omdat het traditie ofzo is. Hoe je het te weten kan komen? Gewoon vragen.
Misschien zeggen ze het niet eerlijk? Dan moet je zeggen dat je niet tegen dierlijk vet kan (allergie). Dat schijnt beter te werken.
Je kan ook vragen of je de bak van het vet even mag lezen
En dan is het nog de vraag of ze de friet apart bakken en niet andere dingen in hetzelfde vet gooien. Door dierlijke producten erin te bakken komt er ook dierlijk vet bij. Dus het is een kwestie van vragen en vertrouwen op het antwoord. Ik eet iig niet meer bij de snackbars. Ik heb gelukkig een eigen frituur gekregen van mijn ouders
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk

Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 12:56
MickeyV
MickeyV is offline
Gefeliciteerd met je 40e verjaardag, Leonoor.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 05-11-2003 @ 13:56:
Gefeliciteerd met je 40e verjaardag, Leonoor.
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:00
Volkert v.d. G.
Avatar van Volkert v.d. G.
Volkert v.d. G. is offline
Vruchtensap drinken en kauwgom kauwen is goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Volkert v.d. G. schreef op 06-11-2003 @ 18:00:
Vruchtensap drinken en kauwgom kauwen is goed te doen.
Zo jij bent grappig
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:10
dystopia
dystopia is offline
Sorry voor de late reactie.

Citaat:
TechXP schreef op 05-11-2003 @ 12:23:
Welke kruiden gebruik je? Ik doe altijd gewoon zonder er van alles in. Of soms de bananensojamelk gebruiken, dan krijg je een bananenpannenkoek.
Hmm ik denk dat ik het lekkerder vind om er verse appel/banaan in te doen. Kruiden verschilt heel erg. De ene keer gyros (is een combinatie), de andere keer shoarma (ook combi), of zelf iets in elkaar flansen en dan gebruik ik o.a. koriander/bieslook/zout/peper/knoflook/kerrie.

Citaat:
De stoffen die van dierlijke afkomst kunnen zijn, zijn b12 en riboflavine. Ook taurine kan dierlijk zijn. De aroma's ook. Inisitol nooit van gehoord. Dus je kan het beter vragen aan de makers.
Maar bedankt voor de link naar de website. Misschien moet je even mailen. En vragen of de ingredienten niet dierlijk zijn.
Om te kijken of stoffen dierlijk zijn of niet kan je kijken op www.voedsel.net (onder e-nummers). Oh, je word nu doorverwezen naar een andere site: http://www.food-info.net/
Thanks. Ik heb nog niet op de site gekeken oid, ik heb enkel ff gemailed:

Citaat:
Envelope-to: dystopia@scholieren.com
Delivery-date: Mon, 10 Nov 2003 08:38:51 +0100
From: "Bart de Vos" <b_de_vos@disbv.nl>
To: <dystopia@scholieren.com>
Subject: Golden Power veganisties?
Importance: Normal
X-Spam-Score: 0.2 (/)
X-Scan-Signature: a5d74f5b0a57e9a491fb39281e4d6553

Beste Jeroen,

Golden Power bevat geen dierlijke producten.

Groet,
DIS B.V.
Bart de Vos


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: owner-info@www.disbv.nl [mailto:owner-info@www.disbv.nl] Namens
dystopia@scholieren.com
Verzonden: zondag 9 november 2003 9:00
Aan: info@disbv.nl
Onderwerp: Golden Power veganisties?

Hoi!

Wat ik me afvraag:
bevat Golden Power dierlijke producten?
Ik heb gezien dat het B12 bevat.
Normaal gesproken zit dat alleen in dierlijke producten.

Graag wil ik van jullie een eerlijk antwoord.
Alvast bedankt :)

Groetjes,
Jeroen
Denk je dat ik mijn vraag goed geformuleerd heb?

