Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 19:00
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
ik ben helemaal gek van fantasy boeken, maar jammer genoeg zijn er daar niet zo veel van.
Weten jullie nog goede fantasy boeken?
Ik heb er wel een paar:

-het noorderlicht: philip pullman deel 1
-het listige mes:,, deel 2
-de amberkleurige kijker:'' deel 3
-elfensprook: Raymond. E. Feist
-het nooit eindigende verhaal: Micheal Ende ( jeugdboek)
-Druss, de legende: David gemmell

Als jullie nog leuke weten, please let me know!!
Thank you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 19:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
niet veel fantasy boeken? hmm, die zin klopt niet
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:28
Verwijderd
Er zijn weinig goede fantasy-boeken in Nederland, alleen de populairste worden vertaald en vaak ook nog eens slecht.

*is momenteel fan van Laurell K. Hamilton, ondanks het slechte plot, omdat de wereld gewoon zo geweldig is*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:32
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
- in de ban van de ring
- bron van duisternis (weet even de schrijver niet uit m'n hoofd )
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:48
Mindfields
Mindfields is offline
De hele serie van Magier, schrijver is Raymond E. Feist. Lord of the rings valt hierbij in het niets.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 29-06-2003 @ 20:48:
De hele serie van Magier, schrijver is Raymond E. Feist. Lord of the rings valt hierbij in het niets.


Sorry, dat was echt komisch. Feist is bij lange na niet zo'n goede schrijver als Tolkien.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:32
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Nevelen van Avalon, volgens mij van Marion Bradley ofzo....

heel mooi boek, daar ben je wel ff zoet mee (bijna 1000 bladzijden geloof ik) DD
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:31
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Parallel schreef op 29-06-2003 @ 20:48:
De hele serie van Magier, schrijver is Raymond E. Feist. Lord of the rings valt hierbij in het niets.
Tot welk boek dan? Alleen van de scheuringsoorlog of t/m Klauw van de zilverhavik? (dertien boeken dus, zonder de gene over het keizerrijk)
Tolkien is een betere schrijver, alleen is het voor veel mensen te moelijk te lezen. Dat is jammer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 22:41
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-06-2003 @ 22:32:
Nevelen van Avalon, volgens mij van Marion Bradley ofzo....

heel mooi boek, daar ben je wel ff zoet mee (bijna 1000 bladzijden geloof ik) DD
Marion Zimmer Bradley, de beste schrijfster allertijden. Nevelen van Avalon en Stormen over Troje vooral, maar haar andere boeken zijn ook goed. Maar, officieel geen fantasy.
Terry Goodkind, de Sword of truth serie, is wel fantasy, en ook erg goed. Voor de rest heb je nog:
- Terry Pratchett (vreselijk grappig)
- Terry Brooks (het stikt van de Terrys in de fantasy wereld)
- Weiss & Hickman
e.v.a
Niet alles is even goed hoor, ook onder de fantasy bestaan er hele slechte boeken (duh), en de laatste tijd stikt het van de LotR klonen (terwijl ik Tolkien niet eens zo heel leuk vind, maarja dat is dan weer mijn smaak).
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 06:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
De boeken van Robin Hobb zijn, naar mijn mening, ontzettend goed.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 07:48
Kaas
Avatar van Kaas
Kaas is offline
harry potter
of hoort dat niet in deze lijst thuis?
__________________
I'll be there, where ever you are...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:56
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
enkele van de vele series die ik heb gelezen:

- De boeken van de Vuurcyclus van Janny Wurts.
- Als je van Lezen houdt: Het Rad des Tijds van Jordan
- Koninkrijk te koop van Terry Brooks
- De Poort des Doods cyclus van Margaret Weiss en Tracy
Hickman
- keizerrijk trilogie van Raymon E. Feist en Janny Wurts
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ghost King
David A. Gemmel

Vertaald naar Nederlands als 'Het Verzonken Zwaard'.

