Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2008, 15:12
Verwijderd
Dit topic is in eerste instantie vooral bedoeld om alle nieuws op vervoersgebied te bespreken, met name nieuws over nieuwe auto's en motors tot bakfietsen. Om het dan nog enigzins overzichtelijk te houden, hebben we een soort format bedacht om het nieuws in te posten.
Dit werkt als volgt:
Stel, je leest nieuws op bijvoorbeeld autoweek.nl een stuk over een nieuwe auto en je wilt dat delen want jij vindt het een erg mooie/bijzondere/lelijke auto of motor, post dit dan in het volgende format:
Code:
Citaat:
Nieuwsbericht 1 Auto X! Verhaal over auto X
Wat jij hiervan vindt. Waarom/wat wil je bediscussiëren over auto X?
Reageer je op een nieuwsbericht, begin dan met een verwijzing naar dat nieuwsbericht. In de praktijk zou dat er zo uit kunnen zien:
Code:
Citaat:
Verhaal over auto X
Jouw reactie hierover. Vermeldt even dat je reageert op nieuwsbericht 1 en ga dan verder met wat je wou zeggen.
Het ziet er misschien uit als veel werk, maar zo proberen we het voor iedereen zo overzichtelijk mogelijk te houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2008, 21:51
PV
PV is offline
toch niet in zo'n lelijk scrollvenstertje?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 02:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Behalve het venstertje: ik heb hier in geen tijden een topic gezien speciaal voor een nieuwe auto, of gedacht dat zo'n topic nodig was
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 10:32
Verwijderd
Citaat:
toch niet in zo'n lelijk scrollvenstertje?
Nee, dat is meer om het te laten zien
Citaat:
Behalve het venstertje: ik heb hier in geen tijden een topic gezien speciaal voor een nieuwe auto, of gedacht dat zo'n topic nodig was
Klopt maar nu is die mogelijkheid er wel, dus laten we 't eens proberen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 11:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
TS begint?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nieuwsbericht 1 Vw´s volautomatische inparkeerhulp


Citaat:
Vw presenteerd een volautomatische inparkeerhulp genaamd Park Assist Vision..
Met 1 druk op de knop, kan de auto zichzelf inparkeren, en om dit vlekkeloos te laten verlopen, werken een aantal camera's met de parkeersensoren samen.. Doordat je al kan uitstappen voordat de auto geparkeerd staat, voorkom je moeilijk uitstappen wat meestal gepaard gaat met schade aan eigen auto of een andere auto naast je.. De demonstratie in Hanover, zorgde in eerste instantie voor veel verbazing.. De bestuurder stapt uit de auto, en met een druk op de knop van de handzender begint de auto met inparkeren.. Als de auto eenmaal staat, wordt de motor uitgeschakeld en de portieren afgesloten.. Het enige wat de bestuurder hoeft te doen, is op het scherm de juiste parkeerplaats te selecteren en de versnelling in P zetten.. 2 camera's in de spiegels en 2 camera's voorop, houden alles i.c.m parkeersensoren goed in de gaten.. Mocht er toch iets misgaan kan de bestuurder ten alle tijde de handeling stopzetten.. P.A.V bevindt zich nog in de testfase, maar Vw wil het over niet al te lange tijd in productie nemen
Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat ik hem toch liever zelf parkeer
Misschien wat voor m'n vriendin
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zo dus?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Nieuwsbericht 1 Vw´s volautomatische inparkeerhulp

Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat ik hem toch liever zelf parkeer
Misschien wat voor m'n vriendin
Dat is eigenlijk best makkelijk, (Nieuwsbericht 1) zoiets heeft Toyota ook op de Prius alleen duurt het dan zo'n 5 minuten voordat die auto zichzelf (overigens perfect) heeft geparkeerd. Deze VW-oplossing is sneller (30 seconden meen ik me te herinneren van een videoblog van Bas van Putten) maar minder nauwkeurig.
Als dat ding 'm er goed in parkeert en sneller dan ik zou kunnen, zou ik het zeker overwegen op mijn volgende auto (over een paar jaar dan )

Citaat:
Zo dus?
Helemaal goed!
Verbeteringen zijn overigens altijd welkom he (pm maar)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 00:30
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Nieuwsbericht 1 Vw´s volautomatische inparkeerhulp

Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat ik hem toch liever zelf parkeer
Misschien wat voor m'n vriendin
Lexus heeft toch ook al een tijdje iets dergelijks?
Overigens kan ik mij voorstellen dat veel mensen hier met Argusogen naar zullen kijken. Ik zou het al niet fijn vinden als een auto het voor mij doet, laat staan dat ik niet zelf in de auto zit om desnoods op de rem te trappen En het instellen bleek iig bij de Lexus toch nog een vrij verwarrende zaak.

