Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 14:38
Verwijderd
Eigenlijk wil ik geen kaas meer eten ivm het stremsel dat er in zit, maar ik mag al zo veel niet...volgens mij bestaat er ook vegetarische kaas, maar waar kun je dat kopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 15:05
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Zou dat nog wel kaas moeten zijn of gewoon een soort kaasvervangers net zoals al die nepburgers nepworsten enz.?

anyway: www.google.com > vegetarische kaas

1e resultaat:

Hoe maak je zelf vegetarische kaas?

veel eetplezier!

op dezelfde site is ook een lijst met vegetarische kazen te vinden!

http://www.vegatopia.com/survivalgid...getarisch.html

Waaronder de Albert Heijn biologisch.. dus da's wel makkelijk
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:08
Verwijderd
Heel erg bedankt.

Ik zie mezelf nog geen kaas maken, maar via die site ben ik er iig achter dat oa de AH biologische kaas, vegetarisch is. En mezelf de AH binnen zien lopen, zie ik nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Biologische winkel.
En bij. bij de AH zullen ze ook wel biologische kaas hebben denk ik zo. Sowieso, als er 'biologisch' op staat, is het altijd kaas met 'nep'stremsel.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:10
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 16:08:
Heel erg bedankt.

Ik zie mezelf nog geen kaas maken, maar via die site ben ik er iig achter dat oa de AH biologische kaas, vegetarisch is. En mezelf de AH binnen zien lopen, zie ik nog wel gebeuren.
np, ik had het er zelfs nog even bijgezet ja maar je hebt 't zelf al gevonden, was ook niet al te moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 14-03-2003 @ 16:09:
Biologische winkel.
Daar heb ik nog geen kaas gezien...maar komt denk ik omdat ik er ook nog niet echt naar gekeken heb.
Citaat:
En bij. bij de AH zullen ze ook wel biologische kaas hebben denk ik zo. Sowieso, als er 'biologisch' op staat, is het altijd kaas met 'nep'stremsel.
Okee, tnx iig. Van de week maar eens naar de AH.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:47
TIGEK
TIGEK is offline
Pas op. Wanneer je nepstremsel gebruikt is er een risico dat het genetisch gemanipuleerd is dus kijk uit. Dit komt omdat de bacterien die de stremsel alleen in een klaf voorkomen en nergens anders. Nu hebben ze door gen. manipulatie de eiwitten in een andere bactrie kunnen plaatsen
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 14-03-2003 @ 16:47:
Pas op. Wanneer je nepstremsel gebruikt is er een risico dat het genetisch gemanipuleerd is dus kijk uit. Dit komt omdat de bacterien die de stremsel alleen in een klaf voorkomen en nergens anders. Nu hebben ze door gen. manipulatie de eiwitten in een andere bactrie kunnen plaatsen
Waar moet ik voor uitkijken dan? En hoe kan ik weten of het wel of niet genetisch gemanipuleerd is?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Waar moet ik voor uitkijken dan? En hoe kan ik weten of het wel of niet genetisch gemanipuleerd is?
Je hoeft nergens voor uit te kijken, het ligt aan je opvatting over genetische manipulatie. Je kunt weten of het genetisch gemanipuleerd is door op de verpakking te kijken, maar het staat er niet altijd op, dus zeker weet je het niet altijd. Er zijn wel winkels waar ze geen genetsich gemanipuleerd voedsel verkopen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 22:35
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
wat is er mis met gewone kaas

stremsel=
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 07:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
wat is en wat doet stremsel eigelijk?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 17-03-2003 @ 08:55:
wat is en wat doet stremsel eigelijk?
Stremsel komt uit de maag van een kalf. Het zorgt er voor dat de kaas dik wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Copeland schreef op 16-03-2003 @ 23:35:
1. wat is er mis met gewone kaas

2. stremsel=
1. Daar zit dus stremsel in.
2. Je bent vegetariër of je bent het niet, dat is een keuze die je maakt. En ik vind dat anderen dat maar te accepteren hebben. Je hebt er toch geen last van?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:40
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Vegetarisch? Veganistisch? Met 'vegetarisch' wordt toch bedoeld dat een bepaald gerecht geen vlees bevat en met 'veganistisch' geen ingrediënten die van dieren afkomstig zijn (zoals stremsel) of heb ik het nu verkeerd ?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Veenbes schreef op 19-03-2003 @ 21:40:
Vegetarisch? Veganistisch? Met 'vegetarisch' wordt toch bedoeld dat een bepaald gerecht geen vlees bevat en met 'veganistisch' geen ingrediënten die van dieren afkomstig zijn (zoals stremsel) of heb ik het nu verkeerd ?
Voor stremsel wordt zo'n kalf dood gemaakt (net als voor vlees dus), voor melk en eieren niet, dat is het verschil voor mij. En dat spul noemen ze vegetarische kaas, kan d'r ook niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:58
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 19:44:
Stremsel komt uit de maag van een kalf. Het zorgt er voor dat de kaas dik wordt.
ieh!
*at op dit moment kaas*
ik denk dat ik dat maar aan de prullenbak geef *jakkes*
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:07
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
toch is zelf kaas maken met een yoghurt plantje helemaal niet zo heel veel werk, en t smaakt als een soort kruidenkaas als je er wat bieslook doorheen gooit. En je weet precies wat erin zit.
Bij ons op school wil echt iedereen zo'n schimmel kolonie hebben waarmee dat gemaakt wordt, hij heet ook Kees bij ons. Iedereen heeft al een stekkie zowat.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 12:36
Bast
Bast is offline
van de 'supermarktkazen' is trenta ook geschikt voor vegetariers, mar bij de groene winkels hebben ze echt het beste aanbod, kun je ook kiezen uit jong en belegen e.d. Voor m'n vriend haal ik daar altijd 'rijndammer' erg lekker! En die kaas schimmelt niet zo snel...let er maar eens op en je zult zien dat de meeste vegetarisch gestremde kazen veel sneller schimmelen dan 'gewone' kaas.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2003, 16:11
Verwijderd
in biologische kaas zit niets dat genetisch gemanipuleerd is, want dan mag je t niet biologisch noemen...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:43
Bast
Bast is offline
klopt, en AH biologisch heeft het eko-keurmerk dus dat is wel te vertrouwen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Verwijderd
500 30-05-2006 13:09
Eten & Drinken Vegetariers, waarom niet de overtstap naar veganist?
coffee_mug
135 15-11-2003 17:30
Eten & Drinken (goedkope) Vleesvervangers
Lorelei.tmp
12 17-04-2003 19:38
Flora & Fauna **Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2]
[DFU]DutchGirllie
135 19-07-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.