Niet zo'n heel bijzonder boek, maar best leuk om te lezen. Het geeft een nieuwe kijk op de voorgeschiedenis van King Arthur.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:01
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Parallel schreef op 29-06-2003 @ 20:48:
De hele serie van Magier, schrijver is Raymond E. Feist. Lord of the rings valt hierbij in het niets.
Hehe, Feist beter dan Tolkien?

Feist schrijft zo kinderachtig als het maar kan, ik vond dat echt slecht toen ik het las. (Was wel in het nederlands, maar de vertaling kan nooit zo slecht zijn geweest dat het in het Engels wel goed is.)

The Wheel Of Time is IMHO een van de beste fantasyverhalen, na Tolkien. De karakters zijn allen geweldig uitgewerkt, alles staat als een huis, en je wordt er in de kortste tijd volledig door in de ban gebracht. Dat was bij mij het geval dan. Ik heb de serie nog niet helemaal uit, omdat die stomme bibliotheek bij ons de laatste vijf boeken aan een andere heeft uitgeleend. Voor een jaar.

The Sword Of Truth ben ik momenteel mee bezig, maar die hebben ze niet in het Engels bij ons, en ik heb te weinig geld beschikbaar om alle pockets te kopen. Dus dat wordt lezen op de lange termijn. Vind het ook een goede serie, hoewel het allemaal een beetje cliché overkomt.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:20
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
GeritoDM schreef op 30-06-2003 @ 12:01:
The Sword Of Truth ben ik momenteel mee bezig, maar die hebben ze niet in het Engels bij ons, en ik heb te weinig geld beschikbaar om alle pockets te kopen. Dus dat wordt lezen op de lange termijn. Vind het ook een goede serie, hoewel het allemaal een beetje cliché overkomt.
Dat wel een beetje, maar Goodkind schrijft gewoon geweldig, je kunt niet meer ophouden met lezen (dat had ik tenminste ).
De eerdere delen zijn wel beter dan de laatsten, alhoewel het de manier waarop het communisme in het laatste deel op de hak wordt genomen (niet precies de goede uitdrukking maar kan nu ff niets ebters verzinnen) echt geweldig is.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:24
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-06-2003 @ 12:20:
Dat wel een beetje, maar Goodkind schrijft gewoon geweldig, je kunt niet meer ophouden met lezen (dat had ik tenminste ).
De eerdere delen zijn wel beter dan de laatsten, alhoewel het de manier waarop het communisme in het laatste deel op de hak wordt genomen (niet precies de goede uitdrukking maar kan nu ff niets ebters verzinnen) echt geweldig is.
Ja, ik kan ook nooit stoppen met lezen. Ik heb een keer tot vijf uur 's ochtends doorgelezen. Je blijft benieuwd hoe Richard dát nou weer zal flikken, en wat er nou weer gaat gebeuren. Ook al lees je het voor de tweede keer, het blijft spannend en je moet doorlezen.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 13:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tonke Dragt. Aan de andere kant van de deur/ Zeeën van tijd

Of Harry Potter, hè, of Eloise McGraw: Koekoekskind (weet niet zeker of dat echt fantasy is, maar feit is dat het een geweldig boek is)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 30-06-2003 @ 14:27:
Tonke Dragt. Aan de andere kant van de deur/ Zeeën van tijd

Of Harry Potter, hè, of Eloise McGraw: Koekoekskind (weet niet zeker of dat echt fantasy is, maar feit is dat het een geweldig boek is)
Is deel twee al uit van die serie? *is Tonke Dragt fan*

