Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 10:51
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Zie onderwerp
__________________
Elke dag een lach is geen luxe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 11:05
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik maak het meestal zo:

kleingesneden ui in de pan, dan gehakt erbij. als het gehakt gaar is kleingesneden prei en champignons erbij. dan de saus (gewoon zo'n fles). roeren en als de groentes zacht zijn is het klaar (ongeveer na 10 minuten). even proeven, kruiden, knoflook, peper en zout erbij, en eventueel boursin. das alles.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:14
Verwijderd
a je gaat naar de winkel
b je pakt een pakjuh spagettisaus
c je pakt de spullen wat op je pakjuh staat zoals groente en (vlees)
d je gaat naar huis
e je doet wat er op het pakjuh staat



F je kijkt op inet voor een ander recept
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:15
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
meestal gewoon zo'n fles (wel steeds een ander smaakje proberen) en dan zelf nog gehakt, en kruiden toevoegen. Af en toe ook nog verse groenten erbij, maar alleen als ik daar echt zin in heb
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:49
Verwijderd
Beetje gehakt bakken, uitje er doorheen, pakje pikante tomatensaus (met kruiden enzo) van de AH er doorheen, en klaar! Kheb nooit zo'n zin om er groenten door te doen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:54
Angeles
Angeles is offline
- Een kilo tomaten ontvellen door ze eventjes in kokend water te leggen, het vel en de blaadjes eraf halen en ze halveren.

- Een halve gesnipperde ui en een paar teentjes gehakte knoflook bruin bakken in een beetje olie.

- Een hele prei in kleine stukjes snijden en heel kort mee bakken

- De tomaten in de pan gooien. Laten pruttelen tot alles zacht wordt.

- In een andere pan de andere helft van de gesnipperde ui en nog wat teentjes gehakte knoflook bakken, een paprika in blokjes snijden en mee bakken.

- Ongeveer 300 gram gehakt rullen in de pan met de paprika en de gesnipperde ui/knoflook.

- Als de tomaten zacht zijn (en dus een saus zijn geworden), alles door elkaar roeren en dan alles bij elkaar voegen (de inhoud van de andere pan erbij dus).

- Nog eventjes laten pruttelen, regelmatig roeren, naar smaak peper en zout toevoegen plus eventueel wat basilicum/oregano/wat je lekker vindt in saus.

- Spaghetti koken met zout en olie en afgieten.

- Eet smakelijk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:57
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
Citaat:
Angeles schreef op 13-03-2003 @ 14:54:
- Een kilo tomaten ontvellen door ze eventjes in kokend water te leggen, het vel en de blaadjes eraf halen en ze halveren.

- Een halve gesnipperde ui en een paar teentjes gehakte knoflook bruin bakken in een beetje olie.

- Een hele prei in kleine stukjes snijden en heel kort mee bakken

- De tomaten in de pan gooien. Laten pruttelen tot alles zacht wordt.

- In een andere pan de andere helft van de gesnipperde ui en nog wat teentjes gehakte knoflook bakken, een paprika in blokjes snijden en mee bakken.

- Ongeveer 300 gram gehakt rullen in de pan met de paprika en de gesnipperde ui/knoflook.

- Als de tomaten zacht zijn (en dus een saus zijn geworden), alles door elkaar roeren en dan alles bij elkaar voegen (de inhoud van de andere pan erbij dus).

- Nog eventjes laten pruttelen, regelmatig roeren, naar smaak peper en zout toevoegen plus eventueel wat basilicum/oregano/wat je lekker vindt in saus.

- Spaghetti koken met zout en olie en afgieten.

- Eet smakelijk
volgens mij is dit jou dagelijkse maaltijd
__________________
***In the time of chimpanzees I was a monkey***
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:00
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Gehakt bakken,zonderboter in een pan doen, vlam middengroot.
Versnipperde ui er bij doen, snel bruinbakken.
Je hebt de boter echt niet nodig bij het gehakt, omdat het zelf voor genoeg vet zorgt.Je duwt hetvet erals hetware uit.

Vervolgens voeg je champignonstoe, samen metkruiden en eenvers gesneden takje maggie/basilicum.

Dit laat je een poosjeoplaag vuur staan.Ondertussen maak je de spaghetti klaar (indepan met kokend water doen,tijd bijhouden).

