Oud 12-06-2010, 02:07
Tshabalala
Tshabalala is offline
wie kan mij meer vertellen hierover? ik heb slecht gewerkt bij centraal examen. aardrijkskunder en engels heel slecht gemaakt. wiskunde ook, dus ik moet het ophalen bij mondeling.dus wat kunnen jullie mij allemaal vertellen erover?Op voorhand dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2010, 13:02
Tshabalala
Tshabalala is offline
hey kan niemand mij helpen? Ik moet echt het maximale halen uit mijn mondeling examen die in juli 2010 is. Dus zij die meer hierover weten jullie informatie is meer dan welkom.
bye
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 14:48
Verwijderd
Om welk vak gaat het?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 16:01
Tshabalala
Tshabalala is offline
aardrijkskunde, wiskunde en economie heb ik waarschijnlijk heel slecht gemaakt(ik krijg mijn cijfers pas na mondeling examen-dus ik weet niet hoe slecht het is)
Maar zeg maar dat ik gewoon het maximale er uit wil halen.
profielwerkstuk, maatschappijleer en de taal vakken weet ik wel waarover die gaan.
Maar dus alle tips zijn welkom.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 16:26
Verwijderd
GS is Dynamiek en Stagnatie en Koude Oorlog.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
aardrijkskunde, wiskunde en economie heb ik waarschijnlijk heel slecht gemaakt(ik krijg mijn cijfers pas na mondeling examen-dus ik weet niet hoe slecht het is)
Maar zeg maar dat ik gewoon het maximale er uit wil halen.
profielwerkstuk, maatschappijleer en de taal vakken weet ik wel waarover die gaan.
Maar dus alle tips zijn welkom.
Mijn ervaring is dat je gewoon goed moet leren, meer kan je eigenlijk niet doen. Luister goed naar de vragen, geef duidelijk antwoord, en als je het niet zeker weet, gewoon toch een antwoord proberen te geven.

Bij wiskunde moest ik wat dingen uitrekenen met de GR en vertellen wat ik deed, dat was niet zo lastig. Bij economie ging het bij mij vooral om de theorie, dus geen echte oefeningen, gewoon puur theoretische vragen.

Aardrijskunde ging bij mij met een atlas, examinator weer dingen aan, ik moest zeggen wat het was en hoe dat werkte, ook vrij theoretisch dus.

Mja, meer dan goed leren en tijdens de mondelingen duidelijk spreken is het eigenlijk niet.

Oh, en mijn ervaring is dat ze je heel graag een voldoende geven als je laat zien dat je je best doet en goed geleerd hebt; dus zelfs als het niet helemaal lekker gaat, wil dat nog niet zeggen dat het verknald is. Zij weten ook het cijfer voor het schriftelijk al, dus ze weten precies wat je nodig hebt voor een voldoende.
Ik scoorde zelf op alle mondelingen hoger dan op het schriftelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 21:47
Tshabalala
Tshabalala is offline
Ik scoorde zelf op alle mondelingen hoger dan op het schriftelijk.

en hoe heb je dit kunnen regelen dan? Als mondeling examen op het niveau van schriftelijk is dan kan ik het wel ophalen denk ik.
Dus het is niet zo dat mondeling moeilijker of lastiger is?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik scoorde zelf op alle mondelingen hoger dan op het schriftelijk.

en hoe heb je dit kunnen regelen dan? Als mondeling examen op het niveau van schriftelijk is dan kan ik het wel ophalen denk ik.
Dus het is niet zo dat mondeling moeilijker of lastiger is?
Ze zijn soepeler dan voor de schriftelijke examens, dus je scoort al snel hoger dan op 't schriftelijk. Ik vond het qua vragen niet lastiger, maar qua spanning echt wel. Als ik moest kiezen, zou ik zeggen dat ik schriftelijk fijner vind.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 03:48
Peter43
Peter43 is offline
Welke wiskunde heb jij gedaan Andijvie? ik vind wiskunde B (vwo) als mondeling echt heel erg lastig kan iemand me ermee helpen waar k op moet passen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:50
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Uit het examenverslag:

Citaat:
Opvallende zaken:
- sommige kandidaten hebben niet goed gelezen welke domeinen aan de orde komen;
- veel kandidaten slaan opgaven over.
Het mondeling examen
Opvallende zaken:
Kennis, inzicht en vaardigheden:
- sommige kandidaten hebben voor het mondeling examen alleen de onderwerpen van het
centraal examen bestudeerd, terwijl bij het mondeling examen alle domeinen aandacht
kunnen krijgen;
- het niet goed kunnen toepassen van uit het hoofd geleerde formules;
- het vereiste examenniveau wordt vaak niet beheerst;
- het niet op de hoogte zijn van de terminologie die bij het vak hoort;
- onvoldoende kennis van de ruimtemeetkunde.
Onvoldoende oefening:
- het onvoldoende oefenen in het maken van eindexamenopgaven;
- door gebrek aan oefening een te laag tempo bij het beantwoorden van vragen;
25
- het niet goed gebruiken van de grafische rekenmachine: bijvoorbeeld t.a.v. de normale en
binomiale verdeling of het intoetsen van een functie als log x;
het zoeken op de formulekaart of op de rekenmachine naar bijvoorbeeld de afgeleide van
f(x) = sin x is ongewenst. Men behoort dit uit het hoofd te weten.;
- voor veel kandidaten blijft het moeilijk om eenvoudige begrippen onder woorden te brengen;
- er wordt slecht geformuleerd, waarschijnlijk door gebrek aan kennis en oefening.
Opmerking
Het is voor kandidaten van groot belang om met iemand over wiskundeopgaven en de oplossingen
daarvan te praten.
Misschien heb je hier wat aan
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 16:23
Tshabalala
Tshabalala is offline
heyyyy over 1 week begin ik, zijn er nog tips???? Ik ben dood zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 16:26
Juicyfuz
Avatar van Juicyfuz
Juicyfuz is offline
probeer vooral niet zenuwachtig te zijn want als je dat bij de mondeling hebt...
mrja is wel moeilijk om je zenuwen weg te stoppen maarja ik denk dan altijd
tis zo als gewoonlijk een oefening ''maar nu moet ik een beetje meer geven dan toen''

hoop dat t je lukt !
good luck x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wiskunde A examen VWO in 5 maanden
casper1234
8 25-11-2015 21:29
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 15:15
Eindexamens 2010 Staatsexamen VWO
juulerd
3 22-06-2010 19:42
Algemene schoolzaken Staatsexamen VWO
asdasd
7 13-04-2010 10:51
Eindexamens 2007 Staatsexamen
Mangotango
2 16-04-2007 17:29
Algemene schoolzaken heeft er iemand ervaring met mondeling geschiedenis havo nieuwe stijl staatsexa?
missymissy
6 18-07-2004 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.