Citaat:
In NL is het meestal plantaardig wat ze gebruiken. In belgie kan het wel zijn dat ze dierlijke vetten gebruiken, omdat het traditie ofzo is. Hoe je het te weten kan komen? Gewoon vragen.
Misschien zeggen ze het niet eerlijk? Dan moet je zeggen dat je niet tegen dierlijk vet kan (allergie). Dat schijnt beter te werken.
Je kan ook vragen of je de bak van het vet even mag lezen :)
En dan is het nog de vraag of ze de friet apart bakken en niet andere dingen in hetzelfde vet gooien. Door dierlijke producten erin te bakken komt er ook dierlijk vet bij. Dus het is een kwestie van vragen en vertrouwen op het antwoord. Ik eet iig niet meer bij de snackbars. Ik heb gelukkig een eigen frituur gekregen van mijn ouders :)
Goed punt over die dierlijke producten in hetzelfde vet. Daar had ik ook al 'ns over nagedacht, een vrij ranzige gedachtegang imnsho. Dan kun je vrijwel elke snackbar vergeten, wat ze ook zeggen.

Het punt is, ik kan niet altijd koken. Stel ik ga van de ene plaats naar de andere in Nederland liftend of met de trein, dan eet ik wel 'ns wat tussendoor. Tja, hoe wil ik dan koken als ik veel honger heb maar nog niet ben aangekomen @ bestemming? Op de een of andere manier zal ik toch af en toe iets van ''fastfood'' moeten eten, denk ik dan. Hoe doe jij dit?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dystopia schreef op 18-11-2003 @ 19:10:

Denk je dat ik mijn vraag goed geformuleerd heb?

Ehm, ik weet dat bedrijven vaak wel snel zeggen dat het geen dierlijk producten bevat.
Zo was een keer een mailing van roosvicee multivit. Ik heb toen diverse keren gemaild of het dierlijk producten bevatte. Ik en andere die mailde kregen pas bij doorvragen pas echt antwoord (was dus vis wat ze gebruikten voor het inkapselen van diverse vitamines).
Het beste is om te vragen direct naar ingredienten die je niet zeker weet. Vraag of dat B12 echt synthetisch is gemaakt. En vraag wat voor aroma het is en of dat niet dierlijk is enzo.
Iig een hoop doorvragen.


Citaat:
Het punt is, ik kan niet altijd koken. Stel ik ga van de ene plaats naar de andere in Nederland liftend of met de trein, dan eet ik wel 'ns wat tussendoor. Tja, hoe wil ik dan koken als ik veel honger heb maar nog niet ben aangekomen @ bestemming? Op de een of andere manier zal ik toch af en toe iets van ''fastfood'' moeten eten, denk ik dan. Hoe doe jij dit?
Ik lijd dan lekker honger

Ik zorg iig dat ik genoeg eten bij me heb. Daarnaast weet ik van enkele ketens die vegan-eten hebben.

Zo kan je bij falafeltent MAOZ (www.maoz.nl) terecht. Er zijn wel enkele sauzen die niet vegan zijn. Wel veggie.
En http://www.shakies.nl/

Allebei heb ik ze nog niet geprobeerd. En ik ben eigenlijk vooral in amsterdam, en daar weet ik waar de natuurwinkel zit.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:53
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 26-10-2003 @ 18:43:
??? Veganistisch eten en vis?
Dan krijg je teminste nog fatsoenlijk voedsel binnen.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:09
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
kees17 schreef op 22-11-2003 @ 13:53:
Dan krijg je teminste nog fatsoenlijk voedsel binnen.
Doed houd je bek gewoon, als er toch alleen maar stront uitkomt...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:39
MickeyV
MickeyV is offline
Hehe. Pregnant verwoord.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 18:36
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 22-11-2003 @ 16:09:
Doed houd je bek gewoon, als er toch alleen maar stront uitkomt...
Nou, nou . En trouwens vis is heel gezond.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 01:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 22-11-2003 @ 19:36:
Nou, nou . En trouwens vis is heel gezond.
Nee, niet echt. Er zit wel een bepaalde stof in vis die gezond is.
Omega3-vetzuur. Maar dat is ook uit andere bronnen te halen.

In de vis hier zitten vaak nogal wat verschillende stoffen die gedumpt zijn heb ik vernomen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 09:51
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-11-2003 @ 02:32:
Nee, niet echt. Er zit wel een bepaalde stof in vis die gezond is.
Omega3-vetzuur. Maar dat is ook uit andere bronnen te halen.
Als je zo begint kun niks meer eten.