Overigens is Terry Goodkind belachelijk slecht vertaald. Omdat mijn vader een hekel heeft aan Engels lezen hebben wij bijna alle fantasy in het Nederlands, maar boek 1 van zijn serie (die lange, ben de naam vergeten) is zo vervelend 'geschreven' (door de vertaler dan) dat het nergens op lijkt. Ik dacht dat het Goodkind zelf was, maar toen kwam ik een kort verhaal van hem tegen in een Engels boek en dat was tot mijn verbazing wél goed geschreven (hoewel ik diep teleurgesteld was in het plot. Het leek erop dat het helemaal niet gelukkig zou aflopen, dochter van de hoofdpersoon was dood, dochter van de andere belangrijke figuur was dood, lekker dramatisch en origineel; bleek dat het allemaal een truc was. Ik heb zo'n schijthekel aan verhalen die slecht dreigen af te lopen en dan was het misleiding, of een droom, of iets dergelijks sneus. *schopt Goodkind*).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2003, 15:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-06-2003 @ 15:11:
Overigens is Terry Goodkind belachelijk slecht vertaald. Omdat mijn vader een hekel heeft aan Engels lezen hebben wij bijna alle fantasy in het Nederlands, maar boek 1 van zijn serie (die lange, ben de naam vergeten) is zo vervelend 'geschreven' (door de vertaler dan) dat het nergens op lijkt.
De vertalingen zijn idd niet helemaal lekker. Zo slecht als jij zegt vond ik het niet, maar sommige dingen waren gewoon ronduit stom (wie is er nou zo dom om een naam die in een eerder boek al is voorgekomen in een ander boek anders te vertalen?).

Enne, Sword of Truth, oftewel de Wetten van de Magie.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 15:30
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-06-2003 @ 23:31:
Tot welk boek dan? Alleen van de scheuringsoorlog of t/m Klauw van de zilverhavik? (dertien boeken dus, zonder de gene over het keizerrijk)
Tolkien is een betere schrijver, alleen is het voor veel mensen te moelijk te lezen. Dat is jammer.
Magier t/m Prins van den Bloede geloof ik, Klauw van de zilver havik is ook ontzettend goed (is er daar al een deel 2 van?), de serie van krondor is goed, die met Janny blabla is heel slecht en een andere serie over Rubert Avery is ook leuk, maar Magier t/m de bovengenoemde is het best.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 30-06-2003 @ 16:09:
De vertalingen zijn idd niet helemaal lekker. Zo slecht als jij zegt vond ik het niet, maar sommige dingen waren gewoon ronduit stom (wie is er nou zo dom om een naam die in een eerder boek al is voorgekomen in een ander boek anders te vertalen?).

Enne, Sword of Truth, oftewel de Wetten van de Magie.
Nou, er zitten dingen in die niet gewoon niet lekker lopen, maar die gewoonweg fout Nederlands zijn. Zulke dingen moeten echt niet kunnen, dan verdien je het niet om boeken te vertalen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:20
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-06-2003 @ 17:09:
Nou, er zitten dingen in die niet gewoon niet lekker lopen, maar die gewoonweg fout Nederlands zijn. Zulke dingen moeten echt niet kunnen, dan verdien je het niet om boeken te vertalen.
Dan vraag ik me nu toch sterk af of wij wel dezelfde vertaling hebben gelezen, want dat zou ik me toch moeten herinneren...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 30-06-2003 @ 17:20:
Dan vraag ik me nu toch sterk af of wij wel dezelfde vertaling hebben gelezen, want dat zou ik me toch moeten herinneren...
*haalt schouders op* Ik weet ook niet meer waar ik hem vandaan heb, maar hij is vast wel uitgegeven... Nja. Als ik hem weer kan vinden, zoek ik de foute stukken wel eens op.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 16:33
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-06-2003 @ 17:28:
*haalt schouders op* Ik weet ook niet meer waar ik hem vandaan heb, maar hij is vast wel uitgegeven... Nja. Als ik hem weer kan vinden, zoek ik de foute stukken wel eens op.
ok!
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 20:01
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Er zijn best veel goeie fantasy schrijvers/series!!