Leuk trouwens dat je alvast uit kan stappen zodat je niet moeilijk daarmee hoeft te doen als je in een lastig plek wil parkeren, maar wat heeft het voor nut om je auto van buitenaf dan zo weg te zetten dat je er eigenlijk niet uit kan; je zal er toch ook weer in moeten Of rijdt-ie er zelf weer uit ook?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 20:10
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Dit topic is in eerste instantie vooral bedoeld om alle nieuws op vervoersgebied te bespreken, met name nieuws over nieuwe auto's en motors tot bakfietsen.
Wat is er vervoerkundig aan nieuwe auto's en motoren?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Wat is er vervoerkundig aan nieuwe auto's en motoren?
Je kunt je ermee vervoeren
Om wat meer ontopic te gaan:
Citaat:
Nieuwsbericht 2 - Connexxion daagt NS om intercity's
Uitgegeven: 3 mei 2008 17:16
Laatst gewijzigd: 3 mei 2008 17:17

AMSTERDAM - Connexxion sleept de Nederlandse Spoorwegen (NS) voor de rechter om te voorkomen dat zij meedoen aan aanbestedingen voor streekbusvervoer.
ANP

De spoorwegen schermen hun spoor af, waardoor Connexxion geen intercity's kan laten rijden, en de spoorwegen mogen daarom niet meedingen met aanbestedingen in andere vormen van openbaar vervoer. Dat stelt een woordvoerder van Connexxion zaterdag.

Intercity's

Connexxion wil intercity's inzetten maar de NS heeft tot 2015 een contract met de staat voor de inzet van deze treinen voor de lange afstand. De staat bezit tevens alle aandelen van de NS en zou bijvoorbeeld al eerder kunnen besluiten om het spoor in de aanbesteding te doen, licht de woordvoerder van Connexxion toe.

"De NS richt nu een busbedrijf op om streekbussen te laten rijden. Regelgeving verhindert echter dat bedrijven die hun eigen markt afschermen meedoen aan aanbestedingen in een andere markt", zegt de woordvoerder. "Wij vinden het prima als zij een eigen busbedrijf oprichten, maar dan willen wij ook intercity's op het spoor kunnen laten rijden."

NMa

Connexxion stapt ook naar de Nederlandse Mededingingsautoriteit. Wanneer de rechtszaak dient, is nog onbekend. De NS was zaterdag was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron
Om eerlijk te zijn word ik hier niet zo vrolijk van. Connexxion heeft verder niks te zoeken op het spoornet, zeker niet nu het op zich best redelijk gaat
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 23:20
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Je kunt je ermee vervoeren
Dan kan je het beter een mobiliteitsnieuwstopic of iets dergelijks noemen.

Overigens staan berichten die jij als laatste geplaatst hebt in je bericht met betrekking tot het spoor ook in het treinfototopic, daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen en het is niet zo'n puinzooi dat de mensen die alleen autogerelateerd nieuws willen lezen door OV-berichten moeten bladeren en andersom.

Citaat:
Om eerlijk te zijn word ik hier niet zo vrolijk van. Connexxion heeft verder niks te zoeken op het spoornet, zeker niet nu het op zich best redelijk gaat
Maar dat is nou net het punt wat ze willen veranderen, dat ze er wel iets te zoeken hebben.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is nou net het punt wat ze willen veranderen, dat ze er wel iets te zoeken hebben.
Ja, zover was ik al. Het lijkt me alleen niet echt een puik plan, ook gekeken naar bijvoorbeeld Engeland waar er meer vertraging e.d. is dan hier, onder meer door het geprivatiseerde spoorwegnet daar.
Het gaat hier de laatste jaren juist de goede kant op. Nog een aanbieder die op dezelfde lijnen rijdt lijkt me dan niet echt een geweldig plan eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 22:43
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Ja, zover was ik al. Het lijkt me alleen niet echt een puik plan, ook gekeken naar bijvoorbeeld Engeland waar er meer vertraging e.d. is dan hier, onder meer door het geprivatiseerde spoorwegnet daar.
Het gaat hier de laatste jaren juist de goede kant op. Nog een aanbieder die op dezelfde lijnen rijdt lijkt me dan niet echt een geweldig plan eigenlijk
CXX wil de hoofdrailnetconcessie gewoon kunnen krijgen, dus in plaats van NS en niet samen met NS.

Verder is het artikel natuurlijk complete onzin, naast de IC's gaat het ook om de stoptreinen. Al gaan er ook stemmen op om de stoptreinen over te dragen aan regionale OV-autoriteiten (OVA). Het lijkt me dan wel gezond als er geen honderdduizenden kaartjes komen, maar dat de OVA's een orgaan oprichten die dat bijhouden. Echter is marketing en daarmee prijsbeleid juist een mogelijke winst bij aanbesteding en daarom ben ik tegen het apart aanbesteden van stoptreinen en IC's, overigens gooi je dan ook je ruiten in als OVA zijnde door bijvoobeeld IC Flex of IC Zone in te kunnen zetten.

De spoorwegen schermen hun spoor - officieel - niet af, dat doet Den Haag, min. VW.