Citaat:
In de vis hier zitten vaak nogal wat verschillende stoffen die gedumpt zijn heb ik vernomen.
Dan wil jij niet weten wat ze over die sojabonen heen spuiten. De meeste bestrijdingmiddelen, die zij daar gebruiken zijn al jaren verboden in de EU.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 10:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dan wil jij niet weten wat ze over die sojabonen heen spuiten. De meeste bestrijdingmiddelen, die zij daar gebruiken zijn al jaren verboden in de EU. [/B]
Ja, maar dat zijn dan ook niet de biologische. Dat is hetzelfde als met de nietbiologische groente en fruit uit het buitenland enzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:08
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 23-11-2003 @ 11:23:
Ja, maar dat zijn dan ook niet de biologische. Dat is hetzelfde als met de nietbiologische groente en fruit uit het buitenland enzo.
Koop jij dan alleen maar biologische groente en fruit? En hoever zijn ze met biologische akkerbouw in de landen waar sojabonen worden verbouwt?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 20:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 23-11-2003 @ 20:08:
Koop jij dan alleen maar biologische groente en fruit? En hoever zijn ze met biologische akkerbouw in de landen waar sojabonen worden verbouwt?
Ik koop voornamelijk biologische producten. Nog niet alles, maar dat ben ik wel van plan.

De sojabonen in de producten die ik koop zijn van biologische kwaliteit. En die worden verbouwd in diverse landen. En die producten moeten voldoen aan het EKO-merk, Demeter, of ander goed keurmerk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:03
Verwijderd
In kant-en-klare vleesvervangers zit geen vlees (duh ), zelden melk of andere zuivel, en wél voldoende eiwitten en ook vitamine B12 (da's wel kunstmatig toegevoegd, maar ach). Ze smaken alleen niet zo bijzonder, maar vies zijn ze ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:36
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 23-10-2003 @ 09:37:
Ik eet bijna geen vlees en melk drink ik ook niet. Heeeeeel af en toe eet ik wel kaas. Nootjes eet ik ook soms.
Maar wat kan je nog meer doen om deze producten te vervangen en is het echt zo slecht?
Het is helemaal niet slecht, als je maar wel gezond blijft eten. Je kunt in plaats van vlees vleesvervangers zoals tofu nemen. Er zijn ook heel veel verschillende burgers etc., kijk maar eens bij de AH idd. Voor de rest is het wel verstandig melk te drinken maar als je dat niet wil kun je ook calciumtabletten slikken.
Voor de rest kun je ook kaas op brood nemen en een paar keer per week een eitje.
Noten zijn ook goed erbij.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 21:41
Verwijderd
ik eet al die vegatarische vleesvervangers van Albert Hein. volgens mn moeder is dat genoeg om vlees te vervangen. en champingons schijnen ook goed te zijn voor vegetariers/mensen die geen vlees eten.

maar ik weet het ook niet precies hoor
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 00:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 23-11-2003 @ 22:36:
Voor de rest is het wel verstandig melk te drinken maar als je dat niet wil kun je ook calciumtabletten slikken.
???

Melk drinken voor de calcium is niet zo goed. Dan zou je moeten letten op melk met toegevoegde magnesium als ik het goed heb.
Volgens mij is dat er niet zo.
Met een andere stof genoeg word het calcium in het melk opgenomen en anders niet.

En als je genoeg groente eet kan je calcium daaruit halen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:56
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-11-2003 @ 01:26:
???

Melk drinken voor de calcium is niet zo goed. Dan zou je moeten letten op melk met toegevoegde magnesium als ik het goed heb.
Volgens mij is dat er niet zo.
Met een andere stof genoeg word het calcium in het melk opgenomen en anders niet.

En als je genoeg groente eet kan je calcium daaruit halen.
Sorry, maar je stukje is me niet echt duidelijk ivm het taalgebruik.

En melk drinken om calcium binnen te krijgen is wel degelijk nodig, want uit melk is toch echt de meeste calcium te halen.
In de praktijk zul je nooit genoeg groenten eten om je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium binnen te krijgen.

