Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 17:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Twee keer per week liep ze naar het zwembad. Het was niet ver, zo'n vijf minuten lopen, maar toch stond ze telkens doodsangsten uit. Ze vond het verschrikkelijk om die weg af te leggen, en ze dacht er voortdurend aan, behalve als ze in het zwembad lag. Dan was ze alles vergeten, voelde ze zich gelukkig en vrij. Een echte waterrat was ze.
Vandaag was het weer zover. Met haar zwemtas op haar rug liep ze met gehaaste passen de straat uit. Hoorde ze daar iets? Een koude rilling liep over haar rug. Nee, natuurlijk was er niets, dat verbeeldde ze zich maar. Toch voelde ze zich angstig en gespannen, klaar om te vluchten zodra dat nodig was. Nog twee straten, dan was ze er.
Ze ging de hoek om en verstijfde. Een stuk verderop stond een man met twee grote honden. Wat moest ze doen? Ze wou zich omdraaien en vluchten, maar haar benen weigerden dienst. Ze trilde over haar hele lichaam en haar handen werden klam van het zweet. Eindelijk gehoorzaamden haar benen weer, ze draaide zich om en rende weg. Ze had nog geen drie stappen gezet of ze hoorde gehijg en gegrom achter zich. Ze probeerde harder te lopen, maar het was al te laat. Een felle pijn schoot door haar heen toen de hond zijn tanden in haar knie zette. Ze gilde van pijn, en vooral van angst. Zo bang was ze nog maar één keer eerder in haar leven geweest. Ze had het koud, warm, heet, alles tegelijk. De wereld om haar heen was rood en zwart gekleurd, ze hoorde niets meer, alleen haar eigen geschreeuw. En het gegrom van de hond. Zijn tanden zaten stevig om haar been geklemd, toen ze probeerde de kaken van elkaar te duwen schudde hij enkel zijn hoofd. "Help me dan toch!" gilde ze. Het volgende moment lag ze op de grond en voelde ze hoe nog meer tanden in haar lichaam werden gezet. De andere hond was haar in haar nek gesprongen. Ze voelde een intense pijn, en angst... angst... en toen niets meer.

Badend in het zweet werd ze wakker.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 08:03
Verwijderd
'kweenie...wat is de gedachte er achter...? Ik vind het goed geschreven en het leest ook goed door...maar ik mis iets...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:55
zand
zand is offline
Mooi geschreven stukje. Is dit een onderdeel van een lang(er) verhaal, omdat er op het einde staat 'Badend in het zweed werd ze wakker.'?

Deze regel vind ik minder:

Citaat:
Ze had het koud, warm, heet, alles tegelijk.
Dat 'tegelijk' zie ik een beetje als 'enz.' en dat vind ik niet echt passen bij wat iemand voelt.. maarja das mijn mening

Voor de rest vind k het echt een vet verhaal. Vooral ook omdat je op het begin nog niet echt weet waar ze bang voor is.
Goed hoor.

Zand
__________________
~Your head will collapse. But there's nothing in it, And you'll ask yourself: Where is my mind?~
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:08
Nas-t Zeekoe
Avatar van Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik ben het met leonoor eens...
__________________
dus...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 17:37
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Let op je zinsbouw. Je hebt een heel stuk staan waarbij je telkens begint met het onderwerp, dan de pv, ...
Dat leest niet prettig.
Voor de rest is het een leuk stukje, een paranoïde meisje dat amgevallen wordt door twee honden, leuk.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Vragen over angst.
fizzle-fluffy
29 23-09-2008 18:13
Verhalen & Gedichten Angst bang
demoon1qaz
1 13-10-2007 13:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Herbert Grönemeyer - Angst
Killereyes
9 01-12-2006 14:49
Liefde & Relatie Liefde en angst
Thee Muts
31 14-08-2006 02:00
Psychologie Angst en fobie .. ?
Verwijderd
28 31-05-2005 08:20
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Angst
Ieke
0 02-02-2005 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.