2015 loop de concessie inderdaad af, die kan de staat natuurlijk beeindigen. Lijkt me niet verstandig aangezien een aanbesteding hoofdrailnet wat mij betreft behoorlijk wat tijd mag kosten. Inclusief een implementatietermijn van een jaar of drie.

NS doet nu ook deels al aan busvervoer, namelijk via 50% dochter Syntus, waar CXX na overname door TransDev is uitgestapt. Overigens kan iedereen aanvoelen dat het binnenkort is afgelopen met Syntus aangezien de concessies binnenkort eindigen en Veolia en NS ook apart in gaan schrijven.

Daarnaast is de concessie hoofdrailnet één keer onderhands aanbesteed en daar maakt CXX zich nu druk, terwijl als er één partij is die geprofiteerd heeft (en nog steeds!) van OH aanbesteden, dan is het CXX wel. Zie bijvoorbeeld DAV streek, KAN (noord en zuid), Utrecht stad, NH-N etc...
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 22:46
Verwijderd
Met andere woorden: Het is een hoop hypocriet gedoe vanuit Connexxion omdat zij sowieso al veel voordeel hebben gehad van het onderhands aanbesteden?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Nieuwsbericht 3 - Negen miljard voor nieuwe Opels
3 mei 2008 · Tekst Alexander Inia

9 miljard voor nieuwe Opels
General Motors gelooft in Opel en gaat het merk daarom alle mogelijkheden geven om de positie op de Europese markt te versterken. Hiervoor trekt GM in totaal negen miljard euro uit.
Van dat geld zal 6,5 miljard euro direct naar de ontwikkeling van nieuwe modellen en aandrijflijnen gaan. Tot 2012 moeten er maar liefst twintig nieuwe modellen op de markt komen. Opel hoopt hiermee op de belangrijke Duitse markt het marktaandeel te vergroten naar meer dan tien procent.
Onder de nieuwe Opels bevinden zich niet alleen verkoopkanonnen als de Insignia en de Astra, maar ook een elektrische auto. Hiervoor werken de Opel-ingenieurs momenteel intensief samen met de collega’s van Chevrolet. De elektrische Opel zal namelijk net als de Chevrolet Volt gebaseerd zijn op de E-Flex architectuur. De Opel Flextreme concept-car had de zelfde basis, maar waarschijnlijk wordt de elektrische Opel geen mpv.
Ook de productiefaciliteiten profiteren: er gaat 900 miljoen euro naar de fabriek in Rüsselsheim. Ook de fabrieken in Bochum, Kaiserslautern en Eisenach krijgen een financiële injectie.
Bron: Autoweek
Wat vinden we hiervan? Het komt er dus eigenlijk op neer dat Opel zich meer richting BMW/Mercedes/Audi moet gaan bewegen. Dus: betere kwaliteit, betere rijeigenschappen, maar dat alles gaat wel meer geld kosten.
Ik denk eigenlijk dat Opel zichzelf een beetje voorbij rent hiermee. Het is wel een volksauto (meer nog dan Volkswagen) en staat altijd bekend om de redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 10:32
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Met andere woorden: Het is een hoop hypocriet gedoe vanuit Connexxion omdat zij sowieso al veel voordeel hebben gehad van het onderhands aanbesteden?
Ja.
Of zoals de NS ongeveer zegt in een persbericht wat ik vandaag las: Connexxion moet stoppen met de Calimero uit te hangen.

Overigens heeft CXX een Frans staatsbedrijf als moeder, als men ergens niet zo heel erg 'into' het aanbesteden is, dan is het Frankrijk wel...
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 12:46
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wat vinden we hiervan? Het komt er dus eigenlijk op neer dat Opel zich meer richting BMW/Mercedes/Audi moet gaan bewegen. Dus: betere kwaliteit, betere rijeigenschappen, maar dat alles gaat wel meer geld kosten.
Ik denk eigenlijk dat Opel zichzelf een beetje voorbij rent hiermee. Het is wel een volksauto (meer nog dan Volkswagen) en staat altijd bekend om de redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.
Dat denk ik ook. Bovendien zijn er al genoeg auto's in de richting van BMW/Mercedes/Audi; die heten BMW, Mercedes en Audi Aan de andere kant, Opel kan wel wat beter proberen om van zijn wat duffe imago af te komen. Het heeft een beetje last van wat VW ook heeft: er is niets mis mee, maar er is ook niets bijzonders mee. Alleen heeft VW nog een iets leukere styling. Goed voorbeeld is die nieuwe Opel Insignia:


Ik vind het best knap dat ze een auto hebben ontworpen die er meteen uitziet als een auto voor bejaarde mensen. Met deze bijna neutrale styling ga je geen nieuw (jonger) publiek aantrekken. Bovendien lijkt het op een mislukte kloon van verscheidene andere luxe sedans. En dan is er nog de gedachte die lijkt te heersen dat Opels verschrikkelijk roesten. Misschien dat dat vroeger zo was, maar het lijkt me sterk dat dat nog steeds zo is. Desondanks zit dat er nog wel in bij veel mensen. Door meer in de richting van de grotere Duitse merken te gaan gaan ze het denk ik niet redden, zeker niet als ze dan ook nog eens vrij veel duurder gaan worden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-05-2008, 23:18
PV
PV is offline
mag boetenieuws ook?

