Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 12:36
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-03-2004 @ 13:23:
Crimineel
jaja..
__________________
Cuándo sabes cómo te llamas, cuándo nadie te escucha...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 10:42
Verwijderd
Zo, dit wordt een leuke up.

Ik sta er iedere keer van te kijken als mensen vinden dat wedstrijden moeten worden uitgesteld. Op 11 september 2001, of vooruit, op 12 september 2001, is heel Europa gewoon naar zijn werk gegaan. Maar de voetballers zijn zo'n tere zieltjes dat ze dan niet meer kunnen werken? Get real.

Over de aanslagen in Madrid vind ik dus hetzelfde. Dat ploegen uit Madrid uitstel krijgen, ok, maar voor de rest vind ik het dikke bullshit. Wat denk je dat mijn baas zegt als ik dadelijk roep dat ik niet kom werken omdat in Irak een Nederlander is doodgeschoten? Of stel, dat in Amsterdam 200 mensen zijn omgekomen, dat ik dan niet ga werken? Dan is mijn baas niet blij, en terecht. Maar nee, de Ronald Waterreuzen van deze wereld "zijn er dan met hun hoofd niet bij". Geez.

En je mag hier ook nog niets van zeggen, want dan ben je onmenselijk en denkt alleen maar aan geld. Emotionele terreur noem ik dat.



Ja, ik zit hier al langer mee. Ik vind het ook belachelijk dat er tegenwoordig voor de helft van de wedstrijden een minuut stilte wordt gehouden omdat Fransje of Pietje is gestorven. Nog geen tien jaar geleden kwam dat maximaal één keer per seizoen voor, tegenwoordig is het iedere week wel bij een paar profclubs raak.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:19
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Ertur schreef op 18-03-2004 @ 11:42:
Zo, dit wordt een leuke up.

Ik sta er iedere keer van te kijken als mensen vinden dat wedstrijden moeten worden uitgesteld. Op 11 september 2001, of vooruit, op 12 september 2001, is heel Europa gewoon naar zijn werk gegaan. Maar de voetballers zijn zo'n tere zieltjes dat ze dan niet meer kunnen werken? Get real.

Over de aanslagen in Madrid vind ik dus hetzelfde. Dat ploegen uit Madrid uitstel krijgen, ok, maar voor de rest vind ik het dikke bullshit. Wat denk je dat mijn baas zegt als ik dadelijk roep dat ik niet kom werken omdat in Irak een Nederlander is doodgeschoten? Of stel, dat in Amsterdam 200 mensen zijn omgekomen, dat ik dan niet ga werken? Dan is mijn baas niet blij, en terecht. Maar nee, de Ronald Waterreuzen van deze wereld "zijn er dan met hun hoofd niet bij". Geez.

En je mag hier ook nog niets van zeggen, want dan ben je onmenselijk en denkt alleen maar aan geld. Emotionele terreur noem ik dat.