Stukje van een site:

Calcium in de voeding

Melk en melkproducten zijn de belangrijkste bron van calcium in de voeding van het kind. Naast het eventuele gebruik van melk in groentesausen en puree wordt aan jongeren aangeraden dagelijks 2 tot 3 glazen melk of melkproduct (bijvoorbeeld een potje yoghurt, een glas drinkyoghurt, een schaaltje pudding) en 1 à 2 sneetjes kaas te gebruiken. Een aantal groene groenten, noten en peulvruchten, graanproducten, ingeblikte vis en kalkrijk water bevatten eveneens calcium. De biologische beschikbaarheid van calcium - de hoeveelheid calcium die effectief wordt geabsorbeerd en gebruikt - uit deze voedingsmiddelen ligt echter veel lager dan voor melk.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 24-11-2003 @ 11:56:
Stukje van een site:

Calcium in de voeding

Melk en melkproducten zijn de belangrijkste bron van calcium in de voeding van het kind. Naast het eventuele gebruik van melk in groentesausen en puree wordt aan jongeren aangeraden dagelijks 2 tot 3 glazen melk of melkproduct (bijvoorbeeld een potje yoghurt, een glas drinkyoghurt, een schaaltje pudding) en 1 à 2 sneetjes kaas te gebruiken. Een aantal groene groenten, noten en peulvruchten, graanproducten, ingeblikte vis en kalkrijk water bevatten eveneens calcium. De biologische beschikbaarheid van calcium - de hoeveelheid calcium die effectief wordt geabsorbeerd en gebruikt - uit deze voedingsmiddelen ligt echter veel lager dan voor melk.
Voor kinderen schijnt het idd goed te zijn, maar voor jongeren en volwassen niet. Dat is iig wat ik vaak hoor en lees.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 24-11-2003 @ 11:56:
Sorry, maar je stukje is me niet echt duidelijk ivm het taalgebruik.


Ik moet het denk niet zo laat gaan tikken

Citaat:
En melk drinken om calcium binnen te krijgen is wel degelijk nodig, want uit melk is toch echt de meeste calcium te halen.
In de praktijk zul je nooit genoeg groenten eten om je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium binnen te krijgen.
Ik heb hier wat sites over wat ik wil zeggen over melk:

http://www.candida.nl/MELK.html
http://utopia.knoware.nl/users/wwits...len/melk1.html

Citaat:
Stukje van een site: tekst
Geloof dat je dat van het voedingscentrum.nl hebt afgehaald. Dat hoeft niet juist te zijn. Staat wel eens vaker wat onjuiste info op.
En daarnaast moet je niet naar 1 bron kijken.

Kortom is het niet nodig om melk te drinken voor de calcium.

Door teveel melkproducten ontwikkelen mensen juist ziekten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:21
Yohst
Avatar van Yohst
Yohst is offline
melk is gezond voor elk
__________________
http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies.htm *Ilsche:o*
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dreams schreef op 24-11-2003 @ 23:21:
melk is gezond voor elk
Ja dat is denk wel de #1 misleidende zin geweest in de geschiedenis.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:10
Yohst
Avatar van Yohst
Yohst is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-11-2003 @ 00:51:
Ja dat is denk wel de #1 misleidende zin geweest in de geschiedenis.
bewijs het tegendeel
__________________
http://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies.htm *Ilsche:o*
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:31
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Dreams schreef op 25-11-2003 @ 18:10:
bewijs het tegendeel
Heeft ie al een paar keer gedaan LEZEN mongool jezus
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:35
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 25-11-2003 @ 18:31:
Heeft ie al een paar keer gedaan LEZEN mongool jezus
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dreams schreef op 25-11-2003 @ 18:10:
bewijs het tegendeel
Ik heb het idd al met vele bronnen al het tegendeel bewezen.

Daarnaast heeft de melkindustrie het zelf ook bekend. Die begonnen ipv melk te promoten met die zin alleen, daarna te waarschuwen dat je ook naast het melk ook goed andere stoffen moest binnenkrijgen om het goed te kunnen opnemen.