Citaat:
Duitse boetes flink omhoog

BERLIJN - De verkeersboetes in Duitsland gaan tot wel 100 procent omhoog. Dronken rijden: tot 1500 euro, door rood licht: 200 euro.
Te lang voort blijven sukkelen op de linkerbaan van de snelweg: van 40 naar 80 euro. Te dicht op de voorligger: van maximaal 200 nu naar 320 euro.
Hardrijboetes gaan per 1 januari aanstande ook omhoog. Wie 70 kilometer harder rijdt dan toegestaan op de snelweg betaalt nu 425 en straks 680 euro.
Ik kan het er als netjes rijdende automobilist alleen maar mee eens zijn. Mensen die het niet kunnen betalen zullen misschien een keer extra nadenken voor ze in de auto stappen, en mensen die het geld kunnen missen; dan kan het geld aan nuttige dingen worden besteed.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik ook. Bovendien zijn er al genoeg auto's in de richting van BMW/Mercedes/Audi; die heten BMW, Mercedes en Audi Aan de andere kant,
Hier ben ik het sowieso wel mee eens. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog Lexus en volgend jaar volgens mij ook nog Acura en het luxemerk van Nissan, waarvan ik de naam ben vergeten. Er is dus al keuze genoeg op dat gebied.
Citaat:
Opel kan wel wat beter proberen om van zijn wat duffe imago af te komen. Het heeft een beetje last van wat VW ook heeft: er is niets mis mee, maar er is ook niets bijzonders mee. Alleen heeft VW nog een iets leukere styling. Goed voorbeeld is die nieuwe Opel Insignia:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het best knap dat ze een auto hebben ontworpen die er meteen uitziet als een auto voor bejaarde mensen. Met deze bijna neutrale styling ga je geen nieuw (jonger) publiek aantrekken. Bovendien lijkt het op een mislukte kloon van verscheidene andere luxe sedans.
Persoonlijk vind ik die auto wel lelijk maar toch geen bejaardenbak. Het is idd een beetje een niet goed gelukte mengelmoes tussen de nieuwe Passat en een Chevrolet achterkant met een Opel tussenstuk.
Citaat:
En dan is er nog de gedachte die lijkt te heersen dat Opels verschrikkelijk roesten. Misschien dat dat vroeger zo was, maar het lijkt me sterk dat dat nog steeds zo is. Desondanks zit dat er nog wel in bij veel mensen. Door meer in de richting van de grotere Duitse merken te gaan gaan ze het denk ik niet redden, zeker niet als ze dan ook nog eens vrij veel duurder gaan worden.
Dat komt waarschijnlijk doordat Opel als een van de allerlaatste merken hun chassis' ging verzinken zodat ze minder roesten. Tot eind '94/'95 ofzo waren Opels dan ook gewoon erg roestgevoelig en pas vanaf '97 is dat op hetzelfde niveau gekomen als van de andere merken.
Maar goed, volgens mij is het inderdaad een verkeerde richting. Kijk ook bijvoorbeeld naar de kunstgreep van Renault met Dacia. Goedkope auto, goedkoop merk (waar Renault dan heel dom wél publiek haar naam aan verbindt door er "By Renault" op te zetten) dat goed verkoopt. Maar eigenlijk was het niet nodig geweest als Renault niet in de hogere segmenten had willen mee doen, wat eigenlijk niet gelukt is.

@PV (Nieuwsbericht 4):
Op zich heb je daar wel gelijk in maar om die boetes effectief te laten zijn zullen ze ook wel de pakkans moeten verhogen. Zo hebben die boetes weinig afschrikkend effect imo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 00:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Hier ben ik het sowieso wel mee eens. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog Lexus en volgend jaar volgens mij ook nog Acura en het luxemerk van Nissan, waarvan ik de naam ben vergeten. Er is dus al keuze genoeg op dat gebied.

Persoonlijk vind ik die auto wel lelijk maar toch geen bejaardenbak. Het is idd een beetje een niet goed gelukte mengelmoes tussen de nieuwe Passat en een Chevrolet achterkant met een Opel tussenstuk.
Duurdere merk van Nissan is geloof ik Infiniti Al komen die in Europa niet zo heel erg veel voor, want het schijnt vooral op Noord-Amerika te zijn gericht.