* Het rad des tijds (Robert Jordan)
* Poort des doods (Weiss & Hickmann)
* Doodszwaard (Weiss & Hickmann)
* Deverry saga (Katharine Kerr)
* Westland cyclus (Katharine Kerr)

Dat zijn mijn favorieten, allemaal 4 boeken of meer... Verder natuurlijk nog Brooks, Goodkind, Hobbs... Er zijn zoveel fantasy schrijvers!!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 20:18
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-06-2003 @ 22:32:
Nevelen van Avalon, volgens mij van Marion Bradley ofzo....

heel mooi boek, daar ben je wel ff zoet mee (bijna 1000 bladzijden geloof ik) DD
Die wil ik juist gaan lezen. (moet even halen bij de bieb ) Schijnt een geweldig boek te zijn, maar ik heb geen idee of dat fantasy is. Lijkt me meer spiritualiteit ofzo...
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 21:31
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Nieni schreef op 30-06-2003 @ 21:18:
Die wil ik juist gaan lezen. (moet even halen bij de bieb ) Schijnt een geweldig boek te zijn, maar ik heb geen idee of dat fantasy is. Lijkt me meer spiritualiteit ofzo...
Niet echt fantasy, maar komt er wel in de buurt. Spiritualiteit? Neuh...

En ja hij is geweldig. Niet ten onrechte verkozen tot mijn lievelingsboek !
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 23:58
Verwijderd
Deverry-saga is leuk, ja

Ik heb Nevelen van Avalon ooit in huis gehad, maar was toen ook bezig in het Rad des Tijds en vond Nevelen van Avalon daarbij vergeleken zo ongelooflijk kleurloos dat hij ongelezen terug is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:00
Verwijderd
*blaat verder* memory, thorn & sorrow (heugenis smart en het sterrenzwaard) van Tad Williams, heerlijke fantasy ook al heeft t veel weg van Feist. Feist schrijft opzich wel lekker en sommige verhalen van hem zitten echt slim in elkaar. Word alleen een beetje langdradig na 20 nogwat delen

Tenslotte: Poort des duisternis, mooiste serie die ik totnutoe gelezen heb Haplo rules!

Niet perse fantasy, sommige delen ervan wel maar nietemin a must-read is Otherland (Anderland) van Tad Williams. En om de een of andere reden vnd ik Harry Potter steeds leuker worden naarmate zn leeftijd dichterbi de mijne kruipt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:21
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
ik geloof dat de Aquasilva-trilogie van Anselm Audley nog niet genoemd is...
De eerste 2 delen getiteld Ketterij en Inquisitie zijn al een tijdje op de markt en wacht nu op deel 3
de kritieken waren vrij slecht, maar ik moet zeggen dat ik me er wel prima mee vermaak. ik vermoed dat dl3 eind dit jaar, begin volgend jaar uitkomt, de 1e 2 delen kwamen namelijk ook rond die tijd...
volgens kritieken lijkt deze trilogie wel wat op de Dune/Duin-serie van herbert (nooit gelezen), dus waarschijnlijk heeft de 20er Audley zich door hem laten inspireren.
leen ze iig eens op de bieb, dan is het makkelijker om hem weg te gooien als het toch niks blijkt te zijn
verder zijn lord of the rings van tolkien en the weel of time van robert jordan en sommige verhalen uit de discworld/schijfwereld serie van Terry Pratchett erg cool en apart. Zeker de 1e 6 delen en het verhaal getiteld Wacht, wacht bevielen mij wel.

have fun!
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:53
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
De NL-se Feist vertalingen zijn eigk best wel beroerd, sinds ik een aantal boeken ook in 't engels heb gelezen...

Verder vind ik persoonlijk Feist wel beter dan Tolkien, maar dat komt vooral om, zoals iemand 't simpel zei, ze verhalen zo slim in elkaar zitten...

verder Weis & Hickmann vond ik erg... goed... diverse series...
vooral poort des doods deel 3 (vuur) geniaal...
en Janny Wurtz heeft ook een pluspuntje bij me... naar haar gewone boeken, vond ik de collab. met Feist (keizerrijk) soms zelfs beter dan sommige solo boeken van Feist...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:30
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
ook leuk zijn