Daarnaast is die zin al heel krom. Mensen zijn van nature al lactose intolerant. Hoewel het in het westen zo gewoon is geworden kan de westerse mens er beter tegen. Hier is het 3% van de mensen die echt heeeeeel slecht tegen melk kunnen. En dan nog het grote deel die nog gewoon te veel drinken en diverse ziekten mede dankzij melk krijgen.

In afrika en aziatische landen kunnen ze haast helemaal niet tegen melk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:18
Verwijderd
Ik heb ook nog een vraag (aangezien in dit topic veel vegetariers komen denk ik, misschien weet iemand het)

Wordt gelatine alleen van beenderen gemaakt? Dus snoepjes met gelatine zijn dan niet geschikt voor vegetariers? En hoe zit het met plaksel op postzegels en enveloppen?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 21:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bugge schreef op 25-11-2003 @ 22:18:
Wordt gelatine alleen van beenderen gemaakt? Dus snoepjes met gelatine zijn dan niet geschikt voor vegetariers? En hoe zit het met plaksel op postzegels en enveloppen?
gelatine is inderdaad van dierlijke afkomst. Van beenderen ja.
En veel snoepgoed is niet geschikt. Hoewel van bv. Haribo ook snoep is die wel geschikt is. En van bepaalde merken zijn er ook snoepgoed wat geschikt is.

Plaksel op postzegels kan ook dierlijke bestandsdelen bevatten. Wat het precies bevat weet ik niet.
Daarnaast vind je op nog meer plekken dierlijke producten terug.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 00:03
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-11-2003 @ 22:03:
In kant-en-klare vleesvervangers zit geen vlees (duh ), zelden melk of andere zuivel, en wél voldoende eiwitten en ook vitamine B12 (da's wel kunstmatig toegevoegd, maar ach). Ze smaken alleen niet zo bijzonder, maar vies zijn ze ook niet.
Inderdaad, er zijn weldegelijk groenteburgers die toegevoegde vitamine B12 bevatten; ik heb het zelf heel vaak gezien op de verpakking, er staat dan zo'n logo op met 'Toegevoegde vit. B12,' erop (jawel! ).

Zijn er trouwens verder nog bijzondere dingen waar je op moet letten als je lacto-ovo-vegetariër bent en veganist wilt worden? Ik overweeg namelijk serieus deze overstap binnen enkele weken te maken.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 00:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 26-11-2003 @ 01:03:
Zijn er trouwens verder nog bijzondere dingen waar je op moet letten als je lacto-ovo-vegetariër bent en veganist wilt worden? Ik overweeg namelijk serieus deze overstap binnen enkele weken te maken. [/B]
ehm, waar je op moet letten. Nee, niet echt iets speciaals. Alleen dat je niks dierlijks eet of gebruikt

Ik was eerst ook een lacto-ovo-veggie. Ik ging echter eerst stoppen met melk. En daarna ook met ei. Wel at ik nog heel even producten waar ei in zat (koekjes enzo), maar verder is de overstap eigenlijk snel gegaan.

Verder is het handig om met andere veganisten in contact te komen. Dat vond ik iig handig. Kon je toch nog even dingen vragen enzo.

www.veganisme.org

En daar op het forum vind je wat veganisten. Of op www.vegatopia.com
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 00:15
Verwijderd
Ik weet dat er naast niets dierlijks eten weinig bijzonders is, maar die link naar dat forum is heel handig. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:31
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Botten (ruggenmerg) vormen een iets groter risico, omdat met name in de wervels meer zenuwweefsel aanwezig is, en er dus meer kans op prionen is. Botten worden gebruikt voor de productie van gelatine. Hoewel gelatine bestaat uit andere eiwitten dan prionen, is er een groter risico dat er in gelatine prionen voorkomen dan in gewoon vlees, omdat de eiwitten deels wel samen voorkomen.
Bij de gelatineproductie worden de botten wel sterk verhit en worden ook diverse keuringen uitgevoerd. Gelatine werd dan al vrij snel als onverdacht aangemerkt, mits het op de juiste wijze was geproduceerd (dus door de erkende bedrijven). De levensmiddelenhandel heeft daar ook sterk naar gekeken om de veiligheid te kunnen garanderen.
Behalve uit runderen wordt gelatine ook commercieel gemaakt uit varkens en vissen.