De term bejaardebak is misschien wat overdreven, maar ik bedoelde meer dat het gewoon geen auto is voor het jongere publiek En die wil je als autofabrikant wel aanspreken, want die zijn over het algemeen minder aan een bepaald merk (of model zelfs) gehecht als de wat oudere generaties. Een naamsverandering van Vectra naar Insignia gaat in ieder geval niet werken Ik weet nog dat mijn moeder een nieuwe auto wilde kopen, en ze wilde gewoon geen Opel omdat ze Opel een 'lelijke naam' vindt. Uiteindelijk heeft ze (weer) een Ford Ka gekocht. Om maar even een voorbeeld te geven wat voor rare problemen Opel nog moet overwinnen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Duurdere merk van Nissan is geloof ik Infiniti Al komen die in Europa niet zo heel erg veel voor, want het schijnt vooral op Noord-Amerika te zijn gericht.

De term bejaardebak is misschien wat overdreven, maar ik bedoelde meer dat het gewoon geen auto is voor het jongere publiek En die wil je als autofabrikant wel aanspreken, want die zijn over het algemeen minder aan een bepaald merk (of model zelfs) gehecht als de wat oudere generaties. Een naamsverandering van Vectra naar Insignia gaat in ieder geval niet werken Ik weet nog dat mijn moeder een nieuwe auto wilde kopen, en ze wilde gewoon geen Opel omdat ze Opel een 'lelijke naam' vindt. Uiteindelijk heeft ze (weer) een Ford Ka gekocht. Om maar even een voorbeeld te geven wat voor rare problemen Opel nog moet overwinnen
Oh ja, dat was 't idd. Dat merk komt dus volgend jaar of in 2010 naar Europa. Meer dan genoeg keuze dus

Precies, dat lijkt me ook het grootste probleem dat autofabrikanten die niet van oudsherre bij de luxemerken horen moeten overbruggen. Hetzelfde geldt voor veel Franse merken, waarvan nog steeds wordt gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn enzo. Tja... Vooroordelen he
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Oh ja, dat was 't idd. Dat merk komt dus volgend jaar of in 2010 naar Europa. Meer dan genoeg keuze dus

Precies, dat lijkt me ook het grootste probleem dat autofabrikanten die niet van oudsherre bij de luxemerken horen moeten overbruggen. Hetzelfde geldt voor veel Franse merken, waarvan nog steeds wordt gezegd dat ze onbetrouwbaar zijn enzo. Tja... Vooroordelen he
Nou ja, wat Franse merken betreft; qua techniek zelf zitten ze over het algemeen wel goed in elkaar geloof ik. Dat is inderdaad overdreven. De echte problemen schijnen met de boordcomputers te zijn, en die klacht hoor je nog wel vrij vaak (volgens mij was het de Renault Laguna II die op dat gebied echt een ramp was). Als gezinsauto hebben we een Xsara Picasso, en afgezien van normaal onderhoud (banden, uitlaat) zijn de enige echte problemen constant met de boordcomputer en (computer geregelde) airco. Misschien dat wij pech hebben, dat kan, maar je wordt met zo'n reputatie wel iets huiveriger t.o.v. Franse auto's met boordcomputer

Overigens heeft GM Saab ook al in zijn bezit, wat je al zou kunnen beschouwen als het duurdere Europese luxemerk/broertje van Opel. Dat zou bijna onderlinge concurrentie zijn dan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 07-05-2008 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, wat Franse merken betreft; qua techniek zelf zitten ze over het algemeen wel goed in elkaar geloof ik. Dat is inderdaad overdreven. De echte problemen schijnen met de boordcomputers te zijn, en die klacht hoor je nog wel vrij vaak (volgens mij was het de Renault Laguna II die op dat gebied echt een ramp was). Als gezinsauto hebben we een Xsara Picasso, en afgezien van normaal onderhoud (banden, uitlaat) zijn de enige echte problemen constant met de boordcomputer en (computer geregelde) airco. Misschien dat wij pech hebben, dat kan, maar je wordt met zo'n reputatie wel iets huiveriger t.o.v. Franse auto's met boordcomputer
Ach, dat was maar een halve generatie (enkel de Laguna II phase I had er last van (de Laguna II met geborstelde alu-strip op de neus)) en inderdaad vervelend maar ook goed opgelost aangezien er gewoon oplossingen voor waren vanuit het Renault. Het is vervelend dat het niet meteen goed was maar het werd iig opgelost De Laguna II phase II (met gefacelifte neus & achterlichten) had er al geen problemen meer mee, net als de Laguna's II ph. I die nu bij de dealer staan (mits ze altijd dealer onderhouden zijn geweest).
Maar goed, het is enigszins offtopic
Ieder merk heeft wel flaterauto's (vorige generatie E-klasse van MB bijv.), op veel van de Japanse merken na, maar die auto's zien er vaak niet echt leuk uit imo.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 11:41
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ferrari SUV bestaat toch!
7 mei 2008


“Als Ferrari het niet doet, doen we het zelf maar,” dat moeten ze hebben gedacht bij Fornasari uit het ongetwijfeld schilderachtige Italiaanse Montebello Vincentino. Ze bouwen hun eigen SUV die van een afstandje zo een Ferrari zou kunnen zijn. En de prestaties liegen er niet om.