Kinderen van prospero van Jan Siegel, erg leuk
en de schrijfwereld bundel, deel 1, 2 en 3, van Terry pratchett
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
SouthPoleRaider schreef op 01-07-2003 @ 12:00:
*blaat verder* memory, thorn & sorrow (heugenis smart en het sterrenzwaard) van Tad Williams, heerlijke fantasy ook al heeft t veel weg van Feist.
Jaaaa, die is geweldig. En de Nederlandse vertaling is zowaar goed. Ik vind de Sithi ontzettend gaaf, Simon is een humor hoofdpersoontje en hoe de geschiedenis ongeveer hetzelfde is als van Europa, maar dan net niet, is ook heel leuk. Linken leggen. Hunen heetten ook echt hunen, hier in oostnederland
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:37
ringpower
Avatar van ringpower
ringpower is offline
lord of the rings, the hobbit/de hobbit
lord of the rings, fellowship of the ring/in de ban van de ring
lord of the rings, two towers/twee torens
lord of the rings. return of the king/terugkeer van de koning

en verder zijn ook nog goede boeken...
*denkt* ja uhmm laat een ander eens wat bedenken
__________________
I Never Forget A Face, But In Your Case I'll Make An Exception!!!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:51
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
anders ga je toch naar een engelse boekenwinkel daar verdrink je echt in de fantasy boeken. kasten en kasten vol, echt een rage daar.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 18:40
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
heey goeie tip

Waar zitten er dan engelse boekenwinkels eigenlijk??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2003, 18:55
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
een goede grote boekwinkel. zoals bijv dekker vd vegt in nijmegen, arnhem en sittard heeft ook een behoorlijke kast met engelse boeken waaronder ook veel fantasy
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:52
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Het klinkt misschien stom, maar een simpele V&D in Groningen heeft ook al een flink aanbod van fantasy boeken en natuurlijk de betere boekenhandels...

Verder kan ik Tolkien, Robert Jordan, Terry Goodkind, Terry Pratchett en Feist aanraden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 20:58
Mindfields
Mindfields is offline
Oja, wat ook een hele gave serie is..
...ben de naam ervan vergeten

gaat over een 'tovenaar' die lui en dik is en een kroeg heeft of daar woont ofzo met een mooi meisje. stond vroeger in de large te koop.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:08
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
Twijg schreef op 05-07-2003 @ 19:40:
heey goeie tip

Waar zitten er dan engelse boekenwinkels eigenlijk??
ik weet eigenlijk alleen een engelse boekenwinkel in brussel, waar ik woon, sterling books. maar dat is niet zo dichtbij voor jou denk ik... in ieder geval, zoals 3rd rock al zei, in de grote boekwinkels heb je zeker een afdeling met engelse boeken (of franse of duitse of spaanse of whatever...). en anders kun je het ook nog altijd via het internet proberen (zoeken via google)
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 23:53
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Weet iemand trouwens hoeveel Sword of Truth boeken er zijn?
Ik heb 1 t/m 4 onderhand wel 3 keer gelezen allemaal. Ga binnenkort deel 5 kopen

En ik dacht dat er 7 waren...
En ik heb geen zin t op te zoeken

Maar ik vind t wel zuigen in t nederlands, maar dat komt omdat ik de engelse onderhand wel uit mn hoofd ken...
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:32
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Parallel schreef op 05-07-2003 @ 21:58:
Oja, wat ook een hele gave serie is..
...ben de naam ervan vergeten

gaat over een 'tovenaar' die lui en dik is en een kroeg heeft of daar woont ofzo met een mooi meisje. stond vroeger in de large te koop.
is dat niet gewoon de serie schijfwereld (discworld) van terry pratchett?

maar ik zal er wel naast zitten
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 06-07-2003 @ 00:53:
Weet iemand trouwens hoeveel Sword of Truth boeken er zijn?
Ik heb 1 t/m 4 onderhand wel 3 keer gelezen allemaal. Ga binnenkort deel 5 kopen

En ik dacht dat er 7 waren...
En ik heb geen zin t op te zoeken
Ik heb altijd gedacht dat het er zes waren, maar nu blijkt dus dat er nog drie boeken zijn: Pillars of Creation, Naked Empire en Debt of Bones. Niet geheel in de lijn van de eerste zes, maar ze horen er wel bij.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:44
HoopStront
HoopStront is offline
Citaat:
Ik heb altijd gedacht dat het er zes waren, maar nu blijkt dus dat er nog drie boeken zijn: Pillars of Creation, Naked Empire en Debt of Bones. Niet geheel in de lijn van de eerste zes, maar ze horen er wel bij.
Hmm... *telt er 6*... dan moet ik ze ff snel bestellen, heb ik weer wat te lezen.