Wanneer de pasta in de pan zit, doe je twee pakjes tomatensausindepan met hetvlees,kruiden e.d.

Dietwee pakjes kan je bij bijv.de AH halen, 'tis één pakje gewone tomatensaus,éénpakje gepureerde tomaten.
leukeris om detomaten zelf te persen, maar datis misschien nietal te handig,als hetjeeerstekeeris dat je spagh. maakt.


Slechte computer,kapot toetsenbord.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- gehakt aanbraden
- (bos)uitjes erbij
- knoflookje erbij
- groene en rode paprika erbij
- champignons erbij
- zakje mix voor spaghetti/macaroni erbij + hoeveelheid water wat op het zakje staat
- potje pastasaus erbij (eventueel)
- oregano + italiaanse kruiden erdoor
- tabasco erdoor
- nog een beetje peper en zout erbij (of zout bij het water van de spaghetti doen)

Klaar!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:36
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
kimmieee schreef op 13-03-2003 @ 14:49:
Beetje gehakt bakken, uitje er doorheen, pakje pikante tomatensaus (met kruiden enzo) van de AH er doorheen, en klaar! Kheb nooit zo'n zin om er groenten door te doen...
beter ga je voortaan eers een ui bakken en dan het gehakt
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:06
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
<(-_-)> schreef op 13-03-2003 @ 14:57:
volgens mij is dit jou dagelijkse maaltijd
Nee hoor, ik eet het helemaal niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:12
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Voor een zachtzoetige smaak kun je ook een blikje worteltjes prakken en erdoorheen doen... Beetje room kan ook nooit kwaad...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat doet iedereen toch moeilijk... koop een pakje spaghettisaus in de winkel, flikker de inhoud in een pan water, op het vuur zetten, roeren en klaar... smaakt heerlijk
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:01
Angeles
Angeles is offline
Zo kan het ook ja, maar ik vind het vers toevallig veel lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:11
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
alsof je altijd spagetti bolognese eet...
spaghetti carbonara maak je met room, spekjes, ei en kaas... ook een traditionele spagettisaus
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:26
drama
Avatar van drama
drama is offline
Men neme:

-uitje
-2 teentjes knoflook
-veel paddestoelen (champignons en oesterzwammen zijn goeoeoed)
-1 rode of groene paprika
-3 trostomaten (de natte kern eruit halen, want anders wordt de saus te waterig)
-1 pakje Alpro Soja Cuisine (gewoon verkijgbaar bij uw lokale Buurtfascist AH of de natuurwinkel -> biologisch)
-twee kleine blikjes tomatenpuree
-Van die twee kleurige pastabuisjes -> lekkerder dan die slierten
-Tijm
-Italiaanse keukenkruiden
-andere kruiden die lekker zijn

Je zet water ophet vuur, beetje zout en olijfolie erbij. Als het kookt de pasta erin en koken tot het gaar is (beetgaar dus nog een beetje stevig)
Tegelijkertijd neem je een Wok of Hapjes pan en fruit je de ui en knoflook aan. Vervolgens doe je de paddestoelen + paprika erbij. Heel even roerbakken en dan voeg je 't pakje soja cuisine toe en de tomatenpuree. Je schept alles goed door, tot je een egale romige niet te dikke, niet te dunne saus hebt. Als laatst pleur je er genoeg kruiden door zodat het niet te flauw is. Beetje zout, beetje peper.

Ziedaar superlekkere tomaat-champignon roomsaus met past, veganistisch verantwoord.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:17
Chill
Avatar van Chill
Chill is offline
elke zelfgemaakte spagettisaus is niet te vreten. De enige echte lekkere is Spagheroni van Heinz.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 19:15
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Chill schreef op 15-03-2003 @ 19:17:
elke zelfgemaakte spagettisaus is niet te vreten. De enige echte lekkere is Spagheroni van Heinz.
Gelukkig eet jij nooit bij mij, zodat ik mijn (veel lekkerdere) zelfgemaakte spaghettisaus kan blijven eten.

(of misschien ligt het wel aan jouw zelfgemaakte spaghettisaus )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2003, 20:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
De enige lekkere spaghettisaus vind ik Honig Mix voor Spaghettisaus Bolognese... al die andere sauzen (die ik geproefd heb, tenminste) zijn zo zoet en romig, dat vind ik vies
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.