Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 08:03
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hallo,
Onze hond, Dewan, is nou 5 maanden.
Hij is flink bezig met het wisselen van zijn tanden.
Hij bijt zelfs in ijzer..
Maar hij heeft een bot waar hij zich redelijk op uit kan kuren.Zelfs de boekenkast gaat eraan

Maar mijn vraag was bij het tanden wisselen.
Komt er dan extra veel vuil uit zijn ogen? Eventueel uit zijn neus? (vocht o.i.d.)?

Want dat is bij Dewan wel het geval, weten jullie wat het anders kan zijn?

Alvast bedankt..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 16:00
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Voor zover ik weet komt er bij het wisselen geen extra vuil uit de ogen Tenminste, bij mijn hondje (teckel) niet. Maar ik weet het niet zeker hoor.
Wat het anders kan zijn... Onze oude hond had altijd heel veel last van vocht uit zijn ogen omdat zijn traanbuisjes verstopt zaten of zo, ik weet het niet precies meer. Misschien zo iets. Als ie er geen last van heeft en ook geen last heeft van zn ogen verder lijkt het met niet zo ernstig, gewoon laten en af en toe schoonmaken.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 16:21
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hmm, ja we maken het schoon, maar ik was even benieuwd waar het van daan zou komen. Welke reden..
Weet iemand het?
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:48
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee heeft niets met het wisselen te maken, puur toeval..

Uitspoelen met kamille thee werkt goed.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 20:34
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Oke bedankt voor de tip
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 12:20
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Met wisselen zal het weinig te maken hebben denk ik. Het zou evt kunnen als het beestje ergens een ontsteking heeft zitten die zich wat uitbreidt, maar daar zou ik eerst niet vanuit gaan. Wel zie ik dat je hond op de boekenkast (hout neem ik aan) en op stukken ijzer bijt. Dat moet je wel tegen zien te houden. Vooral dat geknaag aan dat hout, de splinters kunnen in het tandvlees terecht komen, kan hele lelijke ontstekingen veroorzaken. IJzer heeft dat iets minder, maar probeer jij maar eens keihard op een stuk ijzer te bijten, je voelt het wel degelijk, lijkt me ook niet goed voor het volwassen gebit van je hond. Gewone botjes (buffelhuid oid) zouden het moeten doen, daar kan de hond ook verder geen last van krijgen, hou het daarbij.

Wat betreft de troep in de ogen, hou het in de gaten, duurt het te lang, koop dan toch even wat oogdruppels bij de dierenspeciaalzaak, het heet Clean Eye, kan dan toch zijn dat er ergens een ontsteking zit in de traanbuizen of in het oog zelf, dat moet wel verholpen worden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 06:49
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-06-2005 @ 13:20 :
Met wisselen zal het weinig te maken hebben denk ik. Het zou evt kunnen als het beestje ergens een ontsteking heeft zitten die zich wat uitbreidt, maar daar zou ik eerst niet vanuit gaan. Wel zie ik dat je hond op de boekenkast (hout neem ik aan) en op stukken ijzer bijt. Dat moet je wel tegen zien te houden. Vooral dat geknaag aan dat hout, de splinters kunnen in het tandvlees terecht komen, kan hele lelijke ontstekingen veroorzaken. IJzer heeft dat iets minder, maar probeer jij maar eens keihard op een stuk ijzer te bijten, je voelt het wel degelijk, lijkt me ook niet goed voor het volwassen gebit van je hond. Gewone botjes (buffelhuid oid) zouden het moeten doen, daar kan de hond ook verder geen last van krijgen, hou het daarbij.

Wat betreft de troep in de ogen, hou het in de gaten, duurt het te lang, koop dan toch even wat oogdruppels bij de dierenspeciaalzaak, het heet Clean Eye, kan dan toch zijn dat er ergens een ontsteking zit in de traanbuizen of in het oog zelf, dat moet wel verholpen worden.
De hond heeft al een bot, maar als hij heel druk is, en veel last heeft van die tandjes pakt ie alles vast armen handen etc.. maar hij leert de boekenkast wel af, hij doet het al minder.
We wijzen hem er ook elke keerop en geven hem dan zijn bot.. maar ik snap het wel ik bedoel hij heeft gewoon pijn aan zijn tandjes en moet dan even bijten. Het komt goed over een maand is hij uitgewisseld

Van de ogen kan het ook zijn omdat hij nog zo jong is of maakt dat niet uit?
Mijn moeder dacht dat het bij pups vaker voorkwam, als ze jong waren dat ze vieze oogjes hadden.
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:10
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 16-06-2005 @ 07:49 :
Van de ogen kan het ook zijn omdat hij nog zo jong is of maakt dat niet uit?
Mijn moeder dacht dat het bij pups vaker voorkwam, als ze jong waren dat ze vieze oogjes hadden.
Nee heeft niets met jong zijn te maken, de ene hond is er gevoeliger voor dan de andere.
Ze kunnen het vrij snel oplopen door bv. op de tocht te zitten, door rijwind (autoraam dat open staat), droogte of zoals onze hond door het zitten voor de kachel.
Als het na een week spoelen niet over is moet je even langs de DA voor een zalfje/druppels.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 15:39
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Als je hond niet ingeënt is moet je ff naar de dierenarts gaan, en je moet even opletten dat er geen tocht op de ogen komt (dus in de tocht ligt).
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:04
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 16-06-2005 @ 07:49 :


Van de ogen kan het ook zijn omdat hij nog zo jong is of maakt dat niet uit?
Mijn moeder dacht dat het bij pups vaker voorkwam, als ze jong waren dat ze vieze oogjes hadden.
Nope, is meer rasafhankelijk. Honden waarbij de ogen wat dieper in de kassen liggen krijgen sneller ontstekingen en troep die blijft hangen dan honden die de ogen wat minder diep hebben liggen. Heeft met jong zijn niets te maken. Gewoon even naar de dierenspeciaalzaak, CleanEye ophalen, weekje proberen, als het niet over is, naar de DA, dan krijg je antibiotica druppels mee.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:38
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-06-2005 @ 16:39 :
Als je hond niet ingeënt is moet je ff naar de dierenarts gaan, en je moet even opletten dat er geen tocht op de ogen komt (dus in de tocht ligt).
hij is met alles ingeent
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Tanden wisselen niet snel genoeg, wat nu!?
Verwijderd
16 28-10-2012 15:49
Lichaam & Gezondheid Wat heeft de tandarts allemaal al bij jou uitgespookt?
Verwijderd
59 19-02-2006 15:04
Flora & Fauna Tanden wisselen kat?
Verwijderd
5 05-10-2005 15:10
Algemene schoolzaken Vrije School
Bell
14 08-01-2005 15:29
Drugs & Alcohol het grote POST HIER AL JE VERZONNEN VERHALEN topic
Verwijderd
82 22-12-2004 22:25
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.