Tis al gezegd, 'Wheel of Time' moet iedereen lezen, is de beste fantasy serie tot nu toe, ik vind ze beter dan Tolkien, al zijn de laatste 2/3 boeken wel heel erg langdradig...

Raymond E Feist, vooral de eerste 3 boeken, maar ook de rest zijn prettig te lezen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:25
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
M. Zimmer-Bradley, die heeft een hele serie over de wereld 'Darkover', alleen betwijfel ik dat het ook naar het Nederlands vertaald is, dus zou je het in het Engels moeten doen (nix ernstigs verder, het origineel is toch meestal 100x beter dan de vertaling), Salvatore met zijn trilogie over Drizzt the Dark Elf, heb ik ook in het Engels en die vind ik best goed, en dan natuurlijk Pratchett . Wordt door sommigen maar nix gevonden, maar ik vind hem een geweldig humor hebben
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 18:30
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
schijfwereld heb ik pas bij de bieb gehaald, ben er alleen nog niet in begonnen. Leuk boek?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 06-07-2003 @ 21:32:
is dat niet gewoon de serie schijfwereld (discworld) van terry pratchett?

maar ik zal er wel naast zitten
Haha, nee
Schrijfwereld vind ik trouwens niet echt wat.

Iedereen zei dat Tolkien beter schrijft dan Feist; tsja ik vind er echt niks aan Lord of the Rings, dun verhaaltje, etc.
Het is zo gehypte
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:08
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
Parallel schreef op 13-07-2003 @ 21:24:
Haha, nee
Schrijfwereld vind ik trouwens niet echt wat.

Iedereen zei dat Tolkien beter schrijft dan Feist; tsja ik vind er echt niks aan Lord of the Rings, dun verhaaltje, etc.
Het is zo gehypte
mja gehypt... ach... hij deed het wel heel goed, helemaal het beschrijven van een landen en de rassen... en heeft het voor de rest van de fantasty ook grotendeels gevormd... juist omdat ie dat zo goed deed... maar idd... het verhaal is niet alles... daarom vind ik Feist ook beter... die heeft geweldige dingen in de boeken zitten...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 06:58
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Tolkien beter dan Feist?
vin' ik niet, Tolkien heeft wel 'n goed verhaal en het zit beter in elkaar als dat van Feist alleen Tolkien is geen goede schrijver, z'n zinnen en hoofdstukken zijn zo langdradig (dat moet je gewoon toegeven). en het 4e boek (boek 2e in 't 2e) is zo ontzettend saai.
Ook het laaste hoofdstuk is nogal afgeranseld.
Nou ja ik vind Feist beter, ieder z'n smaak toch en laten we dat respecteren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:44
Verwijderd
Tolkien's stijl is een heel stuk beter dan die van Feist, zijn manier van uitwerken ook, en zijn personages zijn een stuk interessanter. Hij schreef ook geen fantasy; hij schreef een mythologie van een nietbestaand continent gebaseerd op Europa.
Langdradig? Dat ligt dan maar aan je smaak. Ik heb geen moeite gehad om er doorheen te komen. Bovendien is het boek geschreven rond de jaren dertig, het is dus te verwachten dat het taalgebruik wat ouderwets is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Boeken gezocht
AceSpade
4 06-10-2011 18:06
Films, TV & Radio Welke film moet iedereen gezien hebben volgens jou?
suusch
243 14-10-2005 21:43
Verhalen & Gedichten Horror-Fantasy boeken
Retinite
1 30-03-2003 22:08
ARTistiek Fantasy boek waarvan ik de naam kwijt ben
Mindfields
2 30-05-2002 10:58
ARTistiek Lord Of The Rings is slecht en fout
^AmArU^
73 25-04-2002 21:28
ARTistiek Fantasy boeken?
TearSong
44 19-06-2001 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.