Ja, ik zit hier al langer mee. Ik vind het ook belachelijk dat er tegenwoordig voor de helft van de wedstrijden een minuut stilte wordt gehouden omdat Fransje of Pietje is gestorven. Nog geen tien jaar geleden kwam dat maximaal één keer per seizoen voor, tegenwoordig is het iedere week wel bij een paar profclubs raak.
Ik zat eraan te denken eenzelfde soort argumentatie te posten, want ik denk min of meer hetzelfde. Luiheid hield me tegen...
Maar ik wil wel even zeggen dat ik er mee eens ben. Ik moet ook werken, dus waarom voetballers niet? Die zijn minder stabiel ofzo?
Wat je zegt over die minuut stilte, daar ben ik het niet mee eens. Het is niet erg een minuutje stil te zijn, als er iets ergs is gebeurd. Tja dat kwam misschien minder voor vroeger, maar er gebeuren nu ook meer ingrijpende dingen he? De jaren tachtig/negentig waren relatief rustig met de eerste jaren van dit decennium. Tja, dat ene minuutje moet je dan toch wel respect kunnen opbrengen als dat andere mensen oplucht/helpt?
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:42
Tovenaar
Tovenaar is offline
Der is natuurlijk 1 verschil tussen wat voetballers (en andere sporters) doen ten opzichte van het werk wat ''wij'' doen... Namelijk dat zeker naar een Europese wedstrijd miljoenen en miljoenen mensen gaan kijken, dus het is voor voetballers welliswaar werk maar voor heel veel anderen puur vermaak. Zouden die wedstrijden op tv komen (wat dus gebeurd is) dan gaan niet alleen die voetballers door met hun dagelijkse routine, maar wij ook. Namelijk dat we om half 9 voetbal kijken... En ik vind dat dat na zo'n dag niet zou moeten, maar dat iedereen ff stil zou moeten staan bij de gebeurtenissen. Ja ik weet dat dit hypocriet is omdat er ook in Afrika per zoveel seconden iemand doodgaat, maar als je die argumentatie aanvoert kun je je ook nergens druk over maken, en alleen maar aan jezelf denken. Das mijn stijl niet echt...
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:07
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 18-03-2004 @ 16:42:
Der is natuurlijk 1 verschil tussen wat voetballers (en andere sporters) doen ten opzichte van het werk wat ''wij'' doen... Namelijk dat zeker naar een Europese wedstrijd miljoenen en miljoenen mensen gaan kijken, dus het is voor voetballers welliswaar werk maar voor heel veel anderen puur vermaak. Zouden die wedstrijden op tv komen (wat dus gebeurd is) dan gaan niet alleen die voetballers door met hun dagelijkse routine, maar wij ook. Namelijk dat we om half 9 voetbal kijken... En ik vind dat dat na zo'n dag niet zou moeten, maar dat iedereen ff stil zou moeten staan bij de gebeurtenissen. Ja ik weet dat dit hypocriet is omdat er ook in Afrika per zoveel seconden iemand doodgaat, maar als je die argumentatie aanvoert kun je je ook nergens druk over maken, en alleen maar aan jezelf denken. Das mijn stijl niet echt...
__________________
Cuándo sabes cómo te llamas, cuándo nadie te escucha...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:20
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Tovenaar schreef op 18-03-2004 @ 16:42:
Der is natuurlijk 1 verschil tussen wat voetballers (en andere sporters) doen ten opzichte van het werk wat ''wij'' doen... Namelijk dat zeker naar een Europese wedstrijd miljoenen en miljoenen mensen gaan kijken, dus het is voor voetballers welliswaar werk maar voor heel veel anderen puur vermaak. Zouden die wedstrijden op tv komen (wat dus gebeurd is) dan gaan niet alleen die voetballers door met hun dagelijkse routine, maar wij ook. Namelijk dat we om half 9 voetbal kijken... En ik vind dat dat na zo'n dag niet zou moeten, maar dat iedereen ff stil zou moeten staan bij de gebeurtenissen. Ja ik weet dat dit hypocriet is omdat er ook in Afrika per zoveel seconden iemand doodgaat, maar als je die argumentatie aanvoert kun je je ook nergens druk over maken, en alleen maar aan jezelf denken. Das mijn stijl niet echt...
Mmm...goed punt, zover had ik niet doorgedacht. Maar dan nog, ik vind ook dat je moet stilstaan bij de gebeurtenissen, en niet volledig met de dagelijkse routine door moet gaan, maar daar is dus die minuut stilte voor. Dan herdenk je wat er gebeurd is, en ga je, hoe hard het ook klinkt, weer verder met je leven, want dat moet toch gebeuren.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:59
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ik vind het van weinig respect getuigen voor slachtoffers en nabestaanden van dergelijke rampen om gewoon te zeggen, sorry jongens maar het voetbal moet wel ff doorgaan natuurlijk, want dat heeft toch wel prioriteit. In mijn optiek geef je daarmee een heel verkeerd signaal af aan de wereld, namelijk dat je dus helemaal niet nadenkt over hoe en wat er allemaal gebeurt is. Ja dat minuutje stilte, maar dat wordt dan meer een verplichting dan dat je het uit jezelf doet. Want je wil uiteraard wel voetbal kijken, stel je voor dat je een avondje geen amusement op tv hebt... Heb die mening ook al in een eerdere rely ondersteund met een wellicht wat extreem voorbeeld, maar wel een voorbeeld wat zou kloppen... Nogmaals, er zijn nog ergere dingen op de wereld, dat besef ik, en het is niet aan mij om dat allemaal te veranderen, daar ben ik te nuchter en te realistisch voor. Maar om af en toe als wereld een beetje solidariteit te tonen, lijkt me helemaal geen verkeerde zaak.

ps even edit: zie hier ook mensen vragen naar het nut van respect.. mag ik dan vragen wat het nut ervan is om de aanslagen verschrikkelijk te vinden..?
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar schreef op 18-03-2004 @ 19:59:
ps even edit: zie hier ook mensen vragen naar het nut van respect.. mag ik dan vragen wat het nut ervan is om de aanslagen verschrikkelijk te vinden..?
ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar ik vind respect wel belangrijk. Echter, ik vind een minuut stilte wel genoeg. Daarmee laat je zien dat je aan die mensen denkt, maar je moet niet al te lang stil blijven staan bij zulke gebeurtenissen. Je moet gewoon je leven oppakken (helemaal als je niets met die rampen te maken hebt, zoald die voetballers dus).
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:02
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 18-03-2004 @ 20:50:
ik weet niet of je mij hiermee bedoelt, maar ik vind respect wel belangrijk. Echter, ik vind een minuut stilte wel genoeg. Daarmee laat je zien dat je aan die mensen denkt, maar je moet niet al te lang stil blijven staan bij zulke gebeurtenissen. Je moet gewoon je leven oppakken (helemaal als je niets met die rampen te maken hebt, zoald die voetballers dus).
´´maar wat hebben die slachtoffers nou aan het gebaar? Je toont dan wel (extra) respect enzo, maar wat is het nut?´´

Deze zin is van jou afkomstig, dus ja ik bedoelde jou blijkbaar, had nog niet naar de naam gekeken. Ik denk dat een minuut stilte vooral voor jezelf is, die wedstrijden aflasten en wellicht wat andere zaken niet doorlaten gaan, verkiezingen bv... zijn veel meer een teken dat ff de wereld niet doordraait, btw sorry Youp hiervoor dus dan toon je respect aan de slachtoffers zelf en aan de nabestaanden, die hebben daar denk ik veel meer aan. Natuurlijk moet je je leven oppakken, ik ben ook fel tegenstander van angst voor dit soort dingen, daar heeft het leven veel te veel moois voor te bieden. Maar nogmaals, nu doet men, dus dan bedoel ik de samenleving, net alsof het geen prioriteit meer heeft. En das een beetje jammer, vind ik.
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.