Bron: http://www.voedsel.net/vragen/vraag117.htm
Dit stukje gaat over BSE. Gelatine is de handelsnaam voor gemalen botten en beendermerg.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:33
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Welke producten van Friesche Vlag bevatten gelatine?

Deze producten van Friesche Vlag bevatten gelatine:

* Crème Fraîche schenkbaar
* Mousse & Chocolade met hazelnootstukjes
* Mousse & Vanille met chocolade
* Kant en Klare Slagroom
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:24
Verwijderd
Er is dus geen andere gelatine dat die van dierlijk been?

Als er dus op een verpakking van bijv. snoep staat 'gelatine' dan zit er dood dier in...

*heeft net een zak Red Band softspinners leeggegeten*

als je voor pret bent...

Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 17:27.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 17:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
bugge schreef op 26-11-2003 @ 18:24:
Er is dus geen andere gelatine dat die van dierlijk been?

Als er dus op een verpakking van bijv. snoep staat 'gelatine' dan zit er dood dier in...

Nee, gelatine is dierlijk. Er is nog geen synthetische variant.

En je moet ook uitkijken voor rode kleurstof in snoepjes. Met e-nummer e-120 of met de namen 'Karmijn, Karmijnzuur, Cochenille'.
Dat is gemaakt uit de schildluis Coccus cacti.

Maar zo kan je nog meer opnoemen. zie www.food-info.net
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 18:20
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-10-2003 @ 10:07:
Dat je weinig melk drinkt is niet zo erg. Schijnt toch minder gezond te zijn dan we dachten en de promotie dat het zo gezond is komt van de melkindustrie af.
Als je weinig vlees eet kun je geloof ik een vitamine B12 tekort krijgen maar daar kunnen de vegetariers en veganisten vast wel meer over vertellen.
vitamine B12 krijg je alleen tekort als je helemaal geen melkproducten neemt, jah da kan je max 6jr volhouden() neej sry, maar melk is indd helemaal nie zo goed, maar een btje kan geen kwaad, wat je bijv kunt doen is wa geitenmelk (je moet er wel van houden hoor) nemen, ik weet nie wa prcies de min. hoeveelheid zuivel is om nie gevaar te lopen maar zal wel nie heel errug veel zijn. Maar opzich kun je best zonder vlees, neem dan wel vleesvervangers (en das wa anders dan kaassouffle) en neem veel noten/vruchten ect en veel groene groenten zijn ook goed te gebruiken als vervanging.
Vdr zou k je adviseren om even hiero te zoeken naar sites over vegetariers ofzow of veganisme want daar staat al heel veel info
suc6 iig
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 19:54
INViCTuS
Avatar van INViCTuS
INViCTuS is offline
Melk is ook verre van lekker en zelf drink ik het dus ook nooit.
Vlees daarintegen is erg lekker en dus veel gegeten.

Yogidrink e.d is mijn melkvervanger
__________________
PRIMA!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:26
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Er bestaan wel producten die gelatine vervangen. Ik kan er even zo snel niet opkomen maar het begint met een X en het zit in Freedent kauwgom.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 20:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
idmind schreef op 30-11-2003 @ 21:26:
Er bestaan wel producten die gelatine vervangen. Ik kan er even zo snel niet opkomen maar het begint met een X en het zit in Freedent kauwgom.
Geen idee wat dat ingredient is.

Gelatine word veel in puddingen enzo gebruikt om ja dat puddingachtige te krijgen. Je kan ook een plantaardige variant gebruiken voor dat effect. Dat heet Agar Agar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2
Calyx
371 10-08-2015 21:32
Eten & Drinken vegetarisch, ja of nee?
Jsquare
145 25-08-2009 16:12
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 18:43
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic # 39
Gothic
500 22-03-2005 11:22
Eten & Drinken Vegetariers, waarom niet de overtstap naar veganist?
coffee_mug
135 15-11-2003 17:30
Eten & Drinken Vleesvervangers
AlopiA
36 02-09-2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.