Deze Fornasari RR600 is niet zomaar een hobbyproject. Deze Italiaanse SUV is bijzonder lichtgewicht door zijn koets waarbij onder meer gebruik is gemaakt van koolstofvezel. De RR600 is 4,4 meter lang, 2,06 meter breed en 1,67 meter hoog. Het gewicht is 1.650 kilo en dat valt reuze mee als je bedenkt dat er een Corvette-V8 met een inhoud van 6.0-liter in het vooronder ligt. Hij levert 610 pk en een maximaal koppel van 748 Nm.
Deze explosieve combinatie is begrensd op 280 kilometer per uur en raast in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u. Vanuit stilstand is een kilometer binnen 23 seconden afgelegd. De Fornasari wordt alleen op aanvraag geproduceerd. De fabrikant van deze Italiaanse SUV probeert de naam van de RR600 te vestigen tijdens rally raids.
Ik kwam het toevallig net tegen op autoweek. Wat een verschrikkelijk vreemde combinatie. En stiekem vind ik hem nog niet eens zo heel erg lelijk ook Maar dit is zo'n auto waarvan ik vind dat het bij kan, omdat het toch een exclusieve auto is. Als iedereen zo'n wagen zou kopen dan zou ik al een stuk minder enthousiast worden. Ik heb hier minder problemen mee dan die BMW X6, bijvoorbeeld. Dat vind ik wel een nutteloze productieauto.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2008, 11:49
Verwijderd
Tja, apart dat ze dan zeggen dat het een beetje op Ferrari lijkt. Misschien als je bijna blind bent ofzo
Ik zie de gelijkenis niet iig en echt iets toevoegen vind ik deze auto niet, maar dat geldt voor vrijwel elke SUV. Op zich is het al een redelijk nutteloze productgroep imo. Dat die auto alleen op aanvraag gebouwd gaat worden vind ik wel een pluspunt, dan zie je 'm idd bijna nooit
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Nieuwsbericht 6
Vrouwen gaan inparkeren
12 mei 2008 · Tekst Nic de Boer

Autoverhuurder Hertz heeft een inparkeerwedstrijd voor vrouwen georganiseerd. De winnares krijgt een jaar lang de beschikking over een Mercedes SLK.
Hou op 20 mei ramen en deuren gesloten en zorg dat de kat binnenblijft. Dan wordt namelijk het Nederland Kampioenschap Achteruit Inparkeren voor Vrouwen gehouden. Hertz doet dit om te bewijzen dat “vrouwen en autorijden prima samengaan” en dus niet om vooroordelen te bevestigen.
Het evenement wordt gepresenteerd door Floortje Dessing en een jury, die onder meer bestaat uit coureurs Sandra van der Sloot en Tim Coronel, mag besluiten wie het best inparkeert. De grootste virtuoos krijgt een jaar lang de beschikking over een Mercedes-Benz SLK. Inschrijven kan hier. Het evenement heeft plaats in Amsterdam.
Bron.
Wat vinden we hiervan? Ik vind het raar dat een verhuurmaatschappij zoiets organiseert om te bewijzen dat vrouwen en autorijden prima samengaan. Hiervan waren volgens mij al voorrondes en die waren nou niet bepaald positief
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:29
PV
PV is offline
ik zou er niet aan meedoen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 14:35
Verwijderd
Haha, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:48
PV
PV is offline
omdat ik nooit op die manier parkeer
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:54
Verwijderd
Haha ja, ik zou het er ook beroerd van af brengen denk ik
Sowieso, met alle camera's e.d. denk ik dat mensen al gauw minder goed parkeren dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 21:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Stiekem hoop ik op een ongeluk(je)
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 21:26
Verwijderd
Dat zou natuurlijk wel écht geniaal zijn, stiekem
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 22:55
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De hoop op ongelukjes zal ook het meeste interesse wekken, natuurlijk We willen geen ontkrachtiging, we willen bevestiging!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Nieuwsbericht 7
Regio Amsterdam wil glazen kap over snelwegen

DIEMEN - Bij de voorgenomen verbreding van de snelwegen A1 en A10-Oost tussen Amsterdam en Almere, voldoen geluidsschermen niet om de overlast voor omwonenden te beperken. Bestuurders in de regio pleiten daarom bij het rijk voor een glazen overkapping.
Dit maakte de Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema (Verkeer) donderdag bekend. Uit een onderzoek van samenwerkende gemeenten in de regio blijkt dat met een dergelijke overkapping de geluidsoverlast aanzienlijk wordt beperkt en de luchtkwaliteit beter wordt.
Dat bericht in combinatie met deze link: http://www.movares.nl/Innovaties/Duurzame+Weg.htm. Op het oog lijkt het haalbaar en ziet het er erg netjes uit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 16:07. Reden: Even het nr erbij geëdit.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:09
Verwijderd
Dat lijkt me sowieso een erg goede oplossing, helemaal wanneer de lucht wordt gezuiverd en daarna de tunnel uitgeblazen wordt (want feitelijk wordt het dan een tunnel).
Van mij zouden ze dat meer mogen doen, ook Eindhoven zou er volgens mij erg veel mee opschieten wanneer de rand- en ringwegen overkapt worden, gezien het gebrek aan luchtkwaliteit in die regio,.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-05-2008, 20:47
Verwijderd
Ik denk dat het in Rotterdam nijpender is. Daar is veel meer zware industrie én westenwind.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 22:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Citaat:
Nieuwsbericht 6
Vrouwen gaan inparkeren
12 mei 2008 · Tekst Nic de Boer

