Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 18:56
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
Stelling: Eten moet vooral voedzaam zijn. Als eten lekker is, vooral lekker, en weinig voedzaam, is het net als roken, drinken of drugs, een genotmiddel. Genotsmiddelen leiden tot geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid. Daarom moeten wij eten om te leven, en zeker niet andersom.

Eens/oneens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 19:10
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
mee eens maar ook mee oneens. Natuurlijk is het belangrijk dat het voedzaam en gezond is. Anders zou je net zo goed niet kunnen eten. Bij eten gaat het er toch om dat je genoeg vitaminen ed binnen krijgt. Maar het ligt ernatuurlijk aan wat voor maaltijd het m gaat. een lunch of een diner dat verschilt wel. Het is gewoon het beste als je voedzaam en gezondeten lekker vind, dan heb je 2 vliegen in 1 klap~!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:31
notbonefish
notbonefish is offline
leven, louter om het leven heeft ook geen zin.
je moet er lol in hebben! daar hoort lekker eten zeker bij.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:22
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Oneens. eten is leuk, gezond én lekker.
Het zijn geen genotsmiddelen, en het is ook niet verslavend.
Tuurlijk, alles is wel een beetje verslavend. Maar eten niet heel erg.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
oneens. eten is ook gewoon heel lekker.

en ik eet liever wat langer door met iets dat wat minder voedzaam is dan dat ik na 3 happen al een hele maaltijd op heb
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:37
*Burning water*
*Burning water* is offline
Niet waar. Eten is veel te lekker om alleen voedzaam te zijn. Je doet jezelf tekort als je er alleen op die manier mee omgaat, vind ik.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 22-03-2003 @ 19:56:
Stelling: Eten moet vooral voedzaam zijn. Als eten lekker is, vooral lekker, en weinig voedzaam, is het net als roken, drinken of drugs, een genotmiddel. Genotsmiddelen leiden tot geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid. Daarom moeten wij eten om te leven, en zeker niet andersom.

Eens/oneens
Oneens.
Het valt me op dat jij alle genotsmiddelen vergelijkt met roken, drinken en drugs. Roken verhoogt de kans op longkanker met geloof ik meer dan 100 %, alcohol breekt hersencellen af en maakt je minder toerekeningsvatbaar en ook de meeste drugs breken hersencellen af en vaak hebben ze extra effecten zoals vermagering of minder weerstand. Eten heeft, zo lang je het in de goede verhoudingen doet, alleen maar positieve effecten op het lichaam.
Eten moet inderdaad in de eerste plaats gezond en voedzaam zijn. Maar het is helemaal niet erg als het daarnaast ook nog lekker is, en naar mijn mening is gezond eten doorgaans lekkerder dan ongezond eten. Bovendien is eten omdat het lekker is ook alleen maar goed voor je, zo lang je het niet te veel doet.
Bovendien ben je toch al lichamelijk afhankelijk van eten. Of wou jij beweren dat je lichaam er niet op reageert als je opeens stopt met eten?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:32
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-03-2003 @ 14:16:
Oneens.
Het valt me op dat jij alle genotsmiddelen vergelijkt met roken, drinken en drugs. Roken verhoogt de kans op longkanker met geloof ik meer dan 100 %, alcohol breekt hersencellen af en maakt je minder toerekeningsvatbaar en ook de meeste drugs breken hersencellen af en vaak hebben ze extra effecten zoals vermagering of minder weerstand. Eten heeft, zo lang je het in de goede verhoudingen doet, alleen maar positieve effecten op het lichaam.
Eten moet inderdaad in de eerste plaats gezond en voedzaam zijn. Maar het is helemaal niet erg als het daarnaast ook nog lekker is, en naar mijn mening is gezond eten doorgaans lekkerder dan ongezond eten. Bovendien is eten omdat het lekker is ook alleen maar goed voor je, zo lang je het niet te veel doet.
Bovendien ben je toch al lichamelijk afhankelijk van eten. Of wou jij beweren dat je lichaam er niet op reageert als je opeens stopt met eten?
Ik denk dat hij het wat extremer bedoelt, dus de gevaren van alleen lekker eten, waarbij de voedingswaarde totaal ondergeschikt is aan het genot. Hoeveel suikerjunks zijn er wel niet op deze wereld? En de gaten die daardoor in je gebit vallen?
Suiker is een genotsmiddel, het levert een directe, maar loze, energiestoot, waar je pancreas heel slecht op reageert. Hypoglycaemie, diabetes, ik noem maar wat.

En wat dacht je van vet en zout snacken? Is lekker, maar ongezond. maar we kunnen er niet van afblijven, zelfs al ploppen onze ogen uit hun kassen vanwege de hoge bloeddruk, zijn we zwaarlijvig vanwege al dat dierlijke vet en kan ons hart het gewoon niet meer aan. En wat dacht je van het verband tussen diabetes type 2 en zwaarlijvigheid?

Als je het in het extreme beschouwt, heeft die jongen volkomen gelijk. En Diovai is nu eenmaal nogal extreem. Logisch, over gematigdheid valt niet te discussiëren.

Af en toe een repie kan geen kwaad, of een frietje mét. En als het gezonde eten ook nog smakelijk is, is er ook geen probleem.

Maar mooi dat ik me door de extremisten onder ons mijn boterham met Nutella niet laat afpakken !
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 24-03-2003 @ 14:32:

Maar mooi dat ik me door de extremisten onder ons mijn boterham met Nutella niet laat afpakken !
weet jij wat er in Nutella zit, cacaoboter, en weet je wat er in cacaoboter zit: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=416342
veel plezier, met je broodje Nutella...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Stellingen
suzana
2 11-05-2008 15:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen stellingen
gothicje
1 25-06-2007 10:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 10:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Liefde & Relatie hoe stel je je op
Verwijderd
22 16-08-2002 00:27
Verhalen & Gedichten Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :(
Joyce-b
7 07-01-2002 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.