Autoverhuurder Hertz heeft een inparkeerwedstrijd voor vrouwen georganiseerd. De winnares krijgt een jaar lang de beschikking over een Mercedes SLK.
Hou op 20 mei ramen en deuren gesloten en zorg dat de kat binnenblijft. Dan wordt namelijk het Nederland Kampioenschap Achteruit Inparkeren voor Vrouwen gehouden. Hertz doet dit om te bewijzen dat “vrouwen en autorijden prima samengaan” en dus niet om vooroordelen te bevestigen.
Het evenement wordt gepresenteerd door Floortje Dessing en een jury, die onder meer bestaat uit coureurs Sandra van der Sloot en Tim Coronel, mag besluiten wie het best inparkeert. De grootste virtuoos krijgt een jaar lang de beschikking over een Mercedes-Benz SLK. Inschrijven kan hier. Het evenement heeft plaats in Amsterdam.
Bron.
Citaat:
Wat vinden we hiervan? Ik vind het raar dat een verhuurmaatschappij zoiets organiseert om te bewijzen dat vrouwen en autorijden prima samengaan. Hiervan waren volgens mij al voorrondes en die waren nou niet bepaald positief
Vanuit commercieel oogpunt wel handig bedacht. Iedereen weet van de actie en iedereen heeft er uiteraard een mening over! Wat ik overigens niet begrijp, is dat de actie vanaf 23 of 24 jaar geldt. Misschien een technisch verzekeringverhaal?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het in Rotterdam nijpender is. Daar is veel meer zware industrie én westenwind.
Er rijdt natuurlijk ook het nodige verkeer, maar over de zuidpoot van Ehv's rondweg rijdt net zoveel vrachtverkeer. Niet voor niets heeft Eindhoven de slechtste luchtkwaliteit van heel Brabant/Limburg en landelijk gezien is het ook niet echt geweldig. In het ED stond een tijd terug iets over problemen voor nieuwbouw over een paar jaar (lees: in 2012 volgens mij, zou er vrijwel nergens meer gebouwd mogen worden in/om Eindhoven vanwege de luchtkwaliteit).
Het is sowieso een goede oplossing, niet alleen voor R'dam of andere Randstedelijk gelegen dorpen/steden.
Citaat:
Vanuit commercieel oogpunt wel handig bedacht. Iedereen weet van de actie en iedereen heeft er uiteraard een mening over! Wat ik overigens niet begrijp, is dat de actie vanaf 23 of 24 jaar geldt. Misschien een technisch verzekeringverhaal?
Mja, misschien wel. Dat zijn in ieder geval bestuursters die niet meer in de risicocategorie vallen van jonge bestuurders (tot 23) die, statistisch bekeken, meer ongelukken veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wat ik overigens niet begrijp, is dat de actie vanaf 23 of 24 jaar geldt. Misschien een technisch verzekeringverhaal?
De hoofdprijs is een jaar lang een mercedes SLK tot je beschikking geloof ik?
Nou, succes met het vinden van een verzekeringsmaatschappij die zoiets wilt verzekeren voor een 18/19/20 jarige
Uiteraard zijn er wel maatschappijen die dat doen... voor 30 miljard per jaar ofzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 11:10
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Nieuwsbericht 8
Geen TBS, GVD en NSB in nieuw kenteken


DRIEBERGEN - O1-GBB-1: Deze cijfer- en lettercombinatie staat op de allereerste nummerplaat uit de nieuwe kentekenreeks voor personenauto's.
afbeelding vergroten Zo ziet de cijfer/lettercombinatie van het nieuwe kenteken eruit. FOTO EPA
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) schroefde het kersverse exemplaar vanochtend zelf op het voertuig, een Volkswagen Golf Plus. Dat gebeurde in Driebergen, waar de trotse eigenaar, Jacco Antonides uit Ermelo, zijn auto kwam op ophalen.

Eurlings sprak van een 'aparte dag'. ,,Iedereen is gewend aan een 2/2/2- combinatie. Maar na 57 jaar nemen we daar afscheid van; er zijn tientallen miljoen auto's mee afgeleverd, maar nu zijn alle mogelijkheden simpelweg uitgeput. Daarom beginnen we aan een nieuwe reeks: twee cijfers, drie letters en een cijfer. Daar kunnen we weer jaren mee vooruit.''

Veel consumenten en autobedrijven hebben de afgelopen maanden gewacht met het bestellen van nieuwe auto’s vanwege de komst van de kentekenreeks. Auto’s lijken vooral optisch nieuwer met de nieuwe nummerplaat; dat kan zorgen voor hogere inruilwaarde.

Om 'rare' en ongewenste woordjes te voorkomen, wordt er geen gebruik gemaakt van klinkers. Ook zijn 'maatschappelijk onaardvaardbare combinaties' als TBS, GVD en NSB uitgesloten.

Wanneer het nieuwe kenteken kwam, was een goed bewaard geheim. Binnen de Rijksdienst voor het Wegverkeer waren slechts vier personen bekend met de invoerdatum. De opbouw van de eerste nieuwe serie gaat waarschijnlijk zo'n zes jaar mee.

Daarna volgen de series: 1-GBB-01, GB-111-B en B-111-GB. Dat zijn in totaal twintig miljoen combinaties, waar men in theorie meer dan 20 jaar mee vooruit.
Het is dus eindelijk zo ver Al reden er al wat langere tijd busjes rond met het nieuwe kenteken (grijs kenteken, beginnen met een V). De reden waarom men pas bij GBB begint is: klinkers doen niet mee, B is voor vrachtwagens, C is voor diplomaten en D en F voor brommers. K schijnt voor militaire voertuigen te zijn en M is voor motoren, overigens.

Dit even voor de mensen die zich straks gaan afvragen waarom nieuwe auto's zo'n raar Nederlands kenteken hebben
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 11:45
Verwijderd
GHB, LSD, DMT, DDT, THC mogen wel dus (a)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 15:14
Verwijderd
Zo lang dat tenminste geen maatschappelijk onwenselijke combinaties zijn, volgens het RDW
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 15:23
Verwijderd
FES; Flat Earth Society
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 16:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik wil een FFS
Helaas voor brommers
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 14:59
Verwijderd
Ja dat is toch jammer, brommers houden toch weer de saaie kentekens

Het gaat snel met de hybride techniek de laatste tijd, na PSA dat met dieselhybrides komt, is er dit nieuws van Honda:
Citaat:
Nieuwsbericht 9
Vier nieuwe hybrides Honda
21 mei 2008 · Tekst Alexander Inia
Vier nieuwe hybrides Honda

Het is Honda menens met de hybrides: in de komende jaren komt het merk met maar liefst vier auto’s met een dergelijke aandrijflijn. Dit heeft Honda-CEO Fukui bekendgemaakt tijdens de een speech in Tokyo.
Volgend jaar komt de belangrijkste van de vier: de nog naamloze ‘betaalbare hybride’. De prijs van die Honda komt lager te liggen dan die van de Honda Civic Hybrid en Toyota Prius, waardoor meer mensen in staat zijn om een hybride te kopen. Het uiterlijk van deze auto zal stijlelementen meekrijgen van de Honda FCX Clarity (foto). Honda verwacht jaarlijks 200.000 exemplaren van deze auto te verkopen, de ‘betaalbare hybride’ gaat begin 2009 in productie. Om de prijs laag te houden, maakt Honda voor dit model nog geen gebruik van lithium-ion-accu’s, maakte het merk onlangs bekend.
Maar dat is nog niet alles: er komen nog drie andere modellen bij. Allereerst komt er een nieuwe generatie van de Civic Hybrid, maar ook de nieuwe Jazz komt als hybride op de markt. De spannendste auto wordt echter de productieversie van de CR-Z: deze sportieve concept-car stal op de Tokyo Motor Show de show en kan als spirituele opvolger van de CR-X worden gezien. Als alle vier de Honda-hybrides in 2010 te koop zijn, verwacht het merk jaarlijks 500.000 hybrides te verkopen.
Bron
Goed nieuws, zijn we binnenkort ook af van de Prius als meest verkochte hybride. Wat een lelijke bak is dat. Die Honda's zien er tenminste nog enigszins fatsoenlijk uit
Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:03
Verwijderd
/b/ mag zeker niet
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:21
Verwijderd
Als het tegen de regels is, mag het inderdaad niet
Maar ontipoc: wat vindt je ervan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:54
Verwijderd
Ik vind het nét niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 00:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Goed nieuws, zijn we binnenkort ook af van de Prius als meest verkochte hybride. Wat een lelijke bak is dat. Die Honda's zien er tenminste nog enigszins fatsoenlijk uit
Wat vinden jullie hiervan?
Helemaal mee eens. De Prius was een goed idee, maar vooral de styling was er jammer. Honda heeft betere/leukere styling.

Het is wel jammer dat je nog de keuze moet maken tussen een zuinige, milieuvriendelijke maar wat duffere auto en een minder zuinige maar leukere auto - wat de rijervaring betreft althans. Ik zou wel bij de groep horen die dan maar een duffere auto heeft en wat goedkoper uit is, maar ik snap de groep ook die graag sportiever wil rijden wat vooralsnog niet echt